Bescherming ouderen (Sociale Controle BV, Veilig-Voorop.nl)

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
FritzTheCat
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 jun 2005 10:33
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bescherming ouderen (Sociale Controle BV, Veilig-Voorop.nl)

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

Wil er toch nog maar eens een topic aan vuil maken.

Bovengenoemde organisatie, Sociale Controle BV of wel Veilig-voorop.nl gebruiken de mazen in de wet om de ouderen te besodemieteren met 24 maanden contracten dmv colportage.

Juridisch heeft deze club alles goed dichtgetimmerd en door de slechte (lees NIET) beschermde status van onze ouderen zitten zij hun zakken te vullen.

Middels colportage een 2 jarig abbonement verkocht aan mijn bijne 92 jarige slecht ziende/horende en door veel medijnen op de been blijvende vader.

Ruimschoots na de bedenktermijn kwam ik hierachter. Papieren en een aaparaatje in de kast.
Op de vraag "wat is dit" een vaag antwoord dat een vriendelijk iemand aan de deur bla bla bla en hop akkoord getekend.

Op papier klopt het allemaal.

Onze advocaat geeft aan dat dit enkel te voorkomen is als hij "wilsonbekwaam" zou zijn.

Dus ik zeg ik had hem 5 jaar geleden wils onbekwaam moeten laten worden om dit soort fratsen voor te zijn...........dat is de omgekeerde wereld.

Daarom dan ook deze waarschuwing:

Let op je kwetsbare ouder(s) en check elke week of er boeven als Sociale Controle BV / Veilig-Voorop.nl een contract hebben laten tekenen.

Aangesloten zijn ze uiteraard nergens bij. Op email reageren ze niet en telefonisch lachen ze je uit.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Beste antwoord
Gekozen door FritzTheCat

Re: Bescherming ouderen (Sociale Controle BV, Veilig-Voorop.nl)

door NeoDutchio » 07 jun 2020 20:27

U maakt er wederom een topic aan vuil. Dat wil zeggen dat er al meerdere waarschuwingen gegeven zijn. Wat heeft u met al die waarschuwingen gedaan? Ondanks dat heeft uw vader toch getekend.
Voor uw gemoedstoestand zal u nu het beste gedaan hebben, namelijk opnieuw gewaarschuwd. U geeft ook een goede tip, namelijk elke week checken. Had u dat zelf gedaan was u er ook tijdens de bedenktijd achter gekomen.

Zonde geld en ja, het bedrijf doet juridisch niets fout. Moreel dan wel, maar daar kan je niet op ontbinden.
Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bescherming ouderen (Sociale Controle BV, Veilig-Voorop.nl)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik weet niet welke mazen ze volgens u gebruiken, maar hoe u het wendt of keert, uw vader is volwassen en handelingsbekwaam.

Blijkbaar controleert u de boel zelf ook heel slecht.

Over die club zijn zelfs tv uitzendingen geweest.

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bescherming ouderen (Sociale Controle BV, Veilig-Voorop.nl)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Edit dubbel
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 07 jun 2020 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bescherming ouderen (Sociale Controle BV, Veilig-Voorop.nl)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Edit dubbel
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 07 jun 2020 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bescherming ouderen (Sociale Controle BV, Veilig-Voorop.nl)

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U maakt er wederom een topic aan vuil. Dat wil zeggen dat er al meerdere waarschuwingen gegeven zijn. Wat heeft u met al die waarschuwingen gedaan? Ondanks dat heeft uw vader toch getekend.
Voor uw gemoedstoestand zal u nu het beste gedaan hebben, namelijk opnieuw gewaarschuwd. U geeft ook een goede tip, namelijk elke week checken. Had u dat zelf gedaan was u er ook tijdens de bedenktijd achter gekomen.

Zonde geld en ja, het bedrijf doet juridisch niets fout. Moreel dan wel, maar daar kan je niet op ontbinden.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Bescherming ouderen (Sociale Controle BV, Veilig-Voorop.nl)

Ongelezen bericht door tttlocke »

Breien, ik geloof niet dat vader in zijn nopjes is met zijn nieuwe abonnement of aanwinst.
Mogelijk was hij meer tevreden geweest als zijn zoon hem had kunnen behoeden voor deze koop.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Bescherming ouderen (Sociale Controle BV, Veilig-Voorop.nl)

Ongelezen bericht door berndv »

Tja, bescherming van ouderen komt wel vaker voorbij. Ik heb wel eens gereageerd dat voor deze situaties er wel een oplossing bestaat, de oplossing die deze problemen direct uit de wereld helpt is iedereen vanaf bijvoorbeeld 75 per definitie wilsonbekwaam laten verklaren, dan weet de jongere generatie in ieder geval zeker dat ze nergens iets kunnen afsluiten wat de jongere generatie niet wil. Alle andere regels zullen deels dezelfde grondslag hebben.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Bescherming ouderen (Sociale Controle BV, Veilig-Voorop.nl)

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Mijn schoonmoeder is nog maar 92 en zal niets aan de deur afsluiten en mijn roepen!

Telefoon of deur verkopers zijn 99% dubieus.
Zelfs een goed doel probeerde met een contract al mijn vaste donateur te maken, weg ermee.

En als ze wachten tot bedenktijd voorbij is met geld afschrijven is controle bank rekening ook niet meer mogelijk als ze dit doorkrijgen.
Dus die tip zal maar tijdelijk werken bij deze Ratten, of je ziet een onduidelijke afschrijving langs komen en wat ik dat nu weer.
Als je niet als S.C.bv maar als Slagerij afboeken trapte je er alsnog in.
Afboeken met auto incasso onder foute naam mag namelijk.

Ja, ook ik kreeg als ondernemer vaak klachten, De Fietsenmaker die een TV of Wasmachine leverde als webshop.
Ik had een failliet bedrijfspand met Ex eigenaar en bank rekening overgenomen en die nooit aangepast!

Nu zullen vele klanten van mijn nu pas weten wie die gestoorde Fietsenmaker die alles verkocht behalve fietsen!
Als oplichters dit gaan doen is ook een bank rekening controleren en lastige klus.

De Kassa Sticker ; Colporteurs niet welkom.....
dat werkte beter want daar hebben ze negatieve ervaring mee van boze buren.

Erthanax
Berichten: 9669
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Bescherming ouderen (Sociale Controle BV, Veilig-Voorop.nl)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dit soort bedrijven maakt gebruik van een babbeltruc, specifiek gericht op ouderen. Dit soort bedrijven is geen haar beter dan de dakdekkers enz. die bij de buren bezig zijn en toevallig zien dat enz., en vervolgens voor veel geld onnodige werkzaamheden slecht uitvoeren. Die richten zich op huizenbezitters van alle leeftijden. Schoorsteenvegen, wundkappen plaatsen, tuinonderhoud (scheurgras bestrijden, winterklaar maken) zijn ook van die bekende babbeltruc-terreinen.

Het blijft allemaal nét binnen de wet, of niet bewijsbaar erbuiten, en er valt weinig tegen te doen, maar ik vind het buitengewoon verwerpelijk.

Marian20
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2020 23:38

Re: Bescherming ouderen (Sociale Controle BV, Veilig-Voorop.nl)

Ongelezen bericht door Marian20 »

Vorige week zijn ze bij mijn oma geweest waar ik ook toevallig dr bij was. Wij hebben zo een systeem genomen omdat het toch een geruststelling is voor ons en voor mijn oma zelf. Ik had zelf een aanvraag bij de gemeente maanden later was het nog steeds in behandeling. Bij sociale-controle kregen we het systeem binnen 2 dagen.

En ik geloof niet dat jou vader zomaar zijn handtekening heeft gezet, want zodra jou handtekening gezet word , word er gebeld door de hoofdkantoor om te kijken of ze door de zeer strenge controle vragen komen ivm dementie. Dus je vader heeft echt met eigen wil een akkoord gegeven zo te zien.

Ipv zeuren dat hij slecht ter been is, zou ik ervoor zorgen dat hij dat alarm gewoon bij zich draag voor het geval dat hij valt en op de knop kan drukken.

peter17111962
Berichten: 577
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Bescherming ouderen (Sociale Controle BV, Veilig-Voorop.nl)

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Dit soort praktijken gebeuren helaas vaker. Vorige week werd ik gebeld door een tante van mij van ver in de 80
met de vraag: Ik ben voor mijn energie naar een ander over gestapt en nou heb ik me toch een handig kastje
van hun gekregen. Ze beloofden mij dat ik daarmee eenvoudig de temperatuur kan regelen in huis en ook kan
zien wat ik heb verbruikt aan gas. Zou je even tijd hebben om dat aan te sluiten? Ik zag onmiddellijk dat die
slimme thermostaat daar nooit ging werken, om de eenvoudige reden. Ze heeft nog gaskachel verwarming
en een geiser voor warm water, en ook geen internet. Toen ik haar eindelijk had uitgelegd dat die dingen nooit
werken bij haar in huis, mocht ik van haar, met haar telefoon namens haar de boel weer terug draaien. Hoe
halen die maatschappijen het in hun hoofd om er blindelings van uit te gaan dat iedereen een CV ketel heeft,

Erthanax
Berichten: 9669
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Bescherming ouderen (Sociale Controle BV, Veilig-Voorop.nl)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Marian20 schreef:
25 jul 2020 09:23
Vorige week zijn ze bij mijn oma geweest waar ik ook toevallig dr bij was. Wij hebben zo een systeem genomen omdat het toch een geruststelling is voor ons en voor mijn oma zelf. Ik had zelf een aanvraag bij de gemeente maanden later was het nog steeds in behandeling. Bij sociale-controle kregen we het systeem binnen 2 dagen.

En ik geloof niet (...)

Ipv zeuren dat hij slecht ter been is, (...)
Gunst, dit is de eerste positieve reactie over dit bedrijf. Ook voor het eerst dat er sprake is van zeer strenge controlevragen via de telefoon ivm dementie. Typisch.

Bij o.a. mijn ouders was een alarmsysteem van een lokale, reguliere thuiszorginstelling in een wip geregeld.

Nee, ik geloof ook niet alles wat op het forum geschreven wordt.

Mededogen hebben met iemand die slecht ter been is, zou ik geen zeuren noemen.

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Bescherming ouderen (Sociale Controle BV, Veilig-Voorop.nl)

Ongelezen bericht door kuklos »

@Marian20, eerste reactie, toevallig het forum gevonden en de eerste reactie is direct positief. Verder ook niet deelnemen aan het forum.

Dit geheel van feiten maakt je reactie niet erg geloofwaardig

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Bescherming ouderen (Sociale Controle BV, Veilig-Voorop.nl)

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Marian 20 komt over enige tijd wel klagen over het bepaald niet perfecte systeem wat ze erg snel voor vrij veel geld geleverd hebben....

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Bescherming ouderen (Sociale Controle BV, Veilig-Voorop.nl)

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Mijn ouders hebben aan de deur ook meerdere malen getekend en het was niet ok. Ik heb dat wel opgelost.

Het is niet 1 keer maar meerdere keren gebeurd. Er is wel een oplossing. Geestelijke stoornis gaat niet werken als de verkoper dat niet duidelijk was. Echter oplichters horen niet te worden beloond maar heb meer info nodig.

Ouderen en zeker die nog zoog eenmanszaakje hebben om pensioen aan te vullen zijn target

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Bescherming ouderen (Sociale Controle BV, Veilig-Voorop.nl)

Ongelezen bericht door Brahms »

ElleFlowers schreef:
25 jul 2020 22:41
Mijn ouders hebben aan de deur ook meerdere malen getekend en het was niet ok. Ik heb dat wel opgelost.

Het is niet 1 keer maar meerdere keren gebeurd. Er is wel een oplossing. Geestelijke stoornis gaat niet werken als de verkoper dat niet duidelijk was. Echter oplichters horen niet te worden beloond maar heb meer info nodig.

Ouderen en zeker die nog zoog eenmanszaakje hebben om pensioen aan te vullen zijn target
Het is wat moeilijk te lezen door de taalfouten en zinsopbouw, maar erg jammer dat je niet aangeeft als goede tip voor de Topicstarter, wat je nu ondernomen hebt of wat je oplossing is.
Het bedrijf en dus ook het afgesloten contract blijft precies binnen de wet immers.

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bescherming ouderen (Sociale Controle BV, Veilig-Voorop.nl)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Oplossing wordt waarschijnlijk per PB gegeven.😡

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bescherming ouderen (Sociale Controle BV, Veilig-Voorop.nl)

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

ElleFlowers schreef:
25 jul 2020 22:41
Mijn ouders hebben aan de deur ook meerdere malen getekend en het was niet ok. Ik heb dat wel opgelost.
Hoe dan? Want juist met die informatie kan iemand geholpen worden. Het gaat niet om het einddoel, maar om de weg daar naar toe.
ElleFlowers schreef:
25 jul 2020 22:41
Het is niet 1 keer maar meerdere keren gebeurd. Er is wel een oplossing. Geestelijke stoornis gaat niet werken als de verkoper dat niet duidelijk was. Echter oplichters horen niet te worden beloond maar heb meer info nodig.
Er is een oplossing, maar een geestelijke stoornis gaat niet werken? Een pakje boter op het gras smeren wel? Wat bedoeld u nu te zeggen?
ElleFlowers schreef:
25 jul 2020 22:41
Ouderen en zeker die nog zoog eenmanszaakje hebben om pensioen aan te vullen zijn target
U bedoeld dat ouderen met een eenmanszaakje die eerder benaderd worden? Met welke reden?

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Bescherming ouderen (Sociale Controle BV, Veilig-Voorop.nl)

Ongelezen bericht door kuklos »

ElleFlowers schreef:
25 jul 2020 22:41
Ik heb dat wel opgelost.
Hoe dan precies?

Juist die vraag is waar het hier om draait. Melden dat jij het hebt opgelost voegt niets toe als je niet meldt hoe.

sake1987

Re: Bescherming ouderen (Sociale Controle BV, Veilig-Voorop.nl)

Ongelezen bericht door sake1987 »

Marian20 schreef:
25 jul 2020 09:23
Vorige week zijn ze bij mijn oma geweest waar ik ook toevallig dr bij was. Wij hebben zo een systeem genomen omdat het toch een geruststelling is voor ons en voor mijn oma zelf. Ik had zelf een aanvraag bij de gemeente maanden later was het nog steeds in behandeling. Bij sociale-controle kregen we het systeem binnen 2 dagen.

En ik geloof niet dat jou vader zomaar zijn handtekening heeft gezet, want zodra jou handtekening gezet word , word er gebeld door de hoofdkantoor om te kijken of ze door de zeer strenge controle vragen komen ivm dementie. Dus je vader heeft echt met eigen wil een akkoord gegeven zo te zien.

Ipv zeuren dat hij slecht ter been is, zou ik ervoor zorgen dat hij dat alarm gewoon bij zich draag voor het geval dat hij valt en op de knop kan drukken.
Heeft dit bedrijf dan een dementie arts of verpleegkundige in dienst ?

Gesloten