LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waarschuwing voor mensen met uitkering

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
hanny123
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:54

waarschuwing voor mensen met uitkering

Ongelezen bericht door hanny123 »

Als je een bijstandsuitkering hebt ga dan vooral niet parttime werken, want dan ben je een dief van je eigen portomonnee. Ik praat uit ervaring....Sinds vorig jaar krijgen alle uitkeringsgerechtigden een jaarlijkse tegemoetkoming van ong. 400 euro, ik dus ook. Maar nu ben ik vanaf juni 2004 parttime aan het werk, geef al mijn inkomsten aan het CWI, zodat mijn uitkering niet boven het bedrag uitkomt wat een normaal bijstandsgezin krijgt en wat denk je???? Juist omdat ik werk gaan die 400 euro dit jaar mijn deur voorbij, dus kun je beter thuis zitten, niets doen, pas dan kom je ervoor in aanmerking. U bent dus gewaarschuwd!!!!!

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: waarschuwing voor mensen met uitkering

Ongelezen bericht door pluisje »

tja alles wat je zelf verdient,daar kun je soms ook verlies door leiden..
wel triest hoor :roll:

pluisje

hanny123
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:54

Re: waarschuwing voor mensen met uitkering

Ongelezen bericht door hanny123 »

Zoiets kunnen ze alleen maar in Den Haag verzinnen. Bedankt Minister de Geus!!!!

toos_
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:48

Re: waarschuwing voor mensen met uitkering

Ongelezen bericht door toos_ »

ja hanny zo gaat het in nederland,zo ga je in de bijstand een stukje bijdragen op je uitkering en je word gestraf,ook ik maak dit mee.anderhalf jaar terug ben ik ook partime begonnen en gaf alles tot de laatste euro af..inmiddels door ziekte ontslagen,ook de afkoopsom en mijn snipperdagen moest ik af geven,en toen de bittere pil,omdat ik gewerkt had heb ik ook geen recht op die jaarlijkse 400 euro..pas als ik 5 jaar niet heb gewerkt,en geen zieke geld heb ontvangen kom ik in aanmerking.hoe kun je nu blij zijn als je werk hebt???nee beter is het om thuis te zitten,je begrijpt nu toch wel waarom er zoveel jeugd niet werkt??? als je je plicht doet word je gestraft.. dit alles hebben we te danken aan minister de geus....en dat noemt men eerlijk???ook ik waarschuw iedereen die een bijstandsuitkering heeft,zint voor ge begint,mijn opvoeding was,eerlijkheid wordt beloond...maar ben er nu achter dat alleen mensen met een dikke portemonee hun eigen zakken vullen,en jan met de pet komt niet ver als hij eerlijk blijft,dus mensen met een uitkering!!! u bent gewaarschuwd,al heb je maar een dag gewerkt,de extra 400 euro gaan 5 jaar aan je neus voorbij...hanny je staat niet alleen...maar we kunnen er niets aan veranderen,we hebben de straf maar te ondergaan...ik wens je veel sterkte ...

Gast

Re: waarschuwing voor mensen met uitkering

Ongelezen bericht door Gast »

Maar zo gaat het ook in dit land.

De socialen worden asociaal behandeld,en de asocialen worden sociaal behandeld.

hanny123
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:54

Re: waarschuwing voor mensen met uitkering

Ongelezen bericht door hanny123 »

Eerlijk duurt het langst???? Maar het kost je zo wel 'n hoop geld!

Gast

Re: waarschuwing voor mensen met uitkering

Ongelezen bericht door Gast »

Ik weet het,wij hebben ook al zoveel met die instantie's meegemaakt.

Kotsmisselijk wordt je ervan.

toos_
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:48

Re: waarschuwing voor mensen met uitkering

Ongelezen bericht door toos_ »

bedankt voor ieders begrip....een koude douche ??? dit verdiend een hele badkuip....

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: waarschuwing voor mensen met uitkering

Ongelezen bericht door JH »

De socialen worden asociaal behandeld,en de asocialen worden sociaal behandeld.
Dit is waarlijk een goed gezegde. 8)

Gast

Re: waarschuwing voor mensen met uitkering

Ongelezen bericht door Gast »

Graag gedaan, je ziet het is een schrale troost maar,je bent niet de enige.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: waarschuwing voor mensen met uitkering

Ongelezen bericht door Ulbe »

Partime werk in de soos is nog nooit lonend geweest!, terecht wil je zo snel mogelijk uit die Sociale zaken weg, helaas gaat dat niet zo snel, vooral als je laag opgeleid bent, ben je vaak verzekerd dat je in de soos moet blijven hangen,

Vaak worden er bij de dienst fouten gemaakt, zodat je uitkering direct wordt geblokkeerd, vaak kom je er pas achter dat je bankrekening leeg gelopen is!, 14 dagen later krijg je nog eens een briefje dat je langs moet komen met je hele hebben en houden op bankafschriften en werkbriefjes van je bedrijf waar je part time werkt!,

Een hele hoop administratieve rompslomp, waar je niks mee verdiend, en een heleboel problemen mee zal ondervinden,

Werken best, maar dan wel met een inkomen die boven de uitkering van de Sociale Dienst staat, dan zijn de problemen hier mee opgelost,


Meestal worden de de cliënten van de Sociale zaken, een sollicitatieplicht opgelegt, dit natuurlijk redelijk te noemen, om zo snel mogelijk uit de Sociale dienst te kunnen en aan het werk te gaan,

Helaas, IEDERE! baan moet je aannemen!, om zo snel mogelijk zelf geld te verdienen!, best, maar 20 uren werken voor € 450,- in de maand, is natuurlijk vragen om gelazer!,

Je bent weliswaar verplicht om dit rotbaantje ( meestal uitzendwerk )aan te nemen, maar winnen doe je er zelden mee, en wanneer je door welke omstandigheden in de ziektewet komt, heb je helemaal een probleem, de uitkering wordt dan vaak geblokkeerd, in afwachting van de instantie die dit regeld, m.a.w. een hoop gedonder waar nog nooit iemand iets mee heeft gewonnen!,


Iedereen die 'normaal' werk heeft, mag in zijn of haar handen knijpen!, het klinkt aannemelijk, lekker tot 9.00 uur of later 's morgens op je nest blijven liggen, maar dit verveeld maar al te snel, vaak krijg je al snel het gevoel dat je niet meer in deze maatschappij hoort, je bent outsider, en loopt te veel achter om weer een leuke baan te kunnen oppakken,

Het is knap waarderloos als je tegenwoordig om wat voor reden je baan verliest, vooral met een lage LBO opleiding ben je dan vaak het haasje, en blijf je hangen in klooibaantjes, waar je geen voldoening in vindt, en je salaris blijft altijd superlaag, zodat je altijd op de bijstand een beroep moet doen, om wat normaal je kosten te kunnen betalen, en je moet daarbij alle lasten meenemen die de dienst voor je in petto heeft,

En keus heb je al helemaal niet, het productiewerk dat je voorgeschoteld krijgt, is altijd maar voor even, en wordt je onverhoopt ziek, door wat voor reden ook, hoef je niet meer bij het bedrijf terug te komen, die pakken wel een andere medewerker " uit het rek ", dus maar weer zoeken naar een ander baantje, Anders begint de soos weer te zeuren, en sancties te plegen op je uitkering, het is volgens mij gewoon een ontmoedigingsbeleid, dat hier gevoerd wordt,

Dit is prima dat dit zo gevoerd wordt, echter zorg dan wel voor goede alternatieven, m.a.w. mensen die wíllen werken, moeten op alle manieren geholpen worden aan een baan, dat ze UIT de Sociale dienst kunnen komen, dit geeft namelijk veel meer vastigheid, dan het los-vast werk, waar de mensen nu mee afgescheept worden.

toos_
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:48

Re: waarschuwing voor mensen met uitkering

Ongelezen bericht door toos_ »

hoi tamar...
je m,oet werk zoeken tot je 65e.. kun je niet aan betaald werk komen ga je vrijwilligers werken..uit alle medische testen die ik heb gehad kwam vast te staan dat ik niet lang kon staan,veel last van dikke voeten...tot mijn verbazing moest maatwerk[dat zijn mensen die moeten helpen bij zoeken naar werk] kijken voor me om ergens in de linnenkamer,of als serveerster te gaan werken...ja ja tamar toen ik 36 was en wegens scheiding met kleine kinderen in de bijstand kwam en me rot solliciteerde kreeg ik het stempel TE OUD,nu 22 jaar later moet ik als een veulen aan de gang..maar zoals vandaag met het warme weer zie ik ze hier in de straat op en neer rijden,nog geen 30,dikke bmw,handdoekje om hun middel op weg naar het zwembad...mijn broek zakt af als ik dat zie,,dit alles had ik zo graag in de media gebracht,heb ook pogingen gedaan,maar niemand durft het aan...vaak hoor ik ja ja het is wel de regering waar je tegen aan schopt....en we zijn zo trots dat we hier mogen zeggen wat we denken???? jeetje een lachertje...nee hier werkt alleen maar,doen wat ze je opdragen en verder mond dicht...zo niet ???pats....korten op je uitkering..voor jan me de pet is het buigen ,zwijgen ,knielen en dankbaar zijn..ppppffff baalen....

Gast

Re: waarschuwing voor mensen met uitkering

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi Toos,

Ik weet er alles van,het is allemaal zo oneerlijk,je zou er bijna a-sociaal van worden als je ziet hoe het er allemaal aan toe gaat.

Maar goed,was deze reactie van jou niet voor die andere topic bedoeld :?: [senioren en werkeloos]waar ik het laatst op gereageerd had. :wink:

toos_
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:48

Re: waarschuwing voor mensen met uitkering

Ongelezen bericht door toos_ »

hoi tamar....
die site die jij bedoeld ken ik niet,het was de eerste keer dat ik hier een kijkje nam toen ik het bericht van hanny las,en ben daar op in gesprongen...och tamar we hebben toch even gezellig gebabbeld,en misschien zie ik je nog wel eens een keer hier op deze site...ik wens je in ieder geval heel veel geluk...en veel gezondheid,dat is het enige waar je geen geld voor nodig hebt...groetjesssssssssssss toos

Gast

Re: waarschuwing voor mensen met uitkering

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi Toos,

Was een foutje van me,ik bedoelde de topic sollicitatie/werk.

Groetjes Tamar

OMA
Berichten: 78
Lid geworden op: 14 mar 2005 02:01

Re: waarschuwing voor mensen met uitkering

Ongelezen bericht door OMA »

Hallo allemaal, Dit probleem speelde ook al in de jaren 1980 toen ik na een scheiding in de bijstand terecht kwam.Ik heb toen zelf een part-time baantje gezocht en mijn verdiensten werden tot bijstandsnivo aangevuld. Helaas mistte ik toen de nieuwe eenmalige uitkering omdat ik 75 gulden teveel per jaar verdiende ten opzichte van het bijstandsnivo. En dat met 2 opgroeiende kinderen!!! Ook mistte ik een teruggave van de belastingen wegens te weinig door de bijstand afgedragen loonbelasting. Dat scheelde me ook 300 gulden.
Ik heb 4 jaar part-time gewerkt en wegens reorganisatie er uit gevlogen(te oud en te duur). Daarna ben ik 2 jaar naar school gegaan een zgn kleine MBO opleiding met stage. Na afronding van deze opleiding heb ik me suf gesolliciteerd en overal kreeg ik te horen ""te oud"", zelfs bij de bedrijven die ons een stage plaats aanboden.
Sinds die tijd nooit meer gewerkt en nu arbeidsongeschikt na diverse operaties. Ik heb nu een brief gehad dat ze mij voorlopig met rust laten ivb werkzoeken.
Maar ik vind het nog steeds zeer onrechtvaardig dat als je wilt werken je erbij inschiet en veel geld mis loopt.
Ik wens iedereen het beste toe.

gr.OMA

yinyang
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jul 2005 08:47

Re: waarschuwing voor mensen met uitkering

Ongelezen bericht door yinyang »

Goh, nu zit ik al bijna vijf jaar in de bijstand, maar ik heb vorig jaar niets gehoord over die tegemoetkoming.... :shock: moet ik die soms aanvragen, of wordt dit door het UWV geregeld?

YinYang

toos_
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:48

Re: waarschuwing voor mensen met uitkering

Ongelezen bericht door toos_ »

bijna 5 jaar is niet genoeg,je moet echt 5 jaar in de bijstand zitten,en als je verstandig bent vraag je het aan,je word heel gauw over het hoofd gezien...uiteindelijk ben je daar maar een nummer...heel veel sterkte ...groetjes toos...

Jeezus Gristus antikrist
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jul 2005 19:48

Re: waarschuwing voor mensen met uitkering

Ongelezen bericht door Jeezus Gristus antikrist »

JE kan als je vijf jaar op het minimum leeft een langdurigeheidstoeslag aanvragen bij de SOZA van de gemeente. Je mag geen kans op werk hebben, niet hebben gewerkt en je hebt je reintegratie ook niet tegengewerkt.

bokkie
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 mar 2005 21:48

Re: waarschuwing voor mensen met uitkering

Ongelezen bericht door bokkie »

Tis toch ongelooflijk dat aperte kansloosheid in NL extra wordt gesubsidieerd! Zal eens tijd worden dat deze lieden verplicht worden minimaal een dag per week voor de maatschappij nuttig werk te doen als straten schoonmaken of bejaarden mee uit wandelen nemen. Uiteraard op straffe van korting op de uitkering.

Gesloten