Notarissen bedenken eigen regels rondom bespreking testament

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
chrisd1

Re: Notarissen bedenken eigen regels rondom bespreking testament

Ongelezen bericht door chrisd1 » 02 sep 2019 13:03

witte angora schreef:
02 sep 2019 12:48
Kortom, mijn vader heeft na het overlijden van mijn moeder het testament herzien. Geen idee wat er in staat. Maar als mijn zus erbij aanwezig was, dan heeft zus straks dus een groot probleem, net als de notaris?
Waarom WA??

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 02 sep 2019 13:15

Geen idee, maar ze mag dus niet aanwezig zijn bij het passeren van het testament?

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 02 sep 2019 13:18

Mijn notaris heeft vastgelegd dat ik onder vier ogen aan hem de inhoud van mijn testament bevestigd heb. Hij stond daarop, om eventuele problemen later te voorkomen. Voor het testament van mijn vrouw geldt hetzelfde. Natuurlijk hebben mijn vrouw en ik een afschrift van het testament van de ander.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 02 sep 2019 13:20

Als uw zus gezorgd heeft dat uw vader u onterfd heeft, en haar als enige erfgenaam heeft benoemd, zou u wellicht voor haar en de notaris problemen kunnen veroorzaken.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 02 sep 2019 13:34

witte angora schreef:
02 sep 2019 12:48
Kortom, mijn vader heeft na het overlijden van mijn moeder het testament herzien. Geen idee wat er in staat. Maar als mijn zus erbij aanwezig was, dan heeft zus straks dus een groot probleem, net als de notaris?
Nee, primair niet de zus, maar de notaris. Alleen als de aanwezigheid van de zus aantoonbaar tot onrechtmatige schade jouwerzijds zou leiden, zou je mogelijk civielrechtelijk stappen kunnen zetten jegens je zus. Maar dat zal in de praktijk zelden voorkomen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 02 sep 2019 13:38

Dat onterven zal niet aan de orde zijn denk ik. Sowieso heb ik al een deel van de erfenis van mijn moeder, en daar komt dus op papier ieder jaar 6% rente bij. Als die man mijn moeder 15 jaar overleeft, en er komt tegen die tijd een flinke huizencrisis, dan valt er van hem weinig te erven.

Het schijnt wel, maar mijn vader gaf aan er niks van te snappen, dat de inwonende broer nu ineens kostgeld moet gaan betalen. Van mijn vader hoefde het niet. En of de notaris daar uit zichzelf over begint? Maar nogmaals, ik weet dus niet wat er in staat.

Plaats reactie