LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
hvm
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 okt 2006 11:54

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door hvm »

prima idee. Voor niets gaat de zon op. Veel 'studenten'doen wel erg lang over hun studie of men doet niet te veel moeite om een baan te zoeken, met het idee, de zilvervloot komt toch wel binnen. Dit heeft ons werkenden al veel geld gekost wat voor andere doeleinden besteed had kunnen worden.

valk9
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 okt 2006 23:40

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door valk9 »

Het is zelfs zo erg gesteld dat ze een stempel hebben , daar staat op ONBEMIDDELBAAR als je maar lang genoeg nee zegt en werk weigert hebben ze bij de soos zoiets van neem aub je geld mee en verder niet zeuren dan zijn we weer een maand van je af , een vroegere vriend van mij zit gemiddeld 2 a3 maanden per jaar in de bajes word steeds gepakt voor oplichting (zwartwerken) van de soos en dan mag hij kiezen tergbetalen of gaan zitten , nou gaat hij wel zitten in zo'n vakantieoord , en van deze mensen zijn er veel en kosten heel veel geld , pak deze eerst eens heel hard aan

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door Cesar »

Ik ben voorstander van GEEN UITKERING.
Ik ben tegenstander van NIET WILLEN WERKEN.
Ik ben voorstander van NIET MEER KUNNEN DEALEN want er moet gewerkt worden.
Wat ik ook wel prettig vind is: Mannen werken en vrouwen werken thuis en niet andersom.
Ik ben een tegenstander van welke vorm discriminatie maar wanneer ik zie hoeveel mannen hun vrouwen bij ons bedrijf afzetten en zelf weer naar huis rijden dan wordt ik daar onpasselijk van.
Ons bedrijf is een Sociale werkplaats.

Vervolgens staan deze mannen van amper 25 jaar op de hoek van de straat in de binnenstad te dealen.

Vraag ik me af wie het in zijn bovenkamer haalt om mensen van 60 en 62 jaar nog naar een sociale werkplaats te sturen omdat ze anders geen uitkering meer krijgen. Ik bedoel dus: Werken op basis van behoud van uitkering. Niet gaan is geen uitkering.
Moeten ze met die bovenstaande doelgroep doen.
Het mooie is dat mijn buren, Marokkanen, Turken en Slovenen deze uitspraken eigenlijk zelf hebben gebezigd. Deze buren willen zich dan ook niet associeren met bovenstaande doelgroep. In deze maatschappij leven we nu.

pd1alx
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:49

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door pd1alx »

waarvoor dient eigelijk de grondwet ?????? lees maar eens artikel 1. daar wordt wel vaak van afgeweken.

snel0026
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 jul 2005 19:44

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door snel0026 »

En maar generaliseren, en maar generaliseren, en maar generaliseren!

Iedereen noemt voorbeelden die moeten aantonen hoe slecht de jongeren wel niet zijn.

Daar staat tegenover dat tegenover 1 slecht voorbeeld honderden goede voorbeelden staan, maar die hoor je niet.

De grote groep welwillenden moet boeten voor een enkel slecht voorbeeld.

Dit plan is niet gestoeld op inhoudelijk beleid maar alleen maar op bezuiniging. Waar kunnen ze nog geld vandaan halen.
Dus noemen ze een paar slechte voorbeelden en de massa loopt daar dan wel achteraan en steunt ons voorstel.

En ja hoor............
zonder feitenkennis en zonder nuancering volgt ook op dit forum velen de kretologie in dit voorstel.

Bah.....!

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik vind het een heel slecht plan. De bijstand is een laatste vangnet waarbij de burger eerst zijn eigen bezit moet op eten. Ik meen dat je er ook geen recht op het wanneer je studeerd.

Er zijn jongeren die wel willen werken maar dat niet kunnen of simpel weg niet worden aangenomen. Voor die groep moet altijd ene sociaal vangnet zijn.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door sprokkel »

Zeer slecht plan en weer een enkele groep die het afbouwen van ons sociaal stelsel moet ophoesten.
Waarom hoor ik die politici nooit praten over het afschaffen van hun riante wachtgeld regeling.

Blacksheep_03
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 okt 2006 17:20

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door Blacksheep_03 »

@snel0026. Hoe oud bent u? over welke ongenuanceerde feiten heeft u het? Over welke generalisering? Hebt u zelf een uitkering? Of werkt u zelf en draagt u de sociale lasten af voor diegenen die niet willen werken? Hebt u de bijdragen gelezen van mensen die er mee te maken hebben dat sommigen onder ons de kantjes er bij aflopen? Hebt u niet gelezen, dat als je echt niets kunt tengevolge van legale toestanden, je altijd een uitkering of een bijdrag moet krijgen? Met andere woorden: Lees eerst goed en kom dan met een genuanceerde mening.

snel0026
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 jul 2005 19:44

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door snel0026 »

Blacksheep_03: Hebt u de bijdragen gelezen van mensen die er mee te maken hebben dat sommigen onder ons de kantjes er bij aflopen?
Dat is nu precies wat ik bedoel met "ongenuanceerd": sommigen onder ons lopen de kantjes eraf. En daar moet dan de hele doelgroep onder lijden. PAK DAN DIE SOMMIGEN AAN, maar ga niet de hele groep duperen.

Ik ben 61 jaar, ik werk al vanaf mijn 13e jaar, dus heb ik wel recht van spreken, dacht ik zo.

de gier
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 okt 2006 22:49

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door de gier »

jongeren onder de 25 geen uitkering maar gewoon werken of een opleiding volgen !!!

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door sprokkel »

de gier,
jongeren onder de 25 geen uitkering maar gewoon werken of een opleiding volgen !!!
Zo is dat afschaffen die bijstand, kinderbijslag, tegemoetkoming kinderopvang, zorgtoeslag, huurtoeslag en hypotheek aftrek.
Heb ik verder nog iets gemist?

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

ben het helemaal met je eens sprokkel, laten we dan ook maar alles afschaffen.

wilerkens
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 apr 2006 20:03

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door wilerkens »

Ik vind dit een goed plan maar dan zal de regering er ook voor moeten zorgen dat er werk is of dat de mogelijkheid tot studeren er is. Dit moet echter aantrekkelijk gemaakt worden voor de jeugd zodat ze er zelf wat in zien. Want met dwingen tegen de zin in bereik je niets. Wlly

mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door mylo1 »

Ik vind het een slecht plan...eerst werden ze op 18 jaar opeens volwassen...aan me hoela...niemand is volwassen op 18 jarige leeftijd...en nu wil de regering onze kinderen niet meer ondersteunen tot hun 25ste
Kijk 21 jaar zeg ik alla...maar 25!!..nee daar kan ik het niet mee eens zijn
En wie draait daar weer voor op??..ik moet er toch niet aan denken dat ik weer een heel gezin over de grond heb...want wees nou eerlijk ..niemand laat zijn kinderen op straat staan
Zie het al voor mij...schoonzoon,dochter en kleinkind...ik ben 52 en heb hier echt geen zin in...denkt iemand daar wel bij na?...en onderhouden doe je ze dan ook...over de zorgverzekering heb ik het dan nog geen eens
Gat nee...maak er maar 21 van

de gier
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 okt 2006 22:49

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door de gier »

gewoon werken en niet zeggen daar heb ik geen zin in!
WERKEN er is genoeg te doen in de maatschappij.

Ecilop
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 okt 2006 14:55

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door Ecilop »

Kort door de bocht politiek. Zijn we wel goed in. Zullen we met z'n allen gaan verhuizen naar een ander land? Laat dat Nederigland met hun struisvogelpolitiek toch lekker barsten. Wie weet een leuk land, waar de zon veel schijnt en waar genoeg ruimte is voor weldenkende mensen?

Stimuleren is het grote woord. Als men niet wil dan keihard korten en korten en korten, uitvreters hebben we al genoeg. Kan men niet, dan mag je niet korten, simpel.

Extra aandacht moeten we besteden aan de ouderen die hebben gewerkt en de werkenden. De uitvreters teren maar op hun egoisme.

Extra aandacht verdienen allochtone kinderen met een taalachterstand? Ik dacht toch altijd dat je pas wat verdient als je er iets voor hebt gedaan? Die taalachterstand heeft te maken met integratie dat sommigen niet willen, en als je niet wil dan zoek je het maar uit. Simpel.
Laatst gewijzigd door Ecilop op 07 okt 2006 15:38, 2 keer totaal gewijzigd.

snuitje
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:04

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door snuitje »

oh, help....zie hier het resultaat van jaren lange "Christelijke" politiek.

Weg alle sociale gevoelens en moraal. Het hele stelsel op de schop???
Is het niet zo dat deze "jeugd" het resultaat is van onze eigen tekortkomingen in de opvoeding????
Dhr. de Geus gaf na veel doorvragen toch ook eindelijk toe dat hij en zijn vrouw er zelf voor hadden "gekozen" dat zijn vrouw voor de kinderen thuis zou blijven.
Dat is tegenwoordig maar voor een select gezelschap weggelegd hoor.

Misschien is ook een nuttig om Den Haag eens hand in eigen boezem te laten steken. Wachtgelden :roll: ... subsidies aan 1 mans-fracties en grote partijen. Belachelijk!!.
Wie heeft ooit uitgerekend wat dat allemaal kost?
Als je het van de laagstbetaalde bevolkingsgroep vraag mag je er zelf misschien ook eens aan bijdragen.

Natuurlijk zijn wetten als bijstand ed. er niet om misbruikt te worden, maar schieten we, zoals gewoonlijk, weer niet eens heel erg door.
Er zullen altijd mensen zijn(ook jongeren) die deze steun nodig hebben.
Ook al is het maar tijdelijk.
Bovendien is het ook nog zo dat jongeren die werken bij "de grootste kruidenier die op de kleintjes let"...ughe...in dient komen met 17 jaar en als ze 19 worden hun contracten niet verlengd zien worden omdat ze dan al te oud zijn.
Kortom, een slecht en zeer ongenuanceerd plan.

Ik wens een ieder een gezond en arbeidsproduktief leven toe en als er een kink in die kabel komt een financieel vangnet :)

Rudolph1
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2005 21:37

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door Rudolph1 »

Goed idee want dan kunnen de uitkeringen voor de echte werkzoekende omhoog.
Laatst gewijzigd door Rudolph1 op 07 okt 2006 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Rudolph1
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2005 21:37

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door Rudolph1 »

Goed idee want dan kunnen de uitkeringen voor de echte werkzoekende omhoog.
Laatst gewijzigd door Rudolph1 op 07 okt 2006 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Sjimmie
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 okt 2006 15:36

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door Sjimmie »

Prima idee!!!!!
Gezonden jongeren onder de 25 kunnen werken of studeren en niet van een uitkering profiteren.
Jongeren onder de 25 jaar die gaan studeren krijgen een beurs waar (wel moeilijk) van is te leven. Het is beter dan ze een uitkering te geven. Je brengt ze op deze manier ook meer verantwoording (en normen en waarden) bij. Jammer dat paars een aantal jaren geleden de dienstplicht heeft afgeschaft, daar werden ook goede normen en waarden bijgebracht. Wat mij betreft mag daarvoor nu een "sociale plicht" voor terug komen zodat ze weten wat er allemaal te doen is. Daarvan kan vooral de gezondheidszorg dan profiteren. Op die manier snijdt het mes aan 2 kanten, betere gezondheids/ouderen zorg en de jongeren worden normen en waarden bijgebracht.

Gesloten