LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Namaakkleding op de Bazaar in Beverwijk

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
maxtiti
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 feb 2019 11:41

Re: Namaakkleding op de Bazaar in Beverwijk

Ongelezen bericht door maxtiti »

Ja ik heb dus echt geen idee wat je bedoelt @costnix

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Namaakkleding op de Bazaar in Beverwijk

Ongelezen bericht door witte angora »

maxtiti schreef:
07 feb 2019 08:49
Ja ik heb dus echt geen idee wat je bedoelt @costnix
Dat maakt dat je dus niet de persoon bent om dit soort dingen te onderzoeken. Die lui staan je met de verhalen van de FIOD compleet in de maling te nemen.

maxtiti
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 feb 2019 11:41

Re: Namaakkleding op de Bazaar in Beverwijk

Ongelezen bericht door maxtiti »

Iemand moet het toch onderzoeken en misschien omdat ik dus inderdaad er niet verder mee kom plaats ik het op een forum van de consumentenbond. ( ;

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Namaakkleding op de Bazaar in Beverwijk

Ongelezen bericht door Moneyman »

maxtiti schreef:
07 feb 2019 09:29
.... plaats ik het op een forum van de consumentenbond. ( ;
Nou, misschien heb je daar meer geluk dan hier. Maar bedenk eerst even wat je verwachtingen zijn...

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Namaakkleding op de Bazaar in Beverwijk

Ongelezen bericht door witte angora »

maxtiti schreef:
07 feb 2019 09:29
Iemand moet het toch onderzoeken en misschien omdat ik dus inderdaad er niet verder mee kom plaats ik het op een forum van de consumentenbond. ( ;
Waarom MOET iemand het onderzoeken, en waarom denk jij dat jij de aangewezen persoon bent?

Wat is de reden/aanleiding om dit 'onderzoek' te doen?

Enig idee waarom je er niet verder mee komt?

Hoe kom je erbij dat dit het forum van de consumentenbond is? Dit is het forum van Avrotrosradar...

Wat denk je dat mensen op dit forum ermee kunnen? Niemand hier zal er iets mee doen, neem dat maar aan.

maxtiti
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 feb 2019 11:41

Re: Namaakkleding op de Bazaar in Beverwijk

Ongelezen bericht door maxtiti »

Ik doe dit voor mijn werkstuk en tijdens het onderzoek kwam ik dit tegen, had alleen niet verwacht dat er zoveel haat zou komen LOL wilde alleen kijken hoe mensen hier over dachten en of men meer info had

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Namaakkleding op de Bazaar in Beverwijk

Ongelezen bericht door witte angora »

Er komt geen haat, er komen alleen maar vragen. Vragen die vanzelf ontstaan (en waaruit geen enkele haat blijkt) doordat je vanaf het begin niet duidelijk was. Je vertelt nu pas dat het voor een werkstuk is. Had je dat eerder gedaan, dan had je waarschijnlijk wat relevante onderzoekstips gekregen. Zoals: het artikel waaraan je refereert is niet actueel, kan het zijn dat er intussen andere afspraken zijn gemaakt?

Jij weet wel wat jij weet, maar wat jij weet hoeft een ander nog niet te weten. Onder andere dat je scholier bent... ;)

ZeerPrivé
Berichten: 5309
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Namaakkleding op de Bazaar in Beverwijk

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
07 feb 2019 12:49
Er komt geen haat, er komen alleen maar vragen. Vragen die vanzelf ontstaan (en waaruit geen enkele haat blijkt) doordat je vanaf het begin niet duidelijk was. Je vertelt nu pas dat het voor een werkstuk is. Had je dat eerder gedaan, dan had je waarschijnlijk wat relevante onderzoekstips gekregen. Zoals: het artikel waaraan je refereert is niet actueel, kan het zijn dat er intussen andere afspraken zijn gemaakt?

Jij weet wel wat jij weet, maar wat jij weet hoeft een ander nog niet te weten. Onder andere dat je scholier bent... ;)

In de OP: Ik ben voor mijn PWS bezig met een onderzoek naar namaakkleding.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Namaakkleding op de Bazaar in Beverwijk

Ongelezen bericht door berndv »

ZeerPrivé schreef:
07 feb 2019 13:00
witte angora schreef:
07 feb 2019 12:49
Er komt geen haat, er komen alleen maar vragen. Vragen die vanzelf ontstaan (en waaruit geen enkele haat blijkt) doordat je vanaf het begin niet duidelijk was. Je vertelt nu pas dat het voor een werkstuk is. Had je dat eerder gedaan, dan had je waarschijnlijk wat relevante onderzoekstips gekregen. Zoals: het artikel waaraan je refereert is niet actueel, kan het zijn dat er intussen andere afspraken zijn gemaakt?

Jij weet wel wat jij weet, maar wat jij weet hoeft een ander nog niet te weten. Onder andere dat je scholier bent... ;)

In de OP: Ik ben voor mijn PWS bezig met een onderzoek naar namaakkleding.
Dit had ik er inderdaad ook uit ontcijferd, mijn middelbare schooltijd is inmiddels 20 jaar geleden, en toen had je nog geen profielwerkstukken, je had ook nog geen profielen. Dus ik kan mij voorstellen dat niet iedereen op de hoogte is van de afkorting PWS en dat dit staat voor het profielwerkstuk als je hier niet mee te maken hebt.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Namaakkleding op de Bazaar in Beverwijk

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik ben inderdaad van een generatie die niks van profielwerkstukken af weet (ben al 35 jaar van school af), en ik ben toch echt niet van plan om te gaan zitten googlen om er achter te komen wat een topicstarter nu precies bedoelt. PWS zegt mij helemaal niks (nu intussen dus wel). Probeer je te verplaatsen in datgene wat de ander mogelijk wel of niet weet. En gebruik met name geen afkortingen en uitdrukkingen die niet algemeen gebruikt worden.

Maar als ik de reacties lees krijg ik de indruk dat maar weinigen door hadden dat het om een profielwerkstuk ging.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Namaakkleding op de Bazaar in Beverwijk

Ongelezen bericht door Lady1234 »

maxtiti schreef:
07 feb 2019 12:13
Ik doe dit voor mijn werkstuk en tijdens het onderzoek kwam ik dit tegen, had alleen niet verwacht dat er zoveel haat zou komen LOL wilde alleen kijken hoe mensen hier over dachten en of men meer info had
U leest “haat” in de reacties en bestempelt dat tot “LOL”? Rare reactie.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Namaakkleding op de Bazaar in Beverwijk

Ongelezen bericht door berndv »

Lady1234 schreef:
07 feb 2019 13:15
maxtiti schreef:
07 feb 2019 12:13
Ik doe dit voor mijn werkstuk en tijdens het onderzoek kwam ik dit tegen, had alleen niet verwacht dat er zoveel haat zou komen LOL wilde alleen kijken hoe mensen hier over dachten en of men meer info had
U leest “haat” in de reacties en bestempelt dat tot “LOL”? Rare reactie.
oftewel, hij lacht er hard om (Laughing Out Loud) :wink:

Ik denk dat ik even ROFL :lol:

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Namaakkleding op de Bazaar in Beverwijk

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach ja, vroeger werd je uitgelachen als je 'domme' vragen stelde. Tot mensen gingen beseffen dat 'domme' vragen niet bestaan, wel domme antwoorden. Tegenwoordig is het 'haat' als je vragen stelt omdat mensen niet duidelijk zijn, en wordt er blijkbaar om gelachen. Eigenlijk hetzelfde.

Ik denk dat deze generatie jongeren nog wel een en ander moet leren. Net als iedere generatie jongeren trouwens.... ;)

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Namaakkleding op de Bazaar in Beverwijk

Ongelezen bericht door Moneyman »

Evenals de generatie ouderen, die niet in de gaten hebben dat “haat hebben” tegenwoordig niet hetzelfde betekend als het vroegere “haten”... :wink:

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Namaakkleding op de Bazaar in Beverwijk

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
07 feb 2019 13:34
Evenals de generatie ouderen, die niet in de gaten hebben dat “haat hebben” tegenwoordig niet hetzelfde betekend als het vroegere “haten”... :wink:
Ik zoek me de blubber naar het verschil, maar kan het niet vinden...

maxtiti
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 feb 2019 11:41

Re: Namaakkleding op de Bazaar in Beverwijk

Ongelezen bericht door maxtiti »

Oke sorry ik had niet door dat het niet werd begrepen maar waar het dus om ging was dat de FIOD onduidelijk is en ik gwn voldoende wil halen voor het werkstuk maar blijkbaar moet ik dit niet hier bespreken want jullie zijn kleine spelers. *drops MIC*

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Namaakkleding op de Bazaar in Beverwijk

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerlijk gezegd denk ik dat je niet zo ver gaat komen met zoveel arrogantie. En wat is MIC? Op Google vind ik van alles, maar niks wat ik onder jongeren kan verwachten.

Je stelt dat de FIOD niet duidelijk is, maar ben jij wel duidelijk naar de FIOD toe dan?

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Namaakkleding op de Bazaar in Beverwijk

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
07 feb 2019 13:38
Moneyman schreef:
07 feb 2019 13:34
Evenals de generatie ouderen, die niet in de gaten hebben dat “haat hebben” tegenwoordig niet hetzelfde betekend als het vroegere “haten”... :wink:
Ik zoek me de blubber naar het verschil, maar kan het niet vinden...
Das het nadeel van straattaal, het is zo lekker slecht gedocumenteerd :wink: de exacte betekenis van “haat hebben aan” hangt af van de context, en kan variëren van iets als “een erge hekel hebben aan” tot “bekijk het lekker met...”, en zo nog het een en ander :wink:

De uitdrukking zelf is overigens al heel oud, kijk maar: http://taalprof.blogspot.com/2010/06/ge ... atica.html

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Namaakkleding op de Bazaar in Beverwijk

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Nu heb je microfoon gedropt?

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Namaakkleding op de Bazaar in Beverwijk

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
07 feb 2019 13:44
Eerlijk gezegd denk ik dat je niet zo ver gaat komen met zoveel arrogantie.
Eens!

Kleine speler = je doet er niet toe/ bent niet belangrijk
Drops mic(rofoon) = beëindigt de discussie

Logisch toch...? :roll: :lol:

Gesloten