LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ziektewet uwv

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
boeffie
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:41

ziektewet uwv

Ongelezen bericht door boeffie »

zijn er mensen die net als ik problemen hebben met de uitbetaling van de ziektewetuitkering van de uvw??ik krijg hem dan weer wel en dan weer niet,het hangt er vanaf of de verzekeringsarts de datum weer verzet!!!en als hij dat niet doet krijg je dus gewoon weer niks!!!en maar weer bellen,bijna iedere week.het zal mij benieuwen of mijn geld er van de afgelopen drie weken op staat,ik hoop het want ik heb geen geld meer.

florence66
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mar 2006 16:07

Re: ziektewet uwv

Ongelezen bericht door florence66 »

mijn man is al 5 weken geleden ziek gemeld en we hebben nog steeds geen geld we hebben een eenmanzaak dus verder geen inkomen je begrijp dat we op een houtje zitten te bijten steeds zeggen ze nog even gedult te hebben maar die is op hoor zo ook ons potje

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: ziektewet uwv

Ongelezen bericht door SJZ »

we hebben een eenmanzaak
Dan ben ik benieuwd of je wel via het UWV verzekerd bent.

florence66
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mar 2006 16:07

Re: ziektewet uwv

Ongelezen bericht door florence66 »

o ja hoor zeker weten via uwv, je wil niet weten hoeveel premie we iedere maand betalen aan hun

boeffie
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:41

Re: ziektewet uwv

Ongelezen bericht door boeffie »

als je nu nog geen uitkering hebt gehad,of nog in de molen zit om het zo maar te zeggen,dan kan het zeker nog twee maanden duren voordat je wat krijgt.bij mij heeft het twee maanden geduurt voordat ik wat kreeg,en nu na zes maanden moet ik nog iedere week afwachten of je wat krijgt.de ene week krijg ik wel wat en dan moet ik weer drie weken wachten.ik kan er ook niks aan doen dat ik nog revalideer van een schouderoperatie,ik wil het liefst weer aan het werk,maar ik kan mijn oude beroep niet meer uitoefenen,ik moet dus waarschijnlijk omgeschoold worden.ik wacht nu op een oproep voor een arbeidsdeskundige.

florence66
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mar 2006 16:07

Re: ziektewet uwv

Ongelezen bericht door florence66 »

ik weet wat je bedoel ik wens je veel sucses daar mee
als het bij ons tegen zit moet mijn man geopereerd worden aan een hernia
uwv maar rente trekken van ons geld

Jane13
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2006 16:52

Re: ziektewet uwv

Ongelezen bericht door Jane13 »

Ik heb er ervaring mee. Alles ging de eerste maanden goed. In december werd de ziektewetuitkering gehalveerd. Zonder dat mij daarover iets is meegedeeld. Daarna hoord ik zelfs van een UWV-medewerker dat ik 2.000 euro moest terugbetalen. Nu wordt het bedrag af en toe weer wel betaald. De helft uit Amsterdan, de helft uit Heerlen.
Vorige week hoorde ik van een UWV medewerker dat ik me op 17 februari had ziekgemeld ( had ik dus niet gedaan). De dag ervoor hoorde ik van de Helpdesk dat mijn ZW-uitkering per 15 maart zou stoppen. In januari zou ik me ook al beter hebben gemeld. Het UWV zit dus vol met verrassingen.
Oplossing: de nationale ombudsman.

dubbertje
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 mar 2006 09:04

Re: ziektewet uwv

Ongelezen bericht door dubbertje »

ik denk dat ieder onderwerp tbv met de ziektewet v het uwv wel over mee kan praten .ik heb echt alles al meegemaakt.geen oproep ,geen geld.dokter ziek ,geen geld.en maar bellen ,weer 72 uur wachten,geen telefoontje gehad,weer bellen,weer 72 uur wachten,raad het weer geen telefoontje gehad,we gaan nu rechtstreeks bellen weer drie dagen verder.surprice! ze weten niet wie ik ben ,dossier zoek.sorry alle dossiers moeten digitaal verwerkt worden ,en ja dan kan er wat mis gaan!!!!!!!!!.de telefoonkosten zijn immidels hoger dan de uitkering,maar ach ,niet zeuren.ben al bezig hiermee vanaf augustus 2005.en ze doen dan net alsof het je eigen schuld is,jij bentziek ,niet het uwv ???????.ik heb een groot geluk dat mijn man ook werkt anders had ik echt op straat gestaan.en daar betaal je premie voor.dit was en is nog maar het begin van mijn fantastische ervaring met het uwv.

dubbertje
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 mar 2006 09:04

Re: ziektewet uwv

Ongelezen bericht door dubbertje »

eerdere ervaring.
vanaf begin dec 2004 ben ik al ziek,tot mijn verbazing moest ik midden dec2004 te horen krijgen dat mijn bedrijf stopte met alle activiteiten op nederlandse bodem.we werden ontslagen. dit juridische gedoe n.a.v dit gedoe bespaar ik maar.sommige mensen ,waaronder ik werden geplaatst in een nw bedrijf .gelukkig,dacht ik.overname juni 2005.nou ik dus niet,want ja ik ben ziek.mijn werk had me ziek gemeld bij het uwv.kreeg een brief v h uwv ,ik moest komen de hele bla bla doorlopen bekent terrein.oude werk had een foutje germaakt en moest voor mij een nwe otslag vergunning aan vragen.kreeg toch geld v h uwv.onterecht natuurlijk.terugbetalingsregeling gemaakt,g vuiltje aan de lucht,dacht ik.kreeg brieven met aangehechte acceptgiro v h uwv betaal ze netjes via het postk.krijg ik een dreigbrf half febr2006v h uwv z.s.m betalen want u heeft n.n betaald :?: .weeeeeer bellen.na twee dagen bellen pffffffffff reeg ik te horen dat ik een brief moest hebben gekregendat het uwv in zeist opgeheven was.zie volgendverhaal

dubbertje
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 mar 2006 09:04

Re: ziektewet uwv

Ongelezen bericht door dubbertje »

en daar kwamen de brieven met acceptgiro vandaan #!*..die ik al drie maanden betaal!!!!!!!!!!!.niet te vinden ,niet te achterhalen ,hoe kan dit, u moet belln naar leiden ,nee u dossier ligt in amsterdam ,nee u dossier ligt in utrecht,o nee in rotterdam.???????? nee amsterdam.oja ik moest het geld maar bij de postbank gaan terugvorderen en op het juiste bankrekening nummer storten..hun voorgedrukte acceptgiros met reknmmr in zeist waren n juist,en dat is mijn schuld.hun brieven waren dus niet juist.ga ik kijken op de stortings bewijzen is mijn sofienmr ook niet eens van mij!!!!!!!!!!!.ik los dus v iemand anders af .klacht ingedient,helemaal terecht volgens die meneer binnen 3 weken kgt u bericht.maakt u zich niet druk.3 wkn verder,n.s.niks gehoord, weeeeeeer bellen.wel in behandeling, maar de uitslag? onbekend,we gaan erachteraan mevr,goedemiddag fijne dag nog.leuker kunnen ze het niet maken wel makkelijker.ben dus nu ook wanbetaler.enne nog een fijne dag u.w.v[/b]

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: ziektewet uwv

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Als ik het allemaal zo lees, hoop ik nooit bij UVW aan te hoeven kloppen :?

dubbertje
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 mar 2006 09:04

Re: ziektewet uwv

Ongelezen bericht door dubbertje »

juist en daar gaat het ook om,mensen zo te kleineeren en behandelen dat ze de handoek in de ring gooien.. ik wilde ook opgeven want je word helemaal gek van al die mooie praatjes en exuses.maar nee ,ik ben in een positie(gelukkig) dat ik de strijd aangaa keer op keer op keer op keer weer.dit is allemaal ter info zodat je weet hoe het uwv werkt

L1la
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 jan 2006 10:06

Re: ziektewet uwv

Ongelezen bericht door L1la »

Het is een rommeltje bij UWV. Mijn man raakte door faillisiment vorig jaar zijn baan kwijt het heeft bijna 3 maanden geduurd voordat hij geld kreeg van het UWV. Nooit kregen we een maandspecificatie en nu ben ik al vanaf eind februari bezig een jaaropgaaf te krijgen.

Wat blijkt ze hebben deze en de maandspecificaties opgestuurd naar een oud adres, waar we zeker bijna 5 jaar niet meer wonen! Hoe kan het dan dat we wel de werkbriefjes kregen??
Maar goed ik moest maar een brief schrijven om alsnog een jaaropgaaf te ontvangen, dit is al weer 2 weken geleden en nog heb ik niets ontvangen.

Gisteren nog maar eens gebeld, want ik moet binnenkort toch echt mijn belasting aangifte de deur uit hebben. Ja hoor ze zullen er spoed achter zetten.
Ik vroeg nog kan je daar op je scherm zien hoeveel het is dan kan ik de aangifte in ieder geval de deur uit doen zegt ze 265,69 euro......
Ik denk het niet, we zijn gelukkig niet lang van de UWV afhankelijk geweest maar dat was echt wel meer dan 265,69.

boeffie
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:41

Re: ziektewet uwv

Ongelezen bericht door boeffie »

ben van de week bij de arbeidsdeskundige geweest.ik moet nu een reintegratietraject volgen.prima.ik wil graag weer aan het werk,ze zei er wel bij dat als ik over twee weken nog niks had gehoort dat ik dan het bureau zelf moest bellen.ik wacht dus nu nog even af.ik heb haar gelijk gevraagt hoe het komt dat ik iedere keer moet wachten op mijn uitkering.ik heb gelukkig een contactpersoon gekregen en nu moet ik die maandag zelf bellen om te zeggen dat mijn uitsteldatum(zo noemen ze dat)is veranderd,anders kan het weer twee of drie weken duren voordat je je uitkering krijgt!!!!als ik zelf dus niks doe,krijg je dus ook niks!!!ik heb de laatste maanden al voor heel veel geld verbeld,ik heb alleen een mobiel nummer,ik heb het uitgerekend en ik kom al rond de vijftig euro!!!sinds vorig jaar september dus.jammer dat het zo moet,ik wil graag weer aan de slag,alleen de manier waarop het gaat!!!!

marjo48
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 mar 2006 18:09

Re: ziektewet uwv

Ongelezen bericht door marjo48 »

Hallo Mensen.
Daar kan ik ook van mee praten.
2004 23 februari op carnavals maandag helemaal lam linker arm en been kon niets meer dus ook geen carnaval vieren zo het ziekenhuis in ppfff.
Mijn baas kon ik pas op de 27 ste februari bellen dus ik werd ook op deze datum ziekgemeld en niet op de 23 ste.
Kreeg van het UWV 90% uitbetaald over 32 uur per week.
En van mijn baas de ander 8 uurtjes kon er dus goed van rond komen.
2005 februari kreeg ik nog maar 70% uitbetaalt dat was dan ongeveer 180 euro minder per maand.
2006 aanvraag WIA afgewezen waarom weet ik niet maar moet nog gekeurd worden hoe kunnen ze mij dat dan afwijzen als ik nog niet gekeurd ben?
En ook nog geen geld meer gehad van af 21 februari.
Ik wacht tot donderdag dan heb ik mijn keuring in Heerlen.
Groetjes van M@rjo48

bigga
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2008 03:55

Re: ziektewet uwv

Ongelezen bericht door bigga »

he nederland ik ben net ongeveer 1 maandje thuis ziek me benen zitten vol met vocht dus kan haast niet of helemaal niet lopen dus zit momenteel in de ziektewet mooiste komt nog ik krijg 180 euro om van rond te komen uwv heeft toen tegen me gezegt dat ik de erst bij een uitkerede instantie moest vragen dus gedaan moet ik met mij zieke lichaam daar heen alles regelen zegen ze me niet dat het niet kan omdat ik teveel kreeg 180 euro hmmm dat is minimum mensen moest ik alles weer opnieuw doen omdat blijkbaar de fout bij mij lag ik dacht helemaaal niet heb uitgelegt dat ik dit niet kon doen want ik ben zelf ziek want de eerste keer heb ik het digitaal gedaan kreeg ik gisteren een brief van uwv omdat ik me toen niet had gemeld dat ik werk had dat ik een boete moet betalen van 1300 uero leukste kom nog nu houden ze me dat geld dus ook in dus heb nix uwv heeft me dus gewoon letterlijk hard genaait ik heb dit nooit gehad dus zit nu zonder geld en zonder eten wettelijk is men verplicht je geld te geven ik heb nu nog een dak boven me hoofd maar binne kort niet meer dus omdat ze bij het uwv het zo leekker hebben laten lopen

uwv help je aan werk ja werk voor hun om beter te worden en nog dikke portomonee te krijgen daar werken we voor bij het uwv

Gerard123
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2008 09:13

Re: ziektewet uwv

Ongelezen bericht door Gerard123 »

Ik ken dit, de eerste 4 maanden ging het goed en nu begint het. Dan is de datum niet aangepast is de reactie of ze vragen of ik nog ziek ben dan?
En weer 5 dagen wachten op geld en maar hopen dat het betaald wordt. Hebben die gasten geen vaste lasten en zo. Ik denk dat ik mijn rekeningen de volgende keer maar doorstuur naar het uwv, dan kunnen zij gaan betalen.

Wheeler
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 aug 2005 01:20

Re: ziektewet uwv

Ongelezen bericht door Wheeler »

Het lijkt er hier heel sterk op dat veel mensen niet weten dat hun werkgever de eerste twee jaar de ziektewet moet betalen.

Pas na 13 weken kan deze een verzoek indienen bij het UWV als hij daarbij is aangesloten.

Mopperen op het UWV is dus niet altijd gerechtvaardigd, eerst aankloppen bij de werkgever, deze heeft de wettelijke verplichting door te betalen bij ziekte.

Maar laten we wel wezen, het is een enorme rotzooi bij het UWV, ze weten van elkaar niet wat ze doen.

Kom je er niet uit, raadpleeg je rechtsbijstandverzekering als je die hebt, die kunnen je heel veel verder helpen.

Succes allemaal

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: ziektewet uwv

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Sterker nog.... de Ziektewet bestaat in feite niet meer. Deze is eruit. Daar Wet Poortwachter voor in de plaats gekomen welke inderdaad de werkgever verplicht de zieke werknemer te stimuleren en zo snel mogelijk op welke manier dan ook weer aan het werk te krijgen voor zover dat mogelijk is. Weiger je dan op dat moment aangepast werk dan kan de werkgever je zelfs ontslaan. Het aangepaste werk gaat in wel in overleg met de bedrijfsarts. Wanneer deze meent dat jij ander werk kunt uitvoeren dan zal je dat moeten doen. Uiteraard mag je hiertegen in beroep gaan. Voorbeeld: Als ik als buschauffeur mijn enkel verstuik dan kan ik geen autobus besturen. Dit mag dan ook niet volgens de wet, want jij dient om een voertuig te besturen al je ledematen goed te kunnen gebruiken. Omdat ik dan mijn enkel verstuikt heb, wil niet zeggen dat ik na een bepaalde tijd geen werk kan verrichten achter bijvoorbeeld een bureau. Probleem is dan wel hoe ik op mijn werk moet komen, maar ook daar zijn oplossingen voor te vinden. Desnoods wordt je gehaald en gebracht met een taxi. Weiger ik dan kan je werkgever je ontslaan wegens het weigeren van aangepast arbeid.

Na een bepaalde periode van 2 jaar, ga je naar het UWV. Hier kun je dan na onderzoek een WIA uitkering of zoiets verwachten.

Gesloten