LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UWV benadeelt me sterk in de beurs door werk-/handelwijze!!

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
frehen
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 jul 2004 13:43

UWV benadeelt me sterk in de beurs door werk-/handelwijze!!

Ongelezen bericht door frehen »

Hallo,
Ik werd in mei geherkeurd volgens de dubieuze nieuwe strengere regels van het uwv, opgelegd door de regering.
Hoewel ik er voor mijn gevoel slechter aan toe was dan vantevoren kreeg ik als verrassing te horen dat ik meer arbeidsgeschikt werd bevonden en dus minder wao zou krijgen, bleef er echter wel in, status werd minder van 35-45% naar 15-25%. Het leverde ook een nieuw reintegratietraject op.

Nou loopt er dus niets goed. Ik zit nog steeds niet in een traject, ik wil voor mezelf beginnen en het eerste beste plan werd afgekeurd door uwv. Verder wil het ook niet echt vlotten.

Erger echter is de finaciele mailaise waar deze firma mij instort. De werkwijze is als volgt. WAO betaald vooruit, WW betaalt achteraf. Dat leverde in september (7de), toen mijn WAO werd gewijzigd een probleem op, want de WAO die ik ontving was minder, maar de WW bleef bij het oude. Dus mis ik zomaar ineens bijna 200 euro aan inkomsten. Normaal gesproken zou dat dan begin oktober goed moeten komen wanneer ze dus achteraf voor september betalen.... nou heb dus nog steeds het oude bedrag ontvangen. Ik heb vandaag gebeld, en ze zeggen dat het klopt dat ik meer moet krijgen, maar dat wordt nu eerst uitgezocht door de beoordelaars... Ze hebben 2 maanden de tijd gehad om dat te doen, nee dat moet nu nog.... Ondertussen heb ik de eerste herinnering- en dreigbrieven al binnen.
Want huur, gas, water, electra e.d. houden geen rekening met dat het uwv mij minder geeft of zaken te laat of later uitzoeken.

Waar kan je met zoiets heen zonder dat het direct geld kost ???
Het is gewoon van de zotte dat ze je zo behandelen en zonder geld zetten. Ik ben behoorlijk boos en gefrustreerd ook, omdat ik elke maand sinds mei naar hun gebeld heb met de vraag of ze AUB wilde zorgen dat het vloeiend zou overlopen, omdat ik geen minder inkomste kan hebben hier.... ze geven er geen barst om!!
Een waardeloze instelling !!
mvg
frehen

frehen
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 jul 2004 13:43

Re: UWV benadeelt me sterk in de beurs door werk-/handelwijze!!

Ongelezen bericht door frehen »

Nou het is jammer.... geen mensen met een reactie.

Ik zal het verhaal nog sterker maken dan... je verzint het niet.

Inmiddels hebben ze een nabetaling gedaan van 122 euro. Dat brengt me totaal op een bedrag van 844 euro...ONDER het bestaansminimum wat 988 euro is!!!

Ik kruip weer in de telefoon en zou binnen 24 uur worden teruggebeld. Dus niet dus bel zelf maar weer. Krijg wel excuses. Belt er een van de afd. WW. Ik diende rekening te houden met betalingen per 4 weken en niet per maand (was me bekend). En nu komt het.

OP LAST VAN DE BELASTINGDIENST WORDEN NABETALINGEN EXTRA HOOG BELAST..... !!!! DUS ONTVANGT U MINDER !!!!

JA HAAALLLLLOOOOOOOOOOOOOOOOO! UWV maakt een fout en IK moet daarvoor boeten en maar minder ontvangen??? Dit is helemaal fraai. Radar, asjeblief... die gasten maken me het leven zuur en... ik zit zo in de financiele **** nu door hun gehannes. Kan dat niet anders ???
Ik wordt hier stapelzot van.

Ik heb een brief gestuurd met mijn grieven en wat IK denk dat een oplossing is. Maar of ze reageren.... betwijfel het...

Met vaste groet.
frehen

sneakyfish
Berichten: 25
Lid geworden op: 02 nov 2005 14:49

Re: UWV benadeelt me sterk in de beurs door werk-/handelwijze!!

Ongelezen bericht door sneakyfish »

Hier wil IK wel even op reageren JA

Mijn oprechte deelneming overigens beste schrijver ik voel met U mee zijn *********** een stelletje lakse malooten bij het UWV.
Ze hoeven zelf vermoedelijk nooit rekeningen te betalen!!!

Mijn geval:
Per 1 September ontslagen en als cadeautje van mijn ex werkgever kon ik kiezen uit A. geld of B. een outplacementtraject.
Nou ik dacht ( nog heel hoopvol ) Ik kies B een keuze die ik ook weloverwogen nam zo kreeg ik nl. en een verkorte opleiding beroepkeuze en WW.

NOU mooi niet dus volgend UWV
Want wat zegt UWV Mevrouwtje dat geld van dat outplacement zien wij als inkomen en daarom krijgt u van ons 3 maanden geen WW.
Uuuhhh ja maar IK krijg dat geld niet beste UWV dat outplacementburo vangt de flappen om mij die scholing te geven ja.
Niks mee te maken zegt UWV das toch inkomen?????????
Dus ja ik begrijp het goed.........als je als welwilende werkeloze WIL werken aan WERK d.m.v een traject en scholing wordt je dat door UWV niet in dank afgenomen.
Nee ik had potverdorie beter dat geld zelf kunnen pakken en daarbij WW aangevraagd dat had ik nu mooi wel inkomen gehad?

Waar ik NU mijn huur, gas, telefoon etc etc etc van betaal intereseert UWV geen fluit.........gelukkig had ik spaarcenten waar ik inmiddeks ook ver doorheen ben maar toch!.......T zijn verdorie een stelletje naaiers daar ow en ik heb een bezwaarschrift ingediend maar ja dat duurt maar liefst 4 maanden voor een uitslag JONGENS ondertussen crepeer ik van de honger ZONDER inkomen??

Je vraagt je af KAN DIT ZOMAAR IN NL???

JA DAT KAN BRRRRRRRRRRRRRRRRRRR UWV IK KOTS EROP!!!!!!
:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

frehen
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 jul 2004 13:43

Re: UWV benadeelt me sterk in de beurs door werk-/handelwijze!!

Ongelezen bericht door frehen »

Dank sneakyfish, voor je reactie.

Ik denk werkelijk dat meer mensen op deze of andere wijze benadeelt worden door het UWV, en het vreemde is ook nog dat ze ermee wegkomen ook. Een bezwaarschrift heeft een lange looptijd ja en terwijl moet je dan, terwijl je zonder centen zit je spaarcenten opeten en 'gemotiveerd' aan dat outplacement-project gaan deelnemen..
Het is gewoon te zot voor woorden.

Even terugkomend op mijn geval. Inmiddels heb ik ze dus een brief gestuurd met mijn grieven en ze gedreigd met een kort geding. Als je al aan de ondermoot zit kun je dat rustig zeggen, is wel een hoop gehannes, maar alles wordt betaald, advocaatkosten griffierechten e.d..
Bovendien heb ik gezegd de publiciteit niet te schuwen en de wegen te weten hoe dat aan te pakken.

DUS, wat denk je, een reactie. Excuses natuurlijk en de zaak wordt herberekend en die nabetaling wordt fiscaal verrekend zodat UWV die kosten betaald en niet ik. Kijk, dat schiet op. Maar door hun gehannes is alles diep in de rood gegaan en dat wordt niet gecompenseerd. Dat duurt weer maanden om er weer uit te klimmen.
Waarom moet het toch zo'n zootje zijn.
Nu snap ik 1 ding wel. Ook het uwv wordt overspoeld met nieuwe regelementen waar ze zich aan moeten houden, hetgeen het voor hun ook allemaal moeilijker maakt, werd me dus ook verteld. "Je moest eens weten wat wij hier allemaal door onze strot geduwd krijgen" is een verklaring van een medewerker die ik spreek. Nou ok, dat snap ik dan ook wel. Maar dat neemt niet weg dat daardoor clienten de dupe moeten worden, want dan ben je toch verkeerd bezig.

Enfin. Kan niet zeggen eind goed al goed, want je weet het nooit met het uwv. Moet nog een traject in via de wao en dat zal ook nog een heel geregel geven....

Ik dacht dat je pas schuldig was als er bewijs was. In Nederland ben je als werkeloze al schuldig zonder enig bewijs. Je bent de dupe en hebt meteen het stempel dat je niet wilt en het allemaal aan je eigen te wijten hebt dat je niet werkt en dus weinig tot geen inkomen hebt. Dat kan natuurlijk niet. En dat moet stoppen.

Zoals mijn en jouw geval zijn er veel meer schrijnende gevallen. Met de komende lastenverzwaring door een andere zorgverzekering en de huursubsidie in een ander jasje (huurtoeslag) - regels alleen maar bedacht om per saldo weer minder te hoeven uitgeven en zelf als regering meer in eigen zak te houden (om als beste jongen uit de europa-klas dat dan vervolgens weer uit te geven aan allerlei zaken BEHALVE het eigen land, dus gaat dat naar Afghanistan en Irak e.d.) zal dit alleen nog maar moelijker worden voor ons en anderen.

Ik hou mijn hart vast. Inmiddels voor depressie onder behandeling... ook dat loopt niet zoals verwacht, want als je geen geld hebt kun je niet zelf bepalen welke hulp je werkelijk nodig hebt. Er wordt wat TE simpel mee omgegaan.

Het is niet zo vreemd dat er zoveel meer zelfmoorden zijn tegenwoordig.
Niet dat ik er aan denk, maar soms zit ik zo omhoog dat de gedachten een plaatsje krijgt in de gedachten. En da's niet goed.

Er is niemand, maar dan ook werkelijk niemand die je kan helpen. En zo draai je in een cirkeltje rond met af en toe een klein succesje, maar verder alleen maar kommer en kwel.
Gegroet mijn waarde en succes en tevens oprechte deelneming ook.
Met vaste groet,
frehen

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: UWV benadeelt me sterk in de beurs door werk-/handelwijze!!

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Tja, waarom er bijna niemand reageert heb ik waarschijnlijk wel een verklaring:
Middels indoctrinatie door overheid en media is het gros van de mensen, welke niet afhankelijk zijn van de uwv-grillen de mening toegedaan, dat degenen, die wel afhankelijk zijn van het uwv nietsnutten, aanstellers danwel een stel luie fl*kkers zijn, die allemaal de toneelschool hebben doorlopen (nietwaar karr-2 ?)

Derhalve zullen degenen, die afhankelijk zijn van een uitkering het toetsenbord in dit soort zaken niet meer durven te beroeren uit angst voor de scheldkanonades van figuren welke snel met hun vooroordeel klaar staan.

Ik denk, dat je met dit soort problemen beter terecht kunt op o.a. www.waocafe.nl of www.wao-plein.nl (Alhoewel ook daar al vooroordelen worden neergeschreven)

Sterkte gewenst !

j verhagen
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2005 19:31

Re: UWV benadeelt me sterk in de beurs door werk-/handelwijze!!

Ongelezen bericht door j verhagen »

ja goeden avond ik snap het ook niet met die wao maar ik weet wel dat wij als nederlander het niet eens zijn onder elkaar .daar in den haag mogen ze maar doen wat ze willen denken ze. we zouden hun eens aan moeten pakken zou dat geen tijd worden .en er zijn manieren genoeg .

frehen
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 jul 2004 13:43

Re: UWV benadeelt me sterk in de beurs door werk-/handelwijze!!

Ongelezen bericht door frehen »

Die vooroordelen en mensen in een hokje plaatsen is heel erg Nederlands L.Rozenwater.... maar vooral erg is het voor mensen die de dupe zijn van van alles. Die krijgen als het ware nog eens een schop na.
Lui, eigen schuld etc etc.

J.Verhagen, het klopt helemaal wat u zegt. Ik snap ook niet meer hoe het in Den Haag werkt. Als de hele bevolking toch tegen is, mag dan een parlement, wat er tenslotte voor ons zit, toch met de regering meegaan?? Oppositie stelt helemaal niks voor!! Maar het is ook zo dat dat parlement democratisch is gekozen door ons Nederlanders zelf.

Dus als u praat over aanpakken en manieren genoeg, dan zijn dat geen democratische manieren?? Of gaan we met zun allen de straat op?
Iets moet er gebeuren, want van het grootste deel van de bevolking mag volgens mij dit kabinet opzouten... Het wordt tijd dat ze werkelijk gaan.

Met vaste groet,
frehen

rupicola
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 jun 2005 16:42

Re: UWV benadeelt me sterk in de beurs door werk-/handelwijze!!

Ongelezen bericht door rupicola »

ik ondervind als jarenlang expliciete tegenwerking van het GAK/UWV om weer aan het werk te komen. Ik heb er een dossier van ter grootte van drie volle ordeners.

Aan mijn 3e officiële reïntegratiepoging (allen overigens gestart op mijn eigen initatief) is dit keer een einde gekomen omdat UWV mijn hele doopceel even per ongeluk naar het verkeerde adres heeft gestuurd.

Heel fijn dat een buurtbewoner nu gewoon de beschikking heeft over al mijn persoonlijke gegevens, compleet met sofinummer, nummer van mijn identiteitsbewijs, mijn afgeschermde telefoonnummer, mijn medische gegevens mijn opleidingen en werkverleden inclusief mijn arbeidsbeperkingen. Wat een stel amateuristische debielen!

Ik geef de strijd tegen de waanzin na zeven jaar nu echt op!

frehen
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 jul 2004 13:43

Re: UWV benadeelt me sterk in de beurs door werk-/handelwijze!!

Ongelezen bericht door frehen »

Ka ik me voorstellen rupicola.
Ik hoop niet dat het bij mij zo lang gaat duren....
Ben inmiddels ook al bijna 4 jaar bezig. Ik moet wel zeggen, ze zijn nogal geschrokken van de negatieve publiciteit rondom een opleiding die door Learning Factory en IT-Meester werd verzorgd en waar het UWV de lieve somma van 13.500 euro betaalde per werkzoekende aan die opleider die aan die opleiding deelnam. Achteraf blijkt het een verzonnen functie, verzonnen opleiding en stelt het certificaat wat we met zun allen hebben gehaald geen fluit voor. Dat was 2003-2004.
UWV biedt nu, vanwege alle commotie een 2de kanstraject aan aan alle gedupeerden van die opleiding.
Ik moet nog afwachten wat het allemaal wordt, maar ze maken er wel werk van. Wish me luck.
En jij ook succes verder met je beslommeringen.
mvg
frehen

sneakyfish
Berichten: 25
Lid geworden op: 02 nov 2005 14:49

Re: UWV benadeelt me sterk in de beurs door werk-/handelwijze!!

Ongelezen bericht door sneakyfish »

:(

Nog steeds geen rooie cent.......de kerst komt eraan en wat krijg ik een lege bankrekening NOU BEDANKT HOOR!!!!

Voor de rest sterkte aan iedereen die in hetzelfde rotte schuitje zit, geef de moed niet op na regen komt zonneschijn :D

Gesloten