LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] jacht op kinderen met vuurwerk

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
teve
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 dec 2005 22:29

jacht op kinderen met vuurwerk

Ongelezen bericht door teve »

nooit zie je in ons dorpje politie nu rijden ze er onophoudelijk en moeten ze er met twee man op af om een kind van 8 jaar aan te houden met vuurwerk, wat een kinderachtig gedoe.

ik kan goed begrijpen dat er mensen zijn die zeggen: ga boeven vangen!!

ik ga dit zo langzamerhand ook denken

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: jacht op kinderen met vuurwerk

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Ik heb tijdens een avondje stappen eens gezien hoe 4 (!!!) agenten een jochie van een jaar of 15/16 pakten en in een busje zetten, want hij had een beetje een grote mond. En als er een uur later een grote vechtpartij is waarbij 20 man zijn betrokken, zijn ze in geen velden of wegen te bekennen :roll: Tja, ik vraag me af en toe toch ook wel eens af waarvoor ze dan dienen.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: jacht op kinderen met vuurwerk

Ongelezen bericht door karr-2 »

Het is nu eenmaal nog verboden om vuurwerk af te steken nu, morgen mag het pas. Aan de andere kant is het inderdaad overdreven om een kind van 8 op te pakken terwijl je een uur later nergens te bekennen bent als er iets aan de hand is.

De politie wordt tegenwoordig steeds laffer. Tegen een kind van 8 kunnen ze wel, maar een groot gevecht ergens in een kroeg komen ze niet in de buurt, stel je voor dat je een klap krijgt.

edmoor
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 jul 2003 17:24

Re: jacht op kinderen met vuurwerk

Ongelezen bericht door edmoor »

Ik geef jullie wel gelijk hoor, daar niet van.
Maar dat kind van 8 heeft nu nog wel z'n handen en ogen.

Wie weet wat er gebeurd was als hij z'n gang had kunnen gaan....

Een vraag waar we nu geen antwoord meer op krijgen, en misschien maar goed ook.

Willem 4
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:53

Re: jacht op kinderen met vuurwerk

Ongelezen bericht door Willem 4 »

Nou, eigenlijk geef ik jullie helemaal geen gelijk.
Eigenlijk vind ik het te gek voor woorden.

Wat moet een kind van 8 met vuurwerk, hoe komt een kind van 8 aan vuurwerk.
Welke idioot (want ouder kan je zo iemand niet noemen) laat het toe dat zijn kind van 8 met vuurwerk rond loopt
Zo'n gezin lijkt me een typisch gevalletje voor jeugdzorg.

En jawel een paar dagen geleden werd hier een groepje van vier jongens (rond de 14) aangehouden want ze waren illegaal vuurwerk aan het afsteken.
Alle vier alles inleveren en een boete (250 euro dacht ik) mee te nemen voor de ouders.
Een van de vier vond het nodig om tot drie keer toe een agent als k.....lijer aan te spreken en werd daarna hardhandig in een busje gestopt en zal denk ik nog eens 105 euro extra krijgen voor belediging.
Geen probleem mee, eigen schuld, misschien leert ie er wat van.

We verwachten van de politie dat ze wat doortastender optreden maar owee als ze onze etterbakjes aanspreken dan begint de nestdrang van veel ouders weer op te spelen.

Toch een goed nieuwjaar en wees voorzichtig met vuurwerk :wink:

groeten

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: jacht op kinderen met vuurwerk

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Aan de ene kant moet ik je gelijk geven, Willem 4, wat betreft het feit dat kinderen van 8 jaar met vuurwerk rondlopen. Dat klopt. Maar wat betreft respect voor de politie: die hebben wel gelijk dat ze een opgeschoten puber aanpakken die een grote bek heeft, maar als ze echt nodig zijn als er een grote knokpartij gaande is, dan zie je ze niet. En daar stoor ik me dus wel aan.
Maar ook voor jou de beste wensen voor 2006 en dat vuurwerk...daar ben ik bang van, dus ik sta 100 meter verder te kijken als al die euro's de lucht in worden geschoten :wink:

woman4life
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 mar 2004 12:23

Re: jacht op kinderen met vuurwerk

Ongelezen bericht door woman4life »

Ik geef jullie wel gelijk hoor, daar niet van.
Maar dat kind van 8 heeft nu nog wel z'n handen en ogen.

Wie weet wat er gebeurd was als hij z'n gang had kunnen gaan....
nee en dat kan niet op oudejaarsavond als het wel afgestoken mag worden ???

vind het wel zeer kinderachtig de politie zie je hier zelden in de straat.
en nu je wilt niet weten wat er nu rondrijd op motors.

en als je ze nodig hebt dan zijn ze er vaak niet wat er ook door meer mensen word gezecht.

voor iedereen een hele fijne jaarwisseling, voorzichtig met vuurwerk en het beste voor 2006!

Willem 4
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:53

Re: jacht op kinderen met vuurwerk

Ongelezen bericht door Willem 4 »

nee en dat kan niet op oudejaarsavond als het wel afgestoken mag worden ???
Nou begin ik op de laatste dag van het jaar toch te twijfelen of ik net uit het ei gekropen ben of dat het niet aan mij ligt :shock:

HALLOOOO!!!!!
Een kind van 8 hoort geen vuurwerk af te steken, nu niet en ook niet om middernacht.
Je bent toch wel helemaal door de ratten besnuffeld als je zo iets toelaat.
Een kind van 8 hoort in pyama achter glas (met de groeten van Hak :D ) te kijken naar het vuurwerk buiten.
Ze kunnen het gevaar en de consequenties nog niet voldoende inschatten.

Het is volgens mij het zelfde als die oerstomme ouders die een kind los in de auto laten zitten.
Als die aangehouden hebben ze ook nog de botte moed om te zeggen "ja, hij wil niet".
Dus dan maar met het leven van je eigen kind spelen? omdat ie niet wil? een kind is een kind en heeft niets te willen dus riem om en geen vuurwerk.

Een extreem hoge boete lijkt me voor die ouders op zijn plaats want een ouder die bewust zijn eigen kind in gevaar brengt moet daar op niet mis te verstane wijze op gewezen worden en dat gaat hier nou eenmaal het beste met geld want dat schijn dan wel zeer te doen.

Zo, ik ben het weer even kwijt :wink:

groeten

woman4life
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 mar 2004 12:23

Re: jacht op kinderen met vuurwerk

Ongelezen bericht door woman4life »

Ja ik ben het met je eens dat die kinderen dat niet alleen kunnen afsteken.

100 % dat is ook gevaarlijk
maar het ging mij erom wat het te maken heeft met een dag eerder of later

ben het er mee eens dat die kinderen dat niet mogen doen zelf dat er misschien een grens gesteld moet worden voor een leeftijd!

Gesloten