LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] "Na het zuur komt het zoet", citaat Bakellende

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: "Na het zuur komt het zoet", citaat Bakellende

Ongelezen bericht door JH »

Nee, ik heb geen recht op zorgtoeslag en al helemaal geen huurtoeslag want ik zit al jaren in een koopwoning!!!
BaalvanOxxio, als jij een koopwoning hebt ontvang je terecht geen zorgtoeslag. Wat maak je jezelf eigenlijk druk om die 48 euro minder die je netto ontvangt deze maand. Belasting en premies betalen moeten we nu eenmaal allemaal en als jij bruto nog hetzelfde salaris hebt als vorig jaar, dan heb je het nog niet zo slecht. :wink:
Een kwaaie werknemer die m.i.v. heden die de belasting zal bedonderen waar ie maar kan!
En daar bereik je mee, dat je wellicht een behoorlijke sanctie krijgt opgelegd als de Belastingdienst daar achter komt. Dan moet je wel van heel goede huize komen om fraude te plegen en gegeven je uitlatingen kom je nu niet bepaald slim over :wink:

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: "Na het zuur komt het zoet", citaat Bakellende

Ongelezen bericht door sprokkel »

Dilbert29
Laten we vooral iemand als Wouter Bos aan de macht brengen, dan weet je zeker dat we nog dieper in de **** weg zakken.
Geef eens aan hoe ver en hoe dat dan slechter zou zijn.
Je kan wel commentaar op een partij hebben, maar geef dan ook aan waar bij die partij de fouten zitten.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: "Na het zuur komt het zoet", citaat Bakellende

Ongelezen bericht door Jonjo »

JH, je schrijft als je een koop woning hebt kom je niet in aanmerking voor zorgtoeslag. Waar haal je deze wijsheid vandaan?

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: "Na het zuur komt het zoet", citaat Bakellende

Ongelezen bericht door JH »

De mensen die het het beste hebben in dit land klagen vaak het hardst. De mensen die reden hebben tot klagen hoor je niet, die hebben het al lang geaccepteerd.
Elders op het forum deze reactie aangetroffen.
Iets om over na te denken voor al die klagers en zeurders.

Jonjo, als men een eigen huis heeft profiteert men (nog steeds) van de hypotheekrenteaftrek. Als de club van woutertje bos het voor het zeggen krijgt dan zal er zeer zeker een einde komen aan deze aftrekpost. :lol: De overwaarde die een eigen woning jaarlijks oplevert wordt helaas niet altijd benut voor het onderhoud maar voor luxe prullaria.

Wees eens blij dat je werk hebt en gezond bent. :!:
Laatst gewijzigd door JH op 27 jan 2006 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: "Na het zuur komt het zoet", citaat Bakellende

Ongelezen bericht door Jonjo »

JH, dit was mijn vraag niet, komop wees een vent en vertel me waar ik kan lezen dat je geen recht hebt op zorgtoeslag als je een eigen huis in bezit hebt. Vooruit ik ben benieuwd. Als je hier iets plaatst moet je het ook waarmaken.

Pientjelien
Berichten: 105
Lid geworden op: 03 dec 2005 19:32

Re: "Na het zuur komt het zoet", citaat Bakellende

Ongelezen bericht door Pientjelien »

Maar van mij mag je gerust weten welke regering ik goed vond.
Dat was denUyl. de meest zuinige regering.
En nee, ik ben geen Pvda stemmer.


Sprokkel, dat is tenminste een antwoord.
En jij denkt dat het met willekeurig welke regering beter wordt? Die zal toch ook de restanten en de puinhopen van 8 jaar Paars op moeten ruimen, een enorm tekort op de begroting moeten dichten etc.

Laten we vooral iemand als Wouter Bos aan de macht brengen.......
Mee eens, wat Wouter Bos betreft, die zal met z'n partij een programma samenstellen waarmee hij wellicht straks de verkiezingen zal winnen. En als hij MP is, is hij net als Balkenende een marionet en dient hij concessies te doen met zijn partij, net als nu het CDA en voorheen andere partijen. Dat betekent niet dat ik het daar mee eens ben, ik hekel politieke spelletjes en het bewust liegen door ministers, maar het is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: "Na het zuur komt het zoet", citaat Bakellende

Ongelezen bericht door bot321 »

Nou sprokkel vond jij den Uyl goed?
Weet niet of je hem meegemaakt heb
maar ik wel en juist door de Uyl hebben
we nu de grootste rotsooi in de grote steden.
En voor Dilbert als je goed had gekenen
naar mijn commentaar dan had je precies gezien
wat ik meer en minder gekregen heb.
Maar wat ik reeds vermelde op sommige reacties
die tegen jouw mening ingaan reageer je niet.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: "Na het zuur komt het zoet", citaat Bakellende

Ongelezen bericht door Jonjo »

KLOPT!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: "Na het zuur komt het zoet", citaat Bakellende

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Het krijgen van een zorgtoeslag heeft niets te maken met een koop- of een huurwoning.

Ik heb een koopwoning, en ik krijg 32 euro zorgtoeslag.

Ik kan me een huurwoning financieel niet permitteren, een woning van deze oppervlakte zou me 300 euro meer maandlasten hebben gekost. Zo groot is die ook weer niet, maar daar gaat het niet om. Echter: door de hypotheekrente-aftrek kan ik het me permitteren een woning te kopen, waarin ik me een beetje kan bewegen. En het is heus geen kast van een huis. Wanneer de hypotheekrente-aftrek gaat vervallen, komt er iets anders in de plaats. Mensen denken dat die in landen als Belgie en Duitsland niet bestaat, maar daar wordt rechtstreeks met de hypotheekverstrekker korting verrekend. En dat staat daar echt niet op de helling.

Of je de woonlasten nou voor je huur- of koopwoning moet betalen, het kost allebei geld.

Wel is het zo, dat ik alleenstaande ben, en een stel (waar beiden werken) dus geen zorgtoeslag krijgt. Bij hen hoeft er immers maar van 1 salaris een bedrag af voor de woonlasten, terwijl ik dat in mijn eentje moet opbrengen.

Maar ik klaag niet, want ik ga er netto gewoon op vooruit. Komt doordat er tegenover de hogere ziektekostenpremie ook het nodige is vervallen.
Laatst gewijzigd door bodejosm43 op 27 jan 2006 17:18, 2 keer totaal gewijzigd.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: "Na het zuur komt het zoet", citaat Bakellende

Ongelezen bericht door Jonjo »

Dit was hetgeen wat ik aan ene JH vroeg. Hij is waarschijnlijk gaan wandelen. Ik zit n.l. in het zelfde schuitje als U. We hebben een koophuis en krijgen toch een zorgtoeslag.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: "Na het zuur komt het zoet", citaat Bakellende

Ongelezen bericht door G7 »

Wij ( 2 pers) hebben ook een koophuis en krijgen ook de volledige zorgtoeslag.

Wij kregen zelfs een tijdje geleden woontoeslag van onze gemeente, omdat we tijdelijk van een IOAW uitkering + klein partime inkomen van een van ons, moesten leven.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: "Na het zuur komt het zoet", citaat Bakellende

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Wanneer je het krijgt, heb je er ook recht op. Ik kan als eigen woning bezitter ook gaan klagen over mensen die met een uitkering en huursubsidie in een woning zitten die ze eigenlijk niet kunnen permitteren, maar ik ben van mening dat ik niet zo naar anderen moet kijken, maar naar mijn eigen situatie. Ik hoor vaak van ze: en ik krijg hier kwijtschelding voor, ik betaal dit niet, en betaal dat niet, maar dan denk ik meteen: zou jij dan ook trots zijn op jezelf?

Ik werk voor mijn geld, kom als alleenstaande alleen in aanmerking voor een studio, of een flatje met 1 slaapkamer, en door te kopen ben ik in staat mijn maandlasten te drukken, en te wonen in een leuk appartement. En als er hypotheekrente-aftrek is, dan maak ik daar gebruik van, omdat ik daar recht op heb.

Mijn baas, die eenzelfde flat heeft, betaalt stukken minder aan maandlasten, omdat die net in een hogere loongroep zit, en het hogere belastingtarief zorgt ervoor dat hij voor dezelfde woning honderden euro's minder maandlasten heeft.

Daar kan ik kwaad om worden, maar het zij zo.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: "Na het zuur komt het zoet", citaat Bakellende

Ongelezen bericht door Jonjo »

Bodejosm23, wees tevreden met hoe je het hebt. Opkijken naar degene die het beter heeft geeft alleen maar frustraties waar je jezelf weer mee pakt.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: "Na het zuur komt het zoet", citaat Bakellende

Ongelezen bericht door Cesar »

Ja, Dilbert, je bent iritant bezig. Het is wel degelijk zo dat mensen er gemiddeld behoorlijk op achteruit gaan.
Voorbeelden; ikzelf 105 euro, lees mijn verhaal maar op dit forum. Ik heb alles hier voor je uitgerekend. Zie gezondheid.

Mijn 1e collega: 107 euro
Mijn 2e collega: 118 euro
Mijn vriend 147 euro
een kennis 118 euro
mijn vrouw 90 euro
Mijn zoon 115 euro

Moet ik doorgaan?
Op dit forum mensen met een invaliditietspensioen 51 euro

En, Dilbert, dit zijn netto bedragen waarvan alle andere zaken al zijn verrekend.
Ja ik betaal alleen nog als eigenaar dus 200 euro minder OZB. Dit in nog geeneens 2 maanden. En die andere 10?

Hogervorst zou opstappen als het een puinhoop werd. Nou, meneer Hogevorst, het ga je goed.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: "Na het zuur komt het zoet", citaat Bakellende

Ongelezen bericht door Jonjo »

sorry 43 i.p.v. 23.

Pientjelien
Berichten: 105
Lid geworden op: 03 dec 2005 19:32

Re: "Na het zuur komt het zoet", citaat Bakellende

Ongelezen bericht door Pientjelien »

Ja Bodemosje43, als het gaat om hypotheekrenteaftrek zijn we de uitgangssituatie inmiddels ver voorbij. Stimulering van het eigen woning bezit. Praktijk is dat 20% van de mensen 80% van de totale belastingaftrek heeft. De andere kant is dat jij aan iedere euro die je meer gaat verdienen minder belasting afdraagt dan aan iemand die in de hoogste belastingschijf zit. Ieder nadeel hep se voordeel zegt nummer 14 altijd maar.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: "Na het zuur komt het zoet", citaat Bakellende

Ongelezen bericht door Jonjo »

En dat moet maar zo gelaten worden? Belastingschijf voor de allergrootste graaiers naar 75%. Wat denk je hiervan? De graaiers zitten n.l. bij de overheid en de geprivatieseerde bedrijven die van de overheid{lees Jan met de pet} waren. Ook de exorbitante zelfverrijking van de hoge heren in het bedrijfsleven, zoals de l=l KOK dit benoemde voordat hij zelf ging meevreten, moeten ze veel hoger belasten. Werkgelegenheid? Hier wordt meegeschermd, de multinationals hebben jaren gigantische subsidies gekregen uit Den Haag om producten te ontwikkelen. Winst pakken voor deze cowboys is een vereiste maar niet op de manier zoals het nu gaat. De winstbelasting is geweldig omlaag gegaan voor deze bedrijven. Eerst subsidie krijgen, dan een klein pietsje belastng betalen en dan de wachtkamer openzetten voor de z=kken in Den Haag om opgenomen te worden in het bedrijf. Uiteraard nadat ze uitgepruimd zijn door de kiezers.

Tag65
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 jan 2006 06:51

Re: "Na het zuur komt het zoet", citaat Bakellende

Ongelezen bericht door Tag65 »

Wat maakt het nou uit Pientjelien welke regering ik wel oké vond. We hebben nu te maken met Balkenende II en ik vind dat ze het slecht doen. Ik heb eigenlijk in niemand vertrouwen op het ogenblik zowel ter linker als rechter zijde van de politiek.

En Dilbert, ja, ik vind het irritant dat je meteen altijd gaat vragen of iemand zielig gevonden wilt worden. Ik heb waarschijnlijk wat meer inlevingsvermogen in het wel en wee van mensen en toevallig zijn de mensen die ik gesproken heb er allemaal wel op achteruit gegaan. Het betreft vooral mensen die net overal buiten de pot piesen als het gaat om zorgtoeslagen e.d.en dan ben je gewoon de *** in Nederland. Want dan behoor je bij de middengroepen en daar valt het meeste te halen want die groep is het grootst. Mijn vader ( AOW/aanvullend pensioen ) gaat er € 110 euro op achteruit per maand en dat is rekening houdend met alles. Ik reken dan niet de afschaffing van het gebruikersdeel OZB mee want die ruimte wordt al weer opgevuld door hogere andere lasten van de gemeente.

Dus het zoet smaakt voor heel wat mensen heel bitter.......

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: "Na het zuur komt het zoet", citaat Bakellende

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ja Bodemosje43, als het gaat om hypotheekrenteaftrek zijn we de uitgangssituatie inmiddels ver voorbij. Stimulering van het eigen woning bezit. Praktijk is dat 20% van de mensen 80% van de totale belastingaftrek heeft. De andere kant is dat jij aan iedere euro die je meer gaat verdienen minder belasting afdraagt dan aan iemand die in de hoogste belastingschijf zit. Ieder nadeel hep se voordeel zegt nummer 14 altijd maar.
Deze reactie begrijp ik dus niet.

Ik ben iemand die behoorlijk beneden modaal zit, qua inkomen. En die situatie zal de komende jaren echt niet veranderen.

Ik ben zielsgelukkig dat ik MAG en KAN werken voor mijn geld, ik heb er bijna 15 jaar voor moeten vechten: te oud, te weinig ervaring. Uiteindelijk lukte het me om via een WSW baan vast werk te vinden, ver beneden mijn opleidingsniveau, maar ik moest wat. Ik wilde niet mijn hand gaan ophouden bij de sociale dienst.

Dus de regelingen die er zijn, om mij te laten wonen waar ik graag wil, daar maak ik gebruik van. Ik zeg het niet om zielig te doen, want dat ben ik helemaal niet.

Waar ik dus wel erg kwaad om kan worden: mensen met een inkomen ruim boven de ton, die hun inkomen kunstmatig zover omlaag schroeven, dat ze aanspraak maken op allerhande regeltjes, die niet voor hen bedoeld zijn.

Ik kan me geen gekke dingen veroorloven. Ik kan niet 6 keer per jaar op vakantie, en dat hoeft ook niet voor mij. Maar ik werk voor mijn geld.

En ik behoor niet tot die 20 procent waar jij het over hebt, en daar ben ik trots op.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: "Na het zuur komt het zoet", citaat Bakellende

Ongelezen bericht door SJZ »

Waar ik dus wel erg kwaad om kan worden: mensen met een inkomen ruim boven de ton, die hun inkomen kunstmatig zover omlaag schroeven, dat ze aanspraak maken op allerhande regeltjes,
Vertel eens, waar denk je dan aan? Dat kon in de jaren tachtig makkelijk als je in dienst van je eigen BV was, maar hoe doe je dat vandaag de dag?

Gesloten