LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boete CJIB in 1 keer betalen, kan dit ook anders??

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Boete CJIB in 1 keer betalen, kan dit ook anders??

Ongelezen bericht door sjoegel »

Het klopt dat mensen vaak te snel oordelen over anderen maar als ik die vriendin was zou ik toch even langs de notaris gaan.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Boete CJIB in 1 keer betalen, kan dit ook anders??

Ongelezen bericht door mar42 »

Ook dat slaat weer nergens op natuurlijk. :? :?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Boete CJIB in 1 keer betalen, kan dit ook anders??

Ongelezen bericht door sjoegel »

Wat ik ook nog kwijt wil is dat ik het onverantwoord vind je kind op een opgevoerde scooter te zetten.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Boete CJIB in 1 keer betalen, kan dit ook anders??

Ongelezen bericht door mar42 »

Hallo hij is volwassen 19 jaar nu en ten tijde van ongeluk 18 , dus zijn eigen veratwoording, en heb jij vroeger niet iets gedaan wat je ouder hebben verboden. En ik heb hem er niet opgezet en gezegd joh rij jij maar lekker hard, en veroorzaak maar zoveel mogelijk ongelukken.
Dat slaat kant nog wal.
Jij hebt blijkbaar geen kinderen.

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Boete CJIB in 1 keer betalen, kan dit ook anders??

Ongelezen bericht door Mendoza »

Voorwaarden voor een betalingsregeling bij het CJIB zie onderstaande link.
http://cjib.nl/onderwerpen/veelgestelde ... eling.aspx

__oi__
Berichten: 441
Lid geworden op: 16 apr 2008 20:11

Re: Boete CJIB in 1 keer betalen, kan dit ook anders??

Ongelezen bericht door __oi__ »

Als er zelfs geen moment door een poster gepoogd wordt antwoord op de vraag te geven dan kan je die persoon het beste negeren Mar42. Mr Sjoegel is overduidelijk op iets anders uit. Geloof niet dat we het vaak eens zijn, en er is niets mis met een beetje provoceren of een beetje cynisme, maar dit raakt , zoals je zelf al aangaf, kant nog wal.
Natuurlijk heb jij je kind niet op die opgevoerde scooter gezet, en natuurlijk keur je zijn (rij) gedrag af en betreurt hij en jij het ongeval. Zoals je al zei, de schuldvraag staat hier niet ter discussie. Sommige dingen heb je als ouder gewoon niet in de hand.
Succes.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Boete CJIB in 1 keer betalen, kan dit ook anders??

Ongelezen bericht door mar42 »

Dank je oi,

Dat klinkt tenminste bemoedigend(of zoiets maar je snapt wat ik bedoel) dank je voor je waardering :wink:
En zal op dit soort berichten "proberen" niet meer te reageren.

miraltje
Berichten: 155
Lid geworden op: 26 okt 2003 16:09

Re: Boete CJIB in 1 keer betalen, kan dit ook anders??

Ongelezen bericht door miraltje »

Geplaatst op 28 Jun 2009 10:56 door mar42


--------------------------------------------------------------------------------

Hij kon de auto niet ontwijken, omdat het onoverzichtelijke situatie was.

En hij reed niet tehard omdat ik zoals ik mijn verhal vertelde, er aan beide zijden hoge bosjes stonden, en er van links ook verkeer kon komen.
En hij dus zijn snelheid heeft aangepast naar ong 15 á 20 km, omdat zoals jullie niet lezen het een zelfmoord poging is als je daaruit komt met een snelheid van meer dan 20 kom per uur, en dit geld ook voor fietser of voetganger die daar vandaan had gekomen.
als dit zo'n onoverzichtelijke situatie was, dan was die 15 a 20 km ook nog te snel, dan had u zoon stapvoets moeten rijden.

bestuurders van motorvoertuigen dienen namelijk hun voertuig te kunnen beheersen/stoppen waarover ze de weg kunnen overzien.

als dat niet mogelijk is moet je je afvragen of de betreffende bestuurder wel terecht zijn rijbevoegdheid heeft.

daar doet de onoverzichtelijke situatie niks aan af,u zoon in dit geval is niet de enigste die hier langs gaat.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Boete CJIB in 1 keer betalen, kan dit ook anders??

Ongelezen bericht door mar42 »

Rijbevoegdheid om een scooter te rijden :? hij heeft een scooter/brommer certificaat.

Dan moeten er nog heel wat mensen van de weg af gehaald worden, als je het zo bekijkt :lol: :lol:
Maar daar gaat het hier nog steeds niet om, ik heb al genoeg aangeleverd gekregen, om of wel of niet een brief te schrijven met het verzoek om in 2 a 3 termijnen te mogen betalen. En zo niet dan schiet zijn vriendin dit voor.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Boete CJIB in 1 keer betalen, kan dit ook anders??

Ongelezen bericht door kweenie »

Nog een kleine tip over het geld lenen bij de vriendin. Ik weet niet precies om welk bedrag het gaat, maar het is een kleine moeite om even een briefje in tweevoud te maken waarin ze op papier zetten dat hij bedrag x heeft geleend van haar. Daarvoor zijn op internet wel voorbeelden te vinden.

Het gaat hier niet zozeer om wantrouwen of zo, maar het is ook handig om onduidelijkheid in de toekomst te voorkomen over bv. hoe het wordt terugbetaald en of er rente moet worden betaald. Als je een keer een kwartiertje even die dingen op papier zet, dan hoef je er nooit meer naar te kijken en voorkom je dat er ooit ruzie over kan ontstaan.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Boete CJIB in 1 keer betalen, kan dit ook anders??

Ongelezen bericht door mar42 »

Hij hoeft bij zijn vriendin geen rente te betalen hoor, ze lenen wel vaker van elkaar. En ze hoeven ook geen contract of zoiets op te stellen. haar ouders weten er ook van. Zou ook een beetje raar zijn om dat te doen, vooral omdat ze al 4 jaar een relatie hebben met elkaar. En volgend jaar gaan samen wonen, daar zijn ze nu al mee bezig, om te kijken of het een flatje word of een kleine eengezinswoninkje.

Lavar
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mei 2012 12:59

Re: Boete CJIB in 1 keer betalen, kan dit ook anders??

Ongelezen bericht door Lavar »

Heb de meeste reacties gelezen de meningen zijn verdeeld. Dat je een boete krijgt voor het rijden door roodlicht terecht. Gezien de hoogte van de boete wil men vaak in termijnen betalen. Mag niet van justitie want dan is het geen straf meer, het is BLIJKBAAR alleen een straf wanneer je de boete in één keer betaald.

Ik ben zelf de mening toegedaan dat wanneer je OPZETTELIJK door rood rijdt je de boete van 220 euro ook verdient. Maar je kan ook een weg rijden die je misschien wel tientalle keren pe week rijdt, even niet oplet of door een verkeerssituatie gedwongen te laat rood. Ook dan is het rijden door roodlicht en is de boete is terecht. Wordt je gedwongen door rood te rijden dan zou zo'n situaties bespreekbaar moeten zijn in de vorm van een bezwaarschrift.

Zo'n laatste situatie is een familielid overkomen, deze zegt zelf ik rij daar iedere dag, ik stop altijd voor het verkeerslicht want ik weet dat daar een camera in zit en ik zit niet te wachten op een boete, maar onlangs ging ik door rood stom lette niet op. Resultaat geflitst en een boete van 220 + 6 = 226 euro. En men is bereid om de boete te betalen.

De persoon die door rood ging ken ik uit mijn vriendenkring, men heeft het financieel zeer zwaar. De betreffende familie bestaat uit drie personen, een kind van vier, de man deshuizes afgekeurd voor zijn werk door een spierziekte en wacht op een toewijzing van de uitkering, de vrouw deshuizes werkt drie ochtende in de week en wil meer werken maar die kans is er niet. Ze krijgen voetsel van de voetselbank en moeten elke euro drie keer omdraaien. Minus alle kosten blijft er per week een bedrag tussen 30 en 50 euro over. We weten allemaal dat een kind geld kost, het restant bedrag vliegt de deur uit. Verder krijgt men veel hulp van vrienden en familie.

Verder wil men, zoals eerder vermeld, de boete betalen, alleen gaat het hen niet lukken het bedrag in één keer te voldoen. Men zou graag in termijnen willen betalen, dat kan niet want betalen in termijnen is geen straf !!?? want dan een beloning !!?? Las een opmerking van, dan leg je iedere week toch wat weg, in deze situatie hoe dan !!?? Het bedrag in één keer laten betalen is voor deze familie een doodsteek.

Er zal ongetwijfeld gereageerd worden van door rood gereden eigen schuld dan moet je ook de boete betalen. Mee eens dat vind de kennis ook.

Ik wil allen met dit stuk aangeven dat er ook situaties zijn die rechtvaardigen dat een boete in termijnen betaald zou moeten kunnen worden.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Boete CJIB in 1 keer betalen, kan dit ook anders??

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Lavar schreef:Wordt je gedwongen door rood te rijden dan zou zo'n situaties bespreekbaar moeten zijn in de vorm van een bezwaarschrift.

Zo'n laatste situatie is een familielid overkomen, deze zegt zelf ik rij daar iedere dag, ik stop altijd voor het verkeerslicht want ik weet dat daar een camera in zit en ik zit niet te wachten op een boete, maar onlangs ging ik door rood stom lette niet op. Resultaat geflitst en een boete van 220 + 6 = 226 euro. En men is bereid om de boete te betalen.
En hoe is deze persoon dan 'gedwongen' om door rood te rijden ? Zat er iemand naast die deze persoon dwong om vooral niet op te letten ? Gedwongen door rood zou een situatie zijn als een automobilist een aanwijzing krijgt van een politie-agent die bv het verkeer staat te regelen.

Voor mensen die zo weinig te besteden hebben, is een auto hebben en rijden mogelijk wel te duur. Als mensen zo weinig te besteden hebben, zouden ze wel 3x moeten uitkijken in het verkeer en niet tegen bekeuringen aanlopen.

Ik begrijp uw argumenten wel om te pleiten om in termijnen te kunnen betalen, echter ik kan de redenering van Justitie ook wel begrijpen. Bovendien wat als dezelfde persoon volgende week weer niet oplet en weer een bekeuring krijgt ? Hoe zou dat moeten ? Een betalingsregeling van 3 jaar om de bekeuringen af te betalen ?

Misschien kunt u het wel voorschieten en dat ze u in termijnen terug betalen.

brokkel
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 mar 2011 13:11

Re: Boete CJIB in 1 keer betalen, kan dit ook anders??

Ongelezen bericht door brokkel »

Lavar schreef:Ik wil allen met dit stuk aangeven dat er ook situaties zijn die rechtvaardigen dat een boete in termijnen betaald zou moeten kunnen worden.
Inderdaad, maar bij een boete van 226 euro zijn dat er maar zeer weinig. Dit bedrag is laag en in hoeveel termijnen zou dit dan moeten?
Je hebt bij boetes een behoorlijk lange betalingstermijn van ongeveer 2 maanden + de tijd tussen de overtreding en het verzenden van de beschikking. Dus je hebt meer dan voldoende tijd om dit geld bijelkaar te krijgen.
Alhoewel het misschien zeer moeilijk voor jouw familielid is om het persoonlijk op te brengen zie ik inderdaad net als Emmy75 geen enkele reden om termijnbetalingen te rechtvaardigen.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Boete CJIB in 1 keer betalen, kan dit ook anders??

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Lavar schreef:Heb de meeste reacties gelezen de meningen zijn verdeeld. Dat je een boete krijgt voor het rijden door roodlicht terecht. Gezien de hoogte van de boete wil men vaak in termijnen betalen. Mag niet van justitie want dan is het geen straf meer, het is BLIJKBAAR alleen een straf wanneer je de boete in één keer betaald.

Ik ben zelf de mening toegedaan dat wanneer je OPZETTELIJK door rood rijdt je de boete van 220 euro ook verdient. Maar je kan ook een weg rijden die je misschien wel tientalle keren pe week rijdt, even niet oplet of door een verkeerssituatie gedwongen te laat rood. Ook dan is het rijden door roodlicht en is de boete is terecht. Wordt je gedwongen door rood te rijden dan zou zo'n situaties bespreekbaar moeten zijn in de vorm van een bezwaarschrift.

Zo'n laatste situatie is een familielid overkomen, deze zegt zelf ik rij daar iedere dag, ik stop altijd voor het verkeerslicht want ik weet dat daar een camera in zit en ik zit niet te wachten op een boete, maar onlangs ging ik door rood stom lette niet op. Resultaat geflitst en een boete van 220 + 6 = 226 euro. En men is bereid om de boete te betalen.

De persoon die door rood ging ken ik uit mijn vriendenkring, men heeft het financieel zeer zwaar. De betreffende familie bestaat uit drie personen, een kind van vier, de man deshuizes afgekeurd voor zijn werk door een spierziekte en wacht op een toewijzing van de uitkering, de vrouw deshuizes werkt drie ochtende in de week en wil meer werken maar die kans is er niet. Ze krijgen voetsel van de voetselbank en moeten elke euro drie keer omdraaien. Minus alle kosten blijft er per week een bedrag tussen 30 en 50 euro over. We weten allemaal dat een kind geld kost, het restant bedrag vliegt de deur uit. Verder krijgt men veel hulp van vrienden en familie.

Verder wil men, zoals eerder vermeld, de boete betalen, alleen gaat het hen niet lukken het bedrag in één keer te voldoen. Men zou graag in termijnen willen betalen, dat kan niet want betalen in termijnen is geen straf !!?? want dan een beloning !!?? Las een opmerking van, dan leg je iedere week toch wat weg, in deze situatie hoe dan !!?? Het bedrag in één keer laten betalen is voor deze familie een doodsteek.

Er zal ongetwijfeld gereageerd worden van door rood gereden eigen schuld dan moet je ook de boete betalen. Mee eens dat vind de kennis is het nu een kennis of familie of u8it de duim gezogen????ook.

Ik wil allen met dit stuk aangeven dat er ook situaties zijn die rechtvaardigen dat een boete in termijnen betaald zou moeten kunnen worden.
Wat een kolderachtig verhaal schrijft u hier neer! Ik heb een normaal inkomen en zelfs ik kan niet iedere dag met mijn auto rijden..... Benzine prijzen zijn veel te hoog om overal de auto maar voor te pakken.
Gedwongen door rood te rijden?????

En dan het toppunt.... ze zijn bereid te betalen???? Krijg nou toch gauw de pip, vraagt justitie tegenwoordig toestemming voordat ze een boete uitdelen?

Ik denk dat u het helo verhaal uit uw duim zuigt gewoon om ook eens een sielugh verhaal op te hangen!

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Boete CJIB in 1 keer betalen, kan dit ook anders??

Ongelezen bericht door gtp »

Wanneer er een acceptgiro op de deurmat valt van het cjib dan staat er op de kaart niet alleen een bedrag maar ook een uiterste betaal datum dat het totale bedrag binnen moet zijn. U kan dus zelf bepalen hoe u de boete gaat voldoen, al stort u elke dag of week een gedeelte als alles maar op tijd binnen is. ( moeten ze daar op kantoor ook nog iets doen voor de € 6,00 kosten)

brokkel
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 mar 2011 13:11

Re: Boete CJIB in 1 keer betalen, kan dit ook anders??

Ongelezen bericht door brokkel »

gtp schreef:( moeten ze daar op kantoor ook nog iets doen voor de € 6,00 kosten)
Ja, op de enterknop drukken :lol:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Boete CJIB in 1 keer betalen, kan dit ook anders??

Ongelezen bericht door Emmy75 »

brokkel schreef:
gtp schreef:( moeten ze daar op kantoor ook nog iets doen voor de € 6,00 kosten)
Ja, op de enterknop drukken :lol:
Ach als men 220,- in deelbetalingen van 1 euro doet, dan heeft men wel waar voor zijn geld. :lol:

Wel opletten dat niet te weinig betaald wordt, want anders levert dat weer een forse verhoging op..

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Boete CJIB in 1 keer betalen, kan dit ook anders??

Ongelezen bericht door gtp »

jaa verhoging 50% eerste x

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Boete CJIB in 1 keer betalen, kan dit ook anders??

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Echt idd een KUL verhaal..gedwongen door rood rijden omdat ze even niet oplette en als daar nu net een kind gefietst had....meer dan terrecht die boete zou veel meer moeten zijn.

Ik werk bij een grote verzekeraar (oa autoverzekeringen) en je wil niet weten hoeveel leed er wordt aangericht door mensen die een seconde niet opletten.

En in termijnen betalen >>>NOT als je geen boetes kan betalen, moet je geen auto rijden, misschien heel hard maar zo is het wel ( ben zelf in die positie geweest deed alles op de fiets)

Ik heb wel eens gehoord van een voorstel om boetes inkomensgerelateerd te laten worden, daar kan ik me wel enigzins in vinden...Iemand met een heel groot inkomen lacht om die boetes en rijd wellicht daarom veel roekelozer

Gesloten