LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bij wie moet ik klagen over een complex financieel product?
-
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30
Bij wie moet ik klagen over een complex financieel product?
Waarschuwing vooraf: Dit kan een moeilijke puzzel worden.
Ik heb via een tussenpersoon een financieel product gekocht dat uit twee delen bestaat, die natuurlijk bij elkaar horen.
Laten we ze voor het gemak een naam geven: Patrick, WU 1 en WU 2
Vervolgens koopt Bart Patrick over en verkoopt ING het WU 2 deel aan NN en besluit met WU 1 uit de markt te stappen.
Dan merk ik op dat het wiel in mijn fiets niet meer lekker draait, maar als leek weet ik natuurlijk niet of de oorzaak bij WU of NN ligt. Mijn tussenpersoon wil mij al helemaal niet helpen bij deze puzzel en WU en NN wijzen naar elkaar, mij en mijn tussenpersoon.
Dus ik heb bij KiFiD aangeklopt, maar daar word ik nog niet echt geholpen. Je kunt bij het klachtenformulier meerdere financiele dienstverleners invullen, maar vervolgens is het toch een klacht tegen een partij. Meerdere klachtdossiers over een en dezelfde klacht lijkt vooralsnogredelijk complex voor KiFiD.
Heeft iemand recent goeie ervaring met klagen over een financieel complex product met meerdere betrokken partijen?
Ik heb via een tussenpersoon een financieel product gekocht dat uit twee delen bestaat, die natuurlijk bij elkaar horen.
Laten we ze voor het gemak een naam geven: Patrick, WU 1 en WU 2
Vervolgens koopt Bart Patrick over en verkoopt ING het WU 2 deel aan NN en besluit met WU 1 uit de markt te stappen.
Dan merk ik op dat het wiel in mijn fiets niet meer lekker draait, maar als leek weet ik natuurlijk niet of de oorzaak bij WU of NN ligt. Mijn tussenpersoon wil mij al helemaal niet helpen bij deze puzzel en WU en NN wijzen naar elkaar, mij en mijn tussenpersoon.
Dus ik heb bij KiFiD aangeklopt, maar daar word ik nog niet echt geholpen. Je kunt bij het klachtenformulier meerdere financiele dienstverleners invullen, maar vervolgens is het toch een klacht tegen een partij. Meerdere klachtdossiers over een en dezelfde klacht lijkt vooralsnogredelijk complex voor KiFiD.
Heeft iemand recent goeie ervaring met klagen over een financieel complex product met meerdere betrokken partijen?
Re: Bij wie moet ik klagen over een complex financieel product?
Nee, maar wel met een fiets die niet goed draait. Keurig door de fietsemaker verholpen.
-
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30
Re: Bij wie moet ik klagen over een complex financieel product?
Die van de wielen of die van het frame die geen wielen meer levert?Lady1234 schreef:Nee, maar wel met een fiets die niet goed draait. Keurig door de fietsemaker verholpen.
Re: Bij wie moet ik klagen over een complex financieel product?
Ik ken uw gevoel.Joepie Joepie schreef:
Dan merk ik op dat het wiel in mijn fiets niet meer lekker draait, maar als leek weet ik natuurlijk niet of de oorzaak bij WU of NN ligt.
Ik had voor een twee jaar terug een gebruikte sportieve damesfiets gekocht, en al snel bleek dat het wiel wel soepel draaide, maar de aandrijving door de pedalen niet werkte. De ketting was nog heel, en liep ook over de tandwielen. Maar als leek wist ik ook niet wat er aan de hand was.
Heb de fiets toen naar de fietsenmaker gebracht, de specialist dus, en daar bleek dat de tandwielcassete een gebrek te hebben, waardoor de ketting wel over de tandjes liep, maar het wiel niet voortbewogen werd. De fietsenmaker heeft het gerepareerd.
Kortom, ik denk dat u beter een ter zake kundig iemand kunt inhuren voor uw zaak, want hier op dit forum zult u de oplossing niet vinden.
Het zal een paar euro kosten om de zaak op te lossen, maar dat lijkt me gezien de complexiteit van uw probleem niet onoverkomelijk. In ieder geval succes ermee.
Re: Bij wie moet ik klagen over een complex financieel product?
Ervaring met klagen niet, wel met het gewoon opdoeken van dergelijke producten. Ik zeg: doen!!Joepie Joepie schreef: Laten we ze voor het gemak een naam geven: Patrick, WU 1 en WU 2
Vervolgens koopt Bart Patrick over en verkoopt ING het WU 2 deel aan NN en besluit met WU 1 uit de markt te stappen.
Heeft iemand recent goeie ervaring met klagen over een financieel complex product met meerdere betrokken partijen?
Overigens zou iets meer duidelijkheid wel gunstiger voor een adequaat advies kunnen zijn:
1 wie/wat is de tussenperso(o)n(en) Patrck & Bart,
2 welke producten zijn WU1&2 en wat heeft ING met de verkoop van doen?
3 Over welke bedragen handelt het
-
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30
Re: Bij wie moet ik klagen over een complex financieel product?
Het gaat over een two-in-one Makelaar / Financieel adviseur die het moeilijk heeft gehad. Hij heeft zijn De Hypotheekshop bedrijf aan een financieel adviseur van de volgende generatie verkocht (inclusief telefoon, KvK en AFM nummer), laten we hem Bart B noemen. Als Makelaar is Patrick failliet gegaan en recent is hij weer onder zijn eigen naam begonnen (ander KvK nummer, etc). Bart stribbelt nog wel tegen, maar dat komt wel goed…
En het gaat over een vermogensbeheerhypotheek van WestlandUtrecht van 400-500 kE met een eenmalige inleg van ~50 kE.
ING was eigenaar van WU Hypotheekbank en WU Effectenbank, een unieke combinatie… (maar gescheiden)
Hoe kan ik KiFiD zover krijgen om mijn klacht over een financieel complex product goed op te pakken (inclusief de fietsenmaker)?
En het gaat over een vermogensbeheerhypotheek van WestlandUtrecht van 400-500 kE met een eenmalige inleg van ~50 kE.
ING was eigenaar van WU Hypotheekbank en WU Effectenbank, een unieke combinatie… (maar gescheiden)
Hoe kan ik KiFiD zover krijgen om mijn klacht over een financieel complex product goed op te pakken (inclusief de fietsenmaker)?
Re: Bij wie moet ik klagen over een complex financieel product?
Maar daar heeft u toch al eerder een topic over gestart? Waarom nu weer opnieuw?
-
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30
Re: Bij wie moet ik klagen over een complex financieel product?
ik wil leren van positieve ervaringen!!!
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Bij wie moet ik klagen over een complex financieel product?
Heb je die dan gehad?
Re: Bij wie moet ik klagen over een complex financieel product?
Ik begrijp dat Fiets-gedeelte beter dan het WU- gedeelte...
Gisteren nog twee omafiets kettingen 5 schakels ingekort. Kwartiertje werk. Geen proefrit gemaakt, ik heb 4 wielen nodig en een leren stoel om over 'sHeeren Wegen te rijden. Maar de jongens waren tevreden. Da's een positieve ervaring, toch?! Hopelijk heb je er wat van geleerd.
Graag gedaan.
Gisteren nog twee omafiets kettingen 5 schakels ingekort. Kwartiertje werk. Geen proefrit gemaakt, ik heb 4 wielen nodig en een leren stoel om over 'sHeeren Wegen te rijden. Maar de jongens waren tevreden. Da's een positieve ervaring, toch?! Hopelijk heb je er wat van geleerd.
Graag gedaan.
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: Bij wie moet ik klagen over een complex financieel product?
Leuk dat je wilt weten waar je moet klagen, maar is het niet handiger om een oplossing te vinden?
Re: Bij wie moet ik klagen over een complex financieel product?
Dit is gewoon een doorstart van dit vorige topic: viewtopic.php?f=17&t=186439&p=2599035#p2599035
Dit nieuwe topic is dus nergens voor nodig.
In dat andere topic schreef ik al:
Dit nieuwe topic is dus nergens voor nodig.
In dat andere topic schreef ik al:
Moneyman schreef:Ik vraag me met al diejuridische procedures af wat je eigenlijk denkt te bereiken Joepie. Je wilt “iets vragen”. De man achter de bv antwoord niet. Al dat geklaag helpt je echt niet - dagvaardt die man dan gewoon en eis antwoord op je vraag.
Als ik je topics lees, lijkt het klagen soms belangrijker dan daadwerkelijk stappen zetten. En dat kan niet de bedoeling zijn.
-
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30
Re: Bij wie moet ik klagen over een complex financieel product?
Laat ik het nog een keer anders vragen:
Volgens welke wet moet die fietshandelaar opvolging geven aan mijn garantie claim (in plaats van doorverwijzen naar leverancier)?
En volgens welke wet mag de fietsleverancier mij (en ook Tussenpersoon) niet door verwijzen naar zijn leverancier van wielen?
(het gaat hier over stappen maken bij KiFiD, niet over klacht over de Makelaar)
Volgens welke wet moet die fietshandelaar opvolging geven aan mijn garantie claim (in plaats van doorverwijzen naar leverancier)?
En volgens welke wet mag de fietsleverancier mij (en ook Tussenpersoon) niet door verwijzen naar zijn leverancier van wielen?
(het gaat hier over stappen maken bij KiFiD, niet over klacht over de Makelaar)
Re: Bij wie moet ik klagen over een complex financieel product?
Schei aub uit met die fietsenvergelijking, dat slaat nergens op. Laten we het eens met het KISS principe proberen, wát werkt niet meer aan (een van) beide producten?
Re: Bij wie moet ik klagen over een complex financieel product?
Waarom as je laatste bericht in het vorige topic dan:Joepie Joepie schreef:(het gaat hier over stappen maken bij KiFiD, niet over klacht over de Makelaar)
In dat topic is ook het hele overname schema van de Bart en Patrick aar je hier nu weer aan refereert te vinden. Dan is het toch veel logischer en overzichtelijker om daar door te gaan, in plaats van (no pun intended) hier opnieuw het wiel uit te vinden?Joepie Joepie schreef:Stappen zijn reeds (in gang) gezet via KiFiD.
-
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30
Re: Bij wie moet ik klagen over een complex financieel product?
NN heeft mij via WU en Tussenpersoon misleid en een wanprestatie geleverd - daar heb ik bewijs van.
In offerte van vermogensbeheerhypotheek staat dat ik voor Klachten bij WU moet zijn. Dus een enkele klacht ingediend bij KiFiD, tegen WU en Tussenpersoon als tweede dienstverlener.
WU maakt een dossier aan voor WU. Later maken ze ook een dossier aan voor Tussenpersoon en tot slot maak ik zelf ook maar een dossier aan voor NN.
Na 5 Secretarissen nog niet veel verder...
Vervolgens heb ik zwaar het gevoel dat KiFiD niet meehelpt...
In offerte van vermogensbeheerhypotheek staat dat ik voor Klachten bij WU moet zijn. Dus een enkele klacht ingediend bij KiFiD, tegen WU en Tussenpersoon als tweede dienstverlener.
WU maakt een dossier aan voor WU. Later maken ze ook een dossier aan voor Tussenpersoon en tot slot maak ik zelf ook maar een dossier aan voor NN.
Na 5 Secretarissen nog niet veel verder...
Vervolgens heb ik zwaar het gevoel dat KiFiD niet meehelpt...
Re: Bij wie moet ik klagen over een complex financieel product?
Ik denk dat u probleem in de eerste zin omschreven is: "dat uit twee delen bestaat, die natuurlijk bij elkaar horen"
Hoe 'natuurlijk' is dat? Verwijzen ze naar elkaar of vullen ze enkel maar aan. Staat er duidelijk in dat het ene product niet geldig is zonder het andere?
Hoe 'natuurlijk' is dat? Verwijzen ze naar elkaar of vullen ze enkel maar aan. Staat er duidelijk in dat het ene product niet geldig is zonder het andere?
-
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30
Re: Bij wie moet ik klagen over een complex financieel product?
Vermogensbeheer door NN is aan Hypotheek van WU verpand en voor wijziging van hypotheekvorm is advies van Tussenpersoon noodzakelijk (volgens WU zelf).geengast schreef:Ik denk dat u probleem in de eerste zin omschreven is: "dat uit twee delen bestaat, die natuurlijk bij elkaar horen"
Hoe 'natuurlijk' is dat? Verwijzen ze naar elkaar of vullen ze enkel maar aan. Staat er duidelijk in dat het ene product niet geldig is zonder het andere?
Re: Bij wie moet ik klagen over een complex financieel product?
We komen er wel, wat is dan precies die wanprestatie? Die offerte heeft een datum, maw die info slaat op de situatie tóen, en niet die van nu met inmiddels 2 aparte bedrijven. Die zijn ontstaan door diverse miljarden fusies, reddingen en overnames, gedaan om complexe en tijdens de crisis erg acute redenen, dat kan je niet ontgaan zijn als je zelfstandig het KiFiD kan vinden. Dit voelt een beetje als met oogkleppen op blijven aanbellen terwijl je wéét dat de mensen verhuist zijn.Joepie Joepie schreef:NN heeft mij via WU en Tussenpersoon misleid en een wanprestatie geleverd - daar heb ik bewijs van.
In offerte van vermogensbeheerhypotheek staat dat ik voor Klachten bij WU moet zijn. Dus een enkele klacht ingediend bij KiFiD, tegen WU en Tussenpersoon als tweede dienstverlener.
WU maakt een dossier aan voor WU. Later maken ze ook een dossier aan voor Tussenpersoon en tot slot maak ik zelf ook maar een dossier aan voor NN.
Na 5 Secretarissen nog niet veel verder...
Vervolgens heb ik zwaar het gevoel dat KiFiD niet meehelpt...
-
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30
Re: Bij wie moet ik klagen over een complex financieel product?
Probleem is dat FD's naar elkaar wijzen, ik de afspraken tussen die FD's natuurlijk niet ken en KiFiD mij vraagt de klacht in drieën op te splitsen…
Ik heb een handtekening gezet onder offerte voor vermogensbeheerhypotheek die tussen WU en Tussenpersoon is afgestemd (heb ik bewijs van). Pas daarna (geen bedenktijd) kwam NN met additionele informatie en al snel bleek dat ze niet waar konden maken wat WU en Tussenpersoon aan mij hebben beloofd. En weer later kwamen weer meer feiten boven tafel, o.a. ook dat Tussenpersoon geen vergunning had voor advisering voor vermogensbeheer (= in dienst van WU).
Ik heb een handtekening gezet onder offerte voor vermogensbeheerhypotheek die tussen WU en Tussenpersoon is afgestemd (heb ik bewijs van). Pas daarna (geen bedenktijd) kwam NN met additionele informatie en al snel bleek dat ze niet waar konden maken wat WU en Tussenpersoon aan mij hebben beloofd. En weer later kwamen weer meer feiten boven tafel, o.a. ook dat Tussenpersoon geen vergunning had voor advisering voor vermogensbeheer (= in dienst van WU).