LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.

Moeten we dit nu echt nemen?

Wie wordt er nu bedonderd in dit land?
3
10%
Balkenende, leidt duidelijk een dievenbende!
27
90%
 
Totaal aantal stemmen: 30

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door S. »

Joehoe :D
Ikke ook ff reageren, kan het niet laten, zo na mijn avonddienst. :wink:
Maar dan enkel op deze:
(Moet zeggen, vind het wel een goeie stelling.)
Het is al jaren bekend dat er vergrijzing gaande is. Dat daar nooit iets aan gedaan is, ligt niet aan het huidige kabinet. Het ligt aan het korte termijn denken van heel veel mensen. Wanneer je als kabinet zegt: "nu moeten jullie meer betalen, zodat we later nog genoeg geld hebben om te zorgen dat al die oude mensen betaald kunnen worden", dan maken ze zichzelf niet populair. Het grootste deel van de stemmers denkt alleen aan vandaag en niet aan over tien jaar.

Ach, zo'n lastig probleem, ja dan moet je als politicus echt politiek gaan bedrijven. Gaan voor wat nuttig is voor het land, de bewoners en niet enkel voor je partij, je aantal zeteltjes. Dan komt het erop aan. Als je een klasse-politicus bent, kun je de mensen overtuigen om te kiezen voor wat van nut is op de lange termijn.

En verder wil ik nog even opmerken dat ik veel ministers super-oncollegiaal vind. En dat moet met z'n allen een fatsoenlijk zorgstelsel etc. in elkaar knutselen.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door tienepien »

antwoord vraag 2.. ik word niet betaald om te denken,maar zou er wel voor zorgen dat iedereen het goed heeft en niet alleen status..
Maar HOE zou je dat doen dan? Er zijn zoveel mensen die iets van je willen. Hoe houd je iedereen tevreden?
de mensen die in de wao zitten daar niet voor niets en die herkeuringen die zijn er om mensen nog verder naar god te helpen..
Aan de ene kant zeg je: maar er zijn ook mensen die niet WIllen werken en premies opstrijken en nu zeg je ineens dat die mensen er niet voor niets in zitten. Wat vind je nu eigenlijk: zijn er mensen die misbruik maken of zijn die er niet? en zo ja: wat zou je daar aan moeten doen?
antwoord vraag 5..

das jammer voor veel mensen,als zij oud zijn komen ze een nog veel groter probleen tegen..
namelijk dan is er niets meer ....

antwoord vraag 5...

lees hoe je het lezen wilt ,denk hoe je denken wilt..
ik ben ik jij bent jij...

ik doe het op mijn manier,en jij op de jouwe
Jammer deze verzameling oneliners. Je wilt dat dingen anders gaan: geef eens aan hoe en waar het geld vandaan moet komen, maak er iets constructiefs van, in plaats van een klaagzang.

Tipje waar je misschien iets mee kunt: Boven het vakje waarin je je bericht typt, staat de functie "quote". Daarmee kun je tekst van een ander bericht quoten. Dit maakt het geheel wat overzichtelijker: hoef je niet met vraag 1 en 2 e.d. te werken :)

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door tienepien »

Ach, zo'n lastig probleem, ja dan moet je als politicus echt politiek gaan bedrijven. Gaan voor wat nuttig is voor het land, de bewoners en niet enkel voor je partij, je aantal zeteltjes. Dan komt het erop aan. Als je een klasse-politicus bent, kun je de mensen overtuigen om te kiezen voor wat van nut is op de lange termijn.
Ik vraag me af of dat mogelijk is. Het zou wel erg mooi zijn natuurlijk, maar wat je ziet is dat mensen moord en brand schreeuwen als ze er niet op voorruit gaan. Want niemand wil achteruit gaan of een pas op de plaats maken. Partijen die pleiten voor lastenverlichting zijn populairder dan partijen die verhoging van de belastingen aankondigen. Kijk ook naar de fosiele brandstoffen: het is al jaren bekend dat de reserves snel kleiner worden, maar niemand wil een stapje terug doen in energieverbruik.
Misschien zijn sommige dingen te complex om aan het grote deel van het volk duidelijk te maken. Maar misschien is dat ook nog niet goed geprobeerd.
Dat politici zich druk maken om zetels is logisch: zonder zetels kunnen ze niets bereiken. Misschien zouden we gewoon een hele lieve, verstandige, eerlijke dictator moeten hebben, zodat hij even de tijd heeft om alles te regelen :)
En verder wil ik nog even opmerken dat ik veel ministers super-oncollegiaal vind. En dat moet met z'n allen een fatsoenlijk zorgstelsel etc. in elkaar knutselen.
Mjah, ze zijn niet echt slim bezig inderdaad.
Daarnaast vind ik ook veel kamerleden niet erg constructief bezig en erg katterig. Dat mag misschien de rol van de oppositie heten, maar het zou meer zoden aan de dijk zetten als iedereen eens gezamelijk aan een oplossing zou werken in plaats van elkaar de loef af te steken.

jona
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 jan 2006 19:23

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door jona »

het volgende kreeg ik via een nieuwsbrief van de regering

Hoogervorst pakt wanbetalers aan
Minister Hoogervorst van Volksgezondheid wil wanbetalers in het nieuwe zorgstelsel geen kans geven. In een brief aan de Kamer ontvouwt de bewindsman vanaag zijn plannen, waaronder een centrale registratie van bijstandsgerechtigden die hun premie niet betalen.

Het invoeren van een algemene zwarte lijst van wanbetalers, zoals voorzitter Wiegel van de koepelorganisatie Zorgverzekeraars Nederland bepleitte, gaat de minister te ver. Hij wijst op privacybezwaren die het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) hiertegen heeft geuit. Volgens het CBP zijn andere oplossingen net zo effectief en minder ingrijpend voor de persoonlijke levenssfeer.

De minister dringt er daarom in de eerste plaats op aan dat verzekeraars elkaar waarschuwen voor wanbetalers. Als een klant overstapt, zou de oude verzekeraar daarom aan de nieuwe partij moeten melden of de persoon in kwestie aan zijn betalingsverplichtingen heeft voldaan. 'Verzekeraars hebben hiermee een instrument in handen om zelf iets bij te dragen aan het vroegtijdig signaleren van eventuele wanbetalers', aldus Hoogervorst.

Voor bijstandsgerechtigden komt er wél een centrale registratie. Door bestanden te koppelen moeten zij elektronisch tegen de lamp lopen als ze hun premie niet betalen. Gemeenten kunnen dan overgaan tot 'een goed gesprek, budgetbegeleiding of budgetbeheer', aldus Hoogervorst. Het zogeheten Inlichtingenbureau, dat nu al andere bestanden koppelt voor gemeenten, neemt deze taak op zich.

Bestandenkoppeling wordt mogelijk ook ingezet voor het opsporen van onverzekerden. 'Het gaat hierbij om privacygevoelige informatie waarvoor het wettelijk kader aangepast moet worden.' Hoogervorst wil daartoe pas overgaan als blijkt dat het aantal onverzekerden toeneemt. Om in dat geval snel te kunnen handelen is hij niettemin al begonnen met de voorbereidingen.

De minister studeert nog op extra mogelijkheden om wanbetalers aan te pakken via automatische incasso. Zo denkt hij aan de mogelijkheid om mensen vooraf te laten betalen of de premie in te houden op het salaris. Hierover belooft Hoogervorst de Kamer binnenkort nader te informeren.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door Jonjo »

JAJA die Hoogervorst weet het wel. Is het niet mogelijk om deze z+k met zijn cornuiten die ook in dit grandioze kabinet zitten en alle kleine zelfstandige die zich in de tweede kamer ophouden verplicht naar Afganistan te laten afreizen? En om in de toekomst problemen te krijgen met terugkeer voor familiebezoek, deze maar gelijk mee te sturen.

prof
Berichten: 138
Lid geworden op: 06 jan 2006 16:59

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door prof »

bot321 Volgens de regering gaan we er op vooruit maar volgens mij kunnen we
ons beter laten regeren door gekkenhuis want die mensen zie ik
alleen maar lachen.

Zie:Zalm

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door pluisje »

ffffffff tienepien..

ik heb hier geen zin aan..

tip als jij het zo doet als jou goed lijkt,doe ik dat ook ja..

een klaagzang weet niet waar je het over hebt...

jij kijkt er maar naar zoals je wilt ik heb gezegt wat ik wil zeggen...


pluisje :wink:

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door bot321 »

prof.Ik begrijp je niet'
Zie:Zalm? :?: :shock:

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door tienepien »

ja, stel je voor dat we iets van elkaar zouden kunnen leren...

prof
Berichten: 138
Lid geworden op: 06 jan 2006 16:59

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door prof »

bot321 Volgens de regering gaan we er op vooruit maar volgens mij kunnen we
ons beter laten regeren door gekkenhuis want die mensen zie ik
alleen maar lachen.

Zie:Zalm door gekkenhuis geregeerd te worden deze mensen lachen altijd en WAT DOET ZALM

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door S. »

Misschien zijn sommige dingen te complex om aan het grote deel van het volk duidelijk te maken. Maar misschien is dat ook nog niet goed geprobeerd.
Ik denk het laatste; het is nooit echt geprobeerd. Niemand die zijn vingers er aan wil branden, en al helemaal niet met de fossiele brandstoffen; teveel belanghebbenden. Stel je voor, er komt een goedkope, millieuvriendelijke oplossing, heel de oliewereld op z'n gat.

En om maar bij het topic te blijven :wink: , bij dat zorgstelsel had nooit de macht aan de verzekeraars gegeven mogen worden. Zo ben je als regering na een aantal jaar de controle kwijt...en verwordt het tot een zuiver commerciëel gebeuren waarbij de verzekeraars de dienst uitmaken en vooral de slimmen en welgestelden er voordeel uit kunnen behalen, omdat die nu eenmaal beter de weg weten te vinden in het woud van regeltjes. Denk dat Pluisje dit ook een beetje bedoelt, is tenminste wat ik uit haar stukjes proef.

prof
Berichten: 138
Lid geworden op: 06 jan 2006 16:59

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door prof »

En om maar bij het topic te blijven , bij dat zorgstelsel had nooit de macht aan de verzekeraars gegeven mogen worden. Zo ben je als regering na een aantal jaar de controle kwijt.

Waarom; dacht je dat particulieren gelijk gesteld zijn aan ziekenfonds .
Waarom; de particulieren vonden dat zij te veel betaalde.
Waarom; dan nu gelijk gesteld
Waarom; Dan kunnen deze mensen binnen kort nog denkende dat zijn particulier zijn .voor een dubbeltje op de eerst rij zitten.
Waarom;Je dacht toch niet dat ouden-vrienden krentenbrood elkaar nu lieten vallen.
Waarom;Je bent toch niet in de veronderstelling gelijkgestemd met jou op een kamer in een ziekenhuis zou willen liggen.
Waarom; Er is namelijk een heel groot mentaliteitsverschil.
DAAROM

wiegbrug
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jan 2006 16:34

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door wiegbrug »

Goedemiddag, de vergoeding voor de zorgverzekering voor kamerleden, is gewoon de regeling die voor elke ambtenaar en gepensioenerden gaat gelden, als de bonden de regeling er door krijgen. Het voorstel is geloof ik tot salaris groep 5, als de voorstellen aan genomen worden dan krijgen KAMERLEDEN dus NIETS

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door Jonjo »

Kamerleden noemen zichzelf kleine zelfstandige wat heeft dit met ambtenaren of gepensioneerden te maken? Ik ken ook in mijn kring kleine zelfstandigen, als hun bedrijf of winkel door welke oorzaak dan ook naar de verdoemenis gaat hebben ze niets meer. De kleine zelfstandigen die de tweede kamer bevolken, krijgen als het volk ze zat is nog een jaartje of acht een riante uitkering uit de RUIF!!!!!

mleeuwen
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:00

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door mleeuwen »

Bij de invoering van het nieuwe zorgstelsel was ik al scepties, maar nu ik mijn loonstrook heb ontvangen ben ik laaiend :evil: Ik heb maar liefst 69 Euro netto minder in mijn loonzakje! En de kamerleden willen compensatie voor hun minder loon, zij vergeten alleen dat wij uitkeringstrekkers (VUT) het veel moeilijker hebben om rond te komen dan zij :cry:
Nederland wordt wakker en stuur dit kabinet naar huis!

wiegbrug
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jan 2006 16:34

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door wiegbrug »

Jono, je moet wel onderscheid maken, zijn het nu zelfstandigen of ambtenaar (ik denk het laatste )
Dus als de bonden gelijk krijgen hebben alle ambtenaren er voordeel bij en mensen die in de VUT/FPU of wat dan ook

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door bot321 »

Hoe kun je je eigen nou als vutter uitkeringstrekker
noemen. Je hebt je eigen toch de pleuris gewerkt
en betaald voor je vut dus je hebt er gewoon recht op.
Neemt niet weg dat ik als gepensioneerde ook een
hoop moet inleveren.Ben maar weer gaan werken
drie dagen in de week anders red ik het niet.
Vind het wel schandalig als 67 jarige om te gaan
werken om een beetje te kunnen leven.
Heb niks tegen werken maar wil het op deze leeftijd
wel voor mijn plezier doen en dat is er niet bij.

frits29
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2006 18:55

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door frits29 »

Goedenavond......, `K heb er moeite mee dat de regering nog meer geld over onze (hardwerkende burgers) rug naar zichzelf toe willen trekken.

Waarom?
Kunnen ze niet meer rondkomen dan?

Moeten ze eens naar het tv programma MEER VOOR MINDER gaan kijken, leren ze misschien nog wat van. Maar wat voorop staat is dat
voor veel mensen het eeuwige duppie draaien niet meer kan, de maat
is vol. Armoede grens is voor velen wel degelijk aangebroken.

Om al over het loonstrookje van januari te zwijgen, die viel toch erg tegen. Meende dat we het dit jaar ruimer zouden hebben (Extra koopkracht) nou vergeet het maar.

Dank je wel regering voor jullie loze beloftes.

kazana
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2005 18:59

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door kazana »

weet niks tot weinig van politiek zie alleen dat er steeds MINDER euro`s binnen komen, maar wat moet ik straks stemmen op 7mrt :?:

frits29
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2006 18:55

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door frits29 »

Even reactie op kazana,

Weet ook eigenlijk weinig van politiek, maar weet wel als ik niet ga stemmen dat ik eigenlijk geen recht van spreken heb over het rijlen en zijlen in dit koude kikkerlandje.

Dus kom voor je mening uit en stem!!

Kies voor jezelf altijd iets uit waar je je het meest thuis voelt qua beleid e.d. en de keuze waar je zelf achter staat.

Gesloten