LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gemeentelijke heffingen Capelle aan den IJssel

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Amie
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 jan 2009 13:56

Gemeentelijke heffingen Capelle aan den IJssel

Ongelezen bericht door Amie »

Wie kan mij uitleggen ik 79m3 water per jaar verbruikt en voor 300m3 aan rioolbelasting betaal. Bezwaar gemaakt tegen deze heffing en het antwoord van gemeente = u loost meer water op het riool dan u verbruikt????
Uitleg wordt niet gegeven we hebben uw bezwaar afgewezen en hier moet u het mee doen. Knettergek zijn die ambtenaren. Het is een dievenbende en dit is mijn antwoord en hier zullen zij het mee moeten doen. Zijn er meer mensen die uitgebuit worden door hun gemeente schrijf hier uw verhaal. Graag zou ik zien dat dit probleem in een Tros Radar uitzending belicht wordt want er zullen ongetwijfeld meer van dit soort gemeentelijke oplichters zijn.

Kicoa
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 apr 2007 23:26

Re: Gemeentelijke heffingen Capelle aan den IJssel

Ongelezen bericht door Kicoa »

Wellicht last van een zware stoelgang?

Sorry, flauwe opmerking. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit opgelet wat ik loos....staat dat op het aanslagbiljet? Zal er eens op letten.

priewjet
Berichten: 223
Lid geworden op: 18 nov 2005 21:16

Re: Gemeentelijke heffingen Capelle aan den IJssel

Ongelezen bericht door priewjet »

Het is een dievenbende en dit is mijn antwoord en hier zullen zij het mee moeten doen.
Het lijkt de Rijdende Rechter wel.

Maar alle gekheid op een stokje: voor de rioolheffing betaalt u simpelweg een vast bedrag per aansluiting. Niet alleen in Capelle aan den IJssel, dat is in vrijwel alle gemeenten zo. In Capelle aan den IJssel betaalt de eigenaar van de woning € 107 per jaar en de gebruiker € 86. En ben je eigenaar van je woning, dan staan allebei die bedragen op je aanslag.
Huurders betalen die € 107 van de eigenaar uiteindelijk ook: dat bedrag zit gewoon in de huurprijs verdisconteerd.

Amie
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 jan 2009 13:56

Re: Gemeentelijke heffingen Capelle aan den IJssel

Ongelezen bericht door Amie »

De rijdende rechter opmerking dat was in 1e instantie hun antwoord. Er is echter verschil tussen particulieren en bedrijven in deze gemeente. Bedrijven worden wel afgerekend op hun waterverbruik. Dat is dus meten met 2 maten. En het vaste bedrag wordt afgemeten naar een verbruik van 300m3. Staat zelfs in de bijsluiter.

priewjet
Berichten: 223
Lid geworden op: 18 nov 2005 21:16

Re: Gemeentelijke heffingen Capelle aan den IJssel

Ongelezen bericht door priewjet »

Het antwoord van de gemeente had wellicht wat anders moeten worden geformuleerd. Maar ze doen het in elk geval niet fout.

Gesloten