LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onterechte wildplasbekeuring

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
fkoolen
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 okt 2009 23:37

onterechte wildplasbekeuring

Ongelezen bericht door fkoolen »

Afgelopen vrijdagnacht stond ik van de Wilhelminabrug in Maastricht af te kijken en toen ik me omdraaide werd mij om mijn ID gevraagd en me vriendelijk medegedeeld dat ik bekeurd zou worden voor wildplassen. Mijn broek zakte hier figuurlijk vanaf, want ik was niet aan het plassen en had dat bovendien niet gedaan: verontwaardigd vroeg ik de agente dan ook wie en hoe diegene had vastgesteld dat ik aan het plassen was. De agente zei dat haar collega (die met mijn vrienden aan het praten was) dat gezien had en toen ik later haar collega daarnaar vroeg, deelde hij mij mede dat de bekeuring op grond van de agente's waarneming werd uitgeschreven. Vervolgens, vanwege mijn aanhoudende verontwaardiging, besloten beide agenten tegelijk met zaklampen rond de plek van mijn vermeende plas te schijnen: hier was niets te zien en ook op de onder de brug gelegen trap was geen spoor van urine te zien. Hier werd door de agenten niets mee gedaan. Daarnaast deden mijn vrieden ook verwoede pogingen de agenten van hun fout bewust te maken, maar het mocht allemaal niet baten. De enige mededeling die mij gedaan werd, was dat ik de boete moest betalen en in beroep kon gaan als ik het daar niet mee eens zou zijn.
Omdat ik nog steeds niets begreep van mijn bekeuring, drong ik nog meer aan en kreeg ik de agente zo ver dat ze camerabeelden (geen idee waar die mee gemaakt zouden zijn, want in hun auto zat geen camera voor zover ik kon zien en er hingen ook geen camera's op de bewuste plek) ging bekijken mij zou bellen als daaruit zou blijken dat de bekeuring onterecht zou zijn...hiervan heb ik nog niets gehoord. Terwijl ik vervolgens wederom mijn beklag deed, besloten de agenten gewoonweg weg te rijden en was de discussie abrupt ten einde...
Als laatste wil ik vermelden dat ik daarna 2 collega's van deze agenten heb aangesproken en daar mijn beklag heb herhaald: zij konden mij niet helpen en nadat ik met hen een kwartier heb staan praten, kwam het bewuste busje voorbij en heb ik nogmaals geprobeerd de agenten van hun ongelijk bewust te maken. De reden dat ik dit deed, was dat ik dacht dat als ik het direct zou proberen ongedaan te maken, mij een hele hoop bureaucratische rommel zou worden bespaard, maar ik ving bot...wederom reden de agenten, na meermalige herhaling van hun eerdere opmerking dat ik evt. gebeld zou worden, wederom weg...

Heeft iemand tips of aanwijzingen die mij kunnen helpen? Ik ben ontzettend boos over deze gang van zaken en wil dan ook per se mijn gelijk en de boete van 90,- (op de financien van een student als ik een flinke rib uit mn lijf) ongedaan gemaakt hebben. Alvast bedankt

handelaar
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 jan 2008 00:40

Re: onterechte wildplasbekeuring

Ongelezen bericht door handelaar »

Het woord van een 'agent' weegt erg zwaar. Laat de zaak in ieder geval voorkomen. Misschien kun je de rechter overtuigen.

fkoolen
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 okt 2009 23:37

Re: onterechte wildplasbekeuring

Ongelezen bericht door fkoolen »

handelaar schreef:Het woord van een 'agent' weegt erg zwaar. Laat de zaak in ieder geval voorkomen. Misschien kun je de rechter overtuigen.
hoe laat ik een dergelijke zaak voorkomen? Gewoon de boete laten verlopen? En mocht ik geen gelijk krijgen in die zaak, betaal ik dan niet nog veel meer?

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: onterechte wildplasbekeuring

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Op de acceptgiro van het CJIB die krijgt (over een week of 5) staat hoe je in bezwaar kunt gaan.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: onterechte wildplasbekeuring

Ongelezen bericht door testcase »

Voor laten komen.
Ik geef je wel een kans.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: onterechte wildplasbekeuring

Ongelezen bericht door MLF »

Voor laten komen, dit is echt zot.

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: onterechte wildplasbekeuring

Ongelezen bericht door marietje224 »

als je straks de accepgiro krijgt en alles tot in detail uitlegd op papier hoe het allemaal is gegaan en dat je zoveel mensen al getuigen hebt,dat ze hebben staan kijken met zaklampen dat ze camarabeelden zouden nakijken moet je dit echt allemaal heel gedtaileerd op schrijven en dan naar het adres sturen waar het op staat er staat dan ook,niet de boete betalen voor er uitspraak is gedan,
die hebben wij met een verkeersovertreding gedaan! en gewonnen,die gasten staan gewoon nr borden op te schrijven ....mijn man was daar nooit geweest,waarsschijnlijk net eenm letter of nr anders....
ja scheelde wel 130 euro door rood rijden...
mijn man helemaal uitgelegd hoe hij naar huis rijd,dat hij op de bewuste plek niet eens komt dat het aan de andere kant van de stad is hele tekening erbij gedaan hoe hij naar huis rijd elke dag en dat er een willekeurige agent gewoon ff nr staat op te schrijven... :D na 13!!! wk kregen we bericht...de rechter achte onvoldoede verweer....dus gewonnen....
ik vind het zo en zo absurd wat er tegenwoordig allemaal kan...als ze hun target maar halen..tja zo is de regering!

snap wel dat je het wilde oplossen! je voelt onmacht..krijg nou wat ik heb niks gedaan!!
wens je veel succes,laat je ff weten hoe het is gegaan!

Kicoa
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 apr 2007 23:26

Re: onterechte wildplasbekeuring

Ongelezen bericht door Kicoa »

Tsja, als ze feitelijk hebben geconstateerd dat je stond te plassen (wat dus niet zo is) en je vangt bot bij de rechter zou ik een klacht indienen wegens voyeurisme. Om vast te stellen dat je staat te plassen moeten ze daadwerkelijk je piemel hebben bekeken.

fkoolen
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 okt 2009 23:37

Re: onterechte wildplasbekeuring

Ongelezen bericht door fkoolen »

Kicoa schreef:Tsja, als ze feitelijk hebben geconstateerd dat je stond te plassen (wat dus niet zo is) en je vangt bot bij de rechter zou ik een klacht indienen wegens voyeurisme. Om vast te stellen dat je staat te plassen moeten ze daadwerkelijk je piemel hebben bekeken.
dat lijkt mij dus ook en i.c.m. al de andere feiten (geen plasspoor, tegenstrijdigheden in de verhalen van de beiden agenten, getuigenverklaringen, etc.) zou ik die boete helemaal niet gekregen mogen hebben...maar ik heb em wel gekregen en vooral dat is wat mij ontzettend kwaad maakt

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: onterechte wildplasbekeuring

Ongelezen bericht door marietje224 »

idd zet dat allemaal in die brief,als je straks van het justitieel incasso buro bericht krijgt staat het achterop wat je moet doen en dan staat er ook niet betalen tot het oordeel is geveld...
misschien staan er bij hier op de site wel voorbeeld brieven die je kunnen helpen...je moet het wel netjes doen...mijn man heeft toen op internet beetje bij advacaten kantoren teksten zitten lezen enz :D en erin verwerkt

fkoolen
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 okt 2009 23:37

Re: onterechte wildplasbekeuring

Ongelezen bericht door fkoolen »

de agente die mij bekeurde, belde mij gisteren op en vertelde me dat ik geluk had gehad: op de camerabeelden (god weet waar ze die vandaan hebben gehaald,m aar goed) was ik niet goed te zien en omdat ik ze duidelijk had gemaakt dat ik in bezwaar zou gaan, werd de boete nu ongeldig verklaard. Geen excuses o.i.d., dat was het, maar ik ben erg blij dat ik die (lange) weg van bezwaar maken niet hoef te bewandelen! Bedankt voor jullie tips!

stofzuigertje

Re: onterechte wildplasbekeuring

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Op enige afstand kan het lijken of U stond te plassen maar is bewijs in dit geval niet mogelijk.....

Dus vrijspraak als ze het hadden doorgezet.

Net zoals de genoemde Rood licht, niet de plaats lamp maar stopstreep is bepalend en eenmaal deze gepasseerd mag je ook bij rood licht als je de streep gepasseerd bent gewoon doorrijden....

Dus vele Agenten denken gelijk te hebben maar hun afstand en plek en of het goed te zien was of U stond te kijken over water of zelf waterde moet duidelijk zijn.
Bij twijfel of geen harde bewijs is vrijspraak altijd mogelijk!

Dus vermoedelijk hebben ze niet eens een opname bekeken maar voelde zij nattigheid....

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: onterechte wildplasbekeuring

Ongelezen bericht door marietje224 »

fkoolen..

:D :D :D ze weten dus duidelijk dat ze fout zaten!
en na overleg hebben ze gedacht we gaan hem nietig verklaren,als het voorkomt of met brief dan krijgen zei daar ook wat van te horen..dus :D nou ja wel netjes dat ze je bellen,tja verontschuldiging ja hahahahah tuurlijk ...nee

Gesloten