LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jaaropgave 3 jaar samen opgesteld, toeslagen terugbetalen

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Anak-007
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2018 20:29

Jaaropgave 3 jaar samen opgesteld, toeslagen terugbetalen

Ongelezen bericht door Anak-007 »

In het kort:
Mijn uitkering was gebaseerd op een lening van de Sociale Dienst wat na 3 jaar omgezet was in een WWB uitkering. Dit was door een fout/vergissing rechtgezet. Een jaaropgaaf 2015 is daardoor samengesteld over de jaren 2013, 2014 en 2015 waardoor de uitkering te hoog is geworden.

Ik heb een meerdering bij de Belastingdienst aangevraagd maar die regeling bestaat niet meer. Nu moet ik Huur- en Zorgkosten terugbetalen terwijl ik nu in nood zit met de betalingen van de vaste lasten. Deze wordt nu van de huidige huurtoeslag en de zorgtoeslag ingehouden door de Belastingdienst.

Is er nog een regeling of wie wilt mij ermee helpen om dit euvel recht te kunnen trekken? Dit was totaal geen fout aan mijn zijde.


Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Jaaropgave 3 jaar samen opgesteld, toeslagen terugbetalen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hebt toch al heel wat antwoorden en adviezen gehad op het Kassa forum?

Middeling is nog nooit van toepassing geweest voor toeslagen. En u hebt ook kunnen lezen dat uw situatie niet met terugwerkende kracht wordt hersteld.

U kunt een langere betalingsregeling krijgen en u kunt uw beslagvrije voet vast laten stellen. Moet u zelf wel achterheen.

En zoals u daar hebt kunnen lezen, wordt het ook niet aangemerkt als bijzonder inkomen voor de huurtoeslag.

Gesloten