LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sloopregeling: verkeerd doel of concurrentie vervalsing??

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
69raywwf
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 mar 2008 09:48

Sloopregeling: verkeerd doel of concurrentie vervalsing??

Ongelezen bericht door 69raywwf »

Artikel 1.2. Doel van de regeling
Deze regeling heeft tot doel een bijdrage te leveren aan de verbetering van de luchtkwaliteit in
Nederland door het doen demonteren van oude milieuonvriendelijke personen- en bestelauto's
en het stimuleren van de aanschaf, ter vervanging daarvan, van auto's met een lagere emissie
van milieuverontreinigende stoffen.

Hierbij het antwoord op uw vraag:
Nee. U komt alleen in aanmerking voor de slooppremie als u uw oude auto omruilt tegen een jongere bij een RDW-erkend autobedrijf, dat deelneemt aan de sloopregeling.

Voor meer informatie zijn wij van maandag t/m vrijdag 08:00 - 18:00 uur telefonisch bereikbaar op nummer 0900 380 380 7 (consumenten, 10 ct / minuut) en op nummer 0900 380 380 9 (bedrijven, 10 ct / minuut) of via de website www.nationalesloopregeling.nl

Met vriendelijke groet,

Team Informatie
Nationale Sloopregeling

Ik heb wat bedenkingen bij de sloopregeling, vind het opzich een goed plan, maar alleen een beperkte groep profiteert ervan en een groep heeft er nadeel van.

Stel, je hebt een auto die volgens de regeling voldoet, maar je rijdt weinig of hebt geen geld voor een nieuwere auto, en bij verkoop krijg je ook bijna niets.

Dan zou je kunnen zeggen, ik wil toch meedoen en breng de auto naar de sloop en koop niets terug – je helpt daarmee een vervuiler van de weg te halen, en je neemt niets terug dus ook geen in minder mate vervuilende auto - , maar dan krijg je geen geld van de regeling.

Terwijl een punt ook is, om de autoindustrie uit de slop te halen en Nederland daarmee een inpuls te geven dat we uit de ressessie komen.

Als die mensen ook het geld krijgen, komt het ook in de omloop omdat ze daarmee ook dingen gaan doen en dus meehelpen om uit de resessie komen. Bijv, dingen die ze met de auto deden, die doen ze nu met de bus of trein, of ze kopen misschien andere betere fietsen.

Ik neem aan dat iedereen die geld krijgt genoteerd wordt en dus zouden mensen die hem naar de sloop brengen en geld krijgen en die gewoon later een oudere auto terug kopen gemakkelijk op de vingers getikt kunnen worden dat ze het geld van de sloopregeling terug moeten geven.

Een ander item, je kan alleen een auto kopen bij een RDW-erkend autobedrijf, dus hoeveel bedrijven mogen niet meedoen?
Die zien hun kopers misschien langs hun heen gaan naar een bedrijf dat wel meedoet en verliezen zo hun verkoop van hun auto’s.
En die bedrijven moeten misschien nog meer elk dubbeltje omdraaien dan de RDW bedrijven, en kunnen ook wel een inpuls gebruiken met de verkoop van auto’s.

Mijn vraag is zijn dit alleen mijn gedachten of zijn er meerderen die zo denken, of is er al zo’n discussie geweest, dan moet dit maar gewoon gedelete worden.

Groeten raywwf

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Sloopregeling: verkeerd doel of concurrentie vervalsing??

Ongelezen bericht door gravedigger »

Laat me raden: Je bent eigenaar van een niet RDW erkend autobedrijf :)

__oi__
Berichten: 441
Lid geworden op: 16 apr 2008 20:11

Re: Sloopregeling: verkeerd doel of concurrentie vervalsing??

Ongelezen bericht door __oi__ »

gewoon gedelete worden

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Sloopregeling: verkeerd doel of concurrentie vervalsing??

Ongelezen bericht door vroem »

denken jullie echt dat de regering deze regeling in het leven geroepen heeft voor het milieu??
Produktie van een nieuwe auto is ook belastend voor het milieu, per saldo is het langer doorrijden ook met oudere die meer verbruiken en meer uitlaatgassen hebben minder belastend voor het milieu.
Net zo iets als al die voordelen op hybride en electrische auto`s, electriciteit is minder belastend, amehoela! die electriciteit moet ook gemaakt worden, en dat gebeurt nog steeds in vervuilende centrales in hoofdzaak.

denk toch na: instortende autoverkopen leiden tot:

forse vermindering aan inkomsten uit BPM en BTW,
Hogere werkloosheid door omvallende delaers, dus hogere uitkeringen.

Onder de streep levert elke nieuwe auto meer BPM en BTW op dan de slooppremie bedraagt, en elke jongere verkochte occassion in ieder geval BTW. En als er weer een paar bedrijven door kunnen blijven sappelen minder werkloosheid.

__oi__
Berichten: 441
Lid geworden op: 16 apr 2008 20:11

Re: Sloopregeling: verkeerd doel of concurrentie vervalsing??

Ongelezen bericht door __oi__ »

denken jullie echt dat de regering deze regeling in het leven geroepen heeft voor het milieu??
:roll: Is er iemand van degene die hier heeft gereageerd die dat zegt?

stofzuigertje

Re: Sloopregeling: verkeerd doel of concurrentie vervalsing??

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vele handelaren vragen nu €1000,- extra wegens deze regeling voor oude auto's.

Maar online staat dat je voor Maart 2008 eigenaar moest zijn dus er word misbruik gemaakt door handelaren die foute informatie geven.

Dus trap niet in onduidelijke kranten artikelen van enkele maanden terug die foute info geven!

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Sloopregeling: verkeerd doel of concurrentie vervalsing??

Ongelezen bericht door pbarendse »

Sloopregeling, een fantastische uitvinding. Je gaat mensen een premie geven om hun auto te laten slopen. Je stelt echter wel als eis dat er nog 3 maanden APK op moet zitten, waardoor je bij voorbaat al een kwart van de auto's uitsluit. Ik durf zelfs te beweren dat dit aandeel hoger is, veel mensen gaan namelijk voor een andere auto kijken als hun auto voor de APK moet en ze voor de keus komen te staan ofwel reparaties aan de auto te doen om door de APK te komen ofwel de auto in te ruilen. Zelfs de autodealers waar ik ben wezen kijken voor een andere auto konden me dit niet uitleggen, ze vonden het stuk voor stuk een belachelijke eis. Duidelijk weer bedacht door één of andere pennenlikker achter een duister bureau in Den Haag, die elk contact met werkelijkheid en realiteit al jaren geleden verloren is...

Gesloten