LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UWV??? staat boven de wet, en maakt mensen kapot.

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
MarkII
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 mar 2009 18:56
Locatie: Ouder-Amstel

Re: UWV??? staat boven de wet, en maakt mensen kapot.

Ongelezen bericht door MarkII »

@ de vorige poster,

Mensen raken met de regels van het heden makkelijk tussen de wal en het schip. Probleem is dat er geen regels zijn om deze mensen er weer tussenuit te halen.

Voordat mensen weer gaan zeuren dat je niet zielig moet doen, het is niet zielig, enkel zo onhandig.

Ik kan me dus ook voorstellen wat renegade66 moet meemaken met het UWV.
Een instantie waar we allemaal mee te maken kunnen krijgen zonder dat je daar zelf echt je best voor hoeft te doen. Simpel op een ochtend bij wijze van spreken op je scootertje naar je werk en onderuit gaan is voldoende. Het UWV is groot en behandeld veel zaken. En net als in ieder bedrijf worden fouten gemaakt. Ik neem aan dat het UWV net onder de grens blijft om eens flink aan te worden gepakt. Het zijn tenslotte waarschijnlijk incidentele gevallen.

Probleem is dat deze incidentele gevallen dakloos of brodeloos kunnen geraken door de foutjes van het UWV. En hoewel vaak vroeg aangegeven worden fouten niet op tijd gecorrigeerd. De gevolgen zijn enorm voor de gedupeerde. En het UWV denkt enkel

(oeps, deed ik dat?)

superklaver

Re: UWV??? staat boven de wet, en maakt mensen kapot.

Ongelezen bericht door superklaver »

@renegade66. Ik kan u niet helpen, maar ik wil u heel veel sterkte wensen. Maar ook een beetje geruststellen over uw dochter. Ik neem aan (door de slechte nierfunctie) dat ze nu op de wachtlijst staat voor een donornier. Ik hoop dat ze die zo snel mogelijk mag ontvangen en jullie leven weer een stuk minder zorgerlijk is. Zelf heb ik toen ik 4 was een niertransplantatie gehad, dat is inmiddels 21 jaar geleden. alles gaat goed. En ik weet helemaal niets meer van de eerste 4 jaar. dus misschien is dat een soort van geruststelling. het enige is dat ik sneller moe ben en daardoor niet volledig kan werken, maar als dat alles is. heb verder nergens last van, mensen die het niet weten zien gewoon een gezond iemand voor zich en zo voel ik me ook. misschien helpt dit om het voor u iets dragelijker te maken.

sterkte suzanne

dendazz
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 mei 2010 20:25

Re: UWV??? staat boven de wet, en maakt mensen kapot.

Ongelezen bericht door dendazz »

Ik ben het volledig met jullie eens.Met het uwv heb ik ook van doen gehad en ik heb het idee dat hun altijd zo lang mogelijk tijdrekken voor ze een uitkering gaan verstrekken en om informatie liggen te zeuren die ze al lang hebben.Dit ging dan om een ww uitkering maar mijn vriendin is ziek geworden en op een gegeven moment was het arbeidskontrakt verstreken en toen kreeg ze rechtstreeks met het uwv te maken.Haar longen werken maar 40% meer maar toen ze op controle moest bij de uwv arts heeft die "arts" even een gesprekje gehad met haar van 5 minuten en voor de rest niets,niet onderzocht of niets en bepaalt dat ze toch kon gaan werken . Er is een bezwaarschrift ingediend tegen deze beslissing en daarin is ze in het gelijk gesteld.Maar 6 dagen daarna werd ze weer opgeroepen door het uwv voor weer een controle en wat denk je het was dezelfde arts als de eerste keer en je raad het al,alweer arbeidsgeschikt verklaard en weer een bezwaarschrift tegen deze beslissing ingediend en nu wachten we al weer zes weken op het antwoord.Maar zes weken ook geen ziektewetuitkering gehad en als alles meeloopt duurt het nog minimaal twee weken eer je geld krijgt.Maar daar kijken ze niet naar bij het uwv.Maar het uwv is niets vergeleken met deurwaarders en incassobureaus.Die jagen je express op kosten en de eigenlijke schuld is uiteindelijk een schijntje met het bedrag dat je moet betalen als hun zich met je ingelaten hebben.Bij iemand bij mij in de woonwijk was een executie verkoop van de inboedel en die aasgieren wilden ook de hond van de geexecuteerde verkopen door opbod.[het is onvoorstelbaar maar dat hoord daar ook bij dus ze kunnen het doen als ze je bijv. niet moeten].Waren nogal toestanden toen.Nee praat me niet van deurwaarders want die mensen hebben geen ziel.

natas30
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 feb 2011 09:39

Re: UWV??? staat boven de wet, en maakt mensen kapot.

Ongelezen bericht door natas30 »

Hier ook zo'n verhaal.

Mijn vriend raakte zijn baan kwijt maar 3 maanden later kon hij bij een nieuwe werkgever beginnen, in de tussentijd ging hij de ww in. Aan zijn contatctpersoon alles uitgelegd en deze gaf het vrijstelling van sollicitatie en zij zou hem vanaf 16 augustus afmelden. Wij hebben in deze periode veel financiele problemen en hebben niet goed opgelet wat geheel mijn fout is aangezien ik de financien regel. Maar het bleek dus dat deze dame hem niet had afgemeld had bij de ww dus daardoor had hij onterecht ww ontvangen. Ik ben hier te laat achter gekomen maar zodra we dit zagen hebben we aan de bel getrokken. De andere dame in kwestie zou dit regelen. Het contract van mijn vriend was voor 3 maanden dus dat eindigde ook weer maar hij zou een maand later weer beginnen bij een andere werkgever maar nu als vaste aanstelling. Dit aan haar gemeld en zij zou het allemaal regelen. We kregen een brief binnen dat hij zich weer moest inschrijven maar na haar gesproken te hebben met de mededeling dat hij alweer een andere baan had was dit niet meer nodig. Nou snap ik dat ik het teveel betaalde bedrag terug moet betalen, het is mijn eigen domme schuld dat ik het niet eerder heb opgemerkt, veel dingen moesten geregeld worden en ik ben gewoon onoplettend geweest, geen excuus voor mogelijk. Maar dit speelde allemaal af in november begin december. We hebben daarna niks meer van ze vernomen totdat het januari was en we de terug vordering kregen. Wat bleek de medewerkster van het uwv had de 2e contract eindiging niet verwerkt en de 2 maanden dat hij thuis zat in de ww werden berekend als onterecht. En omdat deze terugvordering in januari werd bepaald moesten we het bruto terug betalen.

Dus nu moeten we meer als het dubbele terug betalen, de 2 maanden onrechtmatig verkregen uitkering zijn er 5 geworden omdat deze dame het niet goed heeft verwerkt.
dus:
2 maanden idd onterecht
maar 3 maanden waarin aangegeven is dat hij weer tijdelijk terug in de ww moest zijn niet verwerkt terwijl de dame in kwestie tegen hem heeft gezegd dat zij het zou regelen en hij hoefde niet opnieuw naar kantoor te komen hier ook een brief van gehad.

Ik heb alle formulieren hier in mijn bezit waarin staat dat we niks hoefde te doen om ons af te melden. En idd het is ook dom dat ik het zelf te laat heb gemerkt dus logisch dat ik die 2 maanden terug moet betalen maar de andere 3 dat hij weer gewoon in de ww zou moeten zitten heeft zij nooit verwerkt en hebben we nooit betaald gekregen.

Dus nu op naar het bezwaar als dit al op schiet.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: UWV??? staat boven de wet, en maakt mensen kapot.

Ongelezen bericht door renegade66 »

weer eens een behoorlijke dwaling van het uwv, begrijp ik het goed dat die 3 maanden wel terugbetaald moeten worden terwijl ze niet zijn uitbetaald?

ik begrijp het niet helemaal goed denk ik.

de eerste 2 maanden zijn terecht dat je die moet terugbetalen. kun je aangeven wanneer je die beschikking hebt gekregen?

en die andere 3 maanden, daar had hij wel recht op maar moet hij terugbetalen?
die heeft hij toch niet uitbetaald gekregen?

misschien kun je dit iets duidelijker uitleggen?
bij bezwaar aantekenen moet je echt overal goed op letten.
bij het minste of geringste foutje wordt hij ontvankelijk verklaard door die aasgieren.

natas30
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 feb 2011 09:39

Re: UWV??? staat boven de wet, en maakt mensen kapot.

Ongelezen bericht door natas30 »

hij zou tot 16 augustus in de ww moeten zitten en dan zou het uwv hem afmelden.
Dus na de laatste betaling hebben we 2 onterechte betalingen gehad, hier zijn wij achter gekomen en hebben we aan de bel getrokken, ook toegegeven dat ik beter had moeten opletten alhoewel het uwv had aangegeven dat hun hem zouden afmelden. (Dus je moet erachter aanzitten om in de ww te komen en nadat je hebt aangegeven wanneer je weer werk hebt moet je er ook achter aanzitten om er ook daadwerkelijk uit te komen).
Deze 2 maanden waren dus onterecht (en normaal dus dat je deze terug moet betalen) maar de baan was een tijdelijke baan we hebben dus ook aangegeven dat hij vanaf half november tot en met januari weer terug in de ww moest, en vanaf februari zou hij weer beginnen. Dit wisten ze allemaal in november maar ze hebben de terug vordering pas in januari opgestuurd waarin stond dat we vanaf augustus tot januari onterecht betaald hadden gekregen en januari kregen we helemaal niks want ze hebben niks verwerkt, het opgebouwde vakantiegeld werd van de hoofdsom afgetrokken.

Dus de maand december hebben we wel ontvangen maar wordt beschouwd als onterecht en januari die hebben we niet gekregen en deze is niet van de vordering afgetrokken.
Deze hebben we dus nooit gehad.
Nu moeten we dus de 2 maanden die teveel zijn betaald bruto terug betalen, december wordt als onterecht beschouwd en deze moeten we ook bruto terug betalen en de betaling tot begin januari wordt ook als onterecht gezien. En het restant van januari wordt gewoon niet betaald.

Dus we hebben ongeveer een x bedrag teveel ontvangen en we moeten dat bedrag 3x terug betalen.

En ik weet het dat teveel betaalde bedrag moeten we betalen want ik had beter op moeten letten, maar ze weten vanaf november dat het fout gaat maar ze doen er niks aan. ze hebben toch nog een betaling gedaan en daarna hebben ze de gegevens niet goed verwerkt.
Daarna hebben ze gewacht met terug vorderen tot het volgend jaar waardoor ik het bruto moet terug betalen.

Ik weet niet of het zo wat duidelijker is? Ik ben heel slecht in uitleggen.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: UWV??? staat boven de wet, en maakt mensen kapot.

Ongelezen bericht door Chanmaster »

U kunt UWV negeren. De vordering berust op tenonrecht ontvangen uitkering terwijl u werkte. U wist toen reeds dat dit fout zat en hebt daarop gereageerd.
Inmiddels zijn er meer dan vijd jaren verstreken dus is de vordering verjaard.
U kunt het gerust voor de rechter laten komen.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: UWV??? staat boven de wet, en maakt mensen kapot.

Ongelezen bericht door renegade66 »

en hoe kom je er bij dat het verjaard is?
misschien is het intussentijd gestuit?

dan is het niet verjaard, ik heb dit zelf ook bij de hand.
zij zeggen gewoon keihard dat je gereageerd hebt op een schrijven en leggen doodleuk beslag op je inkomen.

vooral mevr. de haan van uwv invorderen leeuwarden is meedogenloos.
ik had afspraken lopen en die gooit ze doodleuk aan de kant.
ze helpt nu een gezin met een zwaar chronisch ziek kind, een zwangere vrouw en een man met een burnout compleet naar de kl*te.
ik dreig mijn huis, aanvullende verzekering en energievoorzieningen kwijt te raken.

leuk hoor met een kind die regelmatig naar het ziekenhuis 160km verderop moet voor onderzoeken en operaties.
dan praat ik nog niet over de 6 soorten medicijnen, groeihormonen, speciale sondevoeding, etc, etc. die ze elke dag moet hebben.

nee mevrouw de haan slaapt er lekker om. die heeft dit allemaal niet.
ze zegt wel, ik kan het me voorstellen dat het vervelend is. maar regeltjes........

ze kan zich niets voorstellen. :evil: :evil:

kijk dus heel goed uit en wees er van overtuigd dat je alle regeltjes bent nagekomen en in die 5 jaar echt geen stuitingsbrief hebt gekregen.

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: UWV??? staat boven de wet, en maakt mensen kapot.

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Grrrrrr,

ik krijg toch zo'n zin om mijn oude werk weer op te pakken!
Ik tegen het UWV, ik lust ze nog steeds rauw.....

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: UWV??? staat boven de wet, en maakt mensen kapot.

Ongelezen bericht door renegade66 »

kaarsje,

vertel, vertel, wat kan ik nog doen?
misschien zie ik nog iets over het hoofd door mijn woede.

ik doe alles volgens de regels, maar er is geen doorkomen aan.
ik moet nu rondkomen van € 600 netto per maand. en dat met een gezin.
ze houden de beslagvrije voet niet aan bij loonbeslag.
ik heb al een inkomsten/uitgavenverklaring ingestuurd.
verder hebben ze dit loonbeslag met terugwerkende kracht gedaan.
dit zal ik uitleggen;

ik zit sinds 15 dec. 2010 in de ziektewet.
vanaf die datum heb ik ook recht op de uitkering.
UWV heeft op 10 jan 2011 een dwangbevel betekend bij de uitkeringsinstantie,
in dit geval is dit Acture B.V.
nu is er pas eind januari uitbetaald maar ze hebben beslag ingehouden m.i.v 15 dec.

dat zou dus zijn beslaglegging met terugwerkende kracht.
dit kan toch niet?

het gaat dan toch ook pas in vanaf 10 jan?

wat kan ik verder nog doen?

getje
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 mar 2009 21:07

Re: UWV??? staat boven de wet, en maakt mensen kapot.

Ongelezen bericht door getje »

ik ben het helemaal met jullie eens UWV...
Ze willen niet eens hun best doen om naar je te luisteren, ze weten altijd zeker dat zei in hun gelijk staan.
Ik heb 4 jaar geleden doorgegeven dat ik ging samenwonen,
Netjes alles opgestuurd, daarbij in zat een brief met de vraag om mijn adres naar door te geven aan anderen.
Had ik zo mijn redenen voor.
Nu is het zo dat het UWV die brief wel heeft ontvangen en me voor kon lezen, maar de andere die er bij in zat en waarin ik netjes heb medegedeeld dat ik ging samenwonen, die hebben ze niet..nou hoe vind je dat verhaal.
Maar krijg nu wel een brief dat ik ze even 10.100.00 terug moet betalen
Hoe gek is nederland onderhand, je kan beter een crimineel zijn ben je beter af dan dat je eerlijk bent.
Want geloven doen ze je niet.
Al die jaren ook alles netjes ingevuld bij de belasting over het samenwonen en samen de belasting papieren ingevuld.
TJa wat doen we nog met de DiGiD.. konden instantie's elkaar toch mee op de hoogte houden, en alles in konden kijken.


ik weet het ff allemaal niet meer :( :(

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: UWV??? staat boven de wet, en maakt mensen kapot.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@renegade hoe is het nu?

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: UWV??? staat boven de wet, en maakt mensen kapot.

Ongelezen bericht door renegade66 »

tja wat zal ik zeggen, uwv werkt natuurlijk totaal niet mee, ik heb een inkomsten en uitgavenformulier plus alle bewijzen en begeleidende brief meegestuurd maar er komt (nog) geen reactie op.
ik heb wel iets meer te besteden omdat ik er achter kwam dat ik niet tot 92% werd aangevuld door mijn baas.
dus wat uwv nu inhoud krijg ik er van mijn baas elke week bij.

maar neemt niet weg dat ik het er bij laat zitten.
ik heb een compleet overzicht opgevraagd van wat er allemaal is ingehouden incl. alle datums.
dit ga ik allemaal controleren en zien of het overeenkomt met mijn administratie.
natuurlijk heb ik dit nog steeds niet gekregen.
ze zijn nog niet van mij af. :twisted: :twisted:

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: UWV??? staat boven de wet, en maakt mensen kapot.

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Renegade, ik kan je geen pm sturen, die heb je uit geschakeld staan.
Stuur mij er maar ene, waar ik op een ander adres contact met je op kan nemen.

ppp333333
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 mar 2011 18:50

Re: UWV??? staat boven de wet, en maakt mensen kapot.

Ongelezen bericht door ppp333333 »

bij mij ook al zon verhaal
word van fiets afgereden . word voor 80 tot 100 pro in wao geduwt of voorschotten . half jaar naderh weer teruggezet naar 35 tot 45 %
of ik alles weer terug wou betalen .. en moest naderh op papier verklaren dat ik ten tijde van het ongeluk gewoon kon werken. anders kreeg ik mijn ww uitkering niet.
zit allemaal zo raar in elkaar

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: UWV??? staat boven de wet, en maakt mensen kapot.

Ongelezen bericht door renegade66 »

en moest naderhand op papier verklaren dat ik ten tijde van het ongeluk gewoon kon werken. anders kreeg ik mijn ww uitkering niet.
dit heb je toch niet gedaan?

wat een schoften zijn het toch eigenlijk.

dat is nu de overheid van tegenwoordig. :twisted: :twisted:

ppp333333
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 mar 2011 18:50

Re: UWV??? staat boven de wet, en maakt mensen kapot.

Ongelezen bericht door ppp333333 »

was beter dat ik wel tekende. anders kon ik naar de soos. ik ben nu al meer als 3 jaar bezig tegen uvw . moest eigelijk vandaag voorkomen dus krijg uitslag over een week of 6a 8

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: UWV??? staat boven de wet, en maakt mensen kapot.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ppp333333 schreef:was beter dat ik wel tekende. anders kon ik naar de soos. ik ben nu al meer als 3 jaar bezig tegen uvw . moest eigelijk vandaag voorkomen dus krijg uitslag over een week of 6a 8
Ben je niet bij de rechtzaak aanwezig geweest dan ?

ppp333333
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 mar 2011 18:50

Re: UWV??? staat boven de wet, en maakt mensen kapot.

Ongelezen bericht door ppp333333 »

kon helaas niet steken in hoofd en tuuten in oren en bijwerkingen van pillen kreeg van daag ook een advocaat op bezoek.had gister daarom mijn adv gebelt dat ik vanwege mijn gezondheid niet kon

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: UWV??? staat boven de wet, en maakt mensen kapot.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ppp333333 schreef:kon helaas niet steken in hoofd en tuuten in oren en bijwerkingen van pillen kreeg van daag ook een advocaat op bezoek.had gister daarom mijn adv gebelt dat ik vanwege mijn gezondheid niet kon
Dat is dan heel erg vervelend, je hebt je woordje daar niet kunnen doen.
Is er ook geen advokaat van je bij geweest ?

Gesloten