LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Honden belasting

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door ciske »

Ik wou dat er meer mensen zoals jou over dachten Nicky_The, zou er minder ergenis zijn.

Ook hondenbezitters moeten eens netter zijn, ik erger mij ook aan de stront op stoepen, kleine moeite om je hond op te voeden.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door Nicky_The »

ciske schreef:Ik wou dat er meer mensen zoals jou over dachten Nicky_The, zou er minder ergenis zijn.

Ook hondenbezitters moeten eens netter zijn, ik erger mij ook aan de stront op stoepen, kleine moeite om je hond op te voeden.
Ja, dat zou ik ook graag willen ;)

Ik laat mijn honden trouwens wel eens los hoor, maar alleen op plekken waar het kan en mag. Dat is dus niet in een woonwijk (kan je zelfs een boete voor krijgen).

Mijn honden hebben inderdaad geleerd om niet op de stoep te poepen, maar nogsteeds krijg ik soms mensen over me heen.. Daar erger ik me aan..
De 2 extreemste voorbeelden:
- Ik heb een keer gehad dat mijn hond ziek was. Hij had gele diarree, maar wist het op te houden tot de plek waar honden mogen poepen in het gras. Toch kwam er iemand naar buiten die mij beschuldigde dat ik nooit de hondenpoep opruim en wees naar een bruine drol. Ik wees haar dus even op de gele diarree van mijn hond, waarmee ik aantoonde dat die bruine drol dus niet van mijn hond af kwam. De volgende dag reed ze bijna over mijn hond heen, wij konden nog net weg springen..
- Of dat je in de stad loopt. Je hond daarvoor uitgebreid uitgelaten en toch hurkt je hond naas een boom waar geen tegels zitten en dus tussen het onkruid. Je staat klaar met een zakje om het op te ruimen. Zegt een vrouw kneiter hard tegen je: "Zou je het niet opruimen?!". Ik werd zo boos, dat ik het zakje in haar handen geduwd heb en ik door gelopen ben met de tekst "Goh, wat aardig van u".

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door ciske »

De volgende dag reed ze bijna over mijn hond heen, wij konden nog net weg springen
Nummer noteren en aangifte doen.

Als je weet waar ze woont een paar kletsen voor haar kop geven.

Dat blijf je toch houden dat mensen je beschuldigen, heb ik ook en leg dat gewoon naast mij neer, domme mensen en zei/kstralen blijf je altijd houden.

Mijn hond komt in de woonwijk niet los, wel in bos en park dagelijks.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door Nicky_The »

ciske schreef:
De volgende dag reed ze bijna over mijn hond heen, wij konden nog net weg springen
Nummer noteren en aangifte doen.

Als je weet waar ze woont een paar kletsen voor haar kop geven.

Dat blijf je toch houden dat mensen je beschuldigen, heb ik ook en leg dat gewoon naast mij neer, domme mensen en zei/kstralen blijf je altijd houden.

Mijn hond komt in de woonwijk niet los, wel in bos en park dagelijks.
Ik was op die momenten zelf best boos.
Ik vind het ook niet leuk om te moeten slalommen en poten van mijn honden schoon maken omdat een ander zijn hondenpoep niet opruimt, maar ik beschuldig ook niet zomaar iedereen en ga ook niet zomaar iemand voor schut laten lopen door teksten luid te schreeuwen..
Dat ik die vrouw het zakje gaf met de mededeling 'bedankt', dat vond ik toch wel een hele goede, waar ik met een brede glimlach weg liep, terwijl die vrouw stom verbaasd mij na staarde en haar man me nog bij mijn arm zou pakken, waarbij ik me los wist te maken.

Ik heb geen aangifte gedaan, niet bij stil gestaan dat dat kon en het had toch niets uitgehaald. Er waren geen bewijzen, geen gewonden en de politie zou het toch niet in behandeling genomen hebben 'wegens drukte'.
Met geweld los je niets op. Ik heb wel uit paniek flink staan te schreeuwen bij die auto, maar dan nog nette taal, geen scheldwoorden.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door ciske »

Dat ik die vrouw het zakje gaf met de mededeling 'bedankt', dat vond ik toch wel een hele goede, waar ik met een brede glimlach weg liep, terwijl die vrouw stom verbaasd mij na staarde
Dit zou ik wel eens gezien willen hebben :lol:

Klopt met geweld los je niks op , maar als je mijn hond ingevaar brengt , dan krijgt de persoon in kwestie toch echt een paar lellen van mij.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door Nicky_The »

ciske schreef:
Dat ik die vrouw het zakje gaf met de mededeling 'bedankt', dat vond ik toch wel een hele goede, waar ik met een brede glimlach weg liep, terwijl die vrouw stom verbaasd mij na staarde
Dit zou ik wel eens gezien willen hebben :lol:

Klopt met geweld los je niks op , maar als je mijn hond ingevaar brengt , dan krijgt de persoon in kwestie toch echt een paar lellen van mij.
Ja, het was ook heel komisch :)

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Nicky_The schreef:
ciske schreef:Ik wou dat er meer mensen zoals jou over dachten Nicky_The, zou er minder ergenis zijn.

Ook hondenbezitters moeten eens netter zijn, ik erger mij ook aan de stront op stoepen, kleine moeite om je hond op te voeden.
Ja, dat zou ik ook graag willen ;)

Ik laat mijn honden trouwens wel eens los hoor, maar alleen op plekken waar het kan en mag. Dat is dus niet in een woonwijk (kan je zelfs een boete voor krijgen).

Mijn honden hebben inderdaad geleerd om niet op de stoep te poepen, maar nogsteeds krijg ik soms mensen over me heen.. Daar erger ik me aan..
De 2 extreemste voorbeelden:
- Ik heb een keer gehad dat mijn hond ziek was. Hij had gele diarree, maar wist het op te houden tot de plek waar honden mogen poepen in het gras. Toch kwam er iemand naar buiten die mij beschuldigde dat ik nooit de hondenpoep opruim en wees naar een bruine drol. Ik wees haar dus even op de gele diarree van mijn hond, waarmee ik aantoonde dat die bruine drol dus niet van mijn hond af kwam. De volgende dag reed ze bijna over mijn hond heen, wij konden nog net weg springen..
- Of dat je in de stad loopt. Je hond daarvoor uitgebreid uitgelaten en toch hurkt je hond naas een boom waar geen tegels zitten en dus tussen het onkruid. Je staat klaar met een zakje om het op te ruimen. Zegt een vrouw kneiter hard tegen je: "Zou je het niet opruimen?!". Ik werd zo boos, dat ik het zakje in haar handen geduwd heb en ik door gelopen ben met de tekst "Goh, wat aardig van u".
Naast mijn huis staat een basisschool.
Mijn buurvrouwtje liep met de hond aan de lijn over de stoep, op weg naar de plek waar de hond uitgelaten mag worden.
Hond deed ook niets, liep gewoon braaf naast het vrouwtje mee.
Krijgt ze een grote mond van een lerares, dat ze daar niet mag lopen met haar hond (wat onzin is).
Tuurlijk laat je hem niet poepen op een speel grasveld, maar dat je over de stoep erlangs loopt, mag je niet op een grote mond komen te staan.
Buurvrouw heeft de hond opgetild en is onder het vriendelijk roepen van 'Zo beter dan?'' naar de hondenuitlaatplek gelopen.
Dat mag ik wel. :lol:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door ciske »

Buurvrouw heeft de hond opgetild en is onder het vriendelijk roepen van 'Zo beter dan?'' naar de hondenuitlaatplek gelopen.
:lol: :lol: Ik mag dat ook wel , alleen til ik die van mij niet zo makkelijk op ( is nogal groot) :lol:

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door Nicky_The »

ciske schreef:
Buurvrouw heeft de hond opgetild en is onder het vriendelijk roepen van 'Zo beter dan?'' naar de hondenuitlaatplek gelopen.
:lol: :lol: Ik mag dat ook wel , alleen til ik die van mij niet zo makkelijk op ( is nogal groot) :lol:
Haha, ik zie het hier al voor me.. 1x 26 kilo onder de ene arm en 1x 36 kilo onder de andere arm :p Of mss 1 in een rugzak op mijn rug (je hebt van die speciale dingen ervoor) en 1 in mijn handen voor mijn buik :p

Nee, gaat hem niet worden...

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door VioletPrue »

ciske schreef:
Buurvrouw heeft de hond opgetild en is onder het vriendelijk roepen van 'Zo beter dan?'' naar de hondenuitlaatplek gelopen.
:lol: :lol: Ik mag dat ook wel , alleen til ik die van mij niet zo makkelijk op ( is nogal groot) :lol:
Ja, als je een mastiff hebt....of een Deense dog....dit was een labrador. :wink:

@Nicky
Ken je die wandelwagentjes voor honden?
Ook leuk! :lol:

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door Nicky_The »

VioletPrue schreef:
ciske schreef:
Buurvrouw heeft de hond opgetild en is onder het vriendelijk roepen van 'Zo beter dan?'' naar de hondenuitlaatplek gelopen.
:lol: :lol: Ik mag dat ook wel , alleen til ik die van mij niet zo makkelijk op ( is nogal groot) :lol:
Ja, als je een mastiff hebt....of een Deense dog....dit was een labrador. :wink:

@Nicky
Ken je die wandelwagentjes voor honden?
Ook leuk! :lol:
Haha.. Dat wordt dan een dubbele fietskar :p

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door ciske »

Ja, als je een mastiff hebt....of een Deense dog....
Geen van beiden, de mijne is een kruising lab, maar weegt wel 35 kg, dat is mij te zwaar :lol:

@Nicky_Thy , hij is leuk wat je schrijft :lol:

Gesloten