LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nog steeds niks terug van de belastingdienst

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
tasso
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 sep 2005 12:37

nog steeds niks terug van de belastingdienst

Ongelezen bericht door tasso »

Ik heb mijn aangifte op 25 maart doorgestuurd via de computer.
Mijn vrouw kreeg een aanslag een maand later en heb die gelijk betaald.
Nu krijg ik zelf 2500 euro terug van de belastingdienst maar heb daar nog steeds niks over gehoord.
I heb al vele malen gebeld maar elke keer krijg je te horen het duurt nog een paar weekjes.
En dat is vanaf augustus.
Wie heeft er ook nog steeds niks terug van de belastingdienst, of is er bij mij gewoon een fout gemaakt.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: nog steeds niks terug van de belastingdienst

Ongelezen bericht door SJZ »

Gelukkig krijg je 4,25% rente (en vanaf 1 januari gaat de rente naar 4,7%).

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: nog steeds niks terug van de belastingdienst

Ongelezen bericht door sprokkel »

tasso,
Ik heb ook nog niets terug, op mijn bellen reageerde de belastingdienst als volgt, we mogen hier zelfs 5 jaar overdoen, hoewel we natuurlijk altijd zullen proberen dit te vermijden, maar nu is het heel druk met alle toeslagen te versturen en te controleren, dus hoe lang het voor u gaat duren kan ik bij benadering niet eens zeggen.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: nog steeds niks terug van de belastingdienst

Ongelezen bericht door Martin1976 »

leuker kunnen ze het niet maken, en klaarblijkelijk ook niet sneller :wink:

Maar inderdaad niet normaal dat dat zo lang duurt, gewoon een klachtenbrief schrijven, wie weet helpt het

olgie
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 dec 2006 18:04

Re: nog steeds niks terug van de belastingdienst

Ongelezen bericht door olgie »

je zou er gek van worden hoor. Ik heb eindelijk de definitieve aanslag van 2004 binnen en dan krijg je een voorlopige aanslag 2007. Of ik even de gegevens willen vergelijken en of ze kloppen. Hoe moet ik dat nou weten ik heb toch nog geen jaaropgave 2006 gehad en geen defenitieve aanslag van 2005 of 2006. Zal er wel op neer komen dat ik een smak geld terug moet betalen want dat moest ik over 2004 ook. Ben alleenstaande moeder en ben naar een betere woning verhuisd kreeg altijd 35 euro huurtoeslag. Nu huur ik 100 euro meer en heb dat al in augustus door gegeven. Ik heb nu recht op 126 euro per maand maar zelfs bellen heeft geen nut want ze kunnen niets inzien die tuttaas die bij de callcenters werken. ik moet maar wachten totdat ze de spoeduitzoekopdracht hebben afgerond die ik vorige maand heb aangevraagd. Hoelang duurt het dan? nou zon 8 tot 12 weken mevrouw. WHHHHHHAaaaaa ik kom elke maand geld tekort, ongeveer 100 euro en ik weet niet waar ik het weg moet halen.
Hier zouden ze echt iets aan moeten doen want ik ben echt in geldnood hierdoor gekomen.

raadaartje
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 okt 2006 20:04

Re: nog steeds niks terug van de belastingdienst

Ongelezen bericht door raadaartje »

Tasso,

Normaal gesproken (maar niet in alle gevallen) rolt een voorlopige aanslag uit de computer als je aangifte binnenkomt. Als dat niet zo is kun je het beste een schriftelijk verzoek om een voorlopige aanslag doen bij je eigen Belastingdienst. Het wil ook nog wel helpen als je een kopie of uitdraai van je aangifte bij je verzoek voegt.

De belastingdienst heeft 3 jaar om een aangifte defintief te regelen. Als je uitstel hebt gehad, verlengt dat de termijn.

Miep72
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 nov 2006 19:05

Re: nog steeds niks terug van de belastingdienst

Ongelezen bericht door Miep72 »

Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten......afgelopen Januarie verhuisd naar een eengezinswoning en dat in November 2005 doorgegeven aan de belastingdienst.......na heel veel telefoontjes te hebben gepleegd aan de belastingdienst, kreeg ik ook steeds te horen van die tuthola's nog maar even wachten op de volgende maand. in Juni was ik het zo beu dat ik de wijziging opnieuw heb doorgeven en gelijk ook een klachtenformulier ingevuld......na een paar weken was het geregeld. Ik zou dus gewoon een klachtenformulier invullen als ik jou was.

Helicon
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 dec 2005 20:48

Re: nog steeds niks terug van de belastingdienst

Ongelezen bericht door Helicon »

Ik verzorg voor een paar kennissen de aangiftes.
Voor een van hen heb ik in maart naast de zorgtoeslag ook huurtoeslag aangevraagd.
De zorgtoeslag is geregeld, maar omdat er in juli nog steeds geen antwoord op de huurtoeslag was maar een herinnering gestuurd. In september nog steeds niets gehoord. Een bezoek aan het kantoor leverde een negatief resultaat op terwijl er via de rekenmodule van hun site wel recht op een toeslag zou zijn. Daarna maar weer eens gebeld. Nadat de ambtenaar de zaak bekeken had weer een negatief resultaat.
De persoon in kwestie heeft met mijn gegevens een nieuw bezoek aan het kantoor gebracht. Resultaat? De ambtenaar heeft een nieuwe aanvraag ingediend. Het resultaat laat nog even op zich wachten. Je zal de toeslag maar ECHT nodig hebben!

Maar dat is niet alles. Al een paar keer meegemaakt dat ze zeggen geen opgave via internet ontvangen te hebben terwijl je nota bene een ontvangstbevestiging krijgt en de voorlopige aanslag wel op deze gegevens bebaseerd is. Daarna mag je nogmaals een opgave maar nu op papier doen. Uit mijn omgeving weet ik dat dit veelvuldig voorkomt.
En dan hebben we het nog niet over het massale aantal foutieve voorlopige aanslagen 2006.

Tja, de burger wordt voor ieder foutje direkt grof gestraft terwijl de balastingdienst maar aan mag rommelen.

liza11
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2006 20:23

Re: nog steeds niks terug van de belastingdienst

Ongelezen bericht door liza11 »

Mijn man en ik hebben nog steeds niet onze definitieve aanslag ontvangen en het kan nog wel een tijdje duren. Vooral nu lastig omdat mijn man een lijfrente wil afkopen en hij al meer dan een half jaar geleden aan de belastingdienst geld moest overmaken over de lijfrente en als de aanslg definitief word kan hij dus pas van de verzekering echt zijn geld krijgen. M.a.w. eerst belasting betalen over iets wat je nog niet ontvangen hebt en dat geld dus pas kunnen krijgen als de belastingdienst genegen is je aanslag definitief te maken. Nu zijn we dus van hun afhankelijk en duurt het dus lekker lang. De vorige jaren hadden we de definitieve aanslag meestal al in oktober binnen. Hoezo leuker kunnen we het niet maken. Op deze manier moet hij dus meer dan een jaar op zijn geld wachten.

olgie
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 dec 2006 18:04

Re: nog steeds niks terug van de belastingdienst

Ongelezen bericht door olgie »

maar hoe kun je dan de belasting aanpakken. Kijk een bedrijf dat snap ik nog. Maar die komt niet weg met zulke dingen. De belasting is opper machtig en de regering heeft het onnodig moeilijk gemaakt door alles bij de belasting te deponeren zoals huurtoeslag en zorgtoeslag. Ik hou mijn hart al vast want in februari heb ik kinderopvangtoeslag nodig. Ik heb nog geeneens mijn huurtoeslag. Moet ik mij straks dan failliet laten verklaren omdat ik meer dan 1000 rood sta en niet meer op kan nemen bij de bank. Ik sta nu al 600 rood.
Je kunt trouwens niet via email een klacht indienen daar is een speciaal formulier voor die je moet printen. Nu heb ik geen printer. Ik moet hier echt iets mee gaan doen, eerst maar is op zoek naar een kennis met een printer.

Ik word echt gek van ze.

robbieS
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 apr 2006 05:48

Re: nog steeds niks terug van de belastingdienst

Ongelezen bericht door robbieS »

NEDERLAND IS ADMINISTRATIEF HELEMAAL DICHTGESLIBT !!

ZELF BEN IK IN EEN JAAR 2 MAAL VERHUISD, EN DAT HEB IK GEWETEN.
INGEVOERDE ADRESWIJZIGING IS INEENS WEER VERDWENEN.
BIJ DE ENERGIELEVERANCIER NRE IN EINDHOVEN BEN IK MEER DAN EEN HALF JAAR BEZIG GEWEEST OM MIJN TERMIJNEN TE MOGEN BETALEN.
NA 14 TELEFOONTJES EN EEN BLUF VERHAAL DAT DE KRANT ER EEN VERHAAL OVER WILDE GAAN SCHRIJVEN WERD HET MET VEEL MOEITE TOCH NOG GEREGELD.

HET IS EEN KOMPLETE VERSCHRIKKING, NOEM HET OOK AL EEN TIJD DE "BUREAUCASTRATIE"

janoa
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 okt 2006 13:23

Re: nog steeds niks terug van de belastingdienst

Ongelezen bericht door janoa »

ik kan jullie naar een ding zeggen, dien een klacht in bij de nationale ombudsman!! geloof me, ze gaan voor je rennen!!Zelf al 2x mee te maken gehad, en binnen een korte tijd alles opgelost.Via inetrenet op de site van de ombudsman een formulier invullen, en ja het klopt de belastingdienst blijft wel fouten maken.

tamohammed
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 sep 2006 15:19

Re: nog steeds niks terug van de belastingdienst

Ongelezen bericht door tamohammed »

Ik woon in Groningen en geen enkel probleem gehad met de Belastingdienst. Ik dacht dat er iets niet klopte met eenaangifte en ben er toen s'mrgens vroeg heengegaan (ze zijn hier om 8 uur al open) en dan kijken ze alles meteen voor je na en kunnen ze precies hoe ver het is met je aangifte en klopt er iets niet dan vertellen ze er meteen bij hoe je het de volgende keer wel moet doen. Ik kan het iedereen aanraden om er gewoon ff heen te gaan.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: nog steeds niks terug van de belastingdienst

Ongelezen bericht door sprokkel »

tamohamme
Fijn dat het bij u zo gauw opgelost is, maar dat wil niet zeggen dat alle belastingkantoren zo werken, en al helemaal de wedewerkers niet.

olgie
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 dec 2006 18:04

Re: nog steeds niks terug van de belastingdienst

Ongelezen bericht door olgie »

Nou ja zeg ik geloof mijn ogen niet. Ik heb zojuist 900 euro op mijn rekening gestort gekregen van de belasting. Veel te veel. Ik heb maar recht op ongeveer 600. Geloof niet dat het rente is,hihi. Nu moet ik mij bedwingen en het niet op maken. Heb het maar gelijk op een andere rekening geplaatst. Pff heb ik dat nu weer.

vogeltje

Re: nog steeds niks terug van de belastingdienst

Ongelezen bericht door vogeltje »

Hallo,

Ik zelf heb mijn aangifte pas na 1 april kunnen doen, dus een wat andere situatie. Bij aangifte na 1 apr. zei Belastingdienst mij dat zij het terugkrijgen kan duren varierend v. enkele weken tot wel 3 jaar (!).
De betreffende medewerker zei dat de Belastingdienst dat wettelijke recht heeft. Al heb ik het in dit geval niet geprobeerd, kan het bij de Belastingdienst zo zijn dat een andere medewerker je net zo goed wat anders verteld (weet ik uit ervaring)... Gelukkig heb ik het geld netgekregen en hoefde ik er niet tot 2009 op te wachten.
Maar volgens mij moet je, mits je voor 1 apr. aangifte doet, gewoon het geld dat betreffende jaar krijgen. Ik weet niet wat de (wettelijke of standaard) termijn in dat geval is, maar de meeste mensen zien (bij aangifte voor 1 apr.) wel binnen enkele maanden hun geld.
Succes!

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: nog steeds niks terug van de belastingdienst

Ongelezen bericht door SJZ »

Volgens de wet moet een aanslag binnen drie jaar na afloop van het belastingjaar worden opgelegd. De aanslag 2005 moet dus uiterlijk 31 december 2008 worden opgelegd. (Tenzij er uitstel voor doen van aangifte is verleend, dan wordt de termijn nog verder verlengd.)

melkboer
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 feb 2006 20:06

Re: nog steeds niks terug van de belastingdienst

Ongelezen bericht door melkboer »

ik wacht nog steeds op mijn definitieve aanslag van 2004 en dus ook 2005 :shock:
ik zit daardoor met problemen met eigen bijdragen thuiszorg en dergelijke :(
heb gebeld en krreg ook te te horen dat ze er een aantal jaren over mogen doen :cry:
heb ook al een brief geschreven en nog steeds niets gehoord :evil:

danits
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2006 19:03

Re: nog steeds niks terug van de belastingdienst

Ongelezen bericht door danits »

ik heb in oktober mijn aangifte gedaan voor het jaar 2005 , ik krijg een ardig bedrag terug maar heb tot vandaag nog niks gekregen , terwijl mijn zusje van 2003,2004,2005 aangifte heeft gedaan en al 2 x een bedrag heeft gekregen van jaar 2003 en dan afgelopen vrijdag 15-12-06 dus weer geld heeft terug gekregen 2004 .... maar waarom duurt het zo lang en waarom is de ene sneller dan de andere , iemand hier die ook in okt. aangifte van 2005 heeft gedaan en al /of niets terug heeft gekregen

alvast bedankt groetjes danits

Gesloten