LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] salaris van minister president

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
chubi
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jun 2005 07:33

salaris van minister president

Ongelezen bericht door chubi »

En dan nog klagen met zijn 121.000 eurootjes dat je weinig verdient.
Als die mensen zo klagen,ga je toch naar het bedrijfsleven. het is toch niet verplicht om in de kamer te werken?

http://www.parlement.com/9291000/modulesf/gpql0vyg

Pientjelien
Berichten: 105
Lid geworden op: 03 dec 2005 19:32

Re: salaris van minister president

Ongelezen bericht door Pientjelien »

Voor iemand die deze ontspoorde maatschappij moet leiden (of lijden) en met kogelvrij glas moet rijden en in de toekomst waarschijnlijk ook een kogelvrij vest moet lopen vind ik dat salaris niet veel.

Of je het nou met hem eens bent of niet (ik vaak niet) hij heeft zoveel verantwoordelijkheid dat ik een salaris van 250.000 euro voor hem ook geen probleem vind.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: salaris van minister president

Ongelezen bericht door S. »

Verantwoording valt niet te verrekenen met geld, dat moet je willen en kunnen dragen. Voel je je veiliger wanneer je gevoel van onveiligheid gecompenseerd wordt door een hoger salaris? Trekt dit betere, kundigere politici aan?

Pientjelien
Berichten: 105
Lid geworden op: 03 dec 2005 19:32

Re: salaris van minister president

Ongelezen bericht door Pientjelien »

Verantwoording valt niet volledig te verrekenen met geld, klopt, maar dat gebeurt nu ook al niet, want in het bedrijfsleven zouden ze ook al veel meer kunnen verdienen. En deze discussie gaat ook niet over macht als argument voor een minister om dit werk te doen.
Het gaat mij erom dat veel mensen onterecht lopen te schelden dat ministers zoveel verdienen. Ik vind ieder geval dat ze zeker niet minder hoeven te verdienen. Enne, ben geen vvd'er.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: salaris van minister president

Ongelezen bericht door Jonjo »

Pientjelien, je geeft aan dat hij moet rijden in een auto met kogelvrijglas. Bedoel je dat hij zich moet beschermen tegen wie dan ook? Zoja hoe komt dit dan?

Pientjelien
Berichten: 105
Lid geworden op: 03 dec 2005 19:32

Re: salaris van minister president

Ongelezen bericht door Pientjelien »

retorische vraag?

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: salaris van minister president

Ongelezen bericht door SJZ »

En dan nog klagen met zijn 121.000 eurootjes dat je weinig verdient.
Chubi, heb jij de premier horen klagen dat hij te weinig verdient? Heb je daar een bron van? Of verzin je maar wat?

Pientjelien
Berichten: 105
Lid geworden op: 03 dec 2005 19:32

Re: salaris van minister president

Ongelezen bericht door Pientjelien »

Wie vond jij een goede premier Venantius :?:

Pientjelien
Berichten: 105
Lid geworden op: 03 dec 2005 19:32

Re: salaris van minister president

Ongelezen bericht door Pientjelien »

oei oei, voor mijn tijd. Dames en heren van een oudere generatie, spreek uw oordeel !!!! :D :D :D

Fac ut vivas !!!
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 aug 2005 20:29

Re: salaris van minister president

Ongelezen bericht door Fac ut vivas !!! »

En dan nog klagen met zijn 121.000 eurootjes dat je weinig verdient.
Als die mensen zo klagen,ga je toch naar het bedrijfsleven. het is toch niet verplicht om in de kamer te werken?
De MP werkt ongeveer 80 a 100 uur per week, dus eigenlijk verdient hij de helft van het bedrag. want chubi als jij het dubbele aantal uren werkt verdien je ook meer. dus de MP verdient 60 500 voor een 40 urige baan. dat is een laag salaris voor iemand die een leidinggevende functie en een zeer groot afbreukrisico heeft.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: salaris van minister president

Ongelezen bericht door JH »

Iemand die een baan van 8 tot 5 heeft verdient feitelijk net zo veel met dien verstande dat die persoon minder verantwoordelijkheid heeft en kan genieten van zijn of haar priveleven en vrije tijd.
Alles heeft een prijskaartje en het is volstrekt logisch dat naarmate men meer verantwoordelijkheid heeft en daar vrije tijd voor inlevert, dit op de een of andere manier gecompenseerd krijgt. Dus zeur toch niet zo over dat salaris van JP of HM maar tel eerst eens je eigen zegeningen.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: salaris van minister president

Ongelezen bericht door SJZ »

Is dat echt zo? Kijk eens terug naar de laatste premiers:

- Wim Kok, heeft inderdaad een goede baan bij ING (en ook Shell dacht is.) Inderdaad, die loopt helemaal binnen na zijn premierschap (niet gek voor een ex-vakbondsleider)

- Ruud Lubbers, heeft inderdaad een goedbetaalde baan bij de vluchtelingenorganisatie gekregen, maar stortte dat geld weer terug (hij was al lang rijk voordat hij premier werd)

- Dries van Agt, werd daarna ambassadeur en commissaris van de koningin, verdiende toen dus minder dan toen hij premier was

- Joop den Uyl, bleef Tweede-Kamerlid, verdiende dus minder dan toen hij premier was.

- Barend Biesheuvel. Is inderdaad nog wel commissaris geweest bij diverse bedrijven, maar ook heel veel in overheidsdienst actief geweest.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: salaris van minister president

Ongelezen bericht door SJZ »

Nou, die JP is toch veel beter en dapperder dan die Wim Kok die alleen maar vriendelijk lachend de boel jarenlang op zijn beloop liet en ondertussen vertelde dat hij zijn ideologische veren had afgeschud.

Dus neem ik aan dat die JP nog veel mooiere baantjes krijgt aangeboden.

Denkwijs!
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 jan 2006 19:13

Re: salaris van minister president

Ongelezen bericht door Denkwijs! »

Als ik nou eens lange dagen in den Haag moet maken en mijn vrouw maar op me zit te wachten, dan heb ik daar er geen problemen mee , of je een hbo of lts hebt , dat loon maakt daarbij geen onderscheid. Je moet gewoon je best doen en, tegen kritiek is ook niet iedereen opgewassen. :P

mister-m
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 dec 2005 14:45

Re: salaris van minister president

Ongelezen bericht door mister-m »

Beste Minister.
Onlangs hoorde ik U zeggen dat er voor de "hoge"ambtenaren een salarisverhoging inzit voor 9%.
Dat zou betekenen dat Uw salaris nu 120,000 verhoogt gaat worden met een schamele 10.600 per jaar. Uw salaris wordt dan 130.600.
Deel ik dat door twaalf dan is dat 10.883 per maand. oftewel een 2500 per week en dat is dan 500 euro per dag met een werkweek van 5 dagen het hele jaar rond, dan reken ik de reces in de zomer van een week of 8 gewoon door. als U vakantiegeld krijgt dan is dat al gauw een kleine 10.000 euro. Daarbij komt nog alle belasting voordelen/vrijstellingen van salaris, auto van de zaak incl. chauffeur en brandstof. en alle aftrekbare kosten die U maakt voor Uw werk, kleding, personeel en reizen. Ook Uw ambtswoning kan daar nog wel bij.
Het is jammer dat U nooit echt zult weten hoe het is om het echte leven mee te maken, je een slag in de rondte moet werken om alle kosten te kunnen betalen zoals het inmiddels veel mensen afgaat, want de broekriem kan nog wel een gaatje aan, voedsel banken zijn overbodig, en armoede bestaat niet in nederland, helaas voor U ik zou met het schaamrood op de kaken toch maar eens buiten Uw elite groepje kijken, verder dan Uw dure woonwijk, dan zult U misschien wel een wakker worden, want in Nederland is het: Wie niet steelt of erft (en dan nog moet je betalen) blijft arm tot hij sterft, of je moet minister zijn natuurlijk. Vreemd dat de mentaliteit is veranderd in ikke ikke. Normen en waarden zijn ver te zoeken, ja, want we krijgen het verkeerde voorbeeld. En armoede en hogere algemene kosten werken diefstal/criminaliteit en burgerlijke ongehoorzaamheid juist in de hand, maar dat wist U natuurlijk al.
En dat andere landen ons vierkant uitlachen om onze gulheid van 70 jaar nutteloze ontwikkelingshulp, hoge EU bijdrage en andere groot-doenderijen om er maar bij te horen lijken niets uit te maken. Hoe groot kan zo een klein landje zijn !!!

prof
Berichten: 138
Lid geworden op: 06 jan 2006 16:59

Re: salaris van minister president

Ongelezen bericht door prof »

Geplaatst op 14 Jan 2006 00:10 door Pientjelien


--------------------------------------------------------------------------------

oei oei, voor mijn tijd. Dames en heren van een oudere generatie, spreek uw oordeel !!!!


Dit was de tijd dat een ieder die werkte en dat kon .Veel geld mocht verdienen en waar geen ene buurman/vrouw iets van zij.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: salaris van minister president

Ongelezen bericht door SJZ »

Dit was de tijd dat een ieder die werkte en dat kon
Wel eens gekeken hoe hoog de werkloosheid toen was? Je zult dan nog wel schrikken en zien hoe goed we het nu hebben.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: salaris van minister president

Ongelezen bericht door tienepien »

Volgens mij bedoeld hij daar niet dat iedereen werkte, maar dat iedereen die hard werkte veel geld kon verdienen, zonder dat anderen daar afkeurend tegenoverstonden.
Die punt staat een beetje op een vreemde plek...

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: salaris van minister president

Ongelezen bericht door sprokkel »

We weten nu, waar het zoet dat beloofd is naar toe is gegaan.

prof
Berichten: 138
Lid geworden op: 06 jan 2006 16:59

Re: salaris van minister president

Ongelezen bericht door prof »

Balkie dacht Armoedebeleid geef het onder de arme en heeft zichzelf 30% loonverhoging[onder zijn armen] toebedeeld.
Nu gaan wij de burgers van Holepolekeland 50% loonverhoging vragen.
En geen cent [teveel]minder

Gesloten