LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlanders vinden werken leuk...............

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Aetron
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 feb 2006 11:36

Nederlanders vinden werken leuk...............

Ongelezen bericht door Aetron »

Ja ja, dat zal allemaal wel....

het is pas leuk als:

a) het goed wordt betaald...

b) je veel vrijheid krijgt..

c) je rustige, relaxte chef en collega's hebt...

d) je geen overuren hoeft te maken... en zeker niet voor hetzelfde loon...

e) je geen overdreven veel werk krijgt die je nooit af kunt krijgen... die je alleen af kunt krijgen met veel stress door snel af te raffelen met een tamelijk slechte kwaliteit als resultaat..

dat schijnt tegenwoordig normaal te zijn...

groet,

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Nederlanders vinden werken leuk...............

Ongelezen bericht door resp00112469 »

En dan zijn er ook mensen die zeggen: Van werken ga je niet dood, maar waarom zou je het risico nemen!

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Vr. Gr. Hans.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Nederlanders vinden werken leuk...............

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Wat is de waarde van dit onderwerp? Er is in dit land voor iedereen werk, altijd. Je moet het alleen wel willen natuurlijk.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Nederlanders vinden werken leuk...............

Ongelezen bericht door G7 »

Ja hoor! Gaan we weer! Gezellig!!!!!!!!!!!!

Natuurlijk is er werk voor iedereen. Alleen moeten ze je wel aannemen, als je je eigen de blubber solliciteerd.

Zelfs voor jou, Dilbert29 :x is er werk!

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Nederlanders vinden werken leuk...............

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik ben al aan het werk, naast mijn studie, dus inderdaad zelfs voor mij is werk te vinden.

En dat de blubber solliciteren zal wel meevallen, anders was je allang aan de bak geweest. Er is altijd en overal werk, voor iedereen.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Nederlanders vinden werken leuk...............

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Ach, ik heb wel plezier in mijn werk. Belangrijk vind ik naast geld en collega's de toegevoegde ervaringswaarde van het werk zelf, en eventueel naar het buitenland kunnen.

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Nederlanders vinden werken leuk...............

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Voor deze ene keer ben ik het met Dilbert eens :D
Er is ook werk genoeg, ik ben zelf na 6 jaar thuis te zijn geweest bij de kinderen, weer naar het uitzendburo gegaan en had direct werk.
Ik werk nu 4 avonden per week van 17.45 uur tot ?? het af is...kan 22.00 uur zijn, maar ook 23.30 uur.
Ja, het is zwaar om de hele dag met de kids bezig te zijn en dan ook nog te gaan werken 's avonds, maar ik doe het graag, ik heb een hele leuke baan.
Daarbij...als je wat extra geld wilt hebben, dan moet je er toch echt wat voor doen...het komt je niet aanwaaien ;)

Waar ik me wel heel erg aan stoor is de instelling van de meeste jongeren tegenwoordig.
Of ze moeten te vroeg opstaan, of het werk is vies, of ze verdienen te weinig...ja hallooooo, iedereen begint onderaan de ladder, bewijs jezelf eerst maar 's.
Amper droog achter de oren maar wel een topsalaris willen verdienen :?
Maar helaas is het ook vaak zo bij volwassenen...zolang de uitkeringen zo hoog liggen als nu, hebben de meeste geen zin om voor 100 euro extra per maand te gaan werken.
Nee, laat mij maar lekker werken, ik voel me prima en ben bereid om alles aan te pakken.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Nederlanders vinden werken leuk...............

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Nicole, je bent een vrouw naar mijn hart. Mijn oprechte complimenten voor de manier waar op je het aanpakt, je bent een voorbeeld voor velen.

mensen maken inderdaad bezwaar tegen vroeg opstaan, vies werk of te weinig verdiensten. Net van school eisen ze het meest onmogelijke en dat gaat dus niet werken. Hetzelfde geld voor velen in dit land, ze vinden het wel prima in de uitkering en weigeren een vinger uit te steken.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Nederlanders vinden werken leuk...............

Ongelezen bericht door G7 »

Even nog een keer voor de goede orde. IK heb partime werk en IK hoef eigenlijk niet eens te werken.

Maar wat jullie hier nou l*llen, over het zo werk krijgen. Tuurlijk. Denk je nu werkelijk, dat ik dat hier zit te verzinnen? Ik maak het toch in mijn eigen omgeving mee. :roll: Jarenlange sollicitatie's en steeds maar horen, te oud, te weinig opleiding, past niet in het team enz. enz.

Ook nog weleens aan gedacht dat sommigen alles zouden willen doen, maar om b.v. gezondheidsredenen, lichte handicap, het niet kunnen?


In de avonduren ja, makkelijk gezegd. Moet ook maar kunnen. Bij jou toevallig wel Nicole, maar dat is ook niet bij iedereen zo.

Ach ja, het is altijd makkelijker praten, als je al een job hebt.

En met arrogantie kom je waarschijnlijk een heel eind in onze maatschappij. Toch Dilbert29?

Droom lekker verder. :wink:

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Nederlanders vinden werken leuk...............

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Even voor de goede orde G7, ik heb ook een handicap. Mijn schouder is kapot, maar toch doe ik zwaar werk. Dat is iets waar ik dan toch voor kies. En daarbij hoef ik ook niet te werken, mijn man verdient erg goed maar mijn sociale leven kon wel een oppepper gebruiken. Daarbij werd ik gek van het thuiszitten dus was werken een mooie optie voor mij.
Mijn man gaf zijn ploegendienst op zodat ik weer lekker kon gaan werken. Het extra geld is mooi meegenomen, daar hoor je mij niet over klagen ;)
En zolang ik het lichamelijk vol kan houden blijf ik het doen.

Maar er is wel degelijk werk! Kijk maar eens voor de gein bij het CWI, de kranten, de uitzendbureaus én op internet. Het ligt er gewoon aan welke eisen je stelt.
Iemand die ICT gestudeerd heeft kan best in de productie gaan werken, als hij het maar wil. Maar daar voelen de meesten zich te goed voor.
In de schoonmaak is er ook altijd werk, daar heb ik zelf ook nog ingezeten bijna 2 jaar lang.
Zelfs hier waar ik woon, en dat is echt in niemandsland geloof me, is volop werk te krijgen.
Ik zeg niet dat het hierbij gaat om fulltime vaste banen, maar elke baan is er één.
Daarbij krijg je tegenwoordig zelden nog maar een vaste baan.

Ik blijf erbij...er is wél werk maar je zult je eisen moeten laten vallen.
Status lijkt hedendaags nummer 1 te zijn in een mensenleven, tja en dan hoort daar natuurlijk de perfecte baan bij. Wat kan mij het nou schelen dat ik elke avond zwart van het vet ben, nat van het zweet en vaak lichamelijk gebroken....als ik na het douchen mijn bed induik voel ik me heerlijk, moe maar echt voldaan.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Nederlanders vinden werken leuk...............

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Nicole, je hebt volledig gelijk, maar geloof me tegen mensen als G7 is niet te praten. Hij blijft beweren dat er nergens werk is en dat niemand als vuilnisman, schoonmaakster of wat dan ook aan het werk moet gaan.

Zoals ik al eerder zei, er is altijd en overal werk voor iedereen, je moet het alleen wel willen. Desnoods verlaag je je niveau maar, daar wordt je echt niet anders van.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Nederlanders vinden werken leuk...............

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 27 Sep 2006 16:13 door Dilbert29


--------------------------------------------------------------------------------

Nicole, je hebt volledig gelijk, maar geloof me tegen mensen als G7 is niet te praten. Hij blijft beweren dat er nergens werk is en dat niemand als vuilnisman, schoonmaakster of wat dan ook aan het werk moet gaan.

Zoals ik al eerder zei, er is altijd en overal werk voor iedereen, je moet het alleen wel willen. Desnoods verlaag je je niveau maar, daar wordt je echt niet anders van.
=================================================

Tuurlijk Dilbert je hebt helemaal gelijk.
Wacht maar tot je zelf met die dingen te maken
krijgt kijken of je dan nog hetzelfde beweerd.

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Nederlanders vinden werken leuk...............

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Tuurlijk Dilbert je hebt helemaal gelijk.
Wacht maar tot je zelf met die dingen te maken
krijgt kijken of je dan nog hetzelfde beweerd.
Ik heb er mee te maken gehad...ik was administratief medewerkster op een gemeentehuis voordat ik stopte met werken.
Door mijn kapotte schouder had ik een aangepaste werkplek nodig en daar zat geen enkele werkgever op te wachten.
Toch heb ik de moed niet opgegeven en ben ik als schoonmaakster aan de slag gegaan. Zeker niet verkeerd hoor, maar het haalde mijn kwalificaties zeker niet ;)
Ik ben ook 5 jaar lang zelfstandig onderneemster geweest, had een redelijk goedlopend bedrijfje, maar daar ben ik vorig jaar mee gestopt. Mede omdat ik dit werk ook vanuit mijn huis deed dus ik kwam de deur bijna helemaal niet meer uit.
Ik weet van mezelf dat ik heel wat kan, heb genoeg massa in mijn blonde koppie om een goeie baan te vinden, al dan niet met een aangepaste werkplek, maar ik kies er nu voor om in de avonduren te gaan werken.

Miss M
Berichten: 177
Lid geworden op: 15 jun 2005 14:52

Re: Nederlanders vinden werken leuk...............

Ongelezen bericht door Miss M »

Het is makkelijker gezegd dan gedaan om 'lager gekwalificeerd' werk te gaan doen. Werkgevers zitten dan meestal niet op je te wachten, omdat je bv. te duur en waarschijnlijk zo weer vertrokken bent. Bovendien moet je dit werk ook kúnnen. Weet uit eigen ervaring dat als je werk 'met je hoofd' doet, dat het niet altijd makkelijk is om werk 'met je handen' te gaan doen. Tuurlijk kun je veel leren, maar daar moet wel tijd voor zijn. Een werkgever zit hier niet op te wachten.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Nederlanders vinden werken leuk...............

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Precies Miss M

polka
Berichten: 131
Lid geworden op: 23 jul 2006 11:02

Re: Nederlanders vinden werken leuk...............

Ongelezen bericht door polka »

Het meeste werk is geestdodend en het wordt niet goed betaald.
Bovendien laten de werkgevers altijd de kleinere en de zwakkere mensen het werk doen,want anders krijgen die geen geld om de verhuurders en de energiebedrijven en het openbaar vervoer te kunnen betalen.
Dat de grote en sterke helden op mijn verhaal maar eens reageren

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Nederlanders vinden werken leuk...............

Ongelezen bericht door tienepien »

Sorry, ik kan het niet laten om te melden dat ik bij die laatste posting wel heel erg een calimerogevoel krijg.

Ik kan mij wel vinden in de post van Mevrouw M. Maar dat betekend niet dat je zelf dit soort werk af zou moeten wijzen omdat het beneden je niveau is terwijl je al een hele tijd geen werk hebt.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Nederlanders vinden werken leuk...............

Ongelezen bericht door karr-2 »

Het meeste werk is geestdodend en het wordt niet goed betaald.
Kan zijn, maar dat is geen reden om het te weigeren. Werk is werk en als je een uitkering hebt dan heb je alle werk te accepteren.
Ik kan mij wel vinden in de post van Mevrouw M. Maar dat betekend niet dat je zelf dit soort werk af zou moeten wijzen omdat het beneden je niveau is terwijl je al een hele tijd geen werk hebt.
Er is geen enkele reden om welk werk dan ook af te wijzen. Mensen met een uitkering of langdurige werklozen zouden geen werk mogen weigeren. Werk is werk.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Nederlanders vinden werken leuk...............

Ongelezen bericht door G7 »

Ben ik het niet mee eens, maar dat wisten jullie nu al wel toch?

Laten ze eerst maar zorgen dat er werk is voor iedereen.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Nederlanders vinden werken leuk...............

Ongelezen bericht door karr-2 »

Laten ze eerst maar zorgen dat er werk is voor iedereen.
Dat is er al :D Probleem opgelost dus.....

Gesloten