Vader inschrijven op adres koopwoning

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Obelix1

Re: Vader inschrijven op adres koopwoning

Ongelezen bericht door Obelix1 » 26 okt 2019 19:50

Hypo63 schreef:
26 okt 2019 18:27
Ik zie niet in waarom dat niet zou mogen, zolang uw vader tijdens zijn verblijf in Nederland daadwerkelijk op uw adres verblijft. Het is dezelfde situatie als een zoon/dochter de helft van het jaar in het buitenland verblijft en de rest van de tijd gewoon thuis.
Er is volgens mij geen wet die uw vader verplicht om thuis te blijven. Voor de AOW opbouw zal dat wel een rol spelen. Daarbij is het van belang hoe lang uw vader nog AOW zou opbouwen. Elk jaar in het buitenland zou uw vader 2% aan AOW opbouw kosten.
Als u alles volgens de regels speelt, inschrijven op uw adres, daadwerkelijk verblijven op uw adres en op een correcte wijze de belastingaangifte doen door uw vader (vermogen in het buitenland) zie ik geen probleem.
Dat is meteen het punt, hij zegt zelf mijn vader woont meer en deel in het buitenland. En dat moet 6 maanden zijn. Bovendien zijn visum`s max. 6 maanden geldig en dat is niet voor niks.

Maar laat pa lekker zijn gang gaan, hij weet allang hoe de vork aan de steel hangt en waar zijn huisje woont. :mrgreen:

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 26 okt 2019 20:03

De termijn is acht maanden en geen zes.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke » 26 okt 2019 20:12

Acht maanden inderdaad.
Van een visum, voor welk land dan ook, is geen sprake in dit topic.
(overigens de maximale geldigheid van visums lijkt mij te worden bepaald door het land in kwestie, dus een algemene uitspraak dat 'visums max. 6 maanden geldig zijn' lijkt mij onzinnig).

Kees2850

Ongelezen bericht door Kees2850 » 26 okt 2019 20:22

Acht maanden is de maximale tijd om je uit te schrijven in bepaalde situaties. Maar 6 maanden is de standaard regel. Wie een uitkering ontvangt moet drie maanden buitenland al melden. Is ook afhankelijk welk buitenland enz. Het ligt dus genuanceerder. Maar TS zal het worst zijn geloof ik want reageert niet😁

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 26 okt 2019 20:25

Met mijn WAO moet ik het al melden als ik langer dan 4 weken in het buitenland ben.

En het leuke is, de bestanden van de UWV en de belastingdienst zijn gekoppeld. Weet de een waar je zit, dan weet de ander het ook.

Kees2850

Ongelezen bericht door Kees2850 » 26 okt 2019 20:30

Voor TS: Je vader kan in bepaalde situaties zelf wel vrijwillig zijn AOW opbouw op 100 procent houden als hij in het buitenland woont door vrijwillig bij te verzekeren. Zie SVB

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 26 okt 2019 20:40

Kees2850 schreef:
26 okt 2019 20:22
Acht maanden is de maximale tijd om je uit te schrijven in bepaalde situaties. Maar 6 maanden is de standaard regel. Wie een uitkering ontvangt moet drie maanden buitenland al melden. Is ook afhankelijk welk buitenland enz. Het ligt dus genuanceerder. Maar TS zal het worst zijn geloof ik want reageert niet😁
Acht maanden is dus standaard. Zes maanden oftewel 183 dagen heeft betrekking op de vraag waar iemand belastingplichtig is over zijn inkomsten uit werk.

Maar wellicht renteniert de pa.

Bij een uitkering is dat 28 dagen, waarbij de weekenden meetellen. Behalve bij WW-ers die binnen één jaar AOW krijgen, daar is het gunstiger voor.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 26 okt 2019 23:10

Zo gek vind ik de constructie op zich niet. : dit gebeurt vaker...
Als voorbeeld :
man is gescheiden , woont tijdelijk in een chalet waar hij zich niet mag inschrijven,maar wél maximaal 8 maanden ( of 9 mnd , dat weet ik niet zeker) mag verblijven en 3 maanden daar moet weg zijn.
Hij heeft zich ingeschreven vooralsnog bij de ouders.
De situatie is niet helemaal vergelijkbaar , dat snap ik , dat chalet staat in Nederland , zijn werk is ook in Nederland dus anders dan bij vader vd Ts.
We weten niet precies vd hoed en de rand...misschien betaalt vader gewoon ook belasting in het buitenland?
Inschrijving bij een van zijn kinderen omdat 2 huurhuizen te zwaar op het budget drukt kán ik best begrijpen.
En dat zijn AOW opbouw doorloopt....tja...wie ben ik om dat te veroordelen .
Ik ben ook niet Roomser dan de Paus ....wie wel ? 🙄 graag hand opsteken 👍
Laatst gewijzigd door moederslink op 26 okt 2019 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 26 okt 2019 23:35

Op sommige chaletparken kan men rustig 12 maanden verblijven, maar men kan zich in die gemeente op dat adres niet inschrijven.

Persoonlijk denk ik dat dat zeker in de tienduizenden personen loopt in Nederland.

Ken nu een stel dat hun huis gaat verkopen, een chalet gaat kopen op een park en zich gaat inschrijven bij hun dochter elders.

Maar zij zullen zich met de nieuwe vermogensrendementsheffing in 2021 nog weleens achter de oren krabben.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 26 okt 2019 23:41

Ik ben weliswaar niet Rooms, maar ik steek toch mijn hand op. In het buitenland wonen en hier ingeschreven blijven om later toch volledige AOW te kunnen opstrijken, keur ik ten sterkste af. De volksverzekeringen zijn al duur genoeg zonder dergelijke profiteurs.
Wees een vent, zeg de huur op, ga gewoon officieel in het buitenland wonen, en neem dan maar genoegen met wat minder AOW.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 26 okt 2019 23:47

Ik zou het zelf ook niet doen , durf dat niet eens eerlijk gezegd en zou ook niet in mij opkomen.
Ik keur dat dus ook af , maar kan het niet veroordelen . Ik ben zijn Hoeder niet en niet zijn geweten.
Snap je hoe ik dat bedoel?

Edit: ik heb mijn tekst hierboven daarom wat aangepast ...ik keur het af , maar veroordeel niet.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 27 okt 2019 00:13

moederslink schreef:
26 okt 2019 23:10
Ik ben ook niet Roomser dan de Paus ....
Maar hoe Rooms is de Paus dan eigenlijk? Zo geweldig vind ik ze allemaal niet.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé » 27 okt 2019 00:19

Witte Angora, je bent me net voor. Ook ik vind die paus en zijn kliek bepaald niet rooms.

Als ik een keuze maak accepteer ik de gevolgen ervan. Voor niemand, ook voor mijn kinderen niet, haal ik fratsen uit waar ik niet achter sta. Als ik een dergelijke vraag zou krijgen, zou het meteen een nee zijn, hoef ik geen seconde over na te denken.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 27 okt 2019 00:35

Ik heb over veel dingen een mening en soms een sterke mening of uit ik mijn afkeuring , ook in dit topic , maar een mening hebben vind ik wel iets anders dan een oordeel hebben of een veroordeling over iemands handelswijze.

Hoe lang is vader al in het buitenland? Misschien nog maar net of misschien nog maar voor even?
Werkt vader ook in het buitenland of niet?
Betaalt hij daar belasting?
Kortom ...ik weet dat alles niet.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke » 27 okt 2019 01:27

Kees2850 schreef:
26 okt 2019 20:22
Acht maanden is de maximale tijd om je uit te schrijven in bepaalde situaties. Maar 6 maanden is de standaard regel.
In welke situaties is acht maanden 'de maximale tijd'? Waar vind ik die informatie? En waar vind ik die '6 maanden-standaardregel'?
Volgens mij is het allemaal onjuist.
De Wet Basisregistratie Personen (BRP) zegt in Artikel 2.43:
1. De ingezetene die naar redelijke verwachting gedurende een jaar ten minste twee derde van de tijd buiten Nederland zal verblijven, doet bij het college van burgemeester en wethouders van de bijhoudingsgemeente voor zijn vertrek uit Nederland schriftelijk aangifte van vertrek. ...
Twee derde van een jaar is precies die acht maanden.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke » 27 okt 2019 01:49

moederslink schreef:
26 okt 2019 23:47
Ik zou het zelf ook niet doen , durf dat niet eens eerlijk gezegd en zou ook niet in mij opkomen.
Ik keur dat dus ook af , maar kan het niet veroordelen . Ik ben zijn Hoeder niet en niet zijn geweten.
Snap je hoe ik dat bedoel?

Edit: ik heb mijn tekst hierboven daarom wat aangepast ...ik keur het af , maar veroordeel niet.
Snap nu beter wat je bedoelt. Moest wel even het woordenboek raadplegen.
Volgens Van Dale is een 'afkeuren' één van de twee betekenissen van 'veroordelen'. Een synoniem zo gezegd. Zo las in je eerste bericht.
De andere betekenis (zoals jij het gebruikt) van 'veroordelen' is echter 'schuldig bevinden'.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie » 27 okt 2019 08:15

Waar tttlocke ook naar verwijst, dat je het grootste deel van de tijd elders bent is niet zo'n groot probleem. Mits je ook een deel van de tijd daadwerkelijk op het adres in Nederland bent.

Ik kan mij goed voorstellen dat iemand na zijn werkzame leven een groot deel van de tijd elders wil doorbrengen. En het daarom zonde vindt om alleen voor de relatief korte tijd in Nederland een volledig huis aan te houden. Maar dan zou ik toch eerder voor een plek/kamer kiezen waar je ook echt een tijd kunt verblijven en niet alleen een postadres. Want een postadres gebruiken om je in te schrijven, en daarmee de schijn ophouden dat je daar daadwerkelijk woont terwijl dat niet het geval is, is toch wat frauduleus.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 27 okt 2019 10:04

Nooit of slechts zeer zelden verblijven op een adres dat wel als woonadres is ingeschreven om maar niet gekort te worden op toekomstige AOW, dat is volgens mij gewoon fraude.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 27 okt 2019 10:51

Maar als je in het buitenland ingeschreven bent, dan bouw je daar toch het equivalent van de AOW op? Het enige nadeel is dat je bij twee instanties de aanvraag moet doen, en dat je het uit 2 potjes gaat krijgen.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 27 okt 2019 11:08

In veel warme, zonnige landen waar het aangenaam wonen lijkt, zijn de oudedagsvoorzieningen vanuit de overheid aanzienlijk kariger dan de AOW. De korting op de AOW wordt dan maar voor een klein deel gecompenseerd. Maar je kunt nu eenmaal niet hebben en tegoed houden.

Plaats reactie