LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Blij met een nieuwe regering!!!

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.

Blij met de val van het kabinet Balkenende

Peiling eindigde op 03 aug 2006 23:22

Ik ben erg blij dit duurde al veel te lang.
12
38%
Blij dat het mede door Verdonk is gevallen.
1
3%
Blij dat het is gevallen alleen jammer van Verdonk.
2
6%
Verdonk had van mij mogen blijven.
5
16%
Het wordt echt tijd voor een PvdA regering.
4
13%
Het mag elke coalitie worden zolang PvdA er maar niet bij zit.
8
25%
 
Totaal aantal stemmen: 32

justus
Berichten: 111
Lid geworden op: 04 okt 2005 14:47

Blij met een nieuwe regering!!!

Ongelezen bericht door justus »

Ik ben benieuwd wat jullie van de val van het huidige kabinet vinden.
Zou Wouter Bos het beter gaan doen. Komt de PvdA aan de macht?
Gaat Verdonk met een eigen partij komen. Stemmen we met z'n allen op Wilders?

Wat is wijsheid?? :roll:

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Blij met een nieuwe regering!!!

Ongelezen bericht door karr-2 »

Je bent een keuze vergeten namelijk "Het huidige kabinet had mogen blijven" dus kan ik niet stemmen wat ik denk.

PvdA aan de macht wordt de grootste ramp van de eeuw, dus wat willen we zoiezo niet.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Blij met een nieuwe regering!!!

Ongelezen bericht door G7 »

Ik ben heel blij dat dit kabinet gevallen is en vind het heel erg jammer dat er nu toch weer een kabinet Balkenende 3 aankomt. Gelukkig maar tot november.

Dan komen wij weer aan de beurt.

Dit was/is een kabinet onder het motto: Het gaat goed met Nederland. Ja, met diegenen met wie het altijd al goed ging! Daar zal het NOG beter mee gaan!

Ik weet alleen nog niet op wie ik zal stemmen. Gelukkig kan ik er nog even over nadenken. :wink:

justus
Berichten: 111
Lid geworden op: 04 okt 2005 14:47

Re: Blij met een nieuwe regering!!!

Ongelezen bericht door justus »

karr-2
Inderdaad helemaal gelijk, stom, stom. Ik had inderdaad in de poll de vraag moeten stellen van wie het huidige kabinet had mogen blijven zitten. :?

Ik zal het je nog sterker vertellen. Ik vond dat het eigenlijk steeds beter ging met het huidige kabinet. Met iets meer jus erbij van de PvdA had het er super uit kunnen zien. :)

Echter vind ik de ideëen van Bos wel erg ver gaan met z'n doorwerken na de 65 jaar. Zelf ben ik ook in de politiek bezig en dan konstateer je dat de politiek ver afstaat van de realiteit. Er zou veel meer individueel maatwerk gemaakt moeten worden. Wie wel door wil werken moet in de gelegenheid gesteld worden. Wie wil stoppen als hij 60 is, moet ook kunnen als hij/zij daarvoor gespaard heeft. Vergeet niet dat oudere mensen de plek bezet houden van jonge mensen die nog aan het arbeidsproces willen (moeten) beginnen.

Een ander feit is dat mensen alleen reageren als een onderwerp ze aanspreekt. Daardoor krijg je een zeer selectieve democratie! Want de zwijgende meerderheid heeft die geen mening? Dan moet er blijkbaar echt iets ernstigs gebeuren. Met name de middengroep in de samenleving mis ik als het op actief stemgedrag aankomt. Maar wel klagen met z'n allen als het weer verkeerd gaat. :evil:

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Blij met een nieuwe regering!!!

Ongelezen bericht door Henrice »

Vergeet niet dat oudere mensen de plek bezet houden van jonge mensen die nog aan het arbeidsproces willen (moeten) beginnen.

Er zijn bedrijven waar ze blij zijn dat een paar oudere het werk nog willen doen.Werk waar de jongere niet meer achter zijn spelcomputer vandaan wil komen
Zelf ben ik ook in de politiek bezig en dan konstateer je dat de politiek ver afstaat van de realiteit
En dat zal altijd zo blijven

Er zou veel meer individueel maatwerk gemaakt moeten worden.

Je bent al aardig op weg een politicus te worden die ver afstaat van de realiteit als je dit soort holle kreten gaat bezigen.

Zal het je uitleggen:

Er is werk genoeg maar alleen niet op maat gesneden voor iedereen.
Net zoals je niet altijd de beste plek in het theater kan krijgen.

Maar ik ben pas 25 jaar onderhevig aan de realiteit van het arbeids proces.

Ik zal nog wel een hoop moeten leren.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Blij met een nieuwe regering!!!

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Het is en blijft jammer en onnodig dat het kabinet gevallen is. Balkenende 3 kan niet meer doen dan het puin van D66 opruimen. Verkiezingen in November en met een beetje pech krijgen we dan weer een PvdA regering en gaan we rechtstreeks terug naar de afgrond.

Begrotingstekorten zullen weer stijgen in plaats van dalen, Nederland wordt weer een walhalla voor de asielzoekers van heel de wereld en ach een subsidie meer of minder doen we niet moeilijk over.

Triest, dieptriest, maar ja wat doe je er aan..... Het zuur was bijna achter de rug, het zoet zat er aan te komen en nu krijgen we dit.
Dit was/is een kabinet onder het motto: Het gaat goed met Nederland. Ja, met diegenen met wie het altijd al goed ging! Daar zal het NOG beter mee gaan!
Gelukkig blijkt realistisch gezien dat het met iedereen beter gaat, sommigen wat beter dan anderen dat geef ik toe, maar over de hele lijn gaat het steeds beter. Maar ja, daar zal nu een einde aan komen. 4 jaar PvdA en we kunnen weer van voren af aan beginnen....

S. ;-)

Re: Blij met een nieuwe regering!!!

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Mijn keuze zit er niet bij in de poll :cry: .

Ik vind het dom overkomen, een kabinet die zijn eigen problemen niet op kan lossen. Komt ook zo lekker doortastend over op de buurlanden en verre investeerders. In hun ogen lijkt het een soort van staatsgreep of in het gunstigste geval een zeer onzeker geheel.

En nu wens ik dat D66 never, nooit meer terugkomt, zichzelf opheft of gewoon weggestemd gaat worden.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Blij met een nieuwe regering!!!

Ongelezen bericht door Martin1976 »

't is idd. behoorlijk uit de hand gelopen door dit gedoe met D66, vind het helemaal nergens op slaan om hiervoor uit een kabinet te stappen. Verdonk voert alleen het beleid en de regels uit die onder Paars (dus met D66) zijn opgesteld, volgens mij ten tijde van Cohen. Ze verzint de regels niet, die waren er al en zij voert ze uit. Alleen wat consequenter dan dat die slappelingen van de partij van Van Mierlo willen.

'k geloof uberhaupt dat niemand weet waar D66 voor staat, afgezien van wat stokpaardjes als gekozen burgemeester is D66 bij uitstek een zwalkpartij... zo gauw mogelijk lozen die hap, 'k hoop dat ze geen enkele zetel meer halen bij de verkiezingen. De enige die bij mij op nog een beetje sympathie kon rekenen was Boris Diettrich.

En nog leuker, hoor ik dat D66 een motie van wantrouwen tegen het kabinet Balkenende III zal steunen, 't gaat lekker! Nederland wordt er niet geloofwaardiger op in het buitenland. Zo'n motie zal waarschijnlijk geen meerderheid krijgen omdat klein rechts hem niet zal steunen, maar toch...

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Blij met een nieuwe regering!!!

Ongelezen bericht door SJZ »

is D66 bij uitstek een zwalkpartij... zo gauw mogelijk lozen die hap
Kijk, dat is heldere taal
De enige die bij mij op nog een beetje sympathie kon rekenen was Boris Diettrich.
Boris was toch die man die bij hoog en bij laag volhield dat ze meteen uit het kabinet zouden stappen als de missie naar Afghanistan door zou gaan? Maar toen het doorging trok hij al zijn grote woorden direct weer in.
Bij uitstek is hij een van de grootste zwalkers.

S. ;-)

Re: Blij met een nieuwe regering!!!

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Mooi gesproken Martin.
Nu geen politieke carriëre gaan ambiëren, want dan raak je dat weer kwijt. :wink:

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Blij met een nieuwe regering!!!

Ongelezen bericht door Martin1976 »

dank je wel :D , 'k geloof niet dat ik zou kunnen aarden in politiek Den Haag, dus dat was ik maar niet van plan.

Maar groot gelijk SJZ wat betreft Boris Diettrich, 't was meer beetje persoonlijke sympathie dan Boris als politicus denk ik, toen zakte hij flink door het ijs inderdaad.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Blij met een nieuwe regering!!!

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Politiek is allemaal even smerig:

D66: Hoopt een deel van de aanhang terug te winnen met deze actie. Probleem is dat ze niet eens zelf weten waar ze voor staan. Gelukkig (voor hen) dat konijntje Lousewoesewies geen lijsttrekker wordt, die wordt levend verslonden door Verdonk;

Verdonk: Consequent, maar ging te ver met Ayaan ("puntjes scoren" voor verkiezingen lijsttrekkerschap) en Taida (grote mond opzetten tegen een meisje terwijl de rechter zich er nog niet over heeft uitgesproken en en passant haar privacy schenden). Het is te merken dat ze vroeger gevangenisdirecteur was, een streepjespak zou haar trouwens ook niet slecht staan.

PvdA: Nu een grote mond maar nooit zelf constructief met voorstellen komen. Hebben met 42 zetels in de Kamer niks positiefs bijgedragen.

VVD: Heeft bekwame mensen maar hakken wel met de botte bijl waardoor de minder bedeelden er voortdurend bekaaid af komen. Hielenlikkers van de USA.

CDA: Grotendeels hetzelfde verhaal als de VVD. Kunnen daarnaast geen kabinet bij elkaar houden, terwijl Balkenende als leider niks voorstelt. Ongetwijfeld een intelligent man, maar geen leider.

SP: Grote mond maar niet realistisch.

LPF: Grotendeels SP verhaal. Hebben bovendien bewezen dat ze ook niet eens kunnen regeren. Partij van opportunisten.

Als kabinet heeft Balkenende-II het niet slecht gedaan, en het is ook goed dat ze door kunnen regeren tot november. Er zal tenminste continuiteit in het beleid zijn, en op zich zullen investeerders dat waarderen.

Kortom, je kan nog beter op die pedopartij stemmen.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Blij met een nieuwe regering!!!

Ongelezen bericht door mr T. »

Onderwerpen over overheid en regelgeving betreffen de slechte service van een overheid instantie of beleidsmaatregelen die betrekking hebben op de burger als consument (dus wanneer het u in uw portemonnee treft). Dat valt nog onder consumentenzaken. Puur politieke discussies horen op een ander forum thuis.

bron: het Trosradar forum

S. ;-)

Re: Blij met een nieuwe regering!!!

Ongelezen bericht door S. ;-) »

De scheidslijn is niet erg makkelijk, maar het is fijn als het overzichtelijk blijft. Ik hoop dat u dit begrijpt.

Met vriendelijke groet
Radar internetredactie

Bron: de laatste regeltjes van Het Trosradar Forum.... :|
-------

Je kunt beter bij de Tros gaan werken, T.

ook ged.
Berichten: 24
Lid geworden op: 25 mar 2006 23:27

Re: Blij met een nieuwe regering!!!

Ongelezen bericht door ook ged. »

BalkenendeIII - Bij de Minima met een Normaal Uitgavenpatroon. Kun je de Financiële Spons niet nog een keer 3x uitvringen. Waardoor deze Doelgroep nog méér en méér Dieper in de Schulden komen. Banken vragen zich af: Waarom staat meer en deel van de Klanten in het Rood. Het gaat over de Minima met een over de gehele linie genomen een Normaal Uitgavenpatroon. Deze mensen gaan nooit op vakantie, kopen bij buget-winkels en hebben geen abonnement op een krant en/of tijdschrift. Bij deze mensen gaan jaarlijks hun algehele vakantiegeld op aan openstaande rekeningen van de vaste lasten te kunnen betalen. En dan komen ze nog steeds in het Rood te staan. Terwijl ze géén Financiële uitspattingen en gekke dingen over de gehele linie hebben gedaan. De Financiële voorspellingen van 2007. Hoogevorst in 2007 met Zorgpremie om hoog (Was niet de afspraak) Huren worden vrijgegeven. Stroom wordt duurder. Gemeentelijke div.Belastingen omhoog. Op langer termijn staan er een file van deurwaarders bij menig minima voor de deur. Wij Minima (breed) zien de Bui al hangen. De Voedselbank is een Optie.(Liever niet) De Gaarkeukens van 2006. Hopelijk Zorgt dit Kabinet wel goed voor ons. Of wordt het weer een of andere Verkiezingsstunt om Partij zieltjes te winnen. Maar niet over de Ruggen van de Minima. Nederland Werkt >Regeren is Vooruitzien.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Blij met een nieuwe regering!!!

Ongelezen bericht door G7 »

Precies..... vorige spreker.

Deze regering heeft het zelfs voor elkaar gekregen, dat er al wachtlijsten zijn ontstaan bij de voedselbanken.

Voedselbanken in Nederland? Ja, hier in NEDERLAND.

Leve deze regering. Door de plee en weg ermee! :x

justus
Berichten: 111
Lid geworden op: 04 okt 2005 14:47

Re: Blij met een nieuwe regering!!!

Ongelezen bericht door justus »

De feiten van dit gevallen kabinet zijn dat de kosten in Nederland zover gestegen zijn dat er eigenlijk geen ééninkomstengezin meer bestaat.

Wil je in Nederland rondkomen en je hebt een normaal gezin met bijvoorbeeld twee kindertjes dan is het onmogelijk om zonder bijverdiensten de eindjes aan elkaar te knopen.

Het deeltijdwerken lijkt wel uitgevonden in Nederland. Een dokter legt geen huisbezoeken meer af. Het electriciteitsnet is geprivatiseerd maar daarmee zijn gelijk de kosten verdubbeld. Hetzelfde gaan we zien bij de ziektekostenverzekeringen, de eerste signalen van ellende hebben zich daar al aangekondigd. De kostenstijging zal echt niet meer door de overheid vergoed gaan worden. Ambtenaren kunnen nog met vervroegd pensioen en maken daar praktisch allemaal gebruik van, hoezo langer doorwerken?? De overheid geeft legio goede voorbeelden van hoe het niet zou moeten. Wachtgeldregelingen, gouden handdrukken, ziek wordt je ervan. De gewone burgers van 55 jaar en ouder die zonder werk komen, zie je steeds vaker in grote financiele problemen komen.

S. ;-)

Re: Blij met een nieuwe regering!!!

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Wachtgeldregelingen, gouden handdrukken, ziek wordt je ervan.
Zo, wat mij betreft een speerpunt voor de volgende verkiezingen. :x
Loon naar werken? Prima, degene die zijn nek uit durft te steken, mag daar goed voor beloond worden. Maar het moet afgelopen zijn met al die achterlijke, krankzinnig hoge gouden handdrukken en dito salarissen van de bobo's.
Een dokter legt geen huisbezoeken meer af.
Hmm, daar kan ik nog begrip voor opbrengen. Als de dokter maar wel bezoeken aflegt bij alleenstaande ouderen bijvoorbeeld.
Het electriciteitsnet is geprivatiseerd maar daarmee zijn gelijk de kosten verdubbeld. Hetzelfde gaan we zien bij de ziektekostenverzekeringen, de eerste signalen van ellende hebben zich daar al aangekondigd.
Ja helaas, wanneer iets de commerciële kant opgaat, krijg je direct te maken met reclamecampagnes en andere marktwerkings-onzin wat klauwen vol geld kost.

Zo, ik heb 'gesproken' .
Sorry Mr.T. :wink:

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Blij met een nieuwe regering!!!

Ongelezen bericht door karr-2 »

We kunnen beginnen met het sluiten van de overbodige voedselbanken, dat scheelt vast al een heleboel centen.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Blij met een nieuwe regering!!!

Ongelezen bericht door G7 »

Zo is dat Karr-2.

Zorg dat iedereen genoeg verdiend, kunnen de voedselbanken weg.

Uitkeringen omhoog, die jij en ik gaan betalen. Niks mis mee!

Dat is Nederland weer op zijn best. :wink:

Gesloten