LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Activa Finance B.V. dezelfde praktijken als Direct Solutions

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
stofzuigertje

Re: Activa Finance B.V. dezelfde praktijken als Direct Solutions

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Zolang ze niet duidelijk bewijs sturen waarvoor je zou moeten betalen niets overmaken en wacht op nadere info.

Dan moeten ze aantonen dat jij betaling moet en dan pas is via rechtszaak een veroordeling mogelijk.
Maar bij geen bewijs leveren waarvoor is elke rechtszaak vrijspaak wegens geen bewijs leveren waarvoor je moest betalen.
Dit op de zitting rechtbank tonen is te laat.

Dus niets betalen en negeren dit soort bedrijven met twijfelachtige vestigingsadressen waar vaak meerdere zitten!

Webber
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 jun 2018 22:08

Re: Activa Finance B.V. dezelfde praktijken als Direct Solutions

Ongelezen bericht door Webber »

Diegene die in april 2017 Direct Solutions heeft opgericht is dezelfde persoon die in juni 2018 Activa Finance heeft opgestart.
En de reden dat hij Activa Finance heeft opgericht is dat er de nodige onderzoeken lopen naar Direct Solutions.
Om onder de radar te blijven heeft dit heerschap daarom in juni van dit jaar Activa Finance opgericht.
Voor wie het nog niet duidelijk is,het gaat om een notoire oplichter!
Absoluut niks betalen!!
Al zijn vorderingen zijn onrechtmatig!

harry036
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 dec 2017 16:56

Re: Activa Finance B.V. dezelfde praktijken als Direct Solutions

Ongelezen bericht door harry036 »

Ja. Ook bij mij. Vorig jaar belde er iemand van Direct Solutions. Vandaag iemand van Activa Finance. Met het zelfde verhaal. Ik zou positief gereageert hebben op een aanbod voor een gotelcheck maar nooit betaald. Dit keer wisten ze wel data te noemen dat ik een mail ontvangen zou hebben. 8 en 11 februari 2017.
Hoewel ik me er niets van herinner en me niet voor kan stellen er positief op te hebben gereageert ben ik wel zo eerlijk om na te gaan of ik echt niet zo bleu ben geweest. Mijn mailbox uitgebreid doorzocht. De maanden januari en februari helemaal bekeken en natuurlijk op allerlei steekwoorden gezicht. Maar geen enkeke mail gevonden aangaande een hotelbon, betalingsherinnering of iets dergelijks. Ik heb ze dan ook terug geschreven dat ik dit niet ga betalen.
Ik vraag me wel af hoe dit zo gekomen is. Een organisatie gaat failiet en de gegevens (incompleet) worden doorverkocht. Een ander koopt dit en hoopt daaruit nog betalingen binnen te krijgen. Misschien sta ik in hun lijst "gebeld" en zonder te weten hoe het is afgelopen hoopt activa finance (zit in Hoofddorp met 1 werknemer) er nu nog wat geld uit te halen. Daar zulke praktijken zou rader (nog) eens aandacht moeten besteden.

Groeten
Harry

Webber
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 jun 2018 22:08

Re: Activa Finance B.V. dezelfde praktijken als Direct Solutions

Ongelezen bericht door Webber »

De persoon die achter Activa Finance schuil gaat is dezelfde persoon die vorig jaar met Direct Solutions actief was.
Hij heeft zijn incasso praktijken met Direct Solutions beëindigd omdat er de nodige onderzoeken naar hem lopen voor oplichting!

Hij heeft daarom in Juni 2018 Activa Finance opgericht.
En gaat daar gewoon weer verder met zijn incasso praktijken!

Niets betalen!!
Het is een notoire oplichter waar de nodige onderzoeken naar lopen!

stofzuigertje

Re: Activa Finance B.V. dezelfde praktijken als Direct Solutions

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bellen weten ze jou telefoon nummer... als ze nogmaals bellen vragen of ze alles al gestuurd hebben.
Pas na ontvangst kun en opzeggen of betalen.....

Betaal niets zolang zij geen bewijs hebben van tijdig gestuurde dienst en factuur.....
Nu is het te laat om alsnog die bon en factuur te sturen.

Ze mogen het bekende mail adres gebruiken en als dat fout is, niet jou probleem.

harry036
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 dec 2017 16:56

Re: Activa Finance B.V. dezelfde praktijken als Direct Solutions

Ongelezen bericht door harry036 »

Ja. Ook bij mij. Vorig jaar belde er iemand van Direct Solutions. Vorige week iemand van Activa Finance. Met het zelfde verhaal. Ik zou positief gereageert hebben op een aanbod voor een hotelcheck maar nooit betaald. Dit keer wisten ze wel data te noemen dat ik een mail ontvangen zou hebben. 8 en 11 februari 2017.
Hoewel ik me er niets van herinner en me niet voor kan stellen er positief op te hebben gereageert ben ik wel zo eerlijk om na te gaan of ik echt niet zo bleu ben geweest ja te zeggen. Mijn mailbox uitgebreid doorzocht. De maanden januari en februari 2017 helemaal bekeken en natuurlijk op allerlei steekwoorden gezocht. Maar geen enkeke mail gevonden aangaande een hotelbon, betalingsherinnering of iets dergelijks. Ik heb ze dan ook terug geschreven dat ik dit niet ga betalen.
Ik vraag me wel af hoe dit zo gekomen is. Een organisatie gaat failiet en de gegevens (incompleet) worden doorverkocht. Een ander koopt dit en hoopt daaruit nog betalingen binnen te krijgen. Misschien sta ik in hun lijst "gebeld" en zonder te weten hoe het is afgelopen hoopt activa finance (zit in Hoofddorp met 1 werknemer) er nu nog wat geld uit te halen. Daar zulke praktijken zou rader (nog) eens aandacht moeten besteden.

Wel wil ik nog opmerken dat ik nadat ik dit aan ze mailde ik wel een nette mail terug kreeg. Ze schreven dat ze de opdrachtgever zouden benaderen en vragen of hij de benodigde stukken kan opsturen. Als de opdracht gever dit niet kan komen onze (activa finance) diensten te vervallen.

Groeten
Harry

LindaVB123
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2018 11:31

Re: Activa Finance B.V. dezelfde praktijken als Direct Solutions

Ongelezen bericht door LindaVB123 »

Ik ben vanochtend benaderd door dit bureau met een vergelijkbaar verhaal. Aangezien ik mij er niet van bewust ben dat ik een overeenkomst ben aangegaan, ik nooit van dit bedrijf gehoord heb, en nooit of te nimmer een aanmaning of diensten heb ontvangen van deze organisatie, heb ik hen dringend verzocht om mij het bewijs te overleggen dat ik daadwerkelijk een overeenkomst ben aangegaan met deze partij. Ondertussen toch op zoek gegaan en hier uitgekomen. Het blijkt dus dat velen mij zijn voorgegaan. Niet dat het terzake doet, maar ben ernstig ziek en heb wel wat anders aan mijn hoofd dan dit soort gedoe. Jammer dat er zo weinig aan dit soort schimmige praktijken te doen is.

Fojibo
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2018 21:43

Re: Activa Finance B.V. dezelfde praktijken als Direct Solutions

Ongelezen bericht door Fojibo »

Hallo,
Ook ik ben deze week gebeld met een zelfde verhaal. Ik moet 223,- betalen. En anders volgt de deurwaarder en ben ik meer dan 800,- kwijt aldus de beller. Moest ook snel betalen. Naar mn mailadres is een mail vertstuurd met hierin een link. Hier niet op gereageerd. Wat een praktijken. Dus verder niet op reageren?

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Activa Finance B.V. dezelfde praktijken als Direct Solutions

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gewoon negeren.

PimZwart
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 aug 2018 11:09

Re: Activa Finance B.V. dezelfde praktijken als Direct Solutions

Ongelezen bericht door PimZwart »

Ik kan bevestigen dat ze nog steeds actief zijn.

Ook ik werd vanochtend gebeld door iemand van Activa Finance [hyperlink verwijderd door moderatie], afdeling debiteuren. De man belde namens Pronea, blijkbaar een telemarketing bedrijf. Ik zou anderhalf jaar geleden telefonisch een waardebon oid hebben gekocht voor een weekendje naar een hotel óf een avondje uit eten bij een restaurant. Dit kostte € 90,-. Van de 14 dagen bedenktijd zou ik geen gebruik hebben gemaakt. "Dit speelt al vanaf 15 Maart 2017", vertelde de man, en de kosten waren inmiddels opgelopen tot € 223,65.

Ik heb nog nooit van Pronea gehoord (ook niet van Activa Finance, trouwens), ik weet niets van zo'n overeenkomst en ik weet zeker dat ik hier nooit mee heb ingestemd. Er zouden meerdere herinneringen en aanmaningen naar mij zijn verstuurd, maar die heb ik nooit gekregen. Opvallend genoeg noemde de man mijn email adres waar ik alles op zou hebben ontvangen en de laatste drie cijfers van mijn IBAN. Ik heb geen idee hoe zij aan die gegevens zijn gekomen. De man zei dat als ik niet zou betalen, hij mijn dossier zou doorsturen naar een deurwaarderskantoor. Ik heb tegen de man gezegd dat hij dat dan maar moest doen.

Na het gesprek heb ik de bedrijven gegoogelt. Er zijn verschillende klachten over hen gedaan op wieheeftgebeld.nl, Klachtenkompas, en op deze site:
· https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/31232052499
· https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/a ... 86278735c6
· viewtopic.php?t=176839
· viewtopic.php?t=186811

Merk op dat de verhalen veel lijken op die van mij: telefonische aankoop, een jaar geleden gedaan, hotel overnachting of restaurant, eerst een bedrag rond de € 90, daarna verhoogd, etc. Zo noemt de melder van deze klacht precies hetzelfde bedrag als wat mij is verteld: € 223,65.
Laatst gewijzigd door PimZwart op 12 aug 2018 18:17, 3 keer totaal gewijzigd.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Activa Finance B.V. dezelfde praktijken als Direct Solutions

Ongelezen bericht door Radar »

Meerdere onderwerpen over dit onderwerp samengevoegd door moderatie.

PimZwart
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 aug 2018 11:09

Re: Activa Finance B.V. dezelfde praktijken als Direct Solutions

Ongelezen bericht door PimZwart »

Oh... en inderdaad is Activa Finance een reïncarnatie van Direct Solutions. De directeur/bestuurder van Activa (zie hier) is namelijk dezelfde als de directeur/bestuurder van Direct Solutions (zie hier). Dit lijkt me heel duidelijk.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Activa Finance B.V. dezelfde praktijken als Direct Solutions

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Mafia sterft nooit maar groeit altijd verder.

a.penninger
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jan 2018 19:47

Re: Activa Finance B.V. dezelfde praktijken als Direct Solutions

Ongelezen bericht door a.penninger »

Goedemorgen, ook ik kom niet van deze organisaties af, het begint met een aanbieding over een actiesite die je eigenlijk niet wil, maar omdat hij 'gemakkelijk via 1 mailtje of 1 telefoontje opzegbaar is binnen 14 dagen', heb ik me laten overhalen. Actiesite waar je toegang tot kreeg leek me niets op dag 1, dus niet gebruikt en meteen mailtje gestuurd om op te zeggen, alleen accepteerde het email adres geen binnenkomende mailtjes.. (opzet of toeval) daarna het telefoonnummer, er werd nooit opgenomen.. (opzet of toeval) Bedrijf en adres en lokatie gegoogled, naar Radar en Consumentenbond, en de Kamer van Koophandel, goh, overal klachten over dit bedrijf en gelukkig meerdere namen van dit bedrijf kunnen vinden en deze allemaal aangeschreven dat ik per direct wilde opzeggen, nul reactie.. (opzet of toeval) Weken niets gehoord, daarna een telefoontje van hetzelfde bedrijf, u heeft niet opgezegd en niet betaald, dat kan natuurlijk niet, ik het hele verhaal weer verteld en daarna was de telefonist akkoord dat het toch wel duidelijk was dat ik het opgezegd had, maar dit telefoontje is natuurlijk niet opgenomen.. (opzet of toeval) Maanden niets gehoord tot vandaag, 1 jaar en 4 maanden later, een telefoontje van een incassobureau Activa Finance (leuke naam om je waarschijnlijk dubieuze activiteiten te financieren), dat er al anderhalf jaar een factuur openstaat van 90 euro en dat deze nu 223,65 euro is. Misschien wachten ze zo lang zodat je eigen 'bewijs' normaal gesproken niet meer aanwezig is en er alleen 1 opname resteert van het afsluiten van de afspraak, zodat je geen mails hebt, geen opzeglog, nota bene: zojuist aan de telefoon werd door incassobureau meteen geopperd dat de aanmaningen in mijn spam zouden zijn aangekomen en toen ik zei deze te gaan zoeken zeiden ze meteen dat deze waarschijnlijk al lang door mijn computer verwijderd zouden zijn..
Ik tijdens dit telefoontje weer mijn hele verhaal gedaan en daarna weer op de diverse sites gekeken en ja hoor, evenveel klachten over dit incassobureau als over alle andere bedrijven van naar het lijkt dezelfde persoon, in de brief staat nog dat het incassobureau zijn client gaat adviseren.. zou nog grappig zijn als het niet zo'n serieuze zaak is, als alles nu 1 eigenaar lijkt te hebben.
Ik heb nu een mail teruggestuurd met het hele verhaal en gevraagd of meneer x van Activa meneer x van Pronea (vreemd genoeg of niet, nagenoeg onvindbaar) wil adviseren dat ik hier niet mee akkoord ga, de mailwisseling met de lokale politie zal delen (voor dossiervorming, ik verwacht geen actie) en de diverse fraudesites zal vullen met weer een melding over deze bedrijven. Helaas is dit altijd achteraf, maar als er maar 1 persoon geholpen is heeft het toch iets goeds gebracht. Er wordt ook melding gemaakt van het feit dat het incassobureau werkt volgens de regels, dat zou best kunnen, dat zou een jurist moeten uitzoeken, alleen de basis van de opdrachtgever is op z'n minst dubieus te noemen en als dat dan dezelfde eigenaar zou blijken, dan weet ik niet of je daar prat op zou moeten gaan als bureau.

Jo2018
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2018 12:51

Re: Activa Finance B.V. dezelfde praktijken als Direct Solutions

Ongelezen bericht door Jo2018 »

Bij mij hetzelfde verhaal als hieronder.
Zelfde datum (15-3-2017) en zelfde bedragen.
Vorig jaar dit ook bij de hand gehad met een bedrijf met vliegreizen etc.
Wat een tijdrovende flauwekul weer.
Ik ken geen Pronea, heb geen aanmaningen gehad, snap niet waar het over gaat en baal ervan dat ik nu in een 'bewijzende rol' geduwd word.
Iemand suggesties hoe hier blijvend korte metten mee te maken?

rpvn
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2018 14:57

Re: Activa Finance B.V. dezelfde praktijken als Direct Solutions

Ongelezen bericht door rpvn »

Ik ben vanochtend om 11.22 uur ook gebeld met het zelfde verhaal als pimzwart en a.penniger.
ik schrok me dood omdat ik nog nooit zo laat met een betaling ben geweest. Toen ik vroeg waarom het ging betrof het Pronea. Nog nooit van gehoord. en in mijn mails ook nog nooit, en echt, ik bewaar al mijn mails;-)
Hij kon niets doen, ik moest snel betalen anders zou het voor komen.
Ik heb opgehangen en gegoogeld. Zoveel bedrijven op 1 adres, en toen zag ik dit allemaal van jullie. jee bijna er in getuind.

TMT
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2018 15:34

Re: Activa Finance B.V. dezelfde praktijken als Direct Solutions

Ongelezen bericht door TMT »

k ben vandaag gebeld door Activa Finance BV. Er werd gezegd dat ik een betalingsachterstand heb. Toen ik vroeg wat voor betalingsachterstand gaf meneer aan dat ik in februari 2017 bij telecomunnicatie bedrijf Pronea ? voor 90 euro iets heb gekregen. Dat als ik dat niet wilde dat ik binnen 14 dagen moest annuleren. Volgens meneer heb ik ook niet gereageerd op diverse aanmaningen per email. Hij vertelde dat ik (binnen 4 dagen) moet betalen anders komt er een deurwaarder en gaat het naar het gerecht. Toen ik vroeg of ik rechtstreeks contact kon opnemen met het bedrijf was dat niet mogelijk als klant. Dat is iets tussen het bedrijf en hun. Ook de 'aanmanings' emails heb ik nooit gekregen.

Ik heb geen aanmaning gezien, en hoe kan ik een aanmaning krijgen als ik niks heb aangeschaft!

Ik heb geen idee waar dit over gaat. Ik moet nu een bedrag van € 223,65 betalen Hoe kan ik voor iets gaan betalen als ik niet eens weet waarvoor het precies is, en waar dit bedrag precies vandaan kom. En ruim anderhalf jaar later komen ze met zoiets, dit lijkt heel erg op fraude. Zo kan iedereen geld bij je verhalen!

Webber
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 jun 2018 22:08

Re: Activa Finance B.V. dezelfde praktijken als Direct Solutions

Ongelezen bericht door Webber »

@TMT,

Niks betalen,achter Activa Finance schuilt een oplichter!
Door overrompelings techniek en dreigen deurwaarder hoopt hij dat er betaald wordt..
Zo heeft deze oplichter al heel veel geld binnen geharkt.

Hij was eerst actief onder de naam Direct Solutions.
Maar omdat ze een onderzoek naar hem gestart zijn...en er veel waarschuwingen op het internet circuleren met betrekking tot Direct Solutions heeft hij Activa Finance opgericht .
En hij gaat nu dus op dezelfde voet verder.

ConsumentBoos
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2018 18:37

Re: Activa Finance B.V. dezelfde praktijken als Direct Solutions

Ongelezen bericht door ConsumentBoos »

Vanochtend om 09:20 op 30 aug 2018 gebeld door een vrouw van Activa Finance of ik even € 223,65 wil ophoesten, aan de hand van een telefonische verkoop in maart 2017. Zou gaan om een etentje of een overnachting in Europa? Schijnbaar was het bedrag initieel € 90,-. Er zouden herinneringen per mail zijn verstuurd, maar die heb ik nooit gezien. Mail naar [email protected] gestuurd om opheldering/ bewijs te ontvangen. Er zouden bandopnames zijn..... Ken het hele bedrijf niet en het komt me helemaal niet bekend voor. Als ik niet binnen een week het bedrag zou ophoesten dan wordt een deurwaarder ingezet.....

Ze zijn verplicht om je een bewijs van de bandopnames te sturen, maar als ik heel eerlijk ben en je gaat zoeken op het internet naar ProNea in combi met Activa Finance dan is de optelsom duidelijk. Oplichterij..

Schandalig zulke praktijken, want je zult maar mensvertrouwend en goedgelovig zijn, dan maken mensen je zo veel geld lichter..
Hoop dat er iets tegen deze praktijk gedaan wordt.

Margrietvdh
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2018 16:34

Re: Activa Finance B.V. dezelfde praktijken als Direct Solutions

Ongelezen bericht door Margrietvdh »

Sorry maar mijn mond valt open, ik schrik hiervan. :shock: Ik heb precies het zelfde mee gemaakt. En ik was nog wel zo gek om te gaan betalen. Oh my! Nou dat kunnen ze nu dus wel vergeten he. Want toen ik dat telefoontje kreeg, kon ik mij er al niets van herinneren. Er werd gezegd dat ik het in 2x mocht betalen omdat ik het niet in 1x kan. Maar het ging ook inderdaad om een totaal bedrag van 223,- nog wat. Ik krijg gewoon de kriebels om dit te lezen dat het ook mij dus overkomt. Bah! :x En ik had ze nog wel 2x een email gestuurd om te zeggen dat hun rekeningnummer niet klopte want ik kon de betaling niet verzenden, gelukkig maar, anders was ik nu dus de pineut geweest. Pff ben ik even blij dat ik dit nu dus bij u lees. Bedankt voor u referentie om andere mensen te behoede. :D :D

Gesloten