LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Blij met een nieuwe regering!!!

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.

Blij met de val van het kabinet Balkenende

Peiling eindigde op 03 aug 2006 23:22

Ik ben erg blij dit duurde al veel te lang.
12
38%
Blij dat het mede door Verdonk is gevallen.
1
3%
Blij dat het is gevallen alleen jammer van Verdonk.
2
6%
Verdonk had van mij mogen blijven.
5
16%
Het wordt echt tijd voor een PvdA regering.
4
13%
Het mag elke coalitie worden zolang PvdA er maar niet bij zit.
8
25%
 
Totaal aantal stemmen: 32

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Blij met een nieuwe regering!!!

Ongelezen bericht door SJZ »

Uitkeringen omhoog, die jij en ik gaan betalen. Niks mis mee!
Inderdaad, gewoon alle uitkeringen verdrievoudigen en je bent van veel problemen af.

GEEN GEZEIK, IEDEREEN RIJK.

Waarom nog werken? Gewoon heel Nederland een dikke uitkering toekennen en we leven nog lang en gelukkig.

justus
Berichten: 111
Lid geworden op: 04 okt 2005 14:47

Re: Blij met een nieuwe regering!!!

Ongelezen bericht door justus »

GEEN GEZEIK, IEDEREEN RIJK.

Waarom nog werken? Gewoon heel Nederland een dikke uitkering toekennen en we leven nog lang en gelukkig.
We kunnen er misschien om lachen, maar in bovenstaande stelling zit weldegelijk een realiteit.

Als we alle aardgasbaten nemen en die miljarden niet weg laten vloeien naar het verenigde Europa. Als we dan ook regering halveren zijn we al een aardig eind in de goede richting.

Wel eens in Koeweit geweest? Best grappig om te zien hoe rijk die zijn.

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: Blij met een nieuwe regering!!!

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

karr-2, G7, SJZ,
Over gez**k gesproken, datgene wat de mensen via de voedslbanken te vr*ten krijgen, ligt bij jullie allang in de vuilncontainer..."over de datum"...!
Wat nou:"Scheelt een heleboel centen"..!
Wellicht , maar niet jullie centen!!!
Mensen met en hart in hun lijf, "vrijwilligers", besparen de vernietigingskosten van teveel geproduceerd voedsel...!!!
Welke bijdrage leveren jullie aan de mensen die kennelijk in de knel zitten, of aan degenen die hun gezin of zichzelf, toch trachten van het hoog nodige te voorzien, om hoe dan ook in leven te blijven....??
Doei!!

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Blij met een nieuwe regering!!!

Ongelezen bericht door Henrice »

Welke bijdrage leveren jullie aan de mensen die kennelijk in de knel zitten
Zou best kunnen dat deze mensen dag in dag uit met volle tegenzin naar hun ********-baas gaan om de hele dag gezamelijk met nog een heleboel andere chagerijnen de premies bij elkaar verdienen voor de nog zielerige mensen.

Werk of geen werk , het is beide niks.

Denk dat ik toch die voetreis naar Rome maar ga maken.

Hoe lang is dat lopen?

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Blij met een nieuwe regering!!!

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Inderdaad, gewoon alle uitkeringen verdrievoudigen en je bent van veel problemen af.
Stem massaal PvdA en je wens zal uitkomen !

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Blij met een nieuwe regering!!!

Ongelezen bericht door G7 »

Misschien wel Dilbert29.

Ik heb er een nachtje over geslapen. Ik denk:
Een regering van PVDA- VVD en SP zou het een keer moeten gaan proberen.

Waar betalen we dat van? Dat halen wij weg, bij diegenen die het makkelijk kunnen missen. Er dat zijn er hier zo te lezen, erg veel! Waaronder mijzelf!

Enne Zonnetje, de topics wel graag van het begin lezen en dan op mij reageren. :?

S. ;-)

Re: Blij met een nieuwe regering!!!

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Uitkeringen/oprotpremies en gouden handdrukken aan banden leggen (ja, ik blijf er op terugkomen). Dan kunnen de sociale knelpunten daaruit bekostigd worden.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Blij met een nieuwe regering!!!

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Waar betalen we dat van? Dat halen wij weg, bij diegenen die het makkelijk kunnen missen. Er dat zijn er hier zo te lezen, erg veel! Waaronder mijzelf!
Dan ben je rijker dan ik, want ik ga mijn geld niet weggeven aan dat soort onzin. Ik ben niet arm, maar ook zeker niet rijk.

S. ;-)

Re: Blij met een nieuwe regering!!!

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Werk of geen werk , het is beide niks.

Denk dat ik toch die voetreis naar Rome maar ga maken.

Hoe lang is dat lopen?
Neem je baas mee en je vergeet de tijd. :wink:

S. ;-)

Re: Blij met een nieuwe regering!!!

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Dan ben je rijker dan ik, want ik ga mijn geld niet weggeven aan dat soort onzin. Ik ben niet arm, maar ook zeker niet rijk.
Dilbert, zodra je afgestudeerd bent (wat studeer je ook alweer?) dan gaan we je afknijpen jong, want dan krijg jij een bobo-functie. :lol:

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Blij met een nieuwe regering!!!

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Je gaat je gang maar, dan kan ik het ook betalen denk ik. Moet ik wel eerst een bobo functie krijgen.... :lol:

justus
Berichten: 111
Lid geworden op: 04 okt 2005 14:47

Re: Blij met een nieuwe regering!!!

Ongelezen bericht door justus »

Vandaag stond in de Telegraaf dat wij als Nederlanders op de derde plaats stonden wat betreft de hoogte van de gasprijs. Alleen Denemarken en ik meen Zweden boven ons. Terwijl wij ons gas verkopen aan Duitsland, Frankrijk, Italië en Spanje. Hoe kan dat zou je toch zeggen. Zijn we nou zo dom?

Betreffende de voedselbanken ben ik het helemaal eens met de stelling dat ze eigenlijk niet zouden moeten. Iedere Nederlander heeft immers recht op bijstand in moeilijke tijden. Aan de andere kant is er veel schaamte, dus blijken ze toch te voldoen, met name ook voor de mensen die tussen het wal en schip geraken.

Vergeet niet dat voordat een uitkering aanvangt, gaat er soms maandenoverheen. Als je geen buffer hebt, kun je het dan knap benauwd krijgen.

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Blij met een nieuwe regering!!!

Ongelezen bericht door Henrice »

Neem je baas mee
Ja ja ,en dan eerst vergaderen en dan nog een keer vergaderen.
Over de vergadering nog een bespreking,dan nog een nabespreking over de bespreking en tot slot de slotvergadering.....Waarin wordt beslist om een extern bedrijf in te schakelen omdat er niet besloten kan worden waar de reis naar toe gaat.

En er staat toch duidelijk dat het Rome is...Te voet wel te verstaan.

Goede tip S.

Maar eigenlijk wilde ik dit jaar nog gaan.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Blij met een nieuwe regering!!!

Ongelezen bericht door SJZ »

Als we alle aardgasbaten nemen en die miljarden niet weg laten vloeien naar het verenigde Europa. Als we dan ook regering halveren zijn we al een aardig eind in de goede richting.
Ha Ha, de aardgasbaten bedragen in 2006 naar verwachting € 6,5 miljard. Dat is € 33,85 per persoon per maand. Ja, daar kun je lekker van leven!
Wel eens in Koeweit geweest? Best grappig om te zien hoe rijk die zijn.
In dat land wonen veel minder mensen, de bevolking bestaat voor maar voor 10% uit (rijke) Koeweiti, de rest zijn gastarbeiders (vooral uit de Fillipijnen) die echt niet schatrijk zijn. Maar bovendien: 10% van de wereldolievoorraad zit onder Koeweit, da's heel wat anders dan die gasveldjes van ons.

Je vergelijkt Nederland waarin heel veel mensen wat leuke gasbaten moeten verdelen met Koeweit waarin heel weinig mensen heel veel olie moeten verdelen. Alleen al de domme vergelijking zegt veel over jouzelf.

S. ;-)

Re: Blij met een nieuwe regering!!!

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Oef, SJZ is een wandelende encyclopedie.
Daar bedoel ik niets verkeerds mee hoor, sla alleen iedere keer steil achterover van al die wetenswaardigheden.

Toch toevallig geen politicus?

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Blij met een nieuwe regering!!!

Ongelezen bericht door opa »

Aantal feiten onder dit kabinet:
- VVD + CDA "verkoopt" Nederland aan Amerika en maakt het voor US mogelijk Nedrland als
toegangpoort tot de europese economie. Immers Nederland moet het Newyork van Europa worden, zo riep van Aertsen (VVD).
We hebben al Mac donalds wat over 10 jaar de medische kosten in Nederland op zal drijven omdat jongere verkeerd eten.
( zie teveel dikke mensen in US ).

- Nederland is 1 van de slechts presteren economien binnen europa.
- Verdubbeling aantal voedselbanken.
- Steeds meer ouderen leven onder bestaansminimum.
- Steeds meer mensen gedwongen uit huurhuizen gezet.
- Steeds meer mensen staan rood of maken schulden.
- Steeds meer mensen moeten gedwongen hun huis verkopen.
- Steeds meer scheidingen in Nederland door geld problemen.
- Heel veel democratische vrijheden zijn of worden ingeperkt door het 911 syndroom en ons eigen paard van Troje, mevr. H.A. of was het H.M.
- Zorgpremie zal 10% gaan stijgen.
- KPN ontslaat 2000 (oudere) werknemers bij afdeling het vastenet.
- Aanvraag van WW, WAO en bijstand uitkeringen duur te lang.
- UWV heeft veel geld overgehouden door onbetaalde WW en WAO uitkering.
- Vergoeding voor Energie Gas, Water en electra zullen gaan verder stijgen.

- Balkenende 3, heeft inmiddels een flinke Salaris verhoging (hoor je nog niemand over).

Hoezo het gaat goed en we krijgen na zuur nu het zoet?

Je moet wel willen zien wat er plaats vindt in je eigen land of in je eigen omgeving.
Oogkleppen afzetten want vooral de jongelui laten zich een rad voor de ogen draaien en zo gaan we op terugweg naar de jaren 1930.

Hier is opa weer:
De werkgever (VVD) zij tegen meneer pastoor (CDA)
"Als jij als pastoor (CDA) de mensen nou gewoon dom zal houden,
dan hou ik als werkgever (VVD) de mensen wel arm"

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Blij met een nieuwe regering!!!

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Die opa toch, nooit geweten dat ouderen zo veel humor hadden.

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Blij met een nieuwe regering!!!

Ongelezen bericht door opa »

Dilbert,

Dan moet je eens meer praten met ouderen bijvoorbeeld je grootouders,
misschien leer je er nog iets van inplaats van te leven in je eigen wereldje.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Blij met een nieuwe regering!!!

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik praat zeker 2 keer in de week met mijn grootouders en ook zij zijn het met me eens. "De mensen kunnen alleen maar klagen, niemand is meer tevreden met wat ze hebben." is een uitspraak van mijn oma.

justus
Berichten: 111
Lid geworden op: 04 okt 2005 14:47

Re: Blij met een nieuwe regering!!!

Ongelezen bericht door justus »

SJZ
Ha Ha, de aardgasbaten bedragen in 2006 naar verwachting € 6,5 miljard. Dat is € 33,85 per persoon per maand. Ja, daar kun je lekker van leven!
Beste SJZ, je hebt het in je vergelijk over de aardgasbaten. Dat wil zeggen de wint die we maken op de verkoop van de aardgas. Als jepraat over de omzet is dat gigantisch veel meer. Als je dan weet dat we aardgas naar andere Europese landen verkopen waarvan aan enkele landen met een enorme verlies, kun je nagaan dat er veel meer "baten"of winst uit gehaald kan worden.

Verder was de vergelijking met Koeweit van mijn kant gewoon iets om mensen te schokeren en als jij dat dom vindt van mij vind ik dat zéér naief van jou.

Gesloten