LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hondenuitlaatplek naast woning.

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
bewoonster80
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 feb 2018 09:24

Hondenuitlaatplek naast woning.

Ongelezen bericht door bewoonster80 »

Beste,

Graag wil ik advies van deze situatie, want ik weet niet meer wat ik doen moet.

Sinds 2014 maak ik meldingen bij gemeente Almere dat ik overlast heb van de stank van dé hondenuitlaatplek naast mijn huis. Heel veel keren gebeld, maar ze nemen mij niet serieus.
Alle andere woningen zijn voorzien van struiken (naast de woning) zodat er geen honden daar hun behoeftes kunnen doen.

Alleen naast mijn (huur)woning is er een hondenuitlaatplek. In de zomer is de stank niet te harden. Ik kan niet eens in mijn tuin zitten.

Nieuwe schuttingen gezet, en het helpt niet.
Als mijn schutting er niet tussen was poepten de honden in mijn tuin. Wat er trouwens gebeurde toen mijn oude schutting omviel door de harde wind.

In 2018 had ik hier een topic geopend en een paar leden hadden gemaild naar gemeente almere en toen pas werd ik gehoord.
Ze kwamen eindelijk een paar takjes struiken planten. En raad eens...
De grasmaaier kwam alles weg maaien. En de mensen laten hun honden gewoonweg nog steeds daar poepen. Veel heb ik aangesproken maar ze geven er geen gehoor aan. Of ze worden agressief.

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen, en bij wie ik moet zijn.

Is toch gek dat naast een woning een hondenuitlaatplek is??

Wie heeft advies voor mij...

Oude topic:
viewtopic.php?f=100&t=181489&p=2527913& ... p#p2527913

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Hondenuitlaatplek naast woning.

Ongelezen bericht door Erthanax »

Melden bij de gemeente dat de struiken zijn weg gemaaid en dat er nieuwe moeten komen.
Is er in Almere geen opruimplicht voor hondenpoep?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Hondenuitlaatplek naast woning.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Bent u al bij de ombudsman voor Almere geweest? Ik zou daar een klacht indienen.
Klachten over de overheid oplossen

Ombudsman Metropool Amsterdam is een overheidsdienst die als taak heeft om onbehoorlijke en ontoereikende dienstverlening van de gemeentelijke overheid waar nodig te herstellen en waar mogelijk te voorkomen.

Wanneer u niet tevreden bent met de dienstverlening van (een van) de gemeenten die bij ons zijn aangesloten – bijvoorbeeld omdat ook na bezwaar een parkeerboete gehandhaafd blijft, een uitkering wordt stop gezet of omdat niet naar u wordt geluisterd – kunt u een klacht indienen.

Onafhankelijk en aan niemand ondergeschikt

Arre Zuurmond, de ombudsman van de metropool Amsterdam, en zijn plaatsvervangster en Kinderombudsman Amsterdam Anne Martien van der Does zijn benoemd door de gemeenteraad. Zij zijn volledig onafhankelijk van de gemeentelijke overheid en aan niemand ondergeschikt. Wat zij kunnen en mogen doen, is vastgelegd in de verschillende codes & regelingen.
https://www.ombudsmanmetropool.nl/

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Hondenuitlaatplek naast woning.

Ongelezen bericht door berndv »

Als het een officiele hondenuitlaatplek is dan kunt u natuurlijk de mensen aanspreken die daar hun hond uitlaten, maar die hoeven natuurlijk geen gehoor te geven, ze doen immers niets verkeerd, ze laten de hond uit op een door de gemeente aangewezen plaats.

Als ik op internet zie, zijn er veel hondenuitlaatstroken waar geen opruimplicht geldt. Enige mogelijkheid om hier iets aan te doen is om te verzoeken bij de gemeente (of uw wbv) of de hondenuitlaatstrook opgeheven kan en mag worden, zo lang het namelijk zo'n strook is, houden de eigenaren zich gewoon aan de regels.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hondenuitlaatplek naast woning.

Ongelezen bericht door witte angora »

Deze discussie is al eerder gevoerd, en de oplossing was dus dat de gemeente struiken heeft neergezet. Die zijn door de grasmaaier afgemaaid. De oplossing is dus dat er nieuwe struiken worden geplant, en dat het stuk beter wordt onderhouden.

Ik zou zeggen: neem contact met de gemeente hierover op. Daar kom je verder mee dan topics openen op dit forum.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Hondenuitlaatplek naast woning.

Ongelezen bericht door scontra »

Een hondenuitlaatplek is een afgebakende ruimte waar de hondenliefhebber zijn/haar hond(je) even los mag laten lopen, aangezien buiten deze ruimte het beest(je) aangelijnd moet zijn en blijven.
De uitwerpselen moeten ook hier wel, net als overal netjes worden opgeruimd en die wetenschap ontbreekt veelal bij de baasjes.
Maar vaak gaat het ook om gemakzucht of zelfs "de schijt aan alles en iedereen hebben", behalve dan aan je eigen schoenen.

Als hondenliefhebber zou ik u de volgende :idea: eigenlijk niet moeten geven, maar met al die hondenstrontperikelen en stank naast uw tuin, kan ik het toch niet laten.

Tot ruim een meter uit de gevel/schutting ruimschoots "PEPER" strooien als het mooi en droog weer is en als honden ergens een hekel aan hebben, dan is het wel aan peper. :oops:
De strontproducenten gaan er van niezen en proesten, maar dat kan op zich geen enkel kwaad voor het dier, het is immers ook zo weer over.
Maar bij herhaling zullen ze de plek gaan mijden en hun rug elders gaan krommen.
Het is wel een kwestie van even volhouden en doorzetten, maar succes gegarandeerd !

En voor de hondenliefhebbers, het is niet de hond die de overlast veroorzaakt, maar wel degene die aan de andere kant van het lijntje loopt !! :wink:

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Hondenuitlaatplek naast woning.

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Viespeuk! U krijgt een bekeuring als U op straat piest of poept. Doe dat lekker thuis en maar zéker niet bij uw buren.
Hetzelfde geldt voor de hond waar U verantwoordelijk voor bent.
Heel raar dat nog steeds weinig mensen een hondenthuistoilet hebben. Dat het nog steeds toegestaan is zonder dat een hond in huis te houden.

@bewoonster80
Ik zou contact opnemen met de milieurdienst (bijvoorbeeld, deze zit in Brabant): https://www.omwb.nl/themas/1041-2
Ze hebben aandacht voor geuroverlast.
Of die slappe hap er iets aan doet betwijfel ik.

thetung
Berichten: 82
Lid geworden op: 21 okt 2009 17:48

Re: Hondenuitlaatplek naast woning.

Ongelezen bericht door thetung »

Hondenverjagers plaatsen.....

666jack666
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 mei 2020 17:37

Re: Hondenuitlaatplek naast woning.

Ongelezen bericht door 666jack666 »

hoe lang bestaat deze hondenuitlaatstrook al en hadden vorige bewoners van het huis hier ook last van?

peter17111962
Berichten: 578
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Hondenuitlaatplek naast woning.

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Daar had een aantal jaren geleden een kennis van mij ook veel last van. Hij maakte een mengsel van brood, peperkoek en
vlees. en maakte daar nep drollen van en legde die op die hondenuitlaatplek. Een hond ruikt iets lekkers en gaat dat opeten.
Voor de hond kan dat geen kwaad. Als die baas van die hond eenmaal heeft gezien dat de hond een "drol" eet, gaat hij
voortaan naar een andere plaats. Probleem opgelost.

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Hondenuitlaatplek naast woning.

Ongelezen bericht door Erthanax »

Laten we het dan wetenschappelijk aanpakken. In Barend is weer bezig. Deel 1, De Huwelijksadvertentie uit 1972 zit aan het eind een voordracht van prof. Dongers over het werk van "een leerling van deze Pavlov, professor doctor Ludwig Zander, thans hoogleraar in de dierengedragsleer aan de universiteit van Bremen" over honden die "fecalia canae" van de straat eten:
prof. Dongers schreef:Ludwig Zander deed namelijk het volgende. Hij vervaardigde uit stukjes worst, kluiten boter, vlees, kaas, eieren, bouillon, stukjes kip, vis, spek, botten, reuzel en koekjes, sprits in dit voorbeeld, een imitatie-hondehoop, onthoudt u die naam, die goed leek zoals u zelf hebt kunnen constateren, dat wil zeggen, niet van echt te onderscheiden. Ludwig Zander toonde met deze interessante proef aan dat de hond, die immers het geval met smaak verorbert, meer op zijn reukvermogen dan op zijn gezichtsvermogen afgaat.
Hierbij werden zeer vermakelijke bewegende beelden getoond. Verd*md interessant, vond Barend Servet.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Hondenuitlaatplek naast woning.

Ongelezen bericht door reggie2 »

peter17111962 schreef:
05 mei 2020 14:09
Daar had een aantal jaren geleden een kennis van mij ook veel last van. Hij maakte een mengsel van brood, peperkoek en
vlees. en maakte daar nep drollen van en legde die op die hondenuitlaatplek. Een hond ruikt iets lekkers en gaat dat opeten.
Voor de hond kan dat geen kwaad. Als die baas van die hond eenmaal heeft gezien dat de hond een "drol" eet, gaat hij
voortaan naar een andere plaats. Probleem opgelost.

Dat is helemaal niet zo goed voor een hond. Trouwens aan mij zou je een verkeerde hebben, leer je je hond af om buiten te eten, ga jij er ff tegen in.

Schuld ligt bij het baasje , niet bij de hond.

666jack666
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 mei 2020 17:37

Re: Hondenuitlaatplek naast woning.

Ongelezen bericht door 666jack666 »

666jack666 schreef:
05 mei 2020 13:57
hoe lang bestaat deze hondenuitlaatstrook al en hadden vorige bewoners van het huis hier ook last van?
deze vraag stelde ik omdat een kennis dit ook heeft gehad bij zijn oude huis en de gemeente gaf toen aan de uitlaat strook is daar al 11 jaar de bewoners in de 9 jaar voor u hebben nooit over stank geklaagd beslissing klacht ongegrond. dus houd daar rekening mee

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hondenuitlaatplek naast woning.

Ongelezen bericht door moederslink »

In uw vorige topic in 2018 vertelde u dat de gemeente struiken ging planten.
En nu schrijft u dat de grasmaaier deze heeft weggemaaid. Dat is toch raar?
Waren dat dan van die ieniemienie struikjes ?

Als het ' bestemmingsplan ' een hondenpoepplek is zal er toch wat anders moeten worden bedacht?
Of nieuwe grote struiken of er een verboden voor honden plek van maken met borden.

Ik begrijp trouwens helemaal niet waarom de baasjes hun hond daar pal naast uw woning uitlaten, ook al mag het.
Iedereen kan bedenken, neem ik aan, dat dat stankoverlast in uw tuin geeft.
Morgen maar naar de gemeente !

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Hondenuitlaatplek naast woning.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Een kilo gemalen peper en een theezeefje zal anders best effect hebben. Binnenkort vast een artikel in de lokale media over "het niesveldje".

Honden met acute hooikoorts? Wie gaat dit mysterie oplossen?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Hondenuitlaatplek naast woning.

Ongelezen bericht door reggie2 »

Bob Schurkjens schreef:
05 mei 2020 23:58
Een kilo gemalen peper en een theezeefje zal anders best effect hebben. Binnenkort vast een artikel in de lokale media over "het niesveldje".

Honden met acute hooikoorts? Wie gaat dit mysterie oplossen?
DAt is maar eventjes hoor , maar peper wil wel helpen. Ik doe dat vaak tegen de kattenstront.

Maar daar moet je wel droog weer voor hebben.

Snap uberhaupt niet dat de gemeente naast een huis een hondenveldje maakt.

Gesloten