LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] indentificatieplicht

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
karr-1
Berichten: 368
Lid geworden op: 17 jan 2005 16:54

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door karr-1 »

Ik begrijp je prima dat is het probleem niet. Maar je moet geen dingen met elkaar vergelijken die niet te vergelijken zijn.

Jou redenering is dat je overal mag gaan parkeren omdat de politie geen tijd heeft om jou aangifte op te nemen. En dat slaat volgens mij nergens op.

Feit is dat mensen wel meer blauw op straat willen, maar dat ze nog steeds eisen dat er agenten op het bureau zitten om een aangite op te nemen. Het is het een of het ander, je kunt niet allebei hebben.

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door b.olsen »

karr 1 , als jij al jaren een id kaart op zak hebt , wat voor nationaliteit heb jij dan ? ik heb hem al vanaf mijn zestiende op zak omdat ik een noorse ben ( wel hier geboren ) moeder is nederlands, dus ik loop er al 23 jaar mee rond , o, ja, mensen je went er vanzelf aan om je id kaart bij je te hebben , al vindt ik ook dat ze het voor bejaarden en gehandicapten wel anders op hadden kunnen lossen, want dat is natuurlijk niet helemaal eerlijk om die mensen zo te behandelen . kan de overheid die mensen geen vrijstelling geven van de id kaart?

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door janssen »

Gast.

Wat jij schirijft is theorie, in de praktijk wordt er wel terdege misbruik van gemaakt.

Lees nog maar even mijn posting over de wildplasser, en de bekeruringen die er op volgden.
Zelf adviseer ik iedereen, al er gevraagd wordt naar je ID, eerst vragen naar bewijs opsporingsbevoegheid, vervolgens deze gegevens noteren, dan vragen naar hun ID bewijs, en controleren of de gegevens kloppen, voelen zij meteen hoe onplezierig het is om je aan een vreemde te moeten legitimeren.

Ik denk nog vaak teurg aan het gesprek met de burgemeester van wageningen, die verklaarde, dat het gehele ID voorstel. alleen maar schijnveiligheid gaf. Hij had zijn agenten in zijn nieuwsjaar toepsraak dan ook niet opgeroepen om actief te gaan controlen, hij zij wel ik kan het hen niet verbieden, maar als ik meldingen binnen krijg dat er op onrechtmatige wijze naar gevraagd is, zal ik hen er zeker op aanspreken.

Waren er maar meer van deze burgemeesters.

Gast

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door Gast »

Die kunnen we straks zelf kiezen. Toch?

Hans

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door janssen »

b. olsen.

Jij schrijft dat jij al jaren een ID kaart bij je draagt.

Nou ik ben vaak in het buitenland geweest, maar heb daar nimmer mijn paspoort bij mij gedragen.

Als ik naar het buitenland ga, en op de plaats van bestemming ben, gaat mijn pas in de kluis, en die pak ik niet eerder weer dan dat ik weer naar huis ga.

Achteraf gezien was ik schijnbaar vaak in overtreding.

Afgelopen zomer nog naar Canada geweest, naar kennissen van ons, maar denk nu maar niet dat dan mijn pas bij mij draag, alleen mijn internationaal rijbewijs als ik zelf met de auto weg ging.

In ons land heb ik mij tot nu toe ook nog niet anders gedragen, loop vaak in de stad zonder mijn rijbewijs bij mij tedragen.
Waarom zou ik het wel doen, omdat onze overheid van die ideote gedachtenspinsel heeft gehad, nou dan denk ik vaak bekijk het maar, dan maar een keer een bekeuring.
En de politie zelf, is ook al weer niet brandschoon, nu las ik weer, dat zij sjoemelen met de arbeids uren, dus zij werken zelf met een dubbele boekhouding, terwijl zij assistentie verlenen bij inbeslag name van de
boekhouding van andere bedrijven.
Zo zie maar weer, boeven , gaan op pad om boeven te controleren.
Daar moet ik dan nog respect voor hebben.????????? :twisted: :twisted:

De grootste boeven zijn momenteel de agenten zelf, die zelf niet eens de moeite nemen zich ook maar aan 1 regel tehouden, en dat wel van ons verlangen.
Ik heb 71 jaar zonder ID mij vrij kunnen bewegen, ( met uitzondeirng van 40-45) en wil dat mijn laatste levensjaren ook graag zo houden.
Laatst gewijzigd door janssen op 02 mar 2005 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door b.olsen »

ik ben al die jaren verplicht geweest om mijn id kaart bij me te hebben , noorwegen zit nl. niet in de europese unie . maar ik heb er wel begrip voor dat jullie het er niet mee eens zijn dat dit nu zomaar even opgelegd wordt , want tenslotte doet de nederlandse regering zich tegenover andere landen voor als een vrij land, terwijl het de eigen bevolking allerlei beperkingen oplegd. natuurlijk hebben de mensen hier geen respect voor , ik ook niet, want hoe moet je iemand die geestelijk gehandicapt is , of bejaarde mensen die licht dementerend zijn (die wonen vaak nog op zichzelf) duidelijk maken ,wat een id kaart is , en dat ze hem niet mogen verliezen , want anders gaat het ze geld kosten . dat is toch onbegrijpelijk voor deze mensen.

Gast

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door Gast »

Een rijbwijs kan ook gebruikt worden als legitimatiebewijs. Uit een rijbewijs blijkt echter niet dat iemand de Nederlandse Nationaliteit heeft. Een rijbewijs kan ook worden aangevraagd door mensen die voor langere tijd hier verblijven en dan ook rijden.

Bij bepaalde instanties kun je alleen terecht wanneer je de Nederlandse Nationaliteit hebt, dit blijkt dan dus niet uit het feit dat je een rijbewijs hebt.

Ik werk zelf op een gemeentehuis en bij de meeste gemeenten is het geen probleem om langs te komen wanneer mensen slecht ter been zijn. Het komt alleen regelmatig voor dat er mensen naar vragen voor een familielid met een griepje, of mensen die wel naar een fotograaf kunnen om pasfoto's te laten maken, etc. Het is denk ik wel duidelijk dat voor dit soort gevallen niet steeds een medewerker kan gaan bezoeken.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door janssen »

Gast.

Ik weet natuurlijk niet in welke plaats jij bij de gemeente werkt, maar ik weet wel dat er in onze stad , de ouderen zeg maar boven de 80 jaar er nog steeds meer dan 90 % geen ID bewijs heeft.
Zelfs ambtenaren, die naar bejaarden tehuizen gingen kregen maar weinig respons, deze ouderen willen gewoon geen id kaart hebben.
Zij blijven nog liever binnen het terrein van het verzorgings tehuis, dan weer een ausweiss.

waarom is onze overheid zo star tegen over deze mensen, die zo wie zo al een bewijs hebben van het tehuis, waarop de gehele personalia op staat, en de tebebruiken medicijnen.
Toch heeft iemand bij ons al een bekeuring gehad, 83 jaar oud, zijn kaart was niet geldig.
Het gaat niet om veiligheid maar gewoon om de poen.
In twee maande tijd al ongeveer 200.000,-- euro kan dus nog lekker oplopen tot 1.200.000,-- eurootjes.
Toch een leuk bedrag voor schijnveiligheid.
En toch zeker goed voor de politie, om hun tax tehalen ,omreden dat het aantal bekeuringen nog al zwaar meeteld bij de beoording op promotie.

Onze overheid had ook kunnen vasstellen beneden de 14 jaar en boven de 75 jaar vrijgesteld, van deze onzinnige ID kaart.
Dat is geen disciminatie, maar een menselijke beslissing.
Doch niets is onze overheid aan menselijke vrijheid gelegen wet is wet en voor de politie befell is befell.

karr-1
Berichten: 368
Lid geworden op: 17 jan 2005 16:54

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door karr-1 »

waarom is onze overheid zo star tegen over deze mensen, die zo wie zo al een bewijs hebben van het tehuis, waarop de gehele personalia op staat, en de tebebruiken medicijnen.
Omdat het in de Nederlandse wet staat misschien en dat alle Nederlanders, dus ook de mensen in bejaardenhuizen boven de 80 zich daar aan moeten houden. En de vergelijking met WO II (Ausweis) is natuurlijk helemaal belachelijk......

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door janssen »

Karr-1

Belachelijk, het vergelijk met WO11, weet jij wel wat WO 11 geweest is, een dictatuur, en wat is een ID gewoon een dictatuur.

Het is alleen belangrijk voor de politie en nergens anders voor.

Oudere mensen die een ausweiss hebben gehad, in een kamp een nummer, moeten nu weer op verzoek van oom agent, aantonen wie zijn zijn.

Gewoon een schijnveiligheid, om te spreken met de woorden van de burgemeester van Wageningen.
Het is ons gewoon door de strot geduwd, weer een stukje poltitie staat er bij, en een stukje democtratie, ingeleverd, democaratie waar onze ouders voor gevochten hebben waar vele van onze ouder het leven voor hebben gelaten.
Toon mij een bewijs dat deze belachelijke ID kaart ook maar 1% aan onze veiligheid toevoegd.
Iedereen die verkeerd wil kan net zoveel ID bewijzen krigen als hij wil. zo hadden mijn broers en mijn vader ook wel verschilleden ausweizen, dus namaken is geen kunst.
En als onze ouders met gebrekkige middelen in 40-45 al in staat waren om iets na temaken, dan moet het met de huidige moderne apparatuur zeker mogelijk zijn.
Dus het is van nul en generlij waarde, alleen kan de polititie nu bij buitenlanders met hun, voor ons moeilijke namen minder fouten maken met de procesverbalen, maar moet ik dan mijn vrijheid inleveren voor de buitenlanders, geef mij daar maar eens antwoordt op. :twisted: :twisted:

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door b.olsen »

en hoeveel bejaarde mensen worden dagelijks overvallen, waarbij vastbinden en slaan aan de orde van de dag zijn? juist,ja, over een jaar lopen er dus , de niet legalen om het zo maar even te zeggen , rond met de id kaart van de bejaarden op zak , kortom nog meer misdaad en nog meer onkosten voor de burger, lang leve de id kaart. :?

Gast

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door Gast »

Laat ze maar weer aan de grens om ID bewijzen vragen. Maar dat is waarschijnlijk niet rendabel. Tegenwoordig kijkt de overheid in eerste instantie naar de financiele baten en kosten en niet meer naar waar het eigenlijk om gaat. Veiligheid, zekerheid, eerlijkheid, ethisch, etc. etc.

bokkie

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door bokkie »

Tuurlijk, en dan kunnen jullie hier weer komen mekkeren dat de kosten die gemoeid zijn met de grenscontroles, betaald moeten worden door de burger. Dan is de cirkel weer rond en hebben jullie weer wat om eens oeverloos over te zeuren. Wat een zielige mensen hangen hier rond.

Gast

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door Gast »

Het gaat erom dat de overheid niet volledig voor de veiligheid gaat. Moet de overheid voor veiligheid zorgen of voor een minimale maatregel die kostendekkend werkt?

bokkie

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door bokkie »

Veiligheid kost geld en dat willen 'jullie' niet betalen. Want dat gaat de uikering omlaag.

Gast

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door Gast »

Volgens mij betaal ik via de loonbelasting al ruim Euro 1200 per maand voor allerlei overheidsverantwoordelijkheden. Volgens mij betaal ik elke maand honderden euro's btw. en als ik aan het tanken ben dan betaal ik ongeveer 75% aan de kassa mee voor het budget van de overheid en de benzine pomp mag zelf ook nog wat houden. Hou toch op over veiligheid kost geld. Dat kost het inderdaad en daarom betaal ik belasting en andere premies!!

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door janssen »

Gast.

Het gaat niet om het geld. Heeft de overheid gezegd, maar waarom gaat het dan wel.

De grootste fout die er in het verleden is gemaakt ,is het afachaffen van grenscontroles.

Wij moesten zo nodig bij het grote Europa behoren.

Enn u dit niet werk kreeg justitie na gezeur vanaf 1984 eindelijk zijn zin, de grote uitvinding de ID kaart.

En als zij daar nu wat mee opschoten helemaal niets, alleen kunnen zij
nu makkelijekr aan een beuringstax komen.
Verder is deze ID kaart van nul en komma nul waarde. Voor de burgers is het een onding.
Kom ook niet met verhalen van als je naar het buitenland gaat vergeet je toch ook je pas niet, nee zeker niet, maar als ik in het buitenland ben, gaat mijn pas in de kluis, en komt er weer uit als ik terug ga naar Nederland.
Verder heb ook in het buitenland nooit een ID op zak.

Gast

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door Gast »

ik ben het volledig met de gast hierboven eens.
Ook de politie moet een geldig id kaart bij zich hebben.
Ja dat moeten wij ook als wij naar ons werk toegaan, en voor meneer of mevrouw agent is dat niet anders geregeld als voor ons.

Ik ben nog nooit aangehouden en ik heb ook niets te verbergen, ze mogen mij best wel eens controleren, mids zij daar een reden toe hebben.
Het is namelijk wel zo geregeld in nederland dat de politie er een reden voor nodig heeft om jou id papieren te eisen.
Ja eisen ze vragen niet maar eisen je papieren, maar ook jij kunt eisen naar hun papieren.

hoop dat het duidelijk is.

Elke nederlander dient toch het nederlands rechts system te kennen.

En ja gast hier boven ik zou het ook aanvechten, de agent in kwestie had zich ook met een id kaart moeten indentiviceren, omdat deze op dat moment aan het werk en op de openbare weg aanwezig was.
En een politie bond pasje kunnen we alemaal wel maken, met wat papier en plastic.
mocht het voor de rechter komen en meneer agend is in de zaal aanwezig, vraag eens naar zijn id kaart, of vraag eens aan de rechter naar zijn id kaart.

Suc6 en laat aub weten wat de uitkomst is.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door janssen »

Gast.

Waarom huilebalken, nee gewoon Nederlanders.
En zo willen wij in Nederland ook behandeld worden oom agent is er voor onze veiligheid, en niet om ons het leven zuur temaken met het vaak onnodig vragen naar een iD bewijs.

Dat dit maar al te vaak voorkomt is allang bewezen, agenten zijn vaak op machtbeluste personen, ik ken deze jongens maar al tegoed.

En schrijf ook nog uit een stukje ervaring.
Agenten die b.v bezig zijn met snelheidscontroles, houden zich zelf helemaal net aan de maximum snelheid, heb vaak bij hen in de auto gezeten, en wel eenns gezegd doe eens rustig aan.
Wat was dan het antwoordt waarom op deze weg wordt momenteel niet gecontroleerd, alleen daar en daar, als je dat van tevoren weet, en zo vriendjes politiek speelt, om zelf de verkeersregels aan je laars kunt lappen, hoe kun de je dan met opgeheven hoofd een ander bekeuren.
Agenten zijn gewoon robotten befhelis befhell. greeeeeeeeeeee. :twisted: :twisted:

Gast

Re: indentificatieplicht

Ongelezen bericht door Gast »

Mafia en gast.

Ik neem aan dat jullie het denken aan anderen over laten.
Je leverd hier geen bijdrage aan, om stomme opmerkingen te plaatsen.
En het toont mij wel aan wat voor figuur dat jij bent.

En lui moeilijk persoon die overal zijn mening voor heeft maar er niet voor durft uit te komen.
Een persoon die anderen lopen af te zijken, en zelf niets klaar kunnen maken, en een ander hun problemen laten oplossen.
Nu heb je een grote mond maar in een publieke sfeer heb jij je mondje dicht, wand dat durf je niet, of je geheugen laat je in de steek.
wees blij dat er mensen zijn die wel hun mond open doen en die wel voor hun rechten op komen.
Deze mensen doen niet alleen hunzelf een gunst maar ook sukkels als jullie een gunst.
Dus als je wat zinnigs hebt bij te dragen, doe dat dan, zo niet.

Ga dan lekker met je zelf spelen, doe je tenminste voor je zelf wat nuttigs!!!

Gesloten