LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wanneer grijpt de overheid in????

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Wanneer grijpt de overheid in????

Ongelezen bericht door NAK »

In Limburg viel deze week het zoveelste slachtoffertje dankzij het falende beleid van de jeugdzorg instelling.

Hoeveel kinderen moeten er nog vermoord worden voordat de overheid ingrijpt bij de "jeugd zorg"?

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: Wanneer grijpt de overheid in????

Ongelezen bericht door pluisje »

ja nak soms vraag ik mij dit ook wel eens af hoe lang nog...

duidelijk moet wel zijn dat als mensen hulp weigeren je dit moet accepteren ook als hulpverlener...

alleen als je heel sterk bewijs hebt zou je in kunnen grijpen...

echter de wet zegt.... dat je niet iets mag doen tegen de wil van....

daar door staat jeugdzorg in veel gevallen met de rug tegen de muur...

ik zou dan ook voor een wet wijziging zijn dat ouders in deze situatie"s verplicht worden met jeugdzorg in zee te gaan.
dat men de kinderen beter kan beschermen tegen dit zinloos geweld.


pluisje

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Wanneer grijpt de overheid in????

Ongelezen bericht door NAK »

In het geval dat ik hierboven beschrijf is er 2 maal aan jeugd zorg gevraagd de situatie te onderzoeken.
Jeugdzorg geeft nu toe de zaak onderzocht te hebben zonder de moeder en het kind ooit te hebben ontmoet.

Moeder was overigens politie agente en suicidaal.

Toolboy

Re: Wanneer grijpt de overheid in????

Ongelezen bericht door Toolboy »

Zou het soms niet zo kunnen zijn dat er iets in eens in je leven gebeurd waar je geen controle over hebt.
En dat juegdzorg hier geen weet van heeft?

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Wanneer grijpt de overheid in????

Ongelezen bericht door NAK »

Natuurlijk dat kan altijd.
Maar ik doel specifiek op de situaties waarin jeugdzorg op de hoogte werd gesteld van calamiteiten in een gezin en daar heel slecht mee om ging.

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: Wanneer grijpt de overheid in????

Ongelezen bericht door pluisje »

een politieagente is in zekere zin ook een hulpverlener.
misschien heeft jeugdzorg dat verkeerd ingeschat door de functie die zij had..

ik weet dit zou niet moeten kunnen gebeuren ,het is niet goed te praten maar dikwijls is dat het probleem...

telkens blijkt weer dat dit ook voor komt bij mensen waar je het niet van verwacht dat zou je ze kwalijk kunnen nemen.

voor mijn gevoel schiet in zulke trieste situatie"s altijd wel iemand te kort alleen omdat men denk dat keurige en opgeleide mensen dit niet zouden doen..

wat dat betreft nak vindt ik dat je gelijk hebt en men voor deze situatie"s duidelijk meer inzicht moet krijgen en ondanks protest in moet grijpen...

wel moet dan nog steeds de wet dit goedkeuren...

pluisje

Toolboy

Re: Wanneer grijpt de overheid in????

Ongelezen bericht door Toolboy »

Dit is een heel moeilijk item.
Een human is onvoorspelbaar.
Ik denk niet dat een wetswijziging hier verandering in kan brengen

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Wanneer grijpt de overheid in????

Ongelezen bericht door gerland »

NAK, je durft nogal veel te zeggen:
In Limburg viel deze week het zoveelste slachtoffertje dankzij het falende beleid van de jeugdzorg instelling.

Hoeveel kinderen moeten er nog vermoord worden voordat de overheid ingrijpt bij de "jeugd zorg"?
en
Maar ik doel specifiek op de situaties waarin jeugdzorg op de hoogte werd gesteld van calamiteiten in een gezin en daar heel slecht mee om ging.
Als je met dit soort insinuaties komt, hebt heb je, op zijn minst de morele, plicht om met bewijzen te komen.
Waar zijn je bewijzen?

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: Wanneer grijpt de overheid in????

Ongelezen bericht door pluisje »

Als je met dit soort insinuaties komt, hebt heb je, op zijn minst de morele, plicht om met bewijzen te komen.
Waar zijn je bewijzen?
dit is natuurlijk niet eerlijk nak geeft alleen maar aan dat dit gebeurd,
dat mensen hiervan op de hoogte zijn.
en verdorie niets doen.

als heel de wereld hier eens goed over na zou denken en beter lezen
zouden er hopelijk minder kinderen slachtoffer worden van zinloos geweld.


pluisje

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Wanneer grijpt de overheid in????

Ongelezen bericht door gerland »

dit is natuurlijk niet eerlijk nak geeft alleen maar aan dat dit gebeurd,
dat mensen hiervan op de hoogte zijn.
en verdorie niets doen.
Pluisje,

Hoezo niet eerlijk? NAK stelt heel duidelijk dat een kind vermoord is omdat anderen gefaald hebben in hun beleid, zonder daarvoor ook maar met een spoortje van bewijs te komen (zie start van het topic).
Dat is een zeer ernstige beschuldiging, en iets heel anders dan "alleen maar aangeven dat dit gebeurt, dat mensen op de hoogte zijn en verdorie niets doen" (ook daarvoor ontbreken overigens de bewijzen, maar dit terzijde)

Ongepast.

oxazepam
Berichten: 77
Lid geworden op: 30 aug 2006 13:49

Re: Wanneer grijpt de overheid in????

Ongelezen bericht door oxazepam »

In Limburg viel deze week het zoveelste slachtoffertje dankzij het falende beleid van de jeugdzorg instelling.

Hoeveel kinderen moeten er nog vermoord worden voordat de overheid ingrijpt bij de "jeugd zorg"?
Ik snap je punt helemaal, en ik ben het gedeeltelijk met je eens.

Door de jeugdzorg verantwoodelijk te stellen ben je toch verkeerd bezig. Je zou naar de bron van de casus moeten kijken. (die ik niet ken).

Dat de jeugdzorgt faalt is evident en dat ligt aan het geld wat er te weinig is (dankjulliewel CDA). Maar als een ouder zijn kind verwaarloost ligt de schuld bij de ouder en niet bij jeugdzorg die te laat ingreep.

Het CDA gaat alleen uit van hosanna gezinnetjes, zoals ze kennen in de kerk. Maar de werkelijkheid is anders, en CDA is niet bereid daar geld aan uit te geven. Immers de hoeksteen is de basis en als die verrot is faalt de CDA politiek.

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: Wanneer grijpt de overheid in????

Ongelezen bericht door pluisje »

het geld?daar ligt het denk ik ook niet aan...

als mensen geen hulp willen kun je geen hulp verlenen.
ook al vraag je de rechter deze zal je ook vertellen dat als iemand niet geholpen wil worden kun je niets doen.
zo is de wet in nederland....
maar dan nog begrijp ik dat dit een ernstig vergrijp is en dat het niet zou mogen gebeuren...
de kranten staan er bol van en ook hier lees je over jeugdzorg.
als iemand niet weet aan welke regels zij zich moeten houden, of zelf gekwetst zijn door jeugdzorg kan ik mij zo"n reactie voor stellen.

pluisje

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Wanneer grijpt de overheid in????

Ongelezen bericht door NAK »

Hoezo niet eerlijk? NAK stelt heel duidelijk dat een kind vermoord is omdat anderen gefaald hebben in hun beleid, zonder daarvoor ook maar met een spoortje van bewijs te komen (zie start van het topic).
Dat stond in De Telegraaf van zaterdag 11 november 2006.
Op pagina T9 midden bovenaan met als titel "Jeugdzorg al vaker getipt over gewurgde peuter".

Is het zo wel gepast gerland

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Wanneer grijpt de overheid in????

Ongelezen bericht door S. »

Probleem zal zeker zijn dat de jeugdzorg als een soort detective aan het werk moet gaan om de waarheid boven de tafel te krijgen.
Lijkt me dat de meeste probleemgevallen die onder jeugzorg vallen niet bepaald open zijn in hun problematiek.
En reken er maar op dat het veel manuren gaat kosten om alle problemen te weten te komen.
En reken er ook maar op dat er al flink bezuinigd is op de jeugdzorg.
Tel daar nog even de verharding van de maatschappij bij op en je snapt het; het is dweilen met de kraan open....

Nu zijn we uitgeteld/-rekend.

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: Wanneer grijpt de overheid in????

Ongelezen bericht door pluisje »

telegraaf vandaag. weer verwijd aan jeugdzorg nu door echtgenoot..

ook deze geeft aan al vaak aan de bel getrokken te hebben
ook de vrouw zelf heeft vaak om hulp gevraagd..

wat is er dan mis hier dat er geen hulp kwam?

polka
Berichten: 131
Lid geworden op: 23 jul 2006 11:02

Re: Wanneer grijpt de overheid in????

Ongelezen bericht door polka »

In Limburg viel deze week het zoveelste slachtoffertje dankzij het falende beleid van de jeugdzorg instelling.

Hoeveel kinderen moeten er nog vermoord worden voordat de overheid ingrijpt bij de "jeugd zorg"
Ik denk dat er nog vele jongere mensen vermoord worden door de oudere verkrachters en moordenaars,waartegen weinig te doen is omdat deze al sterk en groot zijn,en al medeplichtigen hebben.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Wanneer grijpt de overheid in????

Ongelezen bericht door NAK »

Gerland,

Heb je de telegraafvan zaterdag al gelezen.
Staat weer een artikel in over een suicidaal persoon dat een kind mee wil trekken de dood in.

Ik wijs je er vast op. Kan je later beter commentaar geven als het onderwerp weer aan bod komt.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Wanneer grijpt de overheid in????

Ongelezen bericht door gerland »

NAK,

Nog steeds geen bewijzen gezien voor de insinuaties van 11 november jl.
Wat er hetgeen 25 november in de krant stond (?) mee te maken heeft begrijp ik niet (nu pas onderbouwing van je opmerkingen van twee weken terug?)

De Telegraaf lees ik overigens niet. Moet je ook een proberen, misschien kom je dan met wat zinniger opmerkingen.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Wanneer grijpt de overheid in????

Ongelezen bericht door NAK »

De Telegraaf lees ik overigens niet.
Kijk en daar zit de kneep.
Waarschijnlijk huldig jij het standpunt dat iets niet gebeurd is omdat jij het niet tegen gekomen bent in de krant die jij leest.

De wereld reikt verder als jouw eigen (streek) krantje gerland.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Wanneer grijpt de overheid in????

Ongelezen bericht door gerland »

Waarschijnlijk huldig jij het standpunt dat iets niet gebeurd is omdat jij het niet tegen gekomen bent in de krant die jij leest.
Je heb mij niet horen zeggen dat iets niet gebeurd is (graag even nalezen!).
Jij stelt dat iets wel gebeurt, maar komt niet met een onderbouwing.

Ook hier geldt: wie stelt, bewijst.

Wie is deze topic gestart?

Gesloten