LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Herziening van mijn uitkering

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
janderfed
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 dec 2018 16:52

Herziening van mijn uitkering

Ongelezen bericht door janderfed »

Er is advies uitgebracht door de bezwaarcommissie om mijn uitkering te gaan herzien met boete oplegging wegens schending inlichtingen. Ze zijn overtuigd van hun gelijk gezien de motivering dat ik pas na 1 jaar, op hun verzoek, gegegevens van arbeid heb doorgegeven aan de hand van specificaties. Dus voor hun gevalletje fraude en voor iedereen die dit advies zou lezen.


Maar ik ben woedend over dit advies. Want ik heb via inkomensformulier de eerste weken van de arbeid gemeld en is dit ook verrekend met de bijstands uitkering. Het mutatierapport meldt dit ook, die bijgevoegd was bij het besluit tot herziening. ook in mijn bezwaar meld ik dit feit en voeg de documenten toe. Dus hoe kan dit nou niet benoemd worden in het advies ? En ik zie opmerkelijke dingen. Bij bezwaarschrift geeft deze commissie als conclusie, dat nog moet worden beoordeeld of er schending heeft plaatsgevonden. En 3 weken later is het overduidelijk bewezen als advies. Ik heb geen nieuw bewijs ontvangen in die weken of een rapportage die dit als uitkomst geeft. Wat maakt dan bij hun de overtuiging het advies van schending nu wel als bewezen feit te concluderen.


Ik heb in mijn bezwaar het verzoek gedaan als nog onderzoek te doen naar mijn uitleg. Gezien dit een andere situatie beschrijft. Maar zij gaven aan geen redenen te zien om dit te onderzoeken. Daarnaast komt de melding via een IB signaal. De arbeid was van begin 2017. Ze vroegen midden 2018 mij om de specificaties aan te leveren. Wat kan een reden zijn waarom hier zo lang tussen zit, bedoeling is om snel op zo n signaal te reageren, het is een verplichting zelfs, dacht ik. Maar als er dan zolang tussen zit, zou je juist verwachten dat ze onderzoek instellen naar de feiten. Dus met mijn verzoek erbij is het toch vreemd dat ze niets van mijn bezwaar hebben willen onderzoeken. graag jullie reactie .
Laatst gewijzigd door janderfed op 17 dec 2018 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Herziening van mijn uitkering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als uw bezwaar afgewezen is, dat kan ik uit uw verhaal niet zo opmaken, zou ik maar in beroep gaan.

U hebt daarbij wel een beetje hulp nodig. Denk aan de termijnen. Ga naar het Juridisch Loket in uw woonplaats, kijk op Google, en laat u helpen.

janderfed
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 dec 2018 16:52

Re: Herziening van mijn uitkering

Ongelezen bericht door janderfed »

Heb net de zaak voor beroep aangemeld. Maar waarom moet ik nu doorgaan via beroep en wordt niet het advies ingetrokken ? Als je bewijs niet meeneemt in dat advies, moet je toch daar je verantwoordelijkheid in nemen. Maar ik weet niet hoe de Gemeente kan dwingen om het advies in te trekken. Weet iemand een optie ?


Ik dacht dat ik zelf het beroep kan afhandelen, maar is dit niet zo makkelijk dan ? Dan moet ik juridische hulp zoeken.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Herziening van mijn uitkering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als het bezwaar afgewikkeld en afgewezen is, staat alleen beroep open.

janderfed
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 dec 2018 16:52

Re: Herziening van mijn uitkering

Ongelezen bericht door janderfed »

Waarom moet ik na een jaar alsnog de specificaties aanleveren ? Dat begrijp ik niet. Ze hebben dan die informatie toch al ?

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Herziening van mijn uitkering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als u uw zaak in uw voordeel wilt ombuigen, zou ik dat maar doen.

janderfed
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 dec 2018 16:52

Re: Herziening van mijn uitkering

Ongelezen bericht door janderfed »

Maar doen wat zij willen, levert een heel slecht advies op. Ik zoek dan liever de confrontatie op dan de slachtbank

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Herziening van mijn uitkering

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Succes met de confrontatie dan.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Herziening van mijn uitkering

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Als u uw probleem in uw voordeel om wilt buigen dan kunt u beter nu juist niet de confrontatie opzoeken. Als u dat doet dan bent u sowieso kansloos. En dat kan toch niet uw bedoeling zijn.

Hier https://www.juridischloket.nl/werk-en-i ... uitkering/ vind u info van het Juridisch Loket hoe een bezwaar en een beroep tegen een beslissing over uw bijstand werkt.
En zoals hier al gezegd, zoek hulp, bijvoorbeeld bij het Juridisch Loket.
Sterkte en succes.

janderfed
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 dec 2018 16:52

Re: Herziening van mijn uitkering

Ongelezen bericht door janderfed »

bezwaar is al geweest en daarna volgt het advies wat ze geven aan burgemeester en wethouders. Advies heb ik beschreven in eerste bericht. Heb nu nog alleen mogelijk tot beroep

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Herziening van mijn uitkering

Ongelezen bericht door Moneyman »

janderfed schreef:
17 dec 2018 16:24
Maar doen wat zij willen, levert een heel slecht advies op. Ik zoek dan liever de confrontatie op dan de slachtbank
Dat was me, gezien je andere topics, al wel duidelijk.
viewtopic.php?f=93&t=188903&p=2644071#p2644071
viewtopic.php?f=32&t=188921&p=2644065#p2644065

EdwinvdBeek
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 apr 2014 15:54

Re: Herziening van mijn uitkering

Ongelezen bericht door EdwinvdBeek »

In een beroepsprocedure kijkt de rechter alleen naar de gevolgde procedures door het UWV, die uiteraard het predikaat goed zullen hebben.
TS daarentegen heeft verzuimd om te voldoen aan de informatieplicht. Immers, geen loonspecificaties, ondanks herhaald verzoek van het UWV, ingeleverd. Met andere woorden u zult een goede advocaat moeten zoeken, die voor de beroepsrechter zeer overtuigend dient te bewijzen, dat u niet op de hoogte was van de door u te verrichten handelingen c.q. verplichtingen in deze kwestie.
Ik wens u daarbij veel sterkte omdat in principe de regel geldt, dat iedere burger de wet- en regelgeving dient te kennen.

Gesloten