LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ineens ben je misdadiger

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
nietkundig

Re: Ineens ben je misdadiger

Ongelezen bericht door nietkundig »

Ik ben blij dat dit forum rijker is geworden door een intelligent iemand. Wat ik zo knap vind van je, dat je de juiste toon weet om mensen de put in te trappen.

Dat kan alleen maar iemand doen die hoog boven Jan met de Pet staat. Ik bewonder je Bokito 74 :wink: :D

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Ineens ben je misdadiger

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Nah,

ik zit me zo maar even te bedenken, lukt me soms nog wel, wat als dat fietswiel nou een een kinderbeen was geweest? Je hebt de sommatie om opnieuw af te rijden niet voor niets gekregen! ERGO kon je zelf al bedenken dat je rijbewijs niet meer geldig was, ik denk dat je ook wel internet hebt? Je rijd met versleten koppeling en versleten synchroommesringen, is je auto wel apk gekeurd?
Ik kan het me niet voor stellen dat deze goed gekeurd is!
Dus zonder rijbewijs, zonder apk en zonder verzekering, joh ik vind je helemaal top hoor!

Kan je niet beter gaan koken? ik wil jou echt niet tegen komen in het verkeer.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Ineens ben je misdadiger

Ongelezen bericht door jor »

quantas01 schreef: Dit heeft niks met naaierij te maken maar het overige verkeer behoeden voor randdebielen op de weg.

Waarschijnlijk door je grote bek heb je delen niet gehoord dat lijkt me meer voor de hand liggend.
Daar gaan we weer,waarom dit taalgebruik? In dit geval heb ik ook mijn reactie gegeven maar dan zonder de overbodige scheldwoorden en ook je verhaal over 1 of andere "griet" van een jaar of 20 in een dure bak,wat wil je nu zeggen met dit soort opmerkingen? Jammer dat je geen kans ziet normaal te blijven reageren en altijd weer de ander wil kwetsen. Dat heeft is gewoon zinloos en hier moet ik zelfs
nietkundig gelijk geven.

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: Ineens ben je misdadiger

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

Eerst schrijf je dit.
nr40 schreef:Uiteindelijk heb ik de kleinere versie van oom agent de hand geschut en hebben we nog gelachen om het bizarre tafereel.
Daarna schrijf je dit.

nr40 schreef:Dan denk je het verhaal helder neer te tikken :?

Mijn rijbewijs is me nooit afgenomen, ik heb de heren na aanhouding nog de hand geschut, excuus aangeboden etc.
Klopt al niet he. Je verhaal rammelt een beetje, oh oh er is mij onrecht aangedaan. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik, hoezeer ik een hekel heb aan agenten in eht algemeen, ik ze hierbij groot gelijk moet geven.

Samenvatting: Je staat dubbel geparkeerd, word daarop aangesproken terwijl je uit je auto bent, doet hier niets op uit en brengt eerst je ding weg. Daarna rijd je over een fiets met veel lawaai dankzij een gebrekkig onderhouden auto die niet eens gekeurd is. Je word daarop aangesproken en reageert je aggressie dan af op de mannen in uniform.
Klinkt het nu nog als een terechte actie of zie je nu ongeveer waar je de fout in bent gegaan?

Ook al is dit een momentopname en zul je anders altijd prima rijden, het was net even teveel van het goede.
nr40 schreef:Maar ik hoop dat jullie allemaal zo keurig zijn als dat jullie je voordoen. Autorijden is een van onze hobby's en daarnaast koesteren wij de liefde voor een bepaald merk. Waardoor je dus altijd al met auto's en het het verkeer bezig bent. Altijd schadevrij gereden, in 8 jaar tijd iets van 3 á 4 boetes ontvangen. Dus zo'n wegmisbruiker ben ik niet.

Over debielen op de weg gesproken! Van de week lees ik in de krant; man 6 x betrapt op rijden met alcohol. En nu? Deze komt zeker alleen met een bonnetje weg? Vrachtwagenchauffeurs die de krant lezen, moeders die zich bemoeien met het kroost op de achterbank. Voorbeelden genoeg.

Hier klopt iets niet en volgens insiders zijn er procedurefouten gemaakt.
We vechten het aan en zien wel waar het schip strand.

Verder adviseer ik het gros hier een baantje bij de politie, ze zoeken nog bonnenschrijvers ;)
Wij staan hier niet terecht (jij ook niet) maar wij klagen ook niet. Je zult hier mensen treffen die een andere mening hebben dan jij maar dat dien je dan ook te accepteren, net zoals je voorstanders.

Onthoud: er is maar 1 persoon verantwoordelijk voor deze situatie en dat ben je zelf. Je mag het aanvechten met een advocaat maar ik kan je nu al vertellen dat dat weinig uit zal halen.

Veel succes.
Laatst gewijzigd door D2Freak30 op 11 dec 2009 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: Ineens ben je misdadiger

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

Machtold schreef:Quantas en Jor: schijnbaar zijn jullie bij het feit aanwezig geweest en zeer goede bekenden van TS!
Hebben jullie er wel eens aan gedacht dat TS gewoon een keer haar dag niet had? En dat ze misschien gewoon met het verkeerde been uit bed was gestapt?
Nergens heeft TS geschreven dat ze voortdurend zo door het verkeer rijdt.
Dus 1x een beetje uitvallen tegen de mannen met de pet en ze moet maar gelijk voorgoed van weg verbannen worden in de ogen van Quantas.
Zoals gewoonlijk is Quantas weer lekker kort door de bocht. Ik geloof ronduit niet dat jij nooit iemand op hem/haar p ik trapt, zoals TS bij die agent heeft gedaan.
Iemand op haar pik trappen lijkt me moeilijk maar vooruit.. Het gaat er niet om of mevrouw die dag haar dag niet had. De agenten volgen haar geen jaar om te kijken of ze "normaal" wel goed rijdt. Het gaat om de momentopname en die is zeer verkeerd. We kunnen ons allemaal wel voorstellen dat als er 20 man omheen staat te kijken er een behoorlijke scene is geschopt daar. Als mevrouw denkt zo stoer te moeten doen tegen de man in uniform, veroorzaakt door eigen toedoen, zal ze daarvoor ook de consequenties moeten dragen.

Anders kunnen we ook wel zeggen: Nou, normaal vermoord ik niemand maar die dag zat het me echt even tegen.. Ik heb al 40 jaar niemand vermoord en nu word ik daar ineens voor opgepakt.. Gek he?
Machtold schreef:Maar toegegeven: we horen het verhaal alleen van de kant van TS, dus misschien is er op dat moment idd wel veel meer aan de hand geweest en was TS wel wat overspannen. Wie getuige was mag het zeggen, maar om nu meteen te roepen dat TS een gevaar op de weg is????
En ook toegegeven: dat dubbel parkeren is niet netjes. Als de eigenaar van die andere auto was gekomen, had die op haar moeten wachten. En net zoals jouw tijd voor jou belangrijk is, is dat ook zo voor de ander.
Mag ik op het overbekende gezegde wijzen: De heer in het verkeer is meestal een vrouw....
Dan wijs ik je nog even op het overbekende "vrouw achter het stuur, bloed aan de muur". Of in dit geval "Vrouw kan niet rijden, fiets heeft daaronder te lijden."

Je geeft het zelf al aan, mevrouw was niet netjes die dag. En toevallig zag de politie dat. Dan ben je de sjaak. Kies je ervoor om dan ook nog een grote mond te geven en met 1 van de agenten niet te willen praten, dan kun je wachten op maatregelen. Die heeft ze gekregen. Ik zou zeggen neem je verlies als een vrouw en leer ervan.

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Ineens ben je misdadiger

Ongelezen bericht door tufima »

Ik heb het gevoel dat we in Nederland (maar ook elders op de wereld) te makkelijk een rijbewijs krijgen en mogen behouden. Autorijden brengt verantwoordelijkheid met zich mee, en dat moet je je goed realiseren. Een auto is gewoon een wapen waarmee je personen en zaken letsel/schade kan toebrengen.

Opgefokt in een auto stappen/rijden is natuurlijk niet bevorderlijk voor je rijgedrag, waardoor je fouten kan gaan maken. Dat is logisch. Je realiseert je dat blijkbaar ook wel, maar toch handel je er niet naar om er wat aan te doen (door toch in de auto te stappen).

Niet alleen je rijkwaliteiten zijn van belang, maar ook je rijgedrag. Dubbel parkeren is gewoon asociaal. Dat hoort niet bij normaal rijgedrag maar blijkbaar vindt jij dat wel normaal, alleen daarop al zou ik zeggen dat je nogmaals examen zou moeten doen en je rijgedrag moet aanpassen.

In je razernij achteruit rijden waarbij je een fiets over het hoofd heb gezien is ook niet goed te praten. Blijkbaar heb je niet goed gekeken en gespiegeld. Stel inderdaad dat het wat anders was geweest, een kinderhoofdje bijvoorbeeld. Nog een reden om je rijbewijs over te moeten doen in mijn ogen.

Tuurlijk iedereen maakt wel eens fouten, maar als je je dag niet heb dan moet je gewoon je auto niet instappen. Blijkbaar is het in NL gewoon heel normaal dat je ondanks dat je weet dat je opgefokt bent, of je dag niet heb om toch in de auto te stappen. Die mentaliteit is gewoon niet goed.

Ik kan me de reactie van de politieagenten goed voorstellen. Jouw verhaal lezende kan ik me ook goed voorstellen dat ze hebben gehandeld zoals jij omschrijft en dat vind ik zeker niet onterecht. Je zegt dat je verbaal erg sterk bent, en blijkbaar vind je dit een goede kwaliteit van jezelf. Echter in bepaalde situaties moet je je niet altijd als verbaal sterkste willen opstellen. Soms is respect voor personen ook van belang. Volgens mij ben je gewoon te fel van leer gegaan tegen de agenten (tegen het beledigende aan), want ik kan me bijna niet voorstellen dat je een agent zo vanzelf tegen je krijgt.

Je moet de fouten niet bij anderen (agenten) zoeken, maar bij jezelf. Zelfreflectie is in dit geval op zijn plaats. Accepteer wat je verkeerd heb gedaan en ga door met je leven. Succes met je rijbewijs halen de volgende keer.....

Aldus de moraalridder...

Gesloten