LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Idiote regelgeving aangaande ........ aanstekers !

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Idiote regelgeving aangaande ........ aanstekers !

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Aan (vooral) wegwerpaanstekers worden eisen gesteld aangaande kindveiligheid.

Ik vind die regelgeving gewoonweg idioot:
Het werkt kostprijs verhogend en het effect op veiligheid lijkt mij nihil.
Kinderen zijn vaak slimmer dan we denken........
Eens kijken waar de kleintjes nog meer vuurtjes mee kunnen maken:
Lucifers, een vergrootglas en gelijkwaardige zaken zoals lenzen van camera's en wie weet nog meer.....

Toen ik vier was placht ik mijn vuurtjes te maken met een vergrootglas.

Waarom zit er op genoemde artikelen geen beveiliging voor kinderhandjes ? (Zou trouwens niet weten hoe)

De enigste oplossing ligt in het verantwoordelijkheidsgevoel van ouders/opvoeders: Bewaar dergelijke zaken op een voor kinderen onbereikbare plek OF neem het gevaar van vuur mee in de opvoeding.
(Dat laatste schort er blijkbaar nog wel eens aan: anders zouden sommige jongeren niet opzettelijk andermans eigendommen in de hens steken)

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Idiote regelgeving aangaande ........ aanstekers !

Ongelezen bericht door Martin1976 »

je zegt het zelf al, je zou niet weten hoe je een beveiliging op een vergrootglas kunt aanbrengen. En wel op een aansteker, dus een goede zaak van de overheid. Als het brandwonden of een brandend huis kan voorkomen, prima maatregel!

kiz
Berichten: 2313
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Idiote regelgeving aangaande ........ aanstekers !

Ongelezen bericht door kiz »

Ik ben het met L.Rozenwater eens:
De enigste oplossing ligt in het verantwoordelijkheidsgevoel van ouders/opvoeders: Bewaar dergelijke zaken op een voor kinderen onbereikbare plek OF neem het gevaar van vuur mee in de opvoeding
Die kinderbeveiliging op aanstekers is namelijk een glad stripje dat iets boven de stroeve delen van het wieltje van de aansteker uitsteekt. Door dit in te drukken kun je het wieltje draaien en dus de aansteker gebruiken. Echter, door mijn reuma krijg ik dat niet voor elkaar, terwijl ik toch echt af en toe een theelichtje wil aansteken.

Gesloten