LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] huis uit door 2 letselschades achter elkaar?

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
annette345
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jan 2012 19:01

huis uit door 2 letselschades achter elkaar?

Ongelezen bericht door annette345 »

Hallo iedereen!

Graag wil ik mijn verhaal delen met jullie. Omdat ik werkelijk niet meer weet wat te doen en steeds verder in de modder zak. Misschien dat je een tip voor mij hebt of mij kan helpen. Voorzover ik kan zal ik kort beschrijven wat er is gebeurd.

Ik ben zelfstandig ondernemer (toentertijd mét klanten en goede toekomstperspectieven), alleenstaand moeder dus verantwoordelijk voor gezinsinkomen. In april 2010 bezocht ik een praktijk voor chinese geneeswijzen voor een massage-behandeling. Ik kwam wel vaker in deze praktijk en de massages waren altijd naar tevredenheid. Tijdens dit bezoek vroeg ik naar het litteken van mijn keizersnee (in 1998). Dat 'trok' wat tijdens het sporten. Hierop gaf de mevrouw mij een massage van de buik. Vrij hardhandig. Vervolgens heeft zij mijn ribbenboog 'gemasseerd' wat buitengewoon pijnlijk was. Sindsdien heb ik zeer forse pijnklachten. In mei 2010 heeft mevrouw nog een nabehandeling gedaan maar dit werkte eerder averechts. Mijn leven is begrensd door pijn, ik heb vele soort pijnmedicatie gekregen van de pijnpoli (van Tamadol tot Prednison) en ben uiteindelijk op de Lyrica blijven hangen. De bijwerking hiervan is echter weer forse spierpijnen die bestreden worden met Paracetamol. Veel dingen die ik vroeger deed kan ik niet meer. Arbeidsbeperking is: langer dan een uur in dezelfde houding zitten en alles waarbij ik de armen moet gebruiken waaronder typen. De klachtencommissie heeft mij in het gelijk gesteld. De extern medisch adviseur van mijn advocaat heeft het causaal verband tussen de behandeling en de klachten beschreven. De vvaa antwoordt niet.

We zijn er nog niet. In december 2010 ben ik op weg naar een behandelaar van achter aangereden (ik was passagier). Gevolg: gevoel van 'weg kwijt', geheugenproblemen, oriëntatieproblemen, zware concentratieproblemen. Wederom klap gekregen op pijngebied bij ribben (gordel). Ik had net mijn bakens in het vergaren van inkomen verzet naar werk waarbij ik mijn armen niet intensief hoefde te gebruiken. Nog twee maanden heb ik mij erdoor heen gesleept, maar het ging niet. Ik heb alle opdrachten terug moeten geven aan mijn opdrachtgevers. Weg inkomen. De Delta Lloyd is netjes, zij hebben mij in 2011 een aantal keer een klein voorschot gegeven. Daarvan kan ik echter niet leven. Ik zit thans in de bijstand (via BBZ-lening). De Delta Lloyd wil echter niet meer voorschotten geven omdat ze stellen dat ik al arbeidsongeschikt was ten tijde van het ongeluk. Dit is gedeeltelijk waar, maar ik kon passend werk doen. Dit is een getouwtrek waarbij Delta Lloyd wijst naar Vvaa en Vvaa niet reageert. Door de whiplash erbij kan ik echter nauwelijks meer wat op het gebied van werk. Ik heb geen overzicht meer, ben heel snel moe, kan mij maar kort concentreren.

Mijn arbeidsongeschiktheidsverzekering bij Aegon wijst beide claims volledig af op grond van 'het was geen ongeluk'(1e claim mbt chronische pijn) en 'niet fotografeerbaar' (beide claims).

In 2011 ben ik dadelijk begonnen met fysiotherapeutisch bewegen en psychologische begeleiding. Heel voorzichtig ben ik in september/oktober weer 4 uurtjes per week (verdeeld in 2 x half uur per dag) begonnen met het schrijven van een training. Ik had de hoop weer wat op te bouwen met werk. Opbouw naar 6 uur ging niet. De extreme moeheid en concentratieproblemen namen weer toe tot een niveau dat ik zelfs mijn eigen huishoudelijke post weer door een vriendin moet laten doen omdat ik volledig het overzicht kwijt ben (en dat voor een ervaren ondernemer!!!). Voor de volledigheid moet ik ook erbij zeggen dat de stukken die ik moet aanleveren voor de letselschadezaken en de stukken tbv BBZ ook vele uren opsouperen. Dit gaat mijn belastbaar zeer te boven.

Misschien was de wens de vader van de gedachte. Ik wil zo graag mijn toko weer opbouwen. En de noodzaak is ook zeer, zeer hoog. Ik heb maar BBZ-lening voor 6 maanden (tm februari 2012). Als ik dan niet kan aantonen dat mijn bedrijf levensvatbaar is ga ik over naar de gewone sociale dienst en moet ik mij uitschrijven bij de Kamer van Koophandel. De gewone sociale dienst legt mij dan onmiddellijk een VERHUISPLICHT op omdat ik op dit moment in de vrije sector woon. Mijn bedrijfje is dan echt ten einde evenals ik het afscheid van mijn huis naderbij zie komen.

In december ben ik ingestort. Ik kan niet meer. Afgelopen zomer heb ik al een periode van depressie doorgemaakt. Thans ben ik volledig over de rand getoppeld. "Aanpassingsstoornis" heet zoiets dan. Maar hoe moet ik mij aanpassen aan dit alles. Dag in dag uit ervaar ik een volledige zinloosheid. Mijn toekomst ervaar ik als een zwart gat waarop ik geen enkele invloed kan uitoefenen.

Ik weet het niet meer. Mijn advocate doet wel iets, maar ik mis de slagvaardigheid hierin. Of misschien mis ik wel de menselijkheid van de verzekeraars hierin. Het kan toch niet zo zijn dat ik én mijn fysieke gezondheid én mijn cognitieve vaardigheden kwijt ben door wat anderen hebben gedaan, ik mijn bedrijf kwijt ben (en mijn dromen), mijn geestelijke gezondheid er uiteindelijk achteraan is gegaan en ik straks ook nog eens mijn thuis kwijtraak! En niet alleen ik raak mijn thuis kwijt, ook mijn zoon (die weinig van dit alles weet) gaat nog meer klappen krijgen. Want ook hem is de situatie waarin hij mij heeft zien veranderen van een actieve en levendige moeder in een bankzitter/ligger, niet in de koude kleren gaan zitten.
Verzekeraars zijn er toch om de schade te beperken en te voorkomen dat er meer schade ontstaat? Of ben ik inmiddels zo gek geworden dat ik de dingen geheel niet meer in perspectief zie?

Als er iemand tips heeft, iemand mij kan raden. Laat het mij dan weten.

Hartelijke groeten,
Annette

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: huis uit door 2 letselschades achter elkaar?

Ongelezen bericht door Har45 »

Hoi Annette,

Helaas een echte tip kan ik je niet geven, wel wil ik je alle sterkte en wijsheid toewensen.
Is het niet mogelijk een second opinion te vragen als je de slagvaardigheid van je advocaat mist?

Heel veel succes toegewenst

medischemissers
Berichten: 104
Lid geworden op: 27 feb 2010 14:52

Re: huis uit door 2 letselschades achter elkaar?

Ongelezen bericht door medischemissers »

Triest allemaal Annette, helaas in Nederland ben je aangewezen op de toeval iemand te treffen die zich echt voor je in wil zetten.
De meeste kijken helaas alleen naar wat ze kunnen declareren hoe langer ze er over doen hoe meer er is te declareren.
In jou geval zou je misschien eerst boven water moeten halen hoeveel % je totaal arbeidsongeschikt bent, en dan hoeveel % door de medische fout, en hoeveel % door het auto ongeluk, anders blijft dit je zaak traineren.
Vraag eens aan je advocaat of dit met een deelgeschilprocedure zou kunnen, zo nee laat dat dan hier even weten.
Ik wens je heel veel sterkte, en hoop echt voor je dat er iemand is die echt met je begaan is en ook over de middelen beschikt om je te helpen.

http://www.wetdeelgeschillen.nl

Annette45
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 feb 2012 21:05

Re: huis uit door 2 letselschades achter elkaar?

Ongelezen bericht door Annette45 »

Hoi Annette

Helaas ook ik kan je alleen maar sterkte wensen ik ben al 6 jaar bezig nog geen eind in zicht
Hopelijk is het bij jou sneller geregeld heel veel sterkte en kracht

Groetjes annette45

Gesloten