LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ziekte kosten verzekering

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
goldstar
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2009 19:00

ziekte kosten verzekering

Ongelezen bericht door goldstar »

hallo allemaal ik wil even mijn hart luchten ik betaal elke maand 230 euro aan groeneland achmea ik ben ook gronich ziek heb dus elke maand nieuwe medicijnen nodig nou vandaag was het zover ik moest nieuwe medicijnen halen ik wilde de zak met medicatie aanpakken toen die mevrouw achter de balie zei u moet 167 euro betalen mevrouw ik keek haar eens aan en vroeg of ze een grapje maakte wat niet het geval bleek te zijn toen zei ik op mijn beurt u mag de medicijnen houden en dit is ook geen grapje en ik laat me uit het ziekenfonds gooien ik was woedend maar dan krijgt u een boete u MOET verzekerd zijn ik zei toen ik moet niks het enige wat ik nog MOET DOEN IS DOODGAAN en als ik DOOD BEN MAG DE OVERHEID ER VOOR ZORGEN DAT IK ONDER DE GROND KOM want ik ga mijn MONUTA VERZEKERING ook OPZEGGEN vanaf VANDAAG KOM IK DE DEUR NIET MEER UIT WANT IK HEB GEEN MEDICIJNEN MEER ikheb een longziekte en heb reuma IK HEB OOK EEN SCKOETMOBIEL GEKREGEN MOEST IK OOK MAAR EVEN BETALEN NOU JONGENS KOM HEM MAAR HALEN IK BEN HEM NA VANDAAG NIET MEER NODIG wij hebben ROOD CHINA EN ROOD RUSLAND GEHAD WELKE KLEUR HEEFT NEDERLAND GEEEN ORANJE A.U.B ik SCHAAM me dood ik ben een NEDERLANDER DEMOCRATIE VRIJE MENINGSUITING ME HOELA wij worden behandeld als kleine kinderen NOU IK DOE NIET MEE gij WREDE KABINET IK VERTIK HET KOM MAAR IK WACHT :evil: :evil: :evil:

Kicoa
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 apr 2007 23:26

Re: ziekte kosten verzekering

Ongelezen bericht door Kicoa »

En, is het gelukt?

goldstar
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2009 19:00

Re: ziekte kosten verzekering

Ongelezen bericht door goldstar »

jazeker ik krijg nu een stempel op mijn medicijnenlijst omdat ik gronich ziek ben hoef dus niet te betalen MAAR HEB NU WEL EEEN STEMPEL MAG DE KROEG NIET IN OMDAT IK VAN BINNEN ZWART BEN IK BEN ROKER VROEGER MOCHT JE ER NIET IN OMDAT JE VAN BUITEN ZWART WAS NU IS HET ANDERSOMDE JODEN KREGEN EEN STER IK ALLEEN NOG EEN STEMPEL BEN BLIJ DAT IK GEEN MOSLIM BEN WANT DIE HEBBEN HET OOK NIET GEMAKKELIJK WANT DE ECHTE MOSLIM HOUD VAN VREDE EN IS EE :shock: RLIJK EN OPRECHT ELK VERHAAL HEEFT 2 ZIJDEN MENEER WILDERS ALS JE DE LEUGENS GELOOFT DIE JE HOORT BEN JE NOG ZIELIGER DAN DE PERSONEN DIE DE LEUGEN VERSPREID

Kicoa
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 apr 2007 23:26

Re: ziekte kosten verzekering

Ongelezen bericht door Kicoa »

sterke medicijnen...

companancy
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:44

Re: ziekte kosten verzekering

Ongelezen bericht door companancy »

sorry ik moet er mee lachen hoe u het allemaal formuleert maar eigenlijk is het niks om te lachen en bloed serieus

ik weet precies wat u bedoeld want het gaat mij precies zo.

ik ben alleen met mijn zoon en betaal 176 euro per maand
met een uitkering natuurlijk. nou ik zeg het is een rip uit je lijf.
maar omdat je chronisch bent is dat een must.

dus je betaald al meer dan normaal
plus die 255 euro krijg je nooit terug daar dat je altijd medicijnen enz nodig hebt
en je moet nog eens 155 verplichte eigen risico betalen
dan niet te vergeten dat je dan ook nog eens hier en daar moet betalen voor je medicijnen of zelfs als is het homeopathie dan moet het bij de apotheek verkocht worden dan krijg je het terug maar anders niet en daar verkopen ze het niet dus ben je de pineut en kun je het zelf betalen
nou mooi is dat waarom heb je het dan op je polis staan?

en zo zijn er nog meer van die dingen maar mopperen enz heeft geen nut want er is niemand die luistert.


:twisted:

companancy
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:44

Re: ziekte kosten verzekering

Ongelezen bericht door companancy »

goh ja
dat is ook zo een vet pot he die zorgtoeslag
compenseert echt
37 euro per maand goh
waar hebben we het over

mijn excuses hoor vogel

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: ziekte kosten verzekering

Ongelezen bericht door SJZ »

Volgens mij is die zoon van jou al zo oud dat-ie zijn eigen brood verdient ... hoe kom je anders aan 176 zorgverzekering? Kinderen onder de 18 zijn toch gratis?

companancy
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:44

Re: ziekte kosten verzekering

Ongelezen bericht door companancy »

een zoon van 11 kan zijn eigen kost niet zelf verdienen
ciz

Abarth
Berichten: 125
Lid geworden op: 24 jan 2008 19:33

Re: ziekte kosten verzekering

Ongelezen bericht door Abarth »

dan ben ik toch benieuwd wat voor aparte ziekte Uw zoon heeft dat dit niet vergoed wordt.

companancy
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:44

Re: ziekte kosten verzekering

Ongelezen bericht door companancy »

ik weet niet of je het tegen mij hebt maar mijn zoon heeft geen enge ziekte
dat heb ik ook nooit gezegd

ik heb alleen gereageerd op het stukje va goldstar
groetjes

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ziekte kosten verzekering

Ongelezen bericht door kweenie »

Je gaf aan dat je 'chronisch bent', vandaar Abarths vraag. Maar Abarth was er blijkbaar vanuit gegaan dat de zoon ziek was.

Ik vind 176 per maand voor de zorgverzekering wel heel erg hoog. Dan vraag ik met toch af waarom je zo'n dure zorgverzekering hebt. Volgens mij heb je dan zo ongeveer de meest uitgebreide dekking gekozen, waarbij ik me afvraag of dat werkelijk nodig is. Ook als je een chronische ziekte hebt, zijn er waarschijnlijk wel minder uitgebreide pakketten die toch ook de ziekte vergoeden. En zeker als je een uitkering krijgt vind ik het raar dat je zo'n dure verzekering hebt. Maar wij hebben natuurlijk geen idee over de chroische aandoening, dus weten we ook niet welke dekking voldoende zou zijn.

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: ziekte kosten verzekering

Ongelezen bericht door Byob »

Ik zat ook al te broeden op een reactie op de dingen van Companacy..

Iets met:

- € 176,00 premie per maand :shock:
- Uitkering :shock:
- € 37,00 zorgtoeslag waar hebben we het over :shock:
- Kind van 11 en dan nog € 176,00 per maand premie :shock:
- Wie is er nu eigenlijk ziek? Is er iemand ziek?


Maar even terugkomen op de topicstarter, de schreinende gevallen ontstaan in mijn ogen op het moment iemand ziek is, en alle medicijnen die wel op de lijst voor vergoeding staan geprobeert zijn maar niet helpen. Om er vervolgens achter te komen dat er ergens anders op de wereld wel medicijnen zijn, die wel helpen, maar vaak heel veel geld kosten, en vervolgens niet voergoed worden door welke vorm van verzekering dan ook maar...


Verder mag je als (chronisch) zieke in Nederland toch verwachten dat de hulp en de middelen, voor zover natuurlijk medisch noodzakelijk, voor vergoeding in aanmerking komen? Dat daar enige beperkingen in gesteld worden kan ik mij voorstellen, anders wordt de zorgpremie voor iedereen onbetaalbaar...

Gesloten