LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UWV lost probleem niet op

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: UWV lost probleem niet op

Ongelezen bericht door kweenie »

Mverweij schreef:
25 jan 2019 19:01
Lady1234 schreef:
25 jan 2019 18:54
Nee, u krijgt zeker het totale verschil niet terug, maar wat u krijgt zal het makkelijker maken om aan die afbetalingsregeling te voldoen.
Bedankt voor uw informatie, hier heb ik wat aan. Ik zal het eens precies laten uitrekenen.
Ik denk dan toch dat ik daarom best sterk sta.
Het kan toch niet zo zijn dat ik flink moet boeten voor aantoonbaar en stelselmatig falen van UWV.
Het punt is dat je een bruto uitkering hebt ontvangen, waarover je belasting hebt moeten betalen (en wat het UWV als voorheffing heeft ingehouden), en dat je nu een zelfde bruto bedrag moet terugbetalen, waarover je dus ook belasting terug krijgt. Of dat per saldo meer of minder is hangt van heel veel factoren af. Maar als je eerst een lage uitkering had, dan zul je toen in een laag belastingtarief hebben gevallen. Als je nu werkt, dan is de kans groot dat je in een hoger tarief valt en dat het belastingvoordeel van nu terugbetalen groter zal zijn dan wat je hebt betaald. Dus dat je eigenlijk juist een voordeel hebt aan het nu moeten terugbetalen terwijl je ook een baan hebt.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: UWV lost probleem niet op

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar de Ts stelt juist dat over die jaren geen inkomsten zijn aangegeven bij de belastingdienst door het UWV, compleet ongebruikelijk.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: UWV lost probleem niet op

Ongelezen bericht door kiz »

TS kan dat controleren door in te loggen (DigiD) bij "mijn UWV".
Via het menu item "persoonlijke gegevens" kan je je loongegevens inzien. Als je WW hebt ontvangen staat daar als werkgever UWV en het SV-loon zoals bij de Belastingdienst bekend (zie bijlage).

Gesloten