LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gemeente - Politie : "geldklopperij

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
heuvel4
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 aug 2006 16:46

Gemeente - Politie : "geldklopperij

Ongelezen bericht door heuvel4 »

Gemeente Mijdrecht: auto geparkeerd en vergeten de parkeerkaart
neer te leggen.
Bekeuring : ZESTIG EURO.
Dit bedrag staat in geen enkele verhouding tot de overtreding !
Gemeente en Politie hebben gewoon geld nodig, en halen dit weg bij de gewone burger.

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: Gemeente - Politie : "geldklopperij

Ongelezen bericht door Pavlova »

Sorry hoor, maar u bent zelf degene die de parkeerkaart vergeet. Dus terecht een boete, neem je verlies nou maar. Als ik mijn maandabonnement vergeet in de trein krijg ik ook een bon (€42,00 en sindsdien vergeet ik dat ding never-de-nooit-niet meer).

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Gemeente - Politie : "geldklopperij

Ongelezen bericht door testcase »

Niet zeuren, maar dokken.

Miss M
Berichten: 177
Lid geworden op: 15 jun 2005 14:52

Re: Gemeente - Politie : "geldklopperij

Ongelezen bericht door Miss M »

Neem even contact op met degene van wie je de bon gekregen hebt. Vaak is het zo dat als je kunt laten zien dat je wel een parkeerkaart hebt, ze de boete kwijtschelden. Niet geschoten is altijd mis.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Gemeente - Politie : "geldklopperij

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Miss M schreef:Neem even contact op met degene van wie je de bon gekregen hebt. Vaak is het zo dat als je kunt laten zien dat je wel een parkeerkaart hebt, ze de boete kwijtschelden. Niet geschoten is altijd mis.
Waarom?
Wel een kaart hebben maar hem niet neerleggen is nog steeds parkeren zonder kaart.
De boete lijkt mij dan ook terecht.

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: Gemeente - Politie : "geldklopperij

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Klopt, de boete is dan nog steeds terecht, maar toch wordt er dan nog wel eens de hand over het hart gestreken.

Zo ging dat bij ons op kantoor ook jaren lang. Je kon daar maximaal 3 uur per keer betalen, dus na een paar uur moest je de meter bijvullen. Soms waren er collega's die de tijd vergaten of net een lang telefoongesprek voerden. Die werden dan beboet.

Vaak werd er dan een parkeerkaartje van één van de andere collega's gevraagd, daarmee naar de parkeerwachters, en vaak werd de boete dan kwijtgescholden.

Ik weet in deze casus alleen niet of het nou echt om een parkeerkaartje gaat of om zo'n blauwe schijf. Als het het tweede is, kom je er niet mee weg natuurlijk.

heuvel4
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 aug 2006 16:46

Re: Gemeente - Politie : "geldklopperij

Ongelezen bericht door heuvel4 »

Het ging om de blauwe parkeerschijf; uiteraard is een bekeuring terecht.

Maar wat ik wil zeggen: de Overheid bezuinigt o.a. enorm op Gemeente en Politie.
Om toch het nodige geld binnen te krijgen deelt men regelmatig bonnen uit.

En een bekeuring van ZESTIG EURO staat in geen enkele verhouding tot
"deze overtreding".

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Gemeente - Politie : "geldklopperij

Ongelezen bericht door berndv »

tegen de kerk aan pissen is net zo duur en staat ook niet in verhouding tot de overtreding.

Feit blijft dat je de APV hebt overtreden en dat daar een boete tegenover staat, en of dit en verhouding is met het gepleegde is niet ter discussie. Het is niet een soort onkostenvergoeding, het is een boete, het hoeft nergens mee in verhouding te staan. zodoende snap ik deze discussie ook niet echt. Het is niet een bedrag dat in verhouding tot iets gezien moet worden, het is een bedrag wat staat voor een overtreding.

anita1971
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: Gemeente - Politie : "geldklopperij

Ongelezen bericht door anita1971 »

Blijkbaar heeft Heuvel4 nog nooit een bekeuring voor " fout" parkeren gehad.

Die € 60,- is juist hoor.

Wees blij dat je em niet in Amsterdam hebt gehad, daar is het € 60,- + het dagtarief.........

priewjet
Berichten: 223
Lid geworden op: 18 nov 2005 21:16

Re: Gemeente - Politie : "geldklopperij

Ongelezen bericht door priewjet »

Het is geen bekeuring van de politie als je je parkeerkaart niet achter de voorruit hebt gelegd. Het is eeen gewone naheffing parkeerbelasting van de gemeente. Dat bedrag is de niet of te weing betaalde parkeerbelasting verhoogd met een bedrag van € 51 (artikel 3, eerste lid, Besluit gemeentelijke parkeerbelastingen).

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Gemeente - Politie : "geldklopperij

Ongelezen bericht door antileugens »

Als ik mijn maandabonnement vergeet in de trein krijg ik ook een bon (€42,00 en sindsdien vergeet ik dat ding never-de-nooit-niet meer).
En met één telefoontje en een briefje aan de NS word de boete kwijtgescholden.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Gemeente - Politie : "geldklopperij

Ongelezen bericht door VioletPrue »

priewjet schreef:Het is geen bekeuring van de politie als je je parkeerkaart niet achter de voorruit hebt gelegd. Het is eeen gewone naheffing parkeerbelasting van de gemeente. Dat bedrag is de niet of te weing betaalde parkeerbelasting verhoogd met een bedrag van € 51 (artikel 3, eerste lid, Besluit gemeentelijke parkeerbelastingen).
Ja en?
Oké het is duur, maar dan moet u de kaart niet vergeten.
Boetes en 'naheffingen' zijn altijd duur.
Voorbeeld: mijn zus had een bijstandsuitkering en was vergeten dat zij een spaarrekening had met indertijd 35 gulden als saldo.
De gemeente kwam hier achter en legde een boete op van 100 gulden.
Staat ook niet in verhouding, maar het is nou eenmaal niet anders.
Wie zijn broek brandt, moet op de blaren zitten.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Gemeente - Politie : "geldklopperij

Ongelezen bericht door antileugens »

@VioletPrue: Redelijkheid is dus niet iets wat je meer vind passen in onze maatschappij?!

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: Gemeente - Politie : "geldklopperij

Ongelezen bericht door Pavlova »

antileugens schreef:
Als ik mijn maandabonnement vergeet in de trein krijg ik ook een bon (€42,00 en sindsdien vergeet ik dat ding never-de-nooit-niet meer).
En met één telefoontje en een briefje aan de NS word de boete kwijtgescholden.
Nope, ik reis niet met de NS maar met regionale vervoerder Syntus. En een schriftelijk bezwaar haalde niets uit.

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: Gemeente - Politie : "geldklopperij

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

antileugens schreef:@VioletPrue: Redelijkheid is dus niet iets wat je meer vind passen in onze maatschappij?!
Redelijkheid is een belangrijk begrip in het civiele recht (en hopelijk ook nog in onze huidige maatschappij). Maar een boete is een sanctie. Die moet wel hoog zijn, anders is het hele idee achter de sanctie kansloos. 't Is alleen wel erg zuur als je een keer echt de pineut bent omdat je vergeet je kaart neer te leggen.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Gemeente - Politie : "geldklopperij

Ongelezen bericht door antileugens »

Nope, ik reis niet met de NS maar met regionale vervoerder Syntus. En een schriftelijk bezwaar haalde niets uit.
Syntus is inderdaad een bedrijf dat klantenservice niet bepaald hoog in het vaandel heeft staan.

Gesloten