LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zal ik klacht indienen tegen de agent?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Ridder777

Zal ik klacht indienen tegen de agent?

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Goede dag beste mensen van het forum,
Ik maakte gisteren wat vervelends mee helaas.
Ik werd gebeld door mijn werkgever of ik 1 bestelling wilde doen. (ik was vrij)
Ik was onderweg naar haar, toen ik 2 agenten tegen kwam.
Mijn vriendin was werken.
De agent vroeg of me vriendin en dochter al in NL waren. (ik ken die agent)
Ik vertelde van wel.
Ik vertelde ook dat ik nu een bestelling heb, dus ik kon niet praten.
Hij vroeg waar me vriendin en dochter waren.
Ik vertelde dat me vriendin werken was en dat me dochter even nu alleen was.
Daar schrok die agent zo van dat hij erg boos werd en jeugdzorg/crisisdienst ging bellen.
Hij vroeg nog waar ik woonde en ik lieg weg met als antwoord dat ik dat niet weet.
Ik liep naar mijn werkgever ik vertelde het verhaal en ze adviseerde allemaal een klacht tegen die agenten in te dienen.
Mijn dochter is bijna 8 en ze was nog geen 30 min alleen thuis.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Zal ik klacht indienen tegen de agent?

Ongelezen bericht door moederslink »

In 30 minuten kan veel gebeuren hoor.
Jij kunt bv een ongeluk krijgen en zo kan ik nog wel een ander scenario bedenken en al die tijd zit je dochter alleen als 7 jarige thuis.
Ze spreekt de taal niet en is alleen op dat moment in een vreemd land.
Ik begrijp werkelijk niet dat je voor 1 (!) bestelling weer op je vrije (! ) dag naar je bazin vliegt en je dochter alleen thuis laat.

Ik denk zelf dat het niet zo.n vaart zal lopen en dat die agent vooralsnog niets doet, hij weet dus ook ( nog ) niet waar jullie wonen , maar goed.....zeker weten doe ik dat niet.
Je weet maar nooit natuurlijk , want 7 jaar is ( pas) 7 jaar , dus hartstikke minderjarig en dat kan je aangerekend worden.
Dus een klacht indienen tegen deze agent die waarschijnlijk gewoon zn plicht doet en wel/ niet bezorgd is , is m.i. zinloos.
Wees je ervan bewust dat jij/ jullie ( misschien terecht ) in de gaten worden gehouden en haal niet meer dit soort fratsen uit .....zou mijn advies zijn en niet liegen tegen oom agent :( .

Thermiekgek
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 aug 2018 23:32

Re: Zal ik klacht indienen tegen de agent?

Ongelezen bericht door Thermiekgek »

Even destilleren:

Je komt een bekende agent tegen die vraagt of je partner en kind in Nederland zijn.
Als de agent hoort dat je kind alleen thuis is, wordt hij boos en wil instanties inlichten, maar weet niet waar je woont. Vervolgens adviseert je werkgever je om een klacht in te dienen tegen de agenten.

Wat ik mis in het verhaal, is of betreffende instanties in beeld zijn. Als de agenten niet weten waar je woont, vermoed ik van niet. Je kan een klacht indienen, maar ik betwijfel of dat zin heeft.

Ik zou het laten lopen.
Over het alleen laten van een kind van 7 doe ik geen uitspraak, dat is je eigen verantwoordelijkheid.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Zal ik klacht indienen tegen de agent?

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Vraag is eerder of en hoe je wellicht je excuses kan maken. Gezien je eerdere berichten op dit forum is het goed te lezen dat iemand (de wijkagent) de boel in de gaten aan het houden is (op de goede manier). Een klacht indienen is denk ik niet de beste aanpak in deze.

Ridder777

Re: Zal ik klacht indienen tegen de agent?

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Die instanties zijn niet in beeld maar nu dus wel omdat die agent ze heeft gebeld

Fin
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 feb 2019 15:15

Re: Zal ik klacht indienen tegen de agent?

Ongelezen bericht door Fin »

Klacht indienen is in alle gevallen zinloos, behalve:

-als het een zaak met media-aandacht betreft of
- er er fysiek bewijs is van misdraging van de betreffende agent (wat niet weggemoffeld kan worden).

Bespaar u dus de moeite, ergernis en teleurstelling en beschouw het als een goede leer voor de volgende keer:
Maak altijd (maar dan ook echt in alle gevallen dat u met een agent praat) gebruik van uw zwijgrecht: spreken kan uitsluitend nadelige gevolgen hebben.

Ridder777

Re: Zal ik klacht indienen tegen de agent?

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Stel dat de instanties wel aan de deur komen of met mij contact opnemen?
Mag ik dan wel een klacht indienen?

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Zal ik klacht indienen tegen de agent?

Ongelezen bericht door kuklos »

Ridder777 schreef:
28 apr 2019 13:42
Ik werd gebeld door mijn werkgever of ik 1 bestelling wilde doen. (ik was vrij)
En ja hoor, weer flikt je baas je iets. Jij gelijk rennen uiteraard, want zo'n baas die je continu iets flikt is natuurlijk heel belangrijk om direct te springen als ze dat vraagt. Dat je dan je dochter van 8 alleen thuis moet laten, ach. En dat vervolgens een agent zich daar zorgen over maakt?
Ik snap die agent prima, maar jou totaal niet.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Zal ik klacht indienen tegen de agent?

Ongelezen bericht door kuklos »

Ridder777 schreef:
28 apr 2019 14:06
Stel dat de instanties wel aan de deur komen of met mij contact opnemen?
Mag ik dan wel een klacht indienen?
Tegen wie ga jij dan een klacht indienen? Tegen een volwassen van 38 (?) die zijn 8-jarige-net-uit-het-buitenland gekomen-kind alleen laat? Of tegen een agent die zich meer zorgen maakt om dat kind dan haar vader?

Fin
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 feb 2019 15:15

Re: Zal ik klacht indienen tegen de agent?

Ongelezen bericht door Fin »

Ridder777 schreef:
28 apr 2019 14:06
Stel dat de instanties wel aan de deur komen of met mij contact opnemen?
Mag ik dan wel een klacht indienen?

U mag altijd een klacht indienen.
Het is alleen niet zinvol en ook niet verstandig, aangezien u er niets mee kunt winnen maar wel de betreffende instanties tegen u in het harnas jaagt.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Zal ik klacht indienen tegen de agent?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ridder777 schreef:
28 apr 2019 14:06
Stel dat de instanties wel aan de deur komen of met mij contact opnemen?
Mag ik dan wel een klacht indienen?
Nee natuurlijk niet, die agent doet wat hij moet doen. Besef je nou echt niet dat je niet een kind alleen kunt laten, terwijl dat nét in het land is, alleen maar omdat je één patatje moet bezorgen? Op die vraag was maar één antwoord mogelijk geweest: NEE!!

Focus je niet op een klacht, focus je op je eigen verantwoordelijkheid.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Zal ik klacht indienen tegen de agent?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ridder777 schreef:
28 apr 2019 14:06
Stel dat de instanties wel aan de deur komen of met mij contact opnemen?
Mag ik dan wel een klacht indienen?
Nee natuurlijk niet, die agent doet wat hij moet doen. Besef je nou echt niet dat je niet een kind alleen kunt laten, terwijl dat nét in het land is, alleen maar omdat je één patatje moet bezorgen? Op die vraag was maar één antwoord mogelijk geweest: NEE!!

Focus je niet op een klacht, focus je op je eigen verantwoordelijkheid.

Thermiekgek
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 aug 2018 23:32

Re: Zal ik klacht indienen tegen de agent?

Ongelezen bericht door Thermiekgek »

Ridder777 schreef:
28 apr 2019 14:06
Stel dat de instanties wel aan de deur komen of met mij contact opnemen?
Mag ik dan wel een klacht indienen?
Hoe weten die instanties waar ze moeten zijn als de agent niet weet waar je woont?

Overigens sorry voor de PB’s. Dacht dat ik de quote knop had.

ZeerPrivé
Berichten: 5318
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Zal ik klacht indienen tegen de agent?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Je laat een kind van 7 in een vreemd land niet 30 minuten alleen. Dat deden wij niet eens met ons kind die in Nederland geboren en getogen is.

Aangezien je dat niet eens begrijpt, vind ik het volkomen terecht dat instanties worden ingeschakeld.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Zal ik klacht indienen tegen de agent?

Ongelezen bericht door moederslink »

Hoe zeker weet je dat , dat die agent heeft gebeld?
Is dat wel zo?

En het is toch niet verkeerd dat er instanties in beeld zijn of komen?
Ik weet ook niet hoe goed jij , als verantwoordelijke, de boel hebt afgestemd en geregeld?
Je vriendin en dochter uit Vietnam hier naartoe halen is een ding en uiteraard krijg je ongetwijfeld te maken met instanties.
Dus wees secuur , leef volgens de wet en schakel op tijd hulp in als je er zelf niet meer uitkomt.

En waarom zou je een klacht tegen deze agent indienen? In mijn ogen heeft ie nog gelijk ook , je laat een 7 jarig kind niet alleen in een vreemde omgeving waar ze ook de taal niet spreekt.
Ik begrijp hier geen snars van en dat alleen omdat jij weer zo nodig naar die kl*** bazin moet vliegen voor 1 luizige bestelling .
Zeg gewoon : " NEE " ik pas op mn kind PLUS ik ben vrij! "

Ridder, ridder ridder , hoe vaak moet jij nog gewaarschuwd worden :roll:
En morgen zou je naar het JL , toch?
Ik ben benieuwd en laat het hier maar weten.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Zal ik klacht indienen tegen de agent?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Wanneer ga je je eens als een volwassene gedragen?
Wat een ongelooflijk verhaal weer.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Zal ik klacht indienen tegen de agent?

Ongelezen bericht door kuklos »

moederslink schreef:
28 apr 2019 14:19
Ik begrijp hier geen snars van en dat alleen omdat jij weer zo nodig naar die kl*** bazin moet vliegen voor 1 luizige bestelling .
Zeg gewoon : " NEE " ik pas op mn kind PLUS ik ben vrij! "
@ Ridder777, dat je een foute inschatting hebt gemaakt door die bestelling te willen doen, of geen nee durven te zeggen valt tot op zekere hoogte nog te begrijpen. Maar dat je daarna een aanklacht in wil dienen tegen een agent die zich zorgen maakt, dat valt niet te begrijpen en niet te billijken.
Doch blijkbaar dringt dat niet tot je door en dringt het ook niet tot je door dat je een verkeerde keuze hebt gemaakt in het gaan doen van die bestelling. Het is daarom zeer terecht dat de instanties zijn ingeschakeld.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Zal ik klacht indienen tegen de agent?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hoe komt uw vriendin ineens aan werk? En mag zij wel werken? Heeft ze al een verblijfsvergunning? Het is weer niet echt geloofwaardig wat u allemaal neerzet hier.
En een bevriende agent die van uw situatie af weet, maar niet weet waar u woont?

Woont u niet toevallig in Kaatsheuvel?

Ridder777

Re: Zal ik klacht indienen tegen de agent?

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Mijn vriendin en dochter zijn hier voor gezinshereniging.
Ze werkt in een nagelstudio.
Die agent kent mij al heel lang omdat hij vroeger mijn wijkagent was.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Zal ik klacht indienen tegen de agent?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ridder777 schreef:
28 apr 2019 16:04
Die agent kent mij al heel lang omdat hij vroeger mijn wijkagent was.
Dat is niet het hele verhaal, want dan zou hij niet weten dat je sinds zeer kort je vriendin en kind hebt wonen.

De agent kent je dus uit het hier en nu.

Gesloten