LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De politie maakt meer kapot dan je lief is

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

De politie maakt meer kapot dan je lief is

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Zojuist gelezen :

1. Een politiewagen ramt een fietser die zonder licht op de stoep rijdt. Fietser gelukkig niet gewond. (SG2 : zin aangepast)

2. Beneluxwijk in Sas van Gent wordt geterroriseerd door kleine groep jongeren. Politie weigert in te grijpen.

Enfin doe nog maar een extra bonus voor de hoofdcommisaris, hij zal het wel verdiend hebben... :mrgreen:

De criminelen hebben tegenwoordig een uniform aan en een pet op.
Die pet kleurt mooi bij het bord wat ze voor de kop hebben.

Ongenuanceerd, heel klein beetje maar.
Laatst gewijzigd door seagoing racer2 op 17 jan 2010 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: De politie maakt meer kapot dan je lief is

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Denk dat vele politie agenten wel willen ingrijpen maar
niet mogen.

Kicoa
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 apr 2007 23:26

Re: De politie maakt meer kapot dan je lief is

Ongelezen bericht door Kicoa »

Waarom toch altijd maar dat afgeven op de politie? Zijn we dan zo verwend dat we vinden dat deze al onze problemen maar moet oplossen? Kunnen we het zelf niet meer? Is het zo moeilijk om binnen je buurt op een goede manier met elkaar om te gaan dat we ons laten terroriseren? Waarom toch altijd de verantwoordelijkheid voor oplossingen bij overheidsdiensten neerleggen en deze bekritiseren als ze ons niet snel genoeg van ons probleem afhelpen?
Of is dit gewoon weer een bevestiging dat we verworden zijn tot klaagmaatschappij?

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: De politie maakt meer kapot dan je lief is

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Is het zo moeilijk om binnen je buurt op een goede manier met elkaar om te gaan dat we ons laten terroriseren?
Dit is wel een heel erg naief standpunt, alsof de mensen die geterroriseerd worden dit laten doen.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: De politie maakt meer kapot dan je lief is

Ongelezen bericht door VioletPrue »

seagoing racer2 schreef:Zojuist gelezen :

1. Een politiewagen ramt een fietser die zonder licht op de stoep rijdt. Fietser licht gewond.
Hier wil ik wel even meer over weten.
Het is geen reden om iemand aan te rijden, maar een fietser fietst op de stoep, zonder licht?
Dat zijn twee overtredingen!
Misschien wilden zij de fietser klem rijden, maar konden zij de afstand niet goed inschatten, omdat hij/zij geen licht voerde?
Dus meer informatie is wel nuttig.

astrid42
Berichten: 79
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:01

Re: De politie maakt meer kapot dan je lief is

Ongelezen bericht door astrid42 »

sorry hoor seagoing raecer, jij had het over ga dan naar een chatsite,,
jij bent nu zelf aan het afgeven tegen politie, en bent totaal niet bezig met iets op te lossen,, met vriendelijke groeten astrid, waarschijnlijk heb je je dag niet , slaat de krant open en boemmm even chatten?? :mrgreen:

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: De politie maakt meer kapot dan je lief is

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

astrid42 schreef:sorry hoor seagoing raecer, jij had het over ga dan naar een chatsite,,
jij bent nu zelf aan het afgeven tegen politie, en bent totaal niet bezig met iets op te lossen,, met vriendelijke groeten astrid, waarschijnlijk heb je je dag niet , slaat de krant open en boemmm even chatten?? :mrgreen:

Ik vind het jammer wat je nu aan het doen bent, omdat seagoing raecer
gewoon zijn mening gaf op jouw topic.
Kritiek hoort er ook bij op dit forum en als je daar niet tegen kunt,
moet je gewoon afhaken hier.
Maar dat is mijn mening en misschien heb ik het nu wel gedaan? :mrgreen:

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: De politie maakt meer kapot dan je lief is

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

De Reacties van Astrid neem ik inmiddels niet meer serieus.... :mrgreen:

@Violet Prue.

De fietser fietste op de stoep zonder licht. De politieagenten probeerden met aanwijzigingen de man te laten stoppen. De man reageerde hier niet op en bleef stug doorfietsen.

Toen besloten de agenten met de politieauto achteruit over de stoep te rijden en de fietser te rammen. Dit lukt natuurlijk en de fiets in de kreukels en de ongehoorzame fietser gelukkig niet gewond (SG2 : zin aangepast).

( Het artikel staat op http://www.telegraaf.nl, evenals dat van de geterroriseerde buurt in Sas van Gent)


Enfin, ik werd gewoon getroffen door de tegenstelling. Als burgers gemakkelijk kunnen worden gepakt dat gebeurt dit ook, als het wat moeilijker wordt laat de politie het massaal afweten
Laatst gewijzigd door seagoing racer2 op 17 jan 2010 11:37, 2 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: De politie maakt meer kapot dan je lief is

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Nogmaals denk dat de politie wel WIL maar mogen heel
vaak niet ingrijpen.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: De politie maakt meer kapot dan je lief is

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste Chocomelk,

Dat kan, maar het maakt de zaak voor de burgers niet anders

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: De politie maakt meer kapot dan je lief is

Ongelezen bericht door Chocomelk »

seagoing racer2 schreef:Beste Chocomelk,

Dat kan, maar het maakt de zaak voor de burgers niet anders
Klopt maar daarvoor moet je bij het rijk zijn.

Ook de politie zal fouten maken, absoluut, maar maken die 1 fout staat
het groot in de krant, hoeveel burgers kunnen niet normaal communiceren
met de politie !?
Waar word de politie overal voor uitgescholden !?
Je moet wel realistisch blijven.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: De politie maakt meer kapot dan je lief is

Ongelezen bericht door VioletPrue »

seagoing racer2 schreef:@Violet Prue.

De fietser fietste op de stoep zonder licht. De politieagenten probeerden met aanwijzigingen de man te laten stoppen. De man reageerde hier niet op en bleef stug doorfietsen.

Toen besloten de agenten met de politieauto achteruit over de stoep te rijden en de fietser te rammen. Dit lukt natuurlijk en de fiets in de kreukels en de ongehoorzame fietser licht gewond.

( Het artikel staat op http://www.telegraaf.nl, evenals dat van de geterroriseerde buurt in Sas van Gent)


Enfin, ik werd gewoon getroffen door de tegenstelling. Als burgers gemakkelijk kunnen worden gepakt dat gebeurt dit ook, als het wat moeilijker wordt laat de politie het massaal afweten
Hoho, je verzint er nu een beetje bij.
De politie heeft niet besloten de fitser te rammen, dat staat nergens in het door jou opgegeven artikel, ook is de fietser niet gewond:

GRONINGEN - Een 35-jarige fietser uit Groningen is donderdagnacht aangereden door een politieauto. De man reed volgens de politie zonder verlichting over het trottoir en reageerde niet op aanmerkingen van de politieagenten.
De agenten reden hierop met hun auto achteruit en ramden de fietser, meldt Dagblad van het Noorden. De fietser bleef wonderwel ongedeerd, maar zijn fiets raakte zwaar beschadigd.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/5805 ... tml?p=14,1
Het klinkt meer alsof de agenten hem klem wilde rijden en hem per ongeluk raakten, maar dat blijft gokken, want dat verteld het verhaal niet, ook niet in andere verhalen over dit geval. (ja, ik heb gezocht)
Maar ze hebben zeker niet besloten dat ze meneer wel even van de fiets zouden maaien.
Wel eerlijk blijven!

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: De politie maakt meer kapot dan je lief is

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Dablad van het noorden :
De agenten reden hierop met hun auto achteruit en ramden de fietser
@Violetprue
De politie heeft niet besloten de fitser te rammen
Als ik de bovenste zin lees kan ik toch geen andere conclusie trekken dat de agenten bewust de fietser hebben geramd . Let wel het gebeurde op de stoep.
Klemrijden doe je op een heel andere manier, en met de zijkant van de auto

Het woord "rammen" houdt ook een zekere opzet in. Anders hadden de kranten kunnen kiezen voor de woorden aanrijden, botsen, o.i.d.

Wat het letsel van de fietser betrof. De fietser is er inderdaad zonder kleerscheuren vanaf gekomen, sorry voor dat.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: De politie maakt meer kapot dan je lief is

Ongelezen bericht door Chocomelk »

seagoing racer2, met de titel van je topic val je de politie aan in algemeenheid, dus alle politie agenten in Nederland, terwijl je in je schrijven het over mischien hooguit 2 politie agenten hebt
Wil niet zeggen als er 2 slecht zijn dat ze allemaal slecht zijn.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: De politie maakt meer kapot dan je lief is

Ongelezen bericht door marnix »

Telegraafberichten moet je niet gelijk ernstig nemen hoor:

http://www.politie.nl/groningen/nieuws/ ... ietser.asp

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: De politie maakt meer kapot dan je lief is

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Het feit dat "De krant van wakker Nederland" het over rammen heeft en niet over botsen, zegt mij niets.... als er één krant een sensatiekrant is...

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: De politie maakt meer kapot dan je lief is

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

@ marnix: twee zielen, één gedachte! :mrgreen:

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: De politie maakt meer kapot dan je lief is

Ongelezen bericht door kuklos »

@seagoing racer 2, mijn steun heb je in deze ook niet. In geval 2 doet de politie inderdaad niets, weet niet waarom, maar dat ze niets doen verbaast me niets.
In geval 1 had de fietser zich eerst eens aan de wet moeten houden en naar de politie moeten luisteren.

stofzuigertje

Re: De politie maakt meer kapot dan je lief is

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

1 Niemand hoeft rekening te houden met fietsers zonder licht dus vervalt de voorrang.

2 Op stoep fietsen mag niet dus fietser is fout.

3 Bij niet stoppen mag je fietsen op deze manier aanhouden.

4 Schade aan Politie auto is te claimen, fietser krijgt niets.

5 Als je weet dat mijn buurman maar 167 cm en 68 KG is, en meestal als klein mannetje alleen moet rijden.. dus hij gaat dan zijn Hond uitlaten.
dan is het probleem van groepen niet van toepassing.
Ook kleine groepen worden door SMSjes soms snel groter dus collega vragen die er vaak niet of tekort zijn zit er niet in.

6 Via gemeente geregeld dat deze Privé hond nu Belastingvrij is als niet officiele diensthond. Hij was verbaast en met het gele politie vest, ooit van op fiets gevallen collega is nu door mij op maat gemaakt dus deze niet betaalde Agent op 4 poten is nu herkenbaar!
Dus wij burgers mogen ook de Politie helpen, en als meerdere agenten een hond (geen poedel of zo) zouden nemen is het ook veiliger op straat en kost minder dan dure collega.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: De politie maakt meer kapot dan je lief is

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,
Telegraafberichten moet je niet gelijk ernstig nemen hoor:
Dit bericht in de telegraaf is overgenomen uit het Dagblad van het Noorden, die melden hetzelfde bericht, ook met de tekst rammen.

Om nu een bericht van http://www.politie.nl te citeren is nu niet bepaald sterk. De politie heeft er natuurlijk alle belang bij om een andere versie van het gebeurde te publiceren.

@seagoing racer 2, mijn steun heb je in deze ook niet. In geval 2 doet de politie inderdaad niets, weet niet waarom, maar dat ze niets doen verbaast me niets.
In geval 1 had de fietser zich eerst eens aan de wet moeten houden en naar de politie moeten luisteren.
Beste Klukos,

Wat mij betreft zijn deze voorbeelden exemplarisch voor hoe de politie nu opereert. Datgene waar gemakkelijk tegen opgetreden kan worden daar wordt tegen opgetreden, en zo hard mogelijk. Datgene wat moeilijker ligt, laten ze struktureel liggen.

In bedrijfskundige termen gezegd , de politie is druk bezig het laaghangende fruit te plukken.

Dat is de essentie van mijn bijdrage, en zoals eerder gezegd getriggerd door deze twee berichten vlak naast elkaar.

Het een kan niet zonder het ander.
Ik heb er dus geen enkele moeite mee als op-de-stoep-fietsers, door-rood-lopers, fout-parkeerders etc worden aangepakt, maar dan ook dat vrouwen-handelaren, terroriserende-jeugd, drug-runners, strukturele-fraudeurs worden aangepakt.

Helaas zie ik in die laatste categorie veel thee-drinkende en stuntelende ,onterecht declarerende overheidsdienaren.

Natuurlijk is het enigzins gechargeerd en zwart-wit, maar ja dat is op een forum goed om de discussie helder te houden

Gesloten