LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Moeten politici die 'lekken' voortaan gestraft worden ?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.

Moeten politici etc. die voortijdig wetsbesluiten etc. in de publiciteit brengen, voor dit (wan)gedrag gestraft (kunnen) worden?

JA! Op 'lekken' moet standaard een boete komen te staan van minstens 1000 Euro.
3
30%
NEE! Want 'lekken' hoort gewoon bij de Nederlandse politiek, normen en/of waarden.
5
50%
ergens tussenin
2
20%
 
Totaal aantal stemmen: 10

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik ben altijd wel blij als er gelekt wordt over een beslissing die men geheim wil houden omdat het 't dachlicht niet kan verdragen. Ik stoor me er niet aan. Ik zou juist een bescherming willen voor klokeluiders.

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Moeten politici die 'lekken' voortaan gestraft worden ?

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Over het algemeen over politici: Veelal, wanneer ze duidelijk de fout in gaan komen ze er af met "drie Weesgegroetjes" en men gaat weer over tot de orde van de dag.....

1 ding moet wel gezegd worden: politic zijn doorsnee geen matennaaiers.
(Gelukkig zijn daar anderen, welke wel lef hebben om misstanden onverzacht naar buiten te brengen, zoals Mr. P. van V., die zijn gedane uitspraken gestand doet)

yoram
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 dec 2005 11:47

Re: Moeten politici die 'lekken' voortaan gestraft worden ?

Ongelezen bericht door yoram »

Alleen gaat mr Pieter van Vollenhoven zijn boekje te buiten Alsvoorzitter van een objectieve en onafhankelijke commissie mag hij geen gevolgtrekkingen en aanklachten naar buiten brengen cq. indienen, wat hij nu dus wel gedaan heeft. In dit geval is zijn ego met hem aan de haal gegaan en had hij de gevolgen van de feitelijke uitkomst van het onderzoek over moeten laten aan het openbaar ministerie of aan de politiek. Heeft niet zoveel met dit topic te maken, maar kwam even tussendoor. Het lekken van voornemens vindt ik geen punt. Vaak wordt dat ook bewust gedaan om de mening te peilen. Het lekken van daadwerkelijke'" geheimen" moet bestraft worden met ambtelijk ontslag.

Kangoeroe
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 jul 2006 15:59

Re: Moeten politici die 'lekken' voortaan gestraft worden ?

Ongelezen bericht door Kangoeroe »

Prof. Pieter van Vollenhoven en zijn commissie hebeen gewoon feiten geconstateerd, namelijk dat er zeer grove fouten zijn gemaakt door de overheid. Het resultaat van die fouten is dat elf mensen verbrand of gestikt zijn.

Natuurlijk zou je een volgende commissie kunnen instellen om te onderzoeken of het erg is dat de overheid zeer grove fouten maakt. Of het erg is dat daardoor elf mensen verbranden of stikken.

Maar zou wel een beetje gek zijn, niet?

Donner was echt niet afgetreden als hij moreel in zijn recht had gestaan. Er zijn onbegrijpelijke fouten gemaakt. Donner neemt dan zijn verantwoordelijkheid. Wat ook wel weer jammer is, want hij was nog de enige echte vent in de regering.

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Moeten politici die 'lekken' voortaan gestraft worden ?

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

want hij was nog de enige echte vent in de regering.
Als ie dat echt was geweest, had ene T. in de nor gezeten i.p.v. een andere leuke, goedbetalende job te krijgen. Zelfs zover had het nog niet eens mogen komen: even wat speuren op het internet levert genoeg belastende zaken voor PH op, welke genoeg zouden moeten zijn voor vele jaren op staatskosten te logeren. (Zelfs al zou er maar een fraktie van waarheid in zitten)

Toolboy

Re: Moeten politici die 'lekken' voortaan gestraft worden ?

Ongelezen bericht door Toolboy »

Zonder lekken gaat er teveel in de doofpot :wink:

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Moeten politici die 'lekken' voortaan gestraft worden ?

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Ligt aan de gevoeligheid van de informatie. Maar in het algemeen ben ik voorstander van openheid van bestuur.

Kangoeroe
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 jul 2006 15:59

Re: Moeten politici die 'lekken' voortaan gestraft worden ?

Ongelezen bericht door Kangoeroe »

Donner een echte vent noemen was misschien een beetje overdreven. Ik bedoelde eigenlijk: in vergelijking met de rest was hij de enige.

Wie is die T. waar L. het over heeft?

Gesloten