LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Horeca rookverbod medio2008

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Horeca rookverbod medio2008

Ongelezen bericht door D1RK »

Helaas verpest de horeca het zelf!

Als ik als niet roker kan kiezen uit rookvrije Cafe of Restaurant ,zou ik ook geen verbod eisen!

Je zult natuurlijk vaste klanten kwijt raken, maar gezien het grote aantal nietrokers die graag rookvrij zit, zou je vele andere terug krijgen!

Dus de Horeca is zichzelf nu aan het lastig vallen, als je niet durft, komen er geen rookvrije Horeca, en dan moeten ze iets doen wat ze eigenlijk niet willen!

Er moeten dus gewoon Rook cafe's blijven, maar als een deel overstapte , dus vrijwillig, en in het begin raak je tijdelijk klanten kwijt, maar via de kranten kun je veel goedkope of gratis publiciteit krijgen!

De eerste zitten nu vol, en die rookvrije zijn er dus, maar tekort in geheel Nederland!

Ik ben dus tegen een totaal verbod, maar er moeten overal genoeg rookvrije komen!
Ook een duidelijk logo op deur, Roken of Niet!

Horeca Nederland praat wel maar doet tekort!
Een niet roker die tegen een totaal verbod is!

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Horeca rookverbod medio2008

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Horeca Nederland praat wel maar doet tekort!
Een niet roker die tegen een totaal verbod is!
Hier sluit ik me bij aan met de toevoeging dat de overheid
het "rookvrije" ondernemers wel wat makkelijker moet maken.

>Cyber< ;een wel roker die voor een gedeeltelijk rookvrije
horeca is :wink:

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Horeca rookverbod medio2008

Ongelezen bericht door Jonjo »

Cyber, het siert je. maar vanavond verse tomatensoep met balletjes.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Horeca rookverbod medio2008

Ongelezen bericht door D1RK »

Voorstel;

Rookvrije Horeca makkelijker een vergunning geven.

Rokers Horeca alleen nog nieuwe verstrekken als tenminste 30% rookvrije zijn in die plaats!

Duidelijke Logo's verplichten, dus Asbak Groen of Rood!

Voorlopig kunnen dan alleen nog rookvrije geopend worden!

Zet rookvrij tijdelijk (5jr?) in lage BTW tarief, zodat ze gesteund worden in de aanloop jaren!

Wat vind U van mijn ideën?
Als er meerdere positief reageren of iets verander willen zien, zouden we dat dan als goed uitgewekt consept aan diverse politieke partijen als wetsvoorstel kunnen indienen!

Het word dus voor Rokers en Niet Rokers dan beter, want alle 2 groepen hebben rechten!

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Horeca rookverbod medio2008

Ongelezen bericht door cybertomaat »

OFTEWEL het oude vertrouwde : ROKEN ???
DAT LOSSEN WE SAMEN WEL OP ??? :wink:

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Horeca rookverbod medio2008

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Printen is dodelijk
Printen is schadelijk voor uw ongeboren kind
Printen veroorzaakt longkanker
Printers leven korter
Printen kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood

Iemand die tegen roken is, of er niet "over kan", is dus per definitie tegen printen of kan er niet over !!!

Oh ja, veel laserprinters en copiers stinken naar ozon. (blijft niet in je kleren hangen overgens)

Laserprinters en copiers moeten dus wettelijk verboden worden op de werkvloer, openbare gebouwen en horeca en er dienen dezelfde regels voor te gelden als het roken.

Zo niet, dan ga ik mogelijk eens heel demonstratief in het ziekenhuis bij het afsprakenbureau een peuk opsteken. (Daar staan n.l. enkele laserprinters t.b.v. afsprakenbriefjes)

De overheid gaat toch niet discrimineren in het voordeel van de schadelijke laserprinter/copier ??? (Of we mogen straks gewoon weer ons sigaretje opsteken op plaatsen waar ook laserprinters/copiers aanwezig zijn) :shock:

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Horeca rookverbod medio2008

Ongelezen bericht door Bailey »

En daarom mogen wij op de zaak geen printers meer in de kamers hebben, maar staan die in een apart gedeelte in de gang. Gelukkig!

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Horeca rookverbod medio2008

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Voldoet dat aparte gedeelte van de gang aan dezelfde wettelijke normen welke voor rokers gelden ? Zo niet, dan moeten ze tijdens de printpauze gewoon naar buiten..... :D

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: Horeca rookverbod medio2008

Ongelezen bericht door 48609 »

Ten alle tijden zullen [pro]rokers zich bedienen van argumenten die er niet toe doen. Dit om niet tot de kern te komen dat roken in het bijzijn van anderen schadelijk is.

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: Horeca rookverbod medio2008

Ongelezen bericht door 48609 »

EINDHOVEN – Het algeheel rookverbod in de Nederlandse horeca gaat pas over elf maanden in, maar aan het Eindhovense Stratumseind kan men vrijdagavond al geheel dampvrij terecht.
Het nieuwe café Big opent dan de deuren, met op die deuren de medeling dat er in het etablissement niet gerookt mag worden.

"Service aan het publiek", verklaren de beide uitbaters, Michel van den Boogaart en Wouter van Westerop. "Er zijn ook onder jonge mensen van zo’n achttien tot twintig jaar veel niet-rokers, en die willen we met ons rookvrij café van dienst zijn. Want in alle andere 56 cafés op het Stratumseind is roken nog toegestaan. Dus eigenlijk zitten alle niet- rokende stappers hier in de straat, waar ze ook naar binnen gaan, nog steeds in de rook van anderen."

Een opvallend detail is overigens dat beide heren zelf de sigaret op z’n zachtst gezegd niet schuwen. Er gaat dagelijks nogal wat in rook op. "Maar we gaan uit van onze gasten", aldus Van den Boogaart. "Ik houd zelf ook van keiharde rock, ben jarenlang te gast geweest op Dynamo Open Air, maar dat wil niet zeggen dat de gasten bij ons in Big daar naar moeten luisteren. Met roken is het hetzelfde: al rook ik graag, er kunnen mensen last van hebben, dus steek ik geen sigaret op."
Langzaam maar heel zeker ......

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Horeca rookverbod medio2008

Ongelezen bericht door Jonjo »

Ook goede morgen.

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Horeca rookverbod medio2008

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Zo zo zo 48609, wordt je ook weer "wakker" ?

Dus het wetenschappelijk bewezen feit dat laserprinters minstens even gevaarlijk zijn als roken vindt jij iets wat er niet toe doet ?

Gesteld de discussie was gegaan over de dodelijke gevolgen van een aanrijding met b.v. een trein. Vervolgens komt er een bewijs, dat een botsing met een modelvliegtuigje even dodelijk is en dit was in de discussie over de trein genoemd. Dan vindt jij het dood gaan door het vliegtuigje er niet toe doen ? DOOD=DOOD hoor :shock:

Maar goed: Ik heb de stille wens, dat 48609 iets overkomt ten gevolge van het gebruik van laserprinters/copiers gelijk hij denkt, wat hem zou kunnen overkomen ten gevolge van meeroken. (en dan heb ik het expliciet niet over ruikende kleding) :shock:

Laten we eens kijken waar zoal laserprinters/copiers staan, waarvan de eigenaar/gebruiker over het algemeen tegen roken is, danwel het roken ontraadt:
Ziekenhuizen, artsenpraktijken, verzekeraars.....

Dan krijg je ongeveer: De dokter ontraadt de patient het roken, terwijl hij zelf achter z'n bureau zit te paffen. (Ofwel: de pot verwijt de ketel)

Konsequent als 48609 dus is gaat ie er bij stivoro op aan dringen de naam te veranderen in stivoroprin en gaat hij bij de overheid lobieen om er voor te zorgen, dat alle laserprinters/copieers worden vervangen door alternatieven welke de gezonheid niet schaden (ook niet tijdens de productie van die alternatieven)

Zolang ie dat niet voor elkaar heeft en zolang de wet niet wordt aangepast om er voor te zorgen dat laserprinter/copiers gelijk worden behandeld als waren het rokers. steek ik rustig een shagje op op plaatsen waar dat niet mag en waar een laserprinter/copier rustig openlijk en niet in een afgeschermde ruimte z'n printjes staat te maken :D

Zodra dan iemand mij verzoekt mijn peuk te doven, doe ik gelijktijdig het verzoek de aanwezige printer/copier uit te schakelen. Zou wel eens aardige tafrelen op kunnen leveren..........

PS Ik heb niets tegen roken en ook niets tegen het gebruik van laserprinters: Ik rook en heb zelf een laserprinter. Ik heb alleen iets tegen hypokrite figuren/instanties.
Eindelijk iets waar kleinschalige burgelijke ongehoorzaamheid iets uit kan halen. :D

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: Horeca rookverbod medio2008

Ongelezen bericht door 48609 »

Ten alle tijden zullen [pro]rokers zich bedienen van argumenten die er niet toe doen. Dit om niet tot de kern te komen dat roken in het bijzijn van anderen schadelijk is.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Horeca rookverbod medio2008

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Ook weer terug 48609, en ik rook nog steeds hoor.

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Horeca rookverbod medio2008

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Ten alle tijden zullen [pro]printers zich bedienen van argumenten die er niet toe doen. Dit om niet tot de kern te komen dat printen in het bijzijn van anderen schadelijk is.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

48609 zal waarschijnlijk expliciet in de uitvaartpolis hebben laten opnemen dat ie in geen geval gecremeerd wil worden omdat ie anders van z'n principes af moet stappen. :shock:

Dan zou ie n.l. toch 1 maal roken en dat kan natuurlijk niet :D :D :D :D

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: Horeca rookverbod medio2008

Ongelezen bericht door 48609 »

Niet alleen de horeca en de coffeeshops, ook overdekte winkelcomplexen, congres- en tuincentra moeten vanaf 1 juli volgend jaar rookvrij zijn.

Dit blijkt uit de toelichting op het besluit dat minister Klink (Volksgezondheid, CDA) gisteren naar de Tweede Kamer heeft gestuurd. Het is de nadere invulling van de gewijzigde Tabakswet waarmee de minister het verbod wil regelen.

Dat het verbod ook de coffeeshops en openbare gelegenheden als winkelcentra betreft, is opvallend. De Tweede Kamer bleek begin vorige maand nog verdeeld over zo’n totaalverbod. In het bijzonder CDA en PvdA verschilden van mening over wat er met de coffeeshops zou moeten gebeuren. Klink zei toen dat hij „verder onderzoek” zou doen naar dit specifieke onderdeel. Volgens zijn woordvoerder zijn coffeeshops „gewoon horeca en vallen ze dus onder het besluit”.

Klink maakt in een toelichting op het besluit duidelijk dat alle horecazaken zonder personeel (zes- à tienduizend gelegenheden) ook onder het verbod zullen vallen. De ondernemers krijgen wel de mogelijkheid om een afgesloten ruimte beschikbaar te stellen voor rokers, maar daar mag dan niet worden bediend. Deze ruimtes zijn, zoals het besluit zegt, in de eerste plaats bedoeld „voor rokers in het bedrijf”. Op (de eerste) overtreding van het besluit of het onvoldoende toezicht houden, staat een boete van 300 euro.
Langzaam maar heel zeker ......

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Horeca rookverbod medio2008

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

TIP voor 48609:
Trek een zwarte confectiepantalon aan, een spierwit overhemd en een zwarte stropdas.
Uiteraard hoort op het overhemd een goed leesbare zwarte badge met witte letters bevestigd te zijn.
Tekst op de badge: Je echte naam en daaronder Fanatieke Anti Roker.

Eerst heb je natuurlijk de anti-rook-bijbel laten drukken, evenals een flink aantal flyers, welke in een zwarte samsonite worden meegezeuld.

Daarna begin je aan je missie: Je gaat alle deuren in Nederland langs om het anti-rook-woord te verkondigen :shock:

Oh, vergeet niet schoeisel met een stalen neus aan te trekken. (als je je voet tussen de deur zet en hij wordt dichtgeslagen........) :lol: :lol:
Vergeet ook niet een kogelvrij vest onder het spierwitte overhemd aan te trekken, want je kunt er donder op zeggen dat achter vele deuren iemand "zit" die je na je preek wel kan schieten :!:


En nou wil ik dus niet meer onderstaande quote van je lezen ! Dit heeft wel degelijk rechtstreeks en direct met je ant-rook-missie te maken:
Ten alle tijden zullen [pro]rokers zich bedienen van argumenten die er niet toe doen. Dit om niet tot de kern te komen dat roken in het bijzijn van anderen schadelijk is.
Iets voor de eerder genoemde flyers misschien ? :lol: :lol:

Oh eh ik steek er nog 1 op ! Mocht je bij mij aan willen bellen: controleer je kogelvrije vest eerst maar eens goed of het wel eierproof is: je wordt door mij gegarandeerd met rotte eieren be"kogeld" :evil:

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: Horeca rookverbod medio2008

Ongelezen bericht door 48609 »

Ten alle tijden zullen [pro]rokers zich bedienen van argumenten en andere onzin die er niet toe doen. Dit om niet tot de kern te komen dat roken in het bijzijn van anderen schadelijk is.

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Horeca rookverbod medio2008

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Doe er dan daadwerkelijk wat aan 48609 i.p.v. hier te gaan zitten quoten:

Ga AKTIEF tegen het roken strijden. HIER bereik je maar een fractie van de totale Nederlandse rokers. En kom nou niet met de smoes eh.. ik bedoel quote, dat je daar geen tijd voor hebt: dan MAAK je maar tijd.

Wees dan een echte idealist en bewijs dat door mijn eerder gequote tip ter harte te nemen. Misschien levert je dat tenminste nog enig respect op.

Neem een voorbeeld aan de Australier, welke het zat was om constant bekeerd te worden door mormonen. Hij vloog naar Amerika en ging in een mormoonse wijk het atheisme prediken. DIE gast verdient respect. Het bleef niet bij woorden alleen.......

Ik steek er maar weer 1 op.... en eh... de rotte eieren staan klaar :lol:

thatsme
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2007 14:42

Re: Horeca rookverbod medio2008

Ongelezen bericht door thatsme »

Beste Rozenwater,

Ik snap je argumentatie niet helemaal. Het feit dat printers misschien schadelijk zijn doet toch niets af aan het feit dat roken ook schadelijk is!

Da's net als een rechter tegen een misdadiger zegt 'Wat u heeft gedaan is verkeerd, maar we doen er niets aan. Er zijn namelijk nog meer misdadigers op de wereld die niet gepakt zijn. Dus we doen bij u ook niets voordat we de rest hebben'

Tja dan gebeurt er natuurlijk nooit wat op deze wereld. Ik zou zeggen; richt de STIVOPRIN op, als je je daadwerkelijk zo ergert aan al die printers in dit land. :D
En gebruik het niet als afleiding voor het feit dat roken ontzettend slecht voor jezelf en de mensen rondom je is!

Gesloten