LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Horeca rookverbod medio2008

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: Horeca rookverbod medio2008

Ongelezen bericht door 48609 »

Amen!

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Horeca rookverbod medio2008

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Beste thatsme, ik gebruik al jaren een laserprinter en ik rook al 40 jaar !

Het gaat me helemaal niet om de printers op zich. Het gaat om de rare principes die de overheid hanteert tegen schadelijke effecten van dingen:
Als het schadelijke effect van het een net zo groot is als van het ander, dienen beide (of meer) zaken gelijkelijk aangepakt te worden.

Helaas speelt er bij de overheid in dit soort kwesties blijkbaar ook het economisch belang een zeer grote rol......

48609, nog steeds niet op pad ? De eieren wachten... :lol:

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: Horeca rookverbod medio2008

Ongelezen bericht door 48609 »

Ten alle tijden zullen [pro]rokers zich bedienen van argumenten en andere onzin die er niet toe doen. Dit om niet tot de kern te komen dat roken in het bijzijn van anderen schadelijk is.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Horeca rookverbod medio2008

Ongelezen bericht door Jonjo »

Best nummertje, ik schat jou in als een oude bok die alleen maar moeilijkheden opzoekt. Best nummertje het enige dat schadelijk is en dodelijk, LEVEN.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Horeca rookverbod medio2008

Ongelezen bericht door bot321 »

achtenveertigduizendzeshonderdennegen is heel kort van stof.
Dat komt omdat hij nu een vervent of(ferfent) voorstander is van de e-sigaret.Verdenk hem er zelfs van dat hij Ruyan is.Maar zal vast de reacttie van achtenveertigduizendzeshonderdennegen erop zetten.

Ten alle tijden zullen [pro]rokers zich bedienen van argumenten en andere onzin die er niet toe doen. Dit om niet tot de kern te komen dat roken in het bijzijn van anderen schadelijk is.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Horeca rookverbod medio2008

Ongelezen bericht door testcase »

De rokers roeren zich, omdat hun verslaving dreigt te worden ingeperkt.

Roken dient geen enkel doel. Het is niet lekker, het stinkt en is ongezond. Iedere niet-roker weet en voelt dat en bergijpt niet dat rokers dat niet(willen) zien. Rokers zijn wel verslaafd. Dit is een ziekte en met met zorg behandeld worden. Neem ze dus niet kwalijk dat ze sputteren. Het is slechts de verslaving die voor ze spreekt. Ze zijn pas in staat die hun ziekelijk gedrag te zien als ze clean zijn en daar is moed voor nodig.

Ondertussen moet de wetgeveving doorgaan. We leven in een vrij land. Dus laat ze roken als ik er maar geen last van heb.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Horeca rookverbod medio2008

Ongelezen bericht door D1RK »

Roken stikt meestal, gewoon een stuk stro in je bek!
Maar een sigaartje per maand is voldoende, dan rook je met smaak, en omdat de geur zolang kan blijven hangen, zowel in huis al kleding doe ik het gewoon op straat, rustig wandelend!

Zo kan het dus ook, maar dan geen drukke straat....
Ben ik nu de enige roker die voor een rookverbod is?

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Horeca rookverbod medio2008

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

testcase je zegt dat roken geen enkel doel dient moet dat dan, jou tekst hier dient ook geen enkel doel en dat doe je toch ook.
Zins wanneer is roken een ziekelijk gedrag? als je zo redeneert kan je alles wel waar jij niet van houdt een ziekelijk gedrag noemen.
En tuurlijk kan je me laten roken en tuurlijk heb je daar geen last van want ik vraag niet of je erbij komt staan :lol:

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: Horeca rookverbod medio2008

Ongelezen bericht door 48609 »

Minister Klink heeft besloten per 1 juli 2008 de hele sportsector tegelijk met de horeca rookvrij te maken.

Tussen 2004 en 2006 heeft de sportsector met een grote inspanning ervoor gezorgd dat het aantal sportverenigingen dat rookbeleid voert sterk is toegenomen. Het ministerie van VWS wil met wetgeving bereiken dat de sportsector volledig rookvrij wordt.

De afspraken die in het kader van de zelfregulering in 2004 zijn gemaakt en de daaropvolgende campagne 'Rookafspraken. Da's wel zo sportief' hebben er voor gezorgd dat het aantal sportverenigingen dat rookafspraken heeft en kenbaar maakt is gestegen van 38% naar 66% (uit rapportage Roken en rookbeleid in de sport, meting 2006, Mulierinstituut 2007).

De werkingssfeer van deze algemene maatregel van bestuur strekt zich dus uit tot alle sportaccommodaties waaronder sportkantines, ongeacht of zij door de overheid gesubsidieerd worden en ongeacht of het om binnen- of buitensport gaat.
Langzaam maar heel zeker ......

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Horeca rookverbod medio2008

Ongelezen bericht door testcase »

NijMeGeN

Mijn quote was
Ze zijn pas in staat die hun ziekelijk gedrag te zien als ze clean zijn en daar is moed voor nodig.
Ik begrijp uit je reactie dat je nog niet zover bent.


EEN ROOKVRIJ HORECA IS EEN RECHT

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Horeca rookverbod medio2008

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Hoezo ziekelijk, volgens mij ben jij ziekelijk.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Horeca rookverbod medio2008

Ongelezen bericht door testcase »

Ziekelijk om dat roken je leven beheerst, meer dan je wilt toegeven, dat begrijp ik wel. Nicotine is een van de meest verslavende stoffen ter wereld. Direct na het gebruik van nicotine, reageert je lijf meteen dat het meer wilt. Zo erg dat je in het begin(als je begint met roken) het inademen van viese verbrandingsgassen voor lief neemt. Als je daar aan gewent bent geraakt overheerst het jezelf continu willen bevredigen met de nicotinestof. Dit begint al direct nadat je een sigaret hebt uitgemaakt. Als je uiteindelijk je volgende opsteekt wordt heel tijdelijk je behoefte bevredigd. Dit ervaar je als lekker. Daarom zeggen rokers dat roken lekker is. Terwijl iedereen rationeel kan bedenken dat dat onzin is. Je bevredigt alleen de roep om een verslavende stof. Uiteindelijk ben je continu bezig met de vraag of hoe en wanneer je jeelf weer kunt bevredig met nicotine. Dan is het natuurlijk heel vervelend als er drempels opgeworpen worden. Als je stopt met roken zal uiteindelijk de verslaving overwonnen worden. Je zult vebaasd zijn over het "vrijheidsgevoel"dat dit je oplevert en je zult dan pas weer kunnen realiseren, hoe ongelovelijk smerig roken eigenlijk is. Maar zoals ik al zei, er is wel moed voor nodig. ik veroordeel je niet want je weet niet beter, je leven w0rdt beheersd door je verslaving, maar daarom hoeven anderen niet te lijden onder jouw verslaving.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Horeca rookverbod medio2008

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Wie lijd er onder mijn verslaving??????

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Horeca rookverbod medio2008

Ongelezen bericht door testcase »

Het feit dat je zo'n vraag stelt, bewijst mijn stelling.
Het heeft geen enkele zin zo'n vraag te beantwoorden als je niet wilt inzien dat je ziek bent. Nogmaals ik veroodeel je niet, ik beoordeel je slechts. Je zult veel hulp nodig hebben.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Horeca rookverbod medio2008

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Nogmaals idioot (wie lijd er onder mijn verslaving)?????
Mocht je geen antwoordt kunnen geven doe voortaan dan ook niet van die wazige uitspraken.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Horeca rookverbod medio2008

Ongelezen bericht door testcase »

Nederand moet opschieten
Generelles Rauchverbot in Österreich


Wien (dpa). Die österreichische Regierung will bis zum Ende des Jahres an allen Arbeitsplätzen ein generelles Rauchverbot einführen. Außerdem soll es innerhalb von drei Jahren in 90 Prozent aller Restaurants und Cafés rauchfreie Zonen geben, so Gesundheitsministerin Maria Rauch-Kallat in einer Mitteilung.

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: Horeca rookverbod medio2008

Ongelezen bericht door 48609 »

Radio 1 14-8: In verschillende staten is het al verboden om te roken in een auto met kinderen onder 16 jaar en er gaan stemmen op om roken thuis in het bijzijn van kinderen ook te verbieden.
Creeer je eigen kanker, niet die van een ander!

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Horeca rookverbod medio2008

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Er word hier nog heel wat over en weer geroepen zie ik.
Rokers vs. ANTI rokers ... Houd t dan nooit op ???

Ik kan ... na het (her) lezen van dit topic maar tot een
ECHTE conclusie komen :
ROKERS ZIJN SOCIALER ALS NIET-ROKERS !!!

Er hebben namelijk VEEL ROKERS begrip voor een GEDEELTELIJK
ROOKVRIJE HORECA (niet roken cafe's e.d.)
maar de niet rokers willen ALLES ROOKVRIJ ......

Het is dus niet de ROKER die geen rekening houd met de ANTI'S...
NEE ... het is precies andersom .

IK ZEG : laat mij lekker roken waar jij geen last van me hebt,
maar mijn gezin en huisdieren ook niet (alleen andere rokers)

EN JIJ (nietroker) gaat lekker uit (eten,drinken) waar NIET word
gerookt. ZO SIMPEL IS HET >>> PUNT <<<

>cybertje<

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Horeca rookverbod medio2008

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Precies cybertomaat ik heb er absoluut alle begrip voor als mensen niet tegen rook kennen en zal er dan ook altijd rekening mee houden, maar als ze beginnen over ziekelijk enz........ zijn ze aan het verkeerde adres.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Horeca rookverbod medio2008

Ongelezen bericht door cybertomaat »

maar als ze beginnen over ziekelijk enz........ zijn ze aan het verkeerde adres.
PRECIES.
Deze klagers zijn vaak zwakke beestjes zonder (natuurlijke)
weerstand tegen ziektes e.d. (is maar een theorie hoor :lol: )
Die hadden het in "het wild" nooit gered denk ik.

Wij rokers sterven jonger ... ja idd.
Onze uiterste houdbaarheidsdatum ligt wat dichter bij hoe het
door de natuur bedoeld was ... MAAR we leven lang zat,
met onze "hogere" weerstand om sterk nageslacht voor te brengen :wink:

En dit is een geintje hoor ... tegenover al die "serieuze onzin" :lol:

>cybertje<

Gesloten