LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stalkende ambtenaren van het CBS

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Locutus
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 nov 2010 18:58

Stalkende ambtenaren van het CBS

Ongelezen bericht door Locutus »

IK was door het CBS in Juli'10 geselecteerd als slachtoffer om 'mee te werken' aan
het Onderzoek Verplaatsingen in Nederland .

Hiertoe moest ik via het Internet een vragenlijst invullen.
Eerst even kijken wat het inhoud.
Hmm.. een lijst waar je minstens een hele week tot op de minuut af moet bijhouden wat je doet en waar je heengaat.
Dit was voor Rijkswaterstaat (waar ze speciaal 13 politici hebben zitten??) om dit weer in goede banen te leiden.

Hier had ik dus duidelijk geen enkele zin in, ze hebben al alles van me.
Zelfs vingerafdrukken op mijn paspoort.

4 weken later weer een schrijven , waarom ik het nog niet ingevuld had.
Weer 4 weken later nu een schrijven inclusief dreigement :
Indien ik het niet invulde zouden me ze wel bellen of een ambtenaar langs sturen.

Hierop een email gestuurd ( via ander IP adres) dat dit ZEER ongewenst was.
Uiteraard geen enkel antwoord , dan is het Internet plotseling EEN richting verkeer. (Postbus 51= Area 51)

Daarna heeft zo'n gremlin van een ambtenaar 4 maal met haar mercedesje aan m'n deur gebeld ,
briefjes en visitekaartjes achtergelaten en gewoon hier in de omgeving lopen stalken.
Heb uiteraard foto's genomen van die gebrilde gremlin en ook haar nummerplaat.

Eens kijken wat het nationale fotoalbum van Justitie mij oplevert ,
Ik heb nog een speciaal stukje herkennings software wie dat nou precies is. :twisted:

Locutus ψ

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: Stalkende ambtenaren van het CBS

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Locutus schreef:IK was door het CBS in Juli'10 geselecteerd als slachtoffer om 'mee te werken' aan
het Onderzoek Verplaatsingen in Nederland .

Hiertoe moest ik via het Internet een vragenlijst invullen.
Eerst even kijken wat het inhoud.
Hmm.. een lijst waar je minstens een hele week tot op de minuut af moet bijhouden wat je doet en waar je heengaat.
Dit was voor Rijkswaterstaat (waar ze speciaal 13 politici hebben zitten??) om dit weer in goede banen te leiden.

Hier had ik dus duidelijk geen enkele zin in, ze hebben al alles van me.
Zelfs vingerafdrukken op mijn paspoort.

4 weken later weer een schrijven , waarom ik het nog niet ingevuld had.
Weer 4 weken later nu een schrijven inclusief dreigement :
Indien ik het niet invulde zouden me ze wel bellen of een ambtenaar langs sturen.

Hierop een email gestuurd ( via ander IP adres) dat dit ZEER ongewenst was.
Uiteraard geen enkel antwoord , dan is het Internet plotseling EEN richting verkeer. (Postbus 51= Area 51)

Daarna heeft zo'n gremlin van een ambtenaar 4 maal met haar mercedesje aan m'n deur gebeld ,
briefjes en visitekaartjes achtergelaten en gewoon hier in de omgeving lopen stalken.
Heb uiteraard foto's genomen van die gebrilde gremlin en ook haar nummerplaat.

Eens kijken wat het nationale fotoalbum van Justitie mij oplevert ,
Ik heb nog een speciaal stukje herkennings software wie dat nou precies is. :twisted:

Locutus ψ
Als het een zakelijk onderzoek was, bestaat de kans dat je verplicht bent om mee te werken.

Locutus
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 nov 2010 18:58

Re: Stalkende ambtenaren van het CBS

Ongelezen bericht door Locutus »

Ad Verkaad schreef:
Als het een zakelijk onderzoek was, bestaat de kans dat je verplicht bent om mee te werken.
Natuurlijk was het NIET zakelijk , gewoon prive.
Alleen die gremlin kreeg er als 'interviewer' extra voor betaald (na 17:00 uur)
(Ze had beter voor een apotheek kunnen gaan staan.)

Als ik dan een email stuur naar diegenen van dit CBS onderzoek en krijg WEER eens NIETS terug,
bevestigt dit nogmaals mijn afgrijselijkste vermoedens (Postbus 51 = Area 51 ©'98).

Bezijden dat, het is gewoon overheids bemoeienis met methodes
die de Stasi graag gehad had willen hebben.

Dan hoef ik geen advokaat om te weten dat iemand die hier dan een
dergelijke link plaatst bij voornoemden ambtenaren hoort.

Vervang deze zinloze twitteraars door 1 supercomputer voor het gehele ambtenarenbestand.
Dan krijgen ze eindelijk te maken met de regelgeving die ze
de burger jarenlang door de strot gedouwd hebben.
Geen gratis ABP pensioentjes meer, dwing ze hun eigen klusterbommen te ruimen
op basis van Gemeinnuetzliche Arbeit (ook werken voor uitkering)

Locutus ψ

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Stalkende ambtenaren van het CBS

Ongelezen bericht door S. »

Ik kan me dit niet voorstellen en geloof er ook weinig van.
Je bent blijkbaar heel belangrijk voor hen.

Amusant verhaal war ik om kon lachen maar je op je woord geloven is een tweede.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Stalkende ambtenaren van het CBS

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Locutus schreef:[
Natuurlijk was het NIET zakelijk , gewoon prive.
Waarom is dit zo natuurlijk? Uit het openingsbericht is dit niet zonder meer op te maken.

Locutus
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 nov 2010 18:58

Re: Stalkende ambtenaren van het CBS

Ongelezen bericht door Locutus »

GJvdZ schreef:
Locutus schreef:[
Natuurlijk was het NIET zakelijk , gewoon prive.
Waarom is dit zo natuurlijk? Uit het openingsbericht is dit niet zonder meer op te maken.
Wou je me werkelijk wijsmaken dat de overheid dit ook met personen binnen bedrijven doet dan ?
Dan is de situatie nog veel ernstiger als ik gedacht had.

Locutus ψ

Locutus
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 nov 2010 18:58

Re: Stalkende ambtenaren van het CBS

Ongelezen bericht door Locutus »

S. schreef:Ik kan me dit niet voorstellen en geloof er ook weinig van.
Je bent blijkbaar heel belangrijk voor hen.

Amusant verhaal war ik om kon lachen maar je op je woord geloven is een tweede.
Dan geloof je me niet, het lachen zal velen nog vergaan.
Ik wil het wel bewijzen als je dat graag wil.
Dan scan ik de drie brieven van het CBS in plus de 3 kaarten en
1 visitekaartje van die ambtelijke gremlin in. (hier staan ook de datums op)
Deze worden dan net als reeds honderden andere overheids documenten en
zelfs MEINEDEN van corrupte politieambtenaren eveneens op secure servers van het Internet gezet.
Daar heb ik Wikileaks niet voor nodig, terwijl ik hun aanbod ook heb..

Locutus ψ

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Stalkende ambtenaren van het CBS

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Locutus schreef:
S. schreef:Ik kan me dit niet voorstellen en geloof er ook weinig van.
Je bent blijkbaar heel belangrijk voor hen.

Amusant verhaal war ik om kon lachen maar je op je woord geloven is een tweede.
Dan geloof je me niet, het lachen zal velen nog vergaan.
Ik wil het wel bewijzen als je dat graag wil.
Dan scan ik de drie brieven van het CBS in plus de 3 kaarten en
1 visitekaartje van die ambtelijke gremlin in. (hier staan ook de datums op)
Deze worden dan net als reeds honderden andere overheids documenten en
zelfs MEINEDEN van corrupte politieambtenaren eveneens op secure servers van het Internet gezet.
Daar heb ik Wikileaks niet voor nodig, terwijl ik hun aanbod ook heb..

Locutus ψ
Jee, stoer zeg! Kan je even een linkje naar jouw website met deze info sturen. Ben nu toch wel benieuwd.

DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Re: Stalkende ambtenaren van het CBS

Ongelezen bericht door DJM »

Ik heb ook wel eens zo'n brief gehad van de overheid om mee te doen aan een onderzoek.
Doe ik niet dus ik kieperde de ellenlange vragenlijst in de kliko.

Daar zijn ze niet blij mee want ik kreeg al snel weer een brief waarin verontwaardigd gezegd werd dat ik de vragenlijst nog niet had ingevuld.

En ook bij mij zou men iemand langssturen (dat doen ze altijd volgens mij) om nog eens persoonlijk te komen praten over dat onderzoek.

Ik was niet thuis en ik heb er nooit meer wat van vernomen.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Stalkende ambtenaren van het CBS

Ongelezen bericht door S. »

Locutus,

Waarom iemand min of meer dwingen mee te doen aan een onderzoek waarbij het draait om precieze cijfers. Wanneer een benaderde deelnemer ongemotiveerd is, zal hij zich niet laten dwingen of de boel saboteren.
Daar schiet je als CBS toch niets mee op?
Wanneer je van het gezeik afwilt dan gooi je uit de losse pols wat tijden en cijfers op zo'n lijst en je bent ervan af. Komt alleen het onderzoek niet ten goede. Dus waarom die moeite doen om mensen onder druk te zetten.....

Als het een kleine moeite voor je is, zet die gescande kaartjes, brieven en de hele reutemeteut hier maar neer.

Volgens mij ben ik jaaaaren terug ook wel eens benaderd voor zo'n onderzoek, en toen ik niet mee wilde/kon doen werd daar niet moeilijk over gedaan.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Stalkende ambtenaren van het CBS

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Onderzoek verplaatsingsgedrag en Mobiliteitsonderzoek Nederland

Doel
Het bepalen van het verplaatsingsgedrag van de Nederlandse bevolking naar plaats van herkomst en bestemming, tijdstip waarop het vervoer plaatsvindt, gebruikte vervoermiddelen en motieven voor de verplaatsingen; daarnaast wordt ruime aandacht geschonken aan de achtergrondvariabelen voor een bepaald verplaatsingspatroon en keuze van vervoermiddelen.

Doelpopulatie
De Nederlandse bevolking (exclusief bewoners van tehuizen en instellingen).

Nettorespons
Jaar Absoluut Relatief Onderzoek
1999 63.336 71,2 % OVG
2000 64.240 70,4 % OVG
2001 57.491 68,5 % OVG
2002 44.058 67,7 % OVG
2003 34.454 68,3 % OVG
2004 29.221 72,5 % MON
2005 28.435 71 % MON

Weging
Ter compensatie van vertekeningen die optreden door onder- en oververtegenwoordiging van bepaalde groepen zijn weegfactoren gebruikt. Bij het OVG en het MON is gebruik gemaakt van de methode van lineair wegen.

Ophoging
Bij de ophoging worden de resultaten van de enquête bovendien 'vertaald' naar populatie-aantallen.

Nauwkeurigheid
Bij steekproefonderzoek, zoals het OVG en het MON, wordt slechts bij een deel van de populatie informatie verzameld. De geschatte uitkomsten op basis van de steekproefgegevens zullen in het algemeen echter niet exact gelijk zijn aan de werkelijke uitkomsten en hebben dus een onnauwkeurigheidsmarge.

Steekproefeenheid
Adressen.

Berichtgevers
Personen in huishoudens. Personen in tehuizen zijn niet in de steekproef meegenomen.

Waarnemingsmethode
Vanaf 1999 schriftelijke enquête, met telefonische motivatie van respondenten en eventuele na-enquêtes voor meer gedetailleerde gegevens per subgroep.

Frequentie
Doorlopend.

Soort onderzoek
Adressen-steekproef.

Verslagperiode
Jaarlijks.

Entiteit
Huishouden; Persoon; Verplaatsing; Rit.

Dit is dus het onderzoek van het CBS.
Lijkt me op basis van vrijwilligheid te gebeuren.
Beetje een overreactie van Locutus ψ

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Stalkende ambtenaren van het CBS

Ongelezen bericht door pbarendse »

Tijdje geleden kreeg mijn vrouw ook zo'n brief van het CBS. Niets mee gedaan, geen zin in en geen tijd voor. Na een paar weken een herinnering, daarna nog een, en inderdaad de opmerking dat ze iemand langs zouden sturen. Toen heb ik even opgebeld en ze duidelijk gemaakt dat deelname mijns inziens vrijwillig was (stond ook ongeveer in die bewoordingen in de brief) en dat ik ze voor vrijwillige deelname erg dwingend vond. Dat ze dus best iemand langs mochten sturen maar dat die dan lekker buiten zou kunnen blijven staan. Niets meer van gehoord uiteraard...

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Stalkende ambtenaren van het CBS

Ongelezen bericht door S. »

Ojee, wat een toestand. Jouw vrouw ook al min of meer gestalkt.
Straks moet ik nog mijn excuses maken aan Locutus.

Ik kan eigenlijk de logica niet inzien van zoveel werk maken van zo'n onderzoekje wat zegt hoevaak en hoelang mensen zich van A naar B verplaatsen.
Peil dan hun GSM's uit wanneer dit van staatsbelang is.
Heb ooit eens een voorbeeld gezien dat iemand dat deed en dat je dan online via een plattegrond stipjes met een nummer of de naam die ze hun telefoon blijkbaar gegeven hebben, op en neer door de straten zag drentelen.
Zou ook handig voor het CBS zijn blijkbaar.
De stasi zou het ook zo gedaan hebben, wanneer iedereen met een GSM op zak liep en ze die constant aan hadden staan.

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: Stalkende ambtenaren van het CBS

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

ik heb dit dus twee jaar geleden precies zo gehad!

Eerst een brief dat ik een week in moest vullen waar ik geweest was, hoe hoelaat en hoe lang ik daarover deed. Daar had ik dus geen zin in dus heb ik dat niet gedaan.
Toen kreeg ik een brief dat ik had 'nagelaten' het formulier in te vullen met een nieuw invul formulier. Dat heb ik ook niet ingevuld. Toen kreeg ik weer een brief met dat ik nu echt moest invullen waar ik de hele dag was. Weer niet gedaan.
Toen ben ik gebeld met de melding dat ik nu echt het formulier moest gaan invullen. Op mijn vraag waarom kreeg ik als antwoord dat het belangrijk was voor het onderzoek. Toen ik vroeg welk onderzoek kwam er niet veel meer uit. Vervolgens kreeg ik weer een formulier toegestuurd.

Uiteindelijk heb ik dus 5 formulieren gehad en heb ik na hun 8e telefoontje gezegd dat als ze nu niet zouden stoppen ik aangifte zou doen. toen heb ik ze nooit meer gehoord.

Waar ik dan precies aangifte van zou moeten doen had ik zelf overigens nog niet bedacht.

Trudy

Locutus
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 nov 2010 18:58

Re: Stalkende ambtenaren van het CBS

Ongelezen bericht door Locutus »

Leo The Emperor schreef:

Dit is dus het onderzoek van het CBS.
Lijkt me op basis van vrijwilligheid te gebeuren.
Beetje een overreactie van Locutus ψ
Overreactie noem je dit ?
Hier is niets vrijwilligs meer aan !

Brief 1 Afbeelding
Brief 2 Afbeelding
Brief 3 Afbeelding

Achterzijde Afbeelding van alle brieven.

Huisbezoekjes Afbeelding
Waarop ze dan niet kwam opdagen.

Als je ze precies wil lezen dan download je ze maar.

Ik noem dit stalking door de overheid.

Locutus ψ

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Stalkende ambtenaren van het CBS

Ongelezen bericht door Athoz »

Lol! Ja ik kreeg ook zo'n brief, maar dan voor mijn 8 jaar oude dochter.

Aangezien ik niet nog meer duidelijkheid wenste te verschaffen in mijn priveleven wat nu momenteel al het geval is, meteen een email en een telefoontje gedaan naar ze om duidelijk te maken dat ik er niet aan mee wenste te werken. Geen antwoord op de mail.

Tweede brief ontvangen met daarin zoiets van "Wij hebben van u nog geen reactie ontvangen blabla". Maar weer een telefoontje..

Derde praktisch identiek aan de tweede zijnde brief ontvangen. Hierop een mail met klacht gestuurd waarin ik duidelijk te kennen geef geen enkel inzicht te willen verstrekken in ons leven. En ook hierop geen antwoord..

Paar dagen later een telefoontje, waarom ik de lijst van m'n dochter nog niet in had gevuld. Dat het je geen ene zier aangaat wat mijn dochter heel de dag doet, dat ik het onderhand al beu was om constant aan te moeten geven niet aan deze 'vrijwillige' inbreuk in de privesfeer mee te willen werken, en dat ze maar eens hun emails moesten gaan lezen.

Staat er een twee weken later begin van de middag (nachtdienst gehad) een vrouwtje voor de deur, die wilde weten waarom wij niet mee wilden werken, niet op de hoogte was van emails, telefoontjes of wat dan ook, en of we dan nu maar even de lijst in wilden vullen.

Toen niet, nu niet, nooit meer...

Locutus
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 nov 2010 18:58

Re: Stalkende ambtenaren van het CBS

Ongelezen bericht door Locutus »

Athoz schreef:Lol! Ja ik kreeg ook zo'n brief, maar dan voor mijn 8 jaar oude dochter.

<CUT>

Toen niet, nu niet, nooit meer...
Zo is het maar net , want ze willen ALLES van je.

Vingerafdrukken voor een ID kaart (als zware crimineel)
Waar je heen gaat weten ze al via de corrupte OV-Chip kaart
Je bankrekening hebben ze al jaren.

Nu ook nog de EPD (ook al gekraakt)

En dan komt er ook nog een ambtenaar aanzeilen om een week lang bij te houden wat je doet!!

Volgende stap je DNA, daarop je ZIEL !!

Locutus ψ
Nou ik wacht al met smart op ze , ambtenaar als ontbijt.

anneb123
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2011 04:11

Re: Stalkende ambtenaren van het CBS

Ongelezen bericht door anneb123 »

Vreemd om niet mee te willen doen. De overheid zorgt voor allerlei zaken, bijvoorbeeld wegenaanleg, aanleg openbaar vervoer, fietspaden, voetpaden enzovoort. Om dat goed te doen en toekomstige ontwikkelingen te voorspellen heeft de overheid informatie nodig. Niet voor zichzelf, maar voor ons, de burgers. Vroeger had je volkstellingen, daar moest je voor thuisblijven en als je niet meedeed kreeg je een boete of straf. Dat is gelukkig afgeschaft. Veel handiger is het namelijk om een stuk of 1000 of 2000 mensen te ondervragen en met die informatie kun je dan zaken voor de hele bevolking uitrekenen: bijvoorbeeld mannen van 24 tot 27 jaar gaan vooral met de auto naar hun werk met een gemiddelde afstand van 21 km en ze nemen nooit de bus, ook niet als dat even snel zou zijn. Als je dat weet en je weet hoeveel mensen van die categorie er in een buurt zijn, dan weet je ook hoeveel autoweg je moet aanleggen en dat bussen geen zin heeft.

Om zulke informatie boven water te krijgen moet je wel zorgen dat een zo groot mogelijk deel van de ondervraagden mee doet. In Nederland is dat niet verplicht voor particulieren, maar het is ook niet verboden om er een beetje druk op te zetten. Als namelijk te weinig mensen meedoen, dan klopt het resultaat niet. Als je alleen de vrijwillige vrijwilligers zou vragen, dan krijg je makkelijk de geitenwollensokken informatie (fietsers en busrijders), maar die gasten die met petjes op in kleine autootjes rondracen met harde muziek aan, zou je niet in je gegevens krijgen (te druk, geen zin, ik begreipt het nie).

Wel lastig als die petjes-booster-auto's straks bij een fietspad komen ipv een snelweg....

Locutus
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 nov 2010 18:58

Re: Stalkende ambtenaren van het CBS

Ongelezen bericht door Locutus »

anneb123 schreef:Vreemd om niet mee te willen doen.
Ze willen uiteraard ook je SoFinummer !!

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Stalkende ambtenaren van het CBS

Ongelezen bericht door Athoz »

anneb123 schreef:Vreemd om niet mee te willen doen. De overheid zorgt voor allerlei zaken, bijvoorbeeld wegenaanleg, aanleg openbaar vervoer, fietspaden, voetpaden enzovoort. Om dat goed te doen en toekomstige ontwikkelingen te voorspellen heeft de overheid informatie nodig. Niet voor zichzelf, maar voor ons, de burgers.
Me dunkt dat we al meer dan genoeg betalen met z'n allen. Dat potje van het CBS is groot zat, als ze willen dat mensen mee werken, betalen ze er maar voor. Komt bij dat ik m'n privacy (het kleine beetje wat we dan nog hebben) graag wil beschermen.

Gesloten