LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ziekenfonds

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
mathieu
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 dec 2006 19:12

ziekenfonds

Ongelezen bericht door mathieu »

Ik ben een Belg die in het grensgebied woont in Belgie maar een baan heeft in Nederland. Waarom moet ik die peperdure verzekering betalen in Nederland terwijl ik er geen enkel gebruik van maak, ik heb mijn eigen Belgische dokter, en betaal hier ook ziekenfonds premie, zij het een heel stuk minder, en als ik in het ziekenhuis terecht zou komen dan is dat natuurlijk hier in de buurt, (mits ik vervoerd kan worden). Ik betaal dus dubbel per maand. U als nederlander die in Belgie op vakantie is zou ook in een Belgisch ziekenhuis worden opgenomen zonder dat U de belgische ziekenfondspremie daarvoor hoeft te betalen.
Is dit wel eerlijk?
Mathieu.

willianne
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 feb 2007 19:49

Re: ziekenfonds

Ongelezen bericht door willianne »

er is zoveel niet eerlijk aan die verzekering! Toen ik na 1993 rond moest komen met 3 kinderen van Fl. 1400,00 (guldens dus) omdat de alimentatie Fl. 30,00 te hoog uitkwam (boven bijstandniveau) en ik een particuliere ziektekostenverzekering moest afsluiten, waardoor ik vèr onder het bijstandsniveau kwam te zitten. Maar dit werd niet aangevuld, daar ik dan weer Fl. 30,00 teveel aan inkomen zou hebben. een gulden (geen grapje) middenweg was er gewoon niet. toen moest ik alsnog gaan werken om het hoofd nèt boven water te kunnen houden. ik heb altijd de verantwoording voor de kinderen (toen pas 9, 11 en 13 jaar oud) alléén moeten dragen en tot overmaat van ramp overleed de vader in 1998, waardoor ik er helemáál alleen voorstond. wat is eerlijk? ze zeggen dat dat het langst duurt, maar mìjn ervaring is tegenovergesteld.

als je in één land verzekerd bent is dat toch voldoende? gelden dan voor een Belg niet die regels als voor ons, dat we in het buitenland ook verzekerd zijn? dan zit de fout bij de Belgische regering en niet hìer, want dan zou die verzekering hier niet nodig zijn, denk ik zo! dus misschien voldoet een ziektekostenverzekering alléén in Nederland dan wel..................... SUCCES :!: :!: :!: :shock:

Gesloten