LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CVZ zijn oplichters van de overheid

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
wil-kruizinga
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 sep 2010 15:24

CVZ zijn oplichters van de overheid

Ongelezen bericht door wil-kruizinga »

CVZ zijn oplichters van de overheid. Ik moet nog 315,51 euro terug krijgen, maar wegens administratieve redenen kan dat op zijn minst 16 weken duren. Zijn ze nou helemaal gek geworden daar, ze hebben ook geen 16 weken nodig gehad om het van mijn uitkering te incasseren. Het geld behoord mij toe, hebben zij helemaal niks over te vertellen. Spreken kan je er niemand.je mag een 0900 nummer bellen waar ze je aan het lijntje houden en de dubbeltjes maar door tikken zonder dat je ook maar iemand te spreken krijgt. Ik ben boos!! heel erg boos. Ik wil nu mijn geld terug waar ik recht op heb plus de rente!!. Het is buiten mijn schuld om dat dit allemaal is gebeurd, fout van zorgverzekeraar Menzis. Nou, lekker dan, heb mijn geld er nog niet mee terug. Maar ik kan ze verzekeren dat ze nog niet klaar zijn met mij. Ik schakel een advocaat in en laat een gerechtelijke procedure starten, mogen ze alle kosten die daar uit voort komen ook betalen. :evil:

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: CVZ zijn oplichters van de overheid

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

U kunt ook klacht neerleggen bij de ombudsman en dan moet
u eens kijken hoe snel het geregeld wordt voor u en het kost
u helemaal niets. Alleen een postzegel.
Bij mij ging het supersnel in ieder geval.

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: CVZ zijn oplichters van de overheid

Ongelezen bericht door poespas »

Van je uitkering kun je geen advocaat betalen, en een toevoeging krijg je hier ws niet voor. En al zou je die krijgen dan betaal je bijna 100 euro eigen bijdrage, mits je op bijstandniveau zit.

Echter geef ik je wel helemaal gelijk, dit kan echt niet.
En wat verstaan zij onder administratieve redenen, lekker vaag.
Geld overmaken kost tegenwoordig niet meer dan 5 minuten.

Ik zou zeker een contact opnemen met de ombudsman, ik heb daar ook goede ervaringen mee, en de rente opeisen als zij het niet binnen een redelijke termijn (zeg 2 weken) terug storten.

aarttonny
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 nov 2010 14:49

Re: CVZ zijn oplichters van de overheid

Ongelezen bericht door aarttonny »

Ook ik heb problemen met deze oplichters. Enige tijd geleden ben ik aangemeld bij het CVZ als wanbetaler. Hierdoor houd het CVZ de premie van 148,95 Euro automatisch van mijn uitkering in. Het vreemde is dat ik iedere maand ook van het CJIB een acceptgiro thuisgestuurd krijg met een brief dat ik mijn premie van 148,95 moet betalen. Ik heb hierover telefonisch contact opgenomen met het CJIB die mij te kennen gaven dit in opdracht te doen van het CVZ en dit met hun moet bespreken. Dit heb ik dus gedaan. Het CVZ geeft mij te kennen dat zij de premie van 114,58 Euro op mijn uitkering inhouden en dat er 30% boete bij komt die betaald dient te worden aan het CJIB. Ik leg het CVZ uit dat zij zelf die 30% samen met de premie van mijn uitkering inhouden. Dit wordt door hun ontkent. Wat betreft dat ik aan het CJIB de volle pond moet betalen in plaats van die 30% wordt mij door het CVZ aangeraden contact op te nemen met het CJIB. Dit heb ik dus weer gedaan. Het CJIB raad mij daarop weer aan contact op te nemen met het CVZ. Zo kan ik nog wel een tijd door gaan. Omdat ik weiger 148,95 Euro aan het CJIB te betalen omdat dit bedrag iedere maand van mijn uitkering wordt ingehouden is het nu zo ver gekomen dat het CJIB dreigt met het inschakelen van een deurwaarder terwijl zij wel op de hoogte zijn dat het CVZ de premie plus 30% bij mij inhouden. De overheid is gewoon een grote bende van oplichters!

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: CVZ zijn oplichters van de overheid

Ongelezen bericht door Jolijn »

Heb je ook schriftelijk contact opgenomen?
Aan de hand van bankafschriften kunnen beide partijen zien wat er ingehouden wordt.

Je schrijft CVZ de premie van 148,95 Euro automatisch
en even later premie van 114,58 Euro

De eerste keer bedoel je dus incl. 30% boete?

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: CVZ zijn oplichters van de overheid

Ongelezen bericht door ronald g »

Zo dom je wordt als wanbetaler aangemeld bij deze club die incasseert de achterstallige premie maar de normale premie die elke sterfelijke ziel moet betalen niet. Komt er dus op neer dat je naast de maandelijkse betaling aan die club ook nog eens de zorgverzekering dient te betalen. 2 maal 148 euro is dus een kleine 300 euro. Heb je toch echt aan jezelf te danken.

aarttonny
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 nov 2010 14:49

Re: CVZ zijn oplichters van de overheid

Ongelezen bericht door aarttonny »

Even wil ik aan ronald g kwijt dat je er naast zit. Mijn achterstallige premie betaal ik aan deurwaarderskantoor Flanderijn. Daarnaast wordt mijn premie afgehouden door CVZ. Daarnaast krijg ik rekeningen van het CJIB. Dat ik een achterstand heb, komt omdat ik mijn baan ben kwijtgeraakt en te lang (5 maanden) op een uitkering heb gewacht. Ga mij dan niet vertellen dat het mijn eigen schuld is.

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: CVZ zijn oplichters van de overheid

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

jeanne-veghel schreef:U kunt ook klacht neerleggen bij de ombudsman en dan moet
u eens kijken hoe snel het geregeld wordt voor u en het kost
u helemaal niets. Alleen een postzegel.
Bij mij ging het supersnel in ieder geval.
Dit schreef ik vorig jaar en als u mogelijk snel een oplossing
wilt hebben is dit mijn ervaring. (zie boven)

Binnen 3 weken was toen mijn probleem opgelost.
Het is zeker het proberen waard en het maakt toch
niet uit om wat voor probleem het dan gaat.
Er moet gewoon een oplossing komen.

Als de ombudsman er zich mee gaat bemoeien
lopen ze meestal wat harder.

Aunibel
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 mei 2011 14:31

Re: CVZ zijn oplichters van de overheid

Ongelezen bericht door Aunibel »

@aarttoony

Het betalen van de premie + de 30% boete betekent niet dat dit van uw schuld wordt ingehouden.

De 30% boete is omdat u de schuld hebt openstaan. Zodra u deze schuld hebt voldaan vervalt deze boete. En het CJIB draagt zorg voor het innen van de SCHULD en dus niet de PREMIE. Ik hoop dat u hier wat aan heeft.

nederlandverloekt
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2011 17:14

Re: CVZ zijn oplichters van de overheid

Ongelezen bericht door nederlandverloekt »

zijn gewoon ****** ze willen je gewoon uitzuigen die vieze vuile ratten heb ze gecontact en bijn 1085 euro voor 6 maanden betaald en vervolgens krijg ik eindafrekening van 800 euro wat bezielt deze ****** lopers. die *** vervloekte nederlandse politiek wil alleen geld innen mensen die in problemen komen door deze *** organistatie nog meer in de problemen.

frenchy
Berichten: 121
Lid geworden op: 05 apr 2011 13:10

Re: CVZ zijn oplichters van de overheid

Ongelezen bericht door frenchy »

Aunibel schreef:@aarttoony

Het betalen van de premie + de 30% boete betekent niet dat dit van uw schuld wordt ingehouden.

De 30% boete is omdat u de schuld hebt openstaan. Zodra u deze schuld hebt voldaan vervalt deze boete. En het CJIB draagt zorg voor het innen van de SCHULD en dus niet de PREMIE. Ik hoop dat u hier wat aan heeft.

Klopt niet. De schuld gaat naar incassobureau. De toekomstige premie wordt ge-int door CVZ (premie + 30 % boete) Dit gebeurd algemeen door loonbeslag of beslag op uitkering. Maar als er geen regelmatige inkomsten zijn, draagt het CVZ de zaak over aan het CJJB. Dus het gaat hier om de premie en NIET om de schuld.

kleikloetje
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 jun 2011 14:42

Re: CVZ zijn oplichters van de overheid

Ongelezen bericht door kleikloetje »

Ik begrijp er niets van. Ik kan de normale premie al niet betalen. Laat staan dat de boete die ik elke maand moet betalen kan voldoen. Het CVZ houdt hier geen rekening mee. Het totaalbedrag wordt van mijn uitkering ingehouden.

ciska1975
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jan 2012 16:59

Re: CVZ zijn oplichters van de overheid

Ongelezen bericht door ciska1975 »

Ook ik heb ellende met CVZ.
Krijg ineens een brief dat ze de premie niet meer in kunnen houden op mijn inkomen, dus ik neem contact op.
Krijg daar te horen dat volgens hun gegevens ik nog steeds een betaalde baan heb ( ben sinds september 2010! al werkeloos), en dat niet bekend is bij hun dat ik een uitkering heb.
Mijn vorige werkgever heeft nooit doorgegeven dat mijn contract daar beëindigd is.
Vreemd aangezien er al een jaar!! 114 euro van mijn uitkering door de sociale dienst naar hun wordt overgemaakt!
In dat jaar heb ik nooit een acceptgiro van CJIB gehad voor 34 euro, dus die ook niet kunnen betalen.
Volgens het CVZ heb ik nu een achterstand van 1100 euro ( ???????).
Zeer ruim gerekend dan zeker.
Ze zeggen nooit opdracht te hebben gegeven aan de sociale dienst om de bronheffing in te houden, zou ik zelf gedaan hebben?
Omdat ik nog een ander loonbeslag heb mag de sociale dienst de premie niet inhouden.
Als ze niet weten dat ik een uitkering heb, hoe weten ze dan wel dat ik een loonbeslag op mijn UITKERING heb?
Moet nu zelf de sociale dienst opdracht geven te stoppen met het inhouden van de premie omdat ik het via een acceptgiro moet betalen.
Volgens de "dame" aan de telefoon creeër ik zo schulden( ??????).

Morgen maar eens naar de sociale dienst, plaatselijke ombudsman en bureau voor rechtshulp. ( druk dagje), want laat me niet langer naaien door CVZ!!

ciska1975
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jan 2012 16:59

Re: CVZ zijn oplichters van de overheid

Ongelezen bericht door ciska1975 »

En CVZ gaat lekker door. Na in februari eindelijk contact te hebben gehad met een medewerker van CVZ naar aanleiding van mijn bezwaarschrift om de premie niet langer in te houden op mijn uitkering, zou deze meneer alles rechtzetten en regelen met CJIB.
Volgens het CJIB had ik namelijk alweer een paar maanden achterstand in de betaling.
Ik kan aantonen dat al sinds januari 2010 de bronheffing wordt ingehouden op mijn bijstandsuitkering, en dus zou alles geregeld worden.
Ook zou hij contact opnemen met Sociale zaken met de mededeling dat de premie niet meer mocht worden ingehouden.
Met deze toezegging kwam mijn bezwaar verder te vervallen.
Tot mijn grote verbazing stond er begin mei een deurwaarder voor mijn deur met een dwangbevel over de maand december 2011.
Ik was zelf op dat moment niet thuis en mijn dochter had open gedaan.
Gelijk heb ik bij sociale zaken de bewijzen opgevraagd dat de bronheffing nog steeds ( ook op dit moment nog) wordt ingehouden op mijn uitkering.
De persoon van CVZ had helemaal geen contact opgenomen met sociale zaken en ook niets rechtgezet bij CJIB.
Het bewijs dat de bronheffing van december 2011 ook gewoon betaald was via mijn uitkering heb ik via mail en via brief aan GGN gestuurd op dezelfde dag dat de deurwaarder voor de deur stond.
Het enige bedrag wat niet was betaald was 35 euro omdat ik hiervoor geen acceptgiro had gehad.
Heb ook aangegeven dit bedrag gewoon te willen betalen.
Op zowel de mail als de brief heb ik geen enkele reactie van GGN of CVZ mogen ontvangen.
Vandaag ineens ligt er weer een exploot van GGN in de bus, met de mededeling dat ze een week geleden een brief naar de belastingdienst hebben gestuurd om beslag te leggen op mijn heffingskorting en teruggave voor een bedrag van ondertussen 482 euro !!!!
Nergens wordt gerept over het door mij aangevoerde bewijs van betaling.
CVZ en ook GGN zijn inderdaad grote oplichters!!!!!!!!
Ik ga morgen uitzoeken welke stappen ik kan ondernemen om MIJN recht te halen.
Want wat ik niet verschuldigd ben ga ik ook niet betalen, en als ze zo doorgaan ga ik ook maar eens incassokosten,explootkosten en schadevergoeding bij hun halen!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: CVZ zijn oplichters van de overheid

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Oh jee. Nu zijn het bij de overheid ook al allemaal oplichters. Hoe moet dat dan met al die zaken die volgens veel mensen weer naar de overheid terug moeten? Waar halen zijn het idee vandaan dat het dan wel goed gaat?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: CVZ zijn oplichters van de overheid

Ongelezen bericht door Jolijn »

Al die tijd betaal ik gewoonmaandelijks mijn 154 euro aan het CJIB.

Dit lijkt mij het bedrag van je achetrsatllige maandelijkse premie + de boete.
Je moest niet alleen je achterstand wegwerken ( daar zit boete op), maar ook je nieuwe maandpremie moet betaald worden.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: CVZ zijn oplichters van de overheid

Ongelezen bericht door puma73 »

De moraal van het verhaal, betaal gewoon op tijd je zorgpremie. Dan heb je geen problemen.

Vanleeuwen84
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2013 21:37

Re: CVZ zijn oplichters van de overheid

Ongelezen bericht door Vanleeuwen84 »

Nou ik was ook aan gemeld bij CVZ als wanbetaler maar omdat ik in de WSNP zit nu heeft mijn zorgverzekeraar VGZ mijn afgemeld maar de CVZ heeft wel een premie te lang in gehouden toen kreeg ik een eindafrekening en op de eindafrekening stond dat ik niks terug zal krijgen dus heb ik bezwaar gemaakt en mijn bezwaar is gegrond en ik had recht op om die bedrag terug te krijgen maar nu is het zo dat ik die bedrag ni9et heb gehad en ik wacht al heel lang en als ik hun bel wat al heel duur is dan zeggen ze dat er een fout is in de systeem of de afdeling die dat zal terug betalen werkt niet goed ik ben het spuugzat aan het worden als wij als consumenten bepaalde verplichtingen hebben dan hebben die organisatie ook wie kan mij zeggen wat ik moet doen om mijn bedrag terug te krijgen waar ik recht op heb

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: CVZ zijn oplichters van de overheid

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Jolijn schreef:Al die tijd betaal ik gewoonmaandelijks mijn 154 euro aan het CJIB.

Dit lijkt mij het bedrag van je achetrsatllige maandelijkse premie + de boete.
Je moest niet alleen je achterstand wegwerken ( daar zit boete op), maar ook je nieuwe maandpremie moet betaald worden.
Nee Jolijn dat is de maandelijkse premie zonder aanvullende verzekering + boete.

burgertje
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:32

Re: CVZ zijn oplichters van de overheid

Ongelezen bericht door burgertje »

aarttonny schreef:Even wil ik aan ronald g kwijt dat je er naast zit. Mijn achterstallige premie betaal ik aan deurwaarderskantoor Flanderijn. Daarnaast wordt mijn premie afgehouden door CVZ. Daarnaast krijg ik rekeningen van het CJIB. Dat ik een achterstand heb, komt omdat ik mijn baan ben kwijtgeraakt en te lang (5 maanden) op een uitkering heb gewacht. Ga mij dan niet vertellen dat het mijn eigen schuld is.
Hetzelfde verhaal hierboven heb ik meegemaakt, en je kunt er niets tegen in brengen. Heb de openstaande premie's ineens betaals aan de zorgverzekeraar, en de cvz had al heel wat maanden mijn zorgtoeslag ingehouden, en 240,00 mijn zorgverzekeraar zegt er staat niets open, maar cvz wil over deze 6 maanden nog 1.205 euro incasseren. De maanden die toen open stonden willen zij op hun rekening. Mijn schuld is inglost, en ze gaan gewoon door, totdat je het helemaal zat bent. Ook door lang wachten op een uitkering omdat het werk was gestopt, moesten wij erg lang wachten op een uitkering.

Gesloten