LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LBIO maakt meer kapot dan je lief is.

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Betty
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 okt 2004 22:58

LBIO maakt meer kapot dan je lief is.

Ongelezen bericht door Betty »

Wie hebben er nog meer problemen met het LBIO of überhaupt met alimentatiebetalingen.?

Het LBIO maakt mensen kapot.
Ze houden geen rekening met leefomstandigheden van de mensen die de alimentatie moeten betalen.
Ze geven zelf aan, geen rekening te houden met aflossingen of die dus niet bestaan en betaald moeten worden.
Wij hebben tot vorig jaar nihil stelling gehad totdat de zaak weer voorkwam en nu bepaald de rechter anders terwijl en geen verbeteringen zijn opgetreden in onze maandelijkse aflossingen.
Wij zijn nu in Hoger beroep maar het LBIO houdt geen rekening met Hoger beroepen ook al vloeit hieruit een nihil stelling.
Ze laten de keuze bij de ex-partner. Natuurlijk wil die geld zien en zoveel mogelijk.

Onze advocaat kan verder ook niet helpen bij het loonbeslag van het LBIO maar wil zelf ook zo snel mogelijk geld zien voor zijn werk die hij “verricht” heeft of hebt laten verrichten door zijn secretaris.
Maar hoe kun je nu betalen met een loonbeslag van € 605,00
Wij hebben een huishouden van 5 personen met 3 kinderen die ook moeten eten, naar school, sporten en kleding nodig hebben.
Maar het LBIO laat ons maar barsten net als vele andere mensen die al diep in de stront zitten en alleen maar dieper in de schulden raken en daardoor weer gaan scheiden van hun nieuwe partner omdat zij het niet meer aankunnen.

ali mentatie

Re: LBIO maakt meer kapot dan je lief is.

Ongelezen bericht door ali mentatie »

Zielig verhaal, hoor!
Heb je wel eens aan de andere kant gedacht, dus degene die de alimentatie moet ontvangen? Het LBIO doet alleen datgene wat de rechter heeft uitgesproken. Als de alimentatie te hoog is, kun je dat altijd aanvechten bij de rechter, deze houdt wel rekening met de leefomstandigheden. en dan zal het LBIO zich, na de uitspraak, zich daar ook aanhouden.
Toevallig ben ik de ontvangende partij. Ik heb de alimentatie (alleen voor de kids) hard nodig. Ex weigert te betalen. En om zelf niet in de problemen te komen zal ik het LBIO wel moeten inschakelen. Vergeet niet dat er ook behoorlijk wat mensen afhankelijk zijn van diezelfde alimentatie. En de zin; "natuurlijk wil de ex geld zien en wel zoveel mogelijk", vind ik nogal grof.
Soms is het wel jammer dat de rechter rekening houdt met eventuele schulden. Niets is namelijk makkelijker om schulden aan te gaan, om onder de alimentatie uit te komen.

Gast

Re: LBIO maakt meer kapot dan je lief is.

Ongelezen bericht door Gast »

Waarschijnlijk ben jij ook zo'n zielige moeder die niet verder kan kijken dan haar neus lang is.
Zoals jij kunt zien aan mijn naam ben ik ook een vrouw en wel in het verleden gescheiden.
Ik heb geen alimentatie van mijn ex-man omdat ook hij weer een nieuw leven heeft opgebouwd met een vrouw en een nieuw kind.
Ik gun hem dat nieuwe leven zonder dat ik bij hem ga claimen.........hij heeft ook schulden af te lossen e.d en het leven is al duur zat.
Ik ben opnieuw getrouwd en wij hebben samen een inkomen waarvan wij net rond kunnen komen.

Ik geef toch aan dat de zaak bij ons op hoger beroep ligt te wachten en dat er zaken bij ons zijn veranderd waardoor wij niet draagkrachtig zijn.
Maar vrouwen zoals jij die willen alleen maar hun man een hak zetten en meer voor elkaar krijgen zodat zij niet verder kunnen met hun leven.
Straks krijgen wij nihilstelling en hebben zij maanden ingehouden en onze schulden zijn weer de pan uitgerezen. Maar het wordt niet meer aan ons teruggegeven.

Maar weet je, mensen zoals jij snappen de standpunten toch niet van de andere partij en willen alleen maar geld zien ten koste van alles.

Betty
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 okt 2004 22:58

Re: LBIO maakt meer kapot dan je lief is.

Ongelezen bericht door Betty »

Het bericht hierboven is dus van mij...............al staat daar gast.

sjors

Re: LBIO maakt meer kapot dan je lief is.

Ongelezen bericht door sjors »

Men geeft aan te moeten rondkomen van een inkomen van 605 euro per maand, terwijl de familie recht heeft op een beslagvrije voet van minimaal 1000 euro in de maand. Het LBIO hanteert volgens dit verhaal dus een foutieve beslagvrije voet. Genoemde familie dient dit aan te geven bij het LBIO en een herberekening te laten maken of een procedure bij de rechtbank, sector kanton, opstarten om een beslagvrije voet door de rechter te laten vaststellen. De wetgever heeft ook een aantal punten in de wet opgenomen waarbij de mogelijkheid wordt geschapen om de beslagvrije voet te verhogen, te denken valt aan de aanvullende premie ziektekosten verzekering, bedrag aan huur waarvoor geen huursubsidie wordt verstrekt. Door het toepassen van de wetsartikelen 475 ev Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering kan de genoemde familie het wat ruimer krijgen.

ali mentatie

Re: LBIO maakt meer kapot dan je lief is.

Ongelezen bericht door ali mentatie »

Nou ja,
Je vraagt om een reactie, die krijg je, ik ben het niet helemaal met je eens. Probeer uit te leggen hoe het bij het LBIO werkt en dat bevalt je niet dus vind je het nodig om mij aan te vallen.
ja ik ben een gescheiden moeder. Kijk wel verder dan mijn neus lang is. Werk en kan dus goed voor mijzelf en mijn kids zorgen. maar als de rechter bepaalt dat er een minimaal bedrag dient te worden bijgedragen, dan moet dat ook gebeuren. Ik kan ook niet zeggen, nou wil ik alles aan mezelf uitgeven dus de kids krijgen deze maand niets.
Het feit dat ik minimale alimentatie ontvang, zegt denk ik al genoeg.Ik hoef dus niet het onderste uit de kan. Mijn ex heeft een nieuw leven opgebouwd net als ik. maar het kan niet zo zijn dat de één alles mag betalen en de ander niets.
maar het ging over het LBIO. Zij houden zich gewoon aan regels, die zij niet zelf hebben verzonnen. Heel vervelend maar het is niet anders.
ps
Vraag de volgende keer geen reactie je kan toch niet tegen mensen die iets proberen uit te leggen. en een andere mening hebben dan jij.

Betty
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 okt 2004 22:58

Re: LBIO maakt meer kapot dan je lief is.

Ongelezen bericht door Betty »

Nee Sjors..............wij hebben een loonbeslag van € 605,00 op mijn man zijn salaris.
Terwijl er bij mij (de vrouw) op mijn werk een reorganisatie heeft plaatsgevonden waardoor ik minder moest gaan werken en ook minder salaris ontvang.
De rechter heeft een uitspraak gedaan tijdens de reorganisatie en heeft gezegd dat ik met mijn salaris op bijstand niveau zit en voor mijn eigen kinderen kan zorgen en dus mijn man van zijn salaris genoeg alimentatie kan betalen.
Maar door de reorganisatie zit ik niet meer op bijstandniveau maar er dik onder.

Maar wij hebben na de uitspraak gelijk hoger beroep aangevraagd en dat is al vanaf mei 2004 aangevraagd en het moet nog steeds plaatsvinden.
Intussen heeft dus het LBIO loonbeslag op mijn man zijn salaris gelegd.
Maar het LBIO heeft te kennen gegeven geen rekening te houden met aflossingen van schulden / leningen.

Betty
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 okt 2004 22:58

Re: LBIO maakt meer kapot dan je lief is.

Ongelezen bericht door Betty »

Alimentatie,

Ik weet precies hoe of het LBIO werkt, al maak ik er zelf geen gebruik van..........wat ik wel kan doen.
Maar niet doe omdat ik mijn ex man een nieuw leven gun met het geld die hij hard genoeg nodig heeft.
Maar jij begon met de tekst van: wat een zielig verhaal........dan vraag je om mijn reactie terug hoe ik erover denk en hoe wij ervoor staan.

Maar mijn oproep hierop Radar is om te kijken hoeveel mensen er problemen hebben met het LBIO die moeten betalen.
Ik moet deze week niet voor niets naar de sociale raadslieden omdat wij er niet uitkomen................dus dat zeg toch al genoeg over onze situatie die mede door het LBIO wordt veroorzaakt.

tiberivs

Re: LBIO maakt meer kapot dan je lief is.

Ongelezen bericht door tiberivs »

Mijn naam is Gerard en het LBIO heeft bij mij een loonbeslag gelegd van 450 euro per maand, over volgens hun niet betaalde allementatie. Ze doen dit zonder tussenkomst van een rechter, zonder kennisgeving, het schijnt in Nederland allemaal maar te kunnen. Ik heb geen voldoende bewijs meer dat ik heb betaald (het gaat over een vordering van meer dan 15 jaar geleden, wie heeft nog zijn bankafschriften uit die tijd nadat hij of zij al 3x is verhuisd, ik niet). Ze reageren nergens op. ze maken alleen de mensen maar kapot. het wordt tijd dat Justitie het LBIO als een criminele organisatie gaat behandelen, en niet van moeders heeft altijd gelijk, maar ook eerst met harde bewijzen komen.

Gerard Schotgerrits

Gast

Re: LBIO maakt meer kapot dan je lief is.

Ongelezen bericht door Gast »

Volgens mij geldt er een verjaringstermijn van 5 jaar. Ook zou ik eens informeren bij de bank of die daar nog wat van geregistreerd hebben staan. Misschien tegen een kleine vergoeding kan je kopietjes krijgen?

En tegen Betty: er is een groot verschil tussen partneralimentatie en kinderalimentatie. Voor kinderen heb je altijd een zorgplicht ook al zou de moeder stinkend rijk zijn. (Ik maakte uit de reactie van al. imentatie op dat het niet om alimentatie voor haar zelf ging.)

Betty G

Re: LBIO maakt meer kapot dan je lief is.

Ongelezen bericht door Betty G »

Het klopt dat je voor kinderalimentatie altijd moet betalen, tenzij er geen draagkracht is. En die is er bij ons dus niet, nu zijn wij met een volgende rechtszaak bezig plus lopen wij inmiddels bij schuldhulpverlening omdat wij maandelijks niet meer rond kunnen komen.
Intussen is er een loonbeslag bijgekomen van een instantie waar wij de lening bij hebben lopen. En waarom is die loonbeslag omdat wij door het loonbeslag van het LBIO niet alle rekeningen meer kunnen betalen.

Het LBIO zegt ook dat zij geen rekening houden met leningen.
Maar het blijkt in Nederland dus normaal te zijn dat je een ander gezin in hun voorzieningen blijft voorzien en dat je zelf in een grote zwarte put mag zakken, met 3 kinderen die ook alles nodig hebben en nu niet krijgen omdat de kinderbijslag verdwijnt in rekeningen.
Maar Gerard ik voel je frustraties door de beeldbuis komen en terecht.
Ik probeer op wat voor mogelijke manieren dan ook om mijn recht en dat van anderen, die ook de dupe van het LBIO zijn, te halen.

Gast

Re: LBIO maakt meer kapot dan je lief is.

Ongelezen bericht door Gast »

Betty, zit je dan nu in de problemen omdat je leningen bent aangegaan? Of ben je een lening aangegaan omdat de alimentatie niet te betalen was?
(Ik kan me zo kwaad maken over die reclames met mooie verhaaltjes over hoe geweldig die lage rentes zijn en gelijk mensen lekker maken met mooie dingen. Maar goed, dat is alleen in het eerste geval.)

Verder zou ik niet alle gescheiden ouders over een kam willen scheren. Er zijn vrouwen bij die als wraak de ex willen uitkleden, maar er zijn ook mannen die alle mogelijke trucjes uithalen om er onderuit te proberen te komen. Het belangrijkste is dat het kind er in ieder geval niet de dupe van wordt (die was er eerder voordat een tweede echtgenoot(e) en mogelijke volgende kinderen in zicht waren)

Succes en aftellen tot de 21ste verjaardag van je stiefkind.

Gast

Re: LBIO maakt meer kapot dan je lief is.

Ongelezen bericht door Gast »

je kiest samen voor een kind en moet er samen voor zorgen dat is correct, maar als jullie gaan scheiden omdat bv de vrouw vreemd is geweest wat in 80% van de gevallen ook is waarom allimentatie betalen.

het kind moet geld krijgen en niet de moeder in dit geval, want dan gaat het toch op aan andere dingen.

nu lopen die wijven te janken over betalen etc, hadden ze daar niet beter aan kunnen denken in het belang van het kind toen ze ergens anders met hun pruim gingen open liggen.

wanneer trouw je met iemand en wanneer ga je aan kinderen denken, ik lees hier verhalen waar mijn broek van afzakt.

het ging niet meer mij is altijd geleerd als je echt van iemand houd en ermee gaat trouwen en je krijgt kinderen is dat tot de dood je scheid, maar hier is het tot ik een ander leuk vind.

mensen weten niet eens meer wat iets uitpraten is lijkt het wel, in de beste huwelijken komt ruzie voor maar als je moet gaan scheiden kun je beter eens naar een psychiater gaan en erover praten.

of de man of de vrouw de oorzaak is is niet relevant maar wel dat het kind de dupe wordt.
1 van de 2 gaat lekker vreemd en laat zijn eigen kind barsten.

allimentatie zou voor dat soort mensen accuut afgeschaft moeten worden men zou verplicht moeten worden om geld te storten in een pot waar het kind door iemand anders wordt opgevoed.

toen je ergens anders lag te wippen dacht je ook niet aan je kind

Gast

Re: LBIO maakt meer kapot dan je lief is.

Ongelezen bericht door Gast »

wat een verbijsterend, stomme, achterlijke reactie, en ik ga niet eens uitleggen waarom ik dat vind......................

Gast

Re: LBIO maakt meer kapot dan je lief is.

Ongelezen bericht door Gast »

als jij dat vind geeft dat jouw niveau wel aan.

het is gewoon erg duidelijk de maatschappij of de ex hoeft niet voor fouten bv vreemdgaan van zijn eigen wijf op te draaien.

mensen beginnen aan kinderen maar ze weten niet eens of ze wel van elkaar houden

Betty
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 okt 2004 22:58

Re: LBIO maakt meer kapot dan je lief is.

Ongelezen bericht door Betty »

Gast, wij zijn in de periode van en tijdens onze scheiding leningen aangegaan omdat wij alles bij de ex-en achter hebben gelaten en zelf opnieuw moesten beginnen van lepeltje tot een "nieuwe" auto.
Maar intussen door het loonbeslag ook een lening moeten verhogen om rond te kunnen komen en geld lenen bij mijn vader en als mijn kinderen verjaardagsgeld of ander geld van familieleden hebben gekregen dan lenen wij dat ook van hen.
Of het leuk is om een lening aan te gaan...............hadden wij maar geen leningen dan had het er veel rooskleuriger uitgezien ook al moesten wij dan alimentatie betalen voor de kinderen van mijn man.

Maar het is inderdaad wel waar dat er mannen zijn die zich in de schulden werken om niet de alimentatie te hoeven te betalen.
Maar ook daar is weer wat van te zeggen als bijv. de vrouw een nieuwe vriend heeft en daar expres niet mee gaat samenwonen om geld van de ex te kunnen krijgen.
Of als mevr. zwart bij klust en ook nog eens alimentatie wil.
Of als de man de kinderen nooit te zien krijgt maar wel moet dokken voor het kind.
Wat nu zo vaak gebeurt en in het nieuws komt met die vaders die er alles aan doen om dit in de wet te laten veranderen.

Ja, vrouwen zijn vaak niet eerlijk en veel daarvan willen er graag een slaatje uitslaan als man lief bij hen weg is...........en daarvan zijn vaak de kinderen de dupe.......omdat mama het vaak niet eens is met papa en hij de zwarte piet krijgt toegespeeld.

danny271

Re: LBIO maakt meer kapot dan je lief is.

Ongelezen bericht door danny271 »

wat is het toch mooi dat er landen zijn die de regel hebben wie wegloopt verliest zijn/haar recten en betaalt
zouden ze hier ook moeten invoeren

Betty
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 okt 2004 22:58

Re: LBIO maakt meer kapot dan je lief is.

Ongelezen bericht door Betty »

Ik snap best dat er ook mannen hier op deze site komen die door de ex in de steek gelaten zijn.
Ik wens jullie bij deze heel veel sterkte met het verwerken hiermee.
Maar het heeft niets met het LBIO te maken.

Gast

Re: LBIO maakt meer kapot dan je lief is.

Ongelezen bericht door Gast »

Gast, wij zijn in de periode van en tijdens onze scheiding leningen aangegaan omdat wij alles bij de ex-en achter hebben gelaten en zelf opnieuw moesten beginnen van lepeltje tot een "nieuwe" auto.
Maar intussen door het loonbeslag ook een lening moeten verhogen om rond te kunnen komen en geld lenen bij mijn vader en als mijn kinderen verjaardagsgeld of ander geld van familieleden hebben gekregen dan lenen wij dat ook van hen.
Of het leuk is om een lening aan te gaan...............hadden wij maar geen leningen dan had het er veel rooskleuriger uitgezien ook al moesten wij dan alimentatie betalen voor de kinderen van mijn man.
wat ik hieruit opmaak dat jullie allebei gescheiden zijn, gokje je nieuwe vent ging vreemd met jou en jij met hem.

als jij een loonbeslag hebt kun jij geen lening verhogen anders heb je een giga salaris nog over wat ik niet opmaak uit je verhaal.

nieuwe spullen ok maar een nieuwe auto is tweedehands neit goed genoeg soms.
jullie zijn toch samen schuldig aan die scheiding, anders vind ik het wel frapant dat jullie samen gescheiden zijn en over ex-en praten.

er zijn genoeg voorbeelden van mensen die het wel goed kunnen regelen.
zei pakt de huisraad, hij de auto, zei gaat werken en hij ook samen zorgen ze toch voor de kinderen en betalen alle 2 even veel daaraan

wat ik hier lees is gewoon 2 mensen die vreemd zijn gegaan met elkaar en zo hun exen hebben besodemieterd en hier nu komen klagen over het geld wat het hun kost.

had je eerder aan moeten denken

Betty
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 okt 2004 22:58

Re: LBIO maakt meer kapot dan je lief is.

Ongelezen bericht door Betty »

Waar ben jij op uit????????
Heeft jouw ex je zoveel pijn gedaan dat je zo reageert?????? Je hebt medelijden met jezelf...............zoek hulp bij het verwerken.
Maar ik ga niet verder met jou in discussie en verder geef ik ook geen prive uitleg meer als het niet over het LBIO gaat.

Gesloten