LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Je zult maar te maken hebben met de Noordhollandsche v 1816

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
LaWit
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 nov 2009 18:02

Je zult maar te maken hebben met de Noordhollandsche v 1816

Ongelezen bericht door LaWit »

In 2009 reageerde ik alsvolgt op de uitzending over letselschade in Radar:

11 jaar langbezig met verhalen van letselschade na een auto-ongeluk (kop staart botsing) bij de NoordHollandsche, eerst via DAS toen overgestapt naar Pals, nooooooit doen, doen niets voor je! En nu bij een LSadvocaat van Beer Amsterdam.
We zijn weer terug bij af en gaan nu maar een rechtzaak beginnen. Ze proberen je in financiële problemen te brengen door zo weinig kosten als mogelijk is te bevoorschotten en uit te roken om zo een zo laag mogelijke schikking te krijgen. Onze schade (door 3 verschillende bureau's berekend) ligt rond de € 120.000,-- Het laatste schikkingsvoorstel is € 20.000,--. Wij proberen nu een lening rond te krijgen om de kosten van de dagvaarding te dekken om zo eindelijk maar eens af te kunnen sluiten. Mijn advocaatkosten willen ze nu namelijk ook al niet meer voldoen omdat deze niet redelijk zouden zijn.....
Weer afwachten dus!


Nu zijn we al weer 14 jaar verder en de situatie is niet veranderd. Het laatste bericht was dat we een gesprek zouden krijgen in september 2012 maar smoes na smoes is dat tot op heden weer niet nagekomen. Alles om te treineren. Ik ben het meer dan zat en wordt hier alleen maar strijdlustig van. Gelukkig is mijn advocaat inmiddels net zo strijdlustig. De Noordhollandsche van 1816 is notoir in zowel de verzekeringsbranche als onder de letselschadeadvocaten. Ze leven de GBL http://www.deletselschaderaad.nl/index. ... tselschade niet na. Proberen alles om onder redelijke uitbetaling uit te komen. Het ongeluk kreeg ik op mijn 29e, dus reken maar uit wat er aan inkomstenderving tot aan 67 jarige pensioensleeftijd uitgekeerd zou moeten worden, om nog maar niet te spreken over een pensioenregeling, die ik sindsdien niet meer kan betalen, of over eigen kosten voor de advocaat..... eigenlijk is het een onbegonnen strijd, waar de gemiddelde Nederlander het dus al snel bij laat zitten. Ik, daarentegen, wordt er alleen maar strijdbaarder van.

Zijn er meer mensen de dupe van deze maatschappij, die net als ik in een langdurige schadeafwikkeling zitten na een ongeval waarbij je tegenover de Noordhollandsche kwam te staan. Ik hoor het graag.
Ik beraad mij nu het in de pers brengen van mijn verhaal en in de tussentijd is mijn advocaat druk bezig een deelgeschil voor te leggen aan de rechtbank.
Ik ben nog steeds ervan overtuigd dat de aanhouder wint!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Je zult maar te maken hebben met de Noordhollandsche v 1816

Ongelezen bericht door Chocomelk »

LaWit schreef:In 2009 reageerde ik alsvolgt op de uitzending over letselschade in Radar:

11 jaar langbezig met verhalen van letselschade na een auto-ongeluk (kop staart botsing) bij de NoordHollandsche, eerst via DAS toen overgestapt naar Pals, nooooooit doen, doen niets voor je! En nu bij een LSadvocaat van Beer Amsterdam.
We zijn weer terug bij af en gaan nu maar een rechtzaak beginnen. Ze proberen je in financiële problemen te brengen door zo weinig kosten als mogelijk is te bevoorschotten en uit te roken om zo een zo laag mogelijke schikking te krijgen. Onze schade (door 3 verschillende bureau's berekend) ligt rond de € 120.000,-- Het laatste schikkingsvoorstel is € 20.000,--. Wij proberen nu een lening rond te krijgen om de kosten van de dagvaarding te dekken om zo eindelijk maar eens af te kunnen sluiten. Mijn advocaatkosten willen ze nu namelijk ook al niet meer voldoen omdat deze niet redelijk zouden zijn.....
Weer afwachten dus!


Nu zijn we al weer 14 jaar verder en de situatie is niet veranderd. Het laatste bericht was dat we een gesprek zouden krijgen in september 2012 maar smoes na smoes is dat tot op heden weer niet nagekomen. Alles om te treineren. Ik ben het meer dan zat en wordt hier alleen maar strijdlustig van. Gelukkig is mijn advocaat inmiddels net zo strijdlustig. De Noordhollandsche van 1816 is notoir in zowel de verzekeringsbranche als onder de letselschadeadvocaten. Ze leven de GBL http://www.deletselschaderaad.nl/index. ... tselschade niet na. Proberen alles om onder redelijke uitbetaling uit te komen. Het ongeluk kreeg ik op mijn 29e, dus reken maar uit wat er aan inkomstenderving tot aan 67 jarige pensioensleeftijd uitgekeerd zou moeten worden, om nog maar niet te spreken over een pensioenregeling, die ik sindsdien niet meer kan betalen, of over eigen kosten voor de advocaat..... eigenlijk is het een onbegonnen strijd, waar de gemiddelde Nederlander het dus al snel bij laat zitten. Ik, daarentegen, wordt er alleen maar strijdbaarder van.

Zijn er meer mensen de dupe van deze maatschappij, die net als ik in een langdurige schadeafwikkeling zitten na een ongeval waarbij je tegenover de Noordhollandsche kwam te staan. Ik hoor het graag.
Ik beraad mij nu het in de pers brengen van mijn verhaal en in de tussentijd is mijn advocaat druk bezig een deelgeschil voor te leggen aan de rechtbank.
Ik ben nog steeds ervan overtuigd dat de aanhouder wint!
Hoop dat je nu wel een goede letselschade advokaat achter je hebt staan die wel
iets voor je doet want 14 jaar wachten op een afhandeling dat is toch helemaal van de
zotte. :shock:

Sterkte en succes !

Pinegel
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:45

Re: Je zult maar te maken hebben met de Noordhollandsche v 1816

Ongelezen bericht door Pinegel »

Die lange behandeltijden lijken nu meer regel dan uitzondering te worden.
Zal erger worden. Deze maatschappijen houden vanwege de crisis de hand op de knip.

keizerin
Berichten: 47
Lid geworden op: 03 feb 2011 09:39

Re: Je zult maar te maken hebben met de Noordhollandsche v 1816

Ongelezen bericht door keizerin »

Ik hoop dat je strijdbaarheid, niet ten koste gaat van je geestelijke gezondheid. Zelf heb ik in 2008 een ongeluk gehad en daar nog steeds mee bezig. Ik denk niet dat het uitmaakt bij wie je verzekerd bent. Mijn advocaat heeft ook te horen gekregen dat hij geen dingen persoonlijk meer aan me mag vertellen. Hij is immers al 3 keer langs geweest en dat vinden ze zat. Ik ben met mijn 5e advokaat bezig (nee, daar heb ik niet om gevraagd), heb de ARAG halverwege afgezegd (je mag geen klacht indienen, dan ben je niet meer welkom bij een andere rechtsbijstandverzekering) heb meer dan 20 medici i.v.m. het ongeluk gesproken. De tegenpartij is al 3 keer van ploeg verandert. De gedragscode voor letselschade stelt niets voor.
Van mijn advocaat kreeg ik te horen dat een rechtszaak ook vaak tegenvalt. Ik hoop dat dit niet voor jou geldt. Heel veel sterkte.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Je zult maar te maken hebben met de Noordhollandsche v 1816

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Pinegel schreef:Die lange behandeltijden lijken nu meer regel dan uitzondering te worden.
Zal erger worden. Deze maatschappijen houden vanwege de crisis de hand op de knip.
Dat is totaal niet mijn ervaring. (gelukkig)

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Je zult maar te maken hebben met de Noordhollandsche v 1816

Ongelezen bericht door Chocomelk »

keizerin schreef:Ik hoop dat je strijdbaarheid, niet ten koste gaat van je geestelijke gezondheid. Zelf heb ik in 2008 een ongeluk gehad en daar nog steeds mee bezig. Ik denk niet dat het uitmaakt bij wie je verzekerd bent. Mijn advocaat heeft ook te horen gekregen dat hij geen dingen persoonlijk meer aan me mag vertellen. Hij is immers al 3 keer langs geweest en dat vinden ze zat. Ik ben met mijn 5e advokaat bezig (nee, daar heb ik niet om gevraagd), heb de ARAG halverwege afgezegd (je mag geen klacht indienen, dan ben je niet meer welkom bij een andere rechtsbijstandverzekering) heb meer dan 20 medici i.v.m. het ongeluk gesproken. De tegenpartij is al 3 keer van ploeg verandert. De gedragscode voor letselschade stelt niets voor.
Van mijn advocaat kreeg ik te horen dat een rechtszaak ook vaak tegenvalt. Ik hoop dat dit niet voor jou geldt. Heel veel sterkte.
Dat hoor je helaas wel vaker van mensen die werken met hun rechtbijstsandsverzekering wat helemaal niet hoeft.
Ik heb het zonder ze gedaan, dus zonder rechtsbijstandsverzekering.

Sterkte !

LaWit
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 nov 2009 18:02

Re: Je zult maar te maken hebben met de Noordhollandsche v 1816

Ongelezen bericht door LaWit »

@keizerin, Nee, mijn geestelijke gezondheid is - eindelijk na al die jaren -in redelijk goede staat, vandaar dat ik het "gevecht" nu ook nog steeds aan kan.
Maar ik ben voornemens om het nu eens af te gaan ronden, dus doe hier dan ook alles aan wat binnen mijn vermogen ligt.

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: Je zult maar te maken hebben met de Noordhollandsche v 1816

Ongelezen bericht door harley68 »

Pinegel schreef:Die lange behandeltijden lijken nu meer regel dan uitzondering te worden.
Zal erger worden. Deze maatschappijen houden vanwege de crisis de hand op de knip.
Denken mensen nu echt dat al die loonslaven die deze schades en zaken behandelen instructies krijgen om zo min mogelijk te betalen? Ik geloof er niets van. Volgens mij is vaak de redelijkheid zoek op het moment dat er een verzekeraar voor de schade op moet draaien. Als iemand al 14 jaar bezig is en al zoveel partijen ermee bezig zijn dan praten we over een uitzonderlijk geval.

++antonh
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 okt 2011 22:06

Re: Je zult maar te maken hebben met de Noordhollandsche v 1816

Ongelezen bericht door ++antonh »

harley68 schreef: Denken mensen nu echt dat al die loonslaven die deze schades en zaken behandelen instructies krijgen om zo min mogelijk te betalen? Ik geloof er niets van. Volgens mij is vaak de redelijkheid zoek op het moment dat er een verzekeraar voor de schade op moet draaien. Als iemand al 14 jaar bezig is en al zoveel partijen ermee bezig zijn dan praten we over een uitzonderlijk geval.
Harley68,
geloof je echt nog in sprookjes dat dat uitzonderlijke gevallen zijn?
Ik heb het ongeluk in 1992 gehad en in 2008 was alles afgehandeld.
Als verzekeringen moeten betalen gaat het heel langzaam hoor.
Maar slaap rustig verder op je Harley.

LaWit
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 nov 2009 18:02

Re: Je zult maar te maken hebben met de Noordhollandsche v 1816

Ongelezen bericht door LaWit »

harley68 schreef:
Pinegel schreef:Die lange behandeltijden lijken nu meer regel dan uitzondering te worden.
Zal erger worden. Deze maatschappijen houden vanwege de crisis de hand op de knip.
Denken mensen nu echt dat al die loonslaven die deze schades en zaken behandelen instructies krijgen om zo min mogelijk te betalen? Ik geloof er niets van. Volgens mij is vaak de redelijkheid zoek op het moment dat er een verzekeraar voor de schade op moet draaien. Als iemand al 14 jaar bezig is en al zoveel partijen ermee bezig zijn dan praten we over een uitzonderlijk geval.

Lieve Harley, wat fijn dat je nog zo naief bent. Hoop voor je dat dit zo blijft, want 1x zo'n ervaring en de naïviteit is weg, maar erger nog, het vertrouwen in alles en iedereen is dan ook weg. 14 jaar bezig zijn is echt geen keuze en in dit geval te wijten aan de verzekeraar, die elk billijk bod van onze zijde heeft afgeslagen. Wat rest is dan de gang naar de rechter, echter daar heb je in NL geld voor nodig, en laat dat nu het geen zijn waar je zonder komt te zitten als je arbeidsongeschikt raakt......

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: Je zult maar te maken hebben met de Noordhollandsche v 1816

Ongelezen bericht door harley68 »

Ik zie mijzelf zeker niet als naief. Bij letselzaken kost alles even tijd, soms enkele jaren. Groter probleem zijn de letseladvocaten en andere vage vertegenwoordigers die teveel eisen en dat niet hard kunnen maken cq onderbouwen. Het is hier geen Amerika waar de sky the limit is.

Maar ik begrijp je houding als je al zoveel jaren bezig bent (geweest) en je denkt recht te hebben op meer dan dat je kunt krijgen.

keizerin
Berichten: 47
Lid geworden op: 03 feb 2011 09:39

Re: Je zult maar te maken hebben met de Noordhollandsche v 1816

Ongelezen bericht door keizerin »

harley68 schreef:
Denken mensen nu echt dat al die loonslaven die deze schades en zaken behandelen instructies krijgen om zo min mogelijk te betalen? Ik geloof er niets van. Volgens mij is vaak de redelijkheid zoek op het moment dat er een verzekeraar voor de schade op moet draaien. Als iemand al 14 jaar bezig is en al zoveel partijen ermee bezig zijn dan praten we over een uitzonderlijk geval.
Beste Harley68. Bij mij kwamen ze pas met een 1e financieel voorstel 2 weken geleden.(dus ruim 4 jaar na het ongeluk) Ze hadden 4 jaar nodig om uit te zoeken of en hoeveel ze gingen betalen. Een verzekeraar int premies, mensen verwachten dat bij schade er uitbetaalt gaat worden. Een getroffene wil geen jaren wachten, diverse advocaten en ellelange discussies met medici. Gewoon krijgen waar je recht op hebt en wat ze beloven. Uitkeren bij letselschade. Laatst was er een tv programma over medische missers en de langszame uitbetalingen. Heb je vast niet gezien, anders had je dit niet geschreven! sommigen geven op en nemen genoegen met niets, gooien na 6 jaar de handdoek in de ring, daar het hun niet waard is langer met een tegenpartij te strijden.
Advocaten vragen niet teveel. Ze willen zich niet in een ongeloofwaardige positie zetten. Letselschade is gewoon slecht geregeld. Ondanks de gedragscode.
@chocomelk. Veel mensen weten niet hoe letselschade aan te pakken. Daar ik een rechtsbijstandverzekering had , is die bij mij ingeschakeld. Zou ik nu iedereen afraden, die letselschade heeft EN een partij die aansprakelijk kan worden gesteld. Want deze mensen hebben recht op een advocaat. Ik lag na mijn ongeluk eerst 4 weken in een ziekenhuis. Dan ben je niet bepaald in een onderhandelingspositie.
@LaWit. Wil je mij in een PB schrijven wat een rechtszaak kost? Ik denk er ook over.

LaWit
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 nov 2009 18:02

Re: Je zult maar te maken hebben met de Noordhollandsche v 1816

Ongelezen bericht door LaWit »

harley68 schreef:Ik zie mijzelf zeker niet als naief. Bij letselzaken kost alles even tijd, soms enkele jaren. Groter probleem zijn de letseladvocaten en andere vage vertegenwoordigers die teveel eisen en dat niet hard kunnen maken cq onderbouwen. Het is hier geen Amerika waar de sky the limit is.

Maar ik begrijp je houding als je al zoveel jaren bezig bent (geweest) en je denkt recht te hebben op meer dan dat je kunt krijgen.
@Harley, het wordt een principe kwestie, ik heb gelukkig nog niet hoeven buigen voor de lage bedragen die geboden worden bij een schikking, echter als je niet in die positie zit, wordt je bijna gedwongen om maar met hetgeen wat zij bieden accoord te gaan.
Echter zoals ik al schreef, mijn carriere is naar de maan en de arbeidsinkomsten derving is behoorlijk aangezien het ongeluk op mijn 29e gebeurde. Ik praat niet over smartegeld of Amerikaanse praktijken, slechts over compensatie voor gederfde inkomsten..... Als daar al een zo'n groot verschil inzit....
Het is gewoon erg slecht geregeld in Nederland, allemaal leuke richtlijnen (GBL bijvoorbeeld) waar geen enkele controle op zit.
En tussen enkele jaren en 14 jaar....zit toch wel wat verschil vind je niet?

pit50
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 aug 2010 13:57

Re: Je zult maar te maken hebben met de Noordhollandsche v 1816

Ongelezen bericht door pit50 »

de meeste letselzaken worden binnen twee jaar afgewikkeld.https://www.verzekeraars.nl/actueel/nie ... kkeld.aspx
Er is dus iets bijzonders aan de hand als Beer kennelijk in vier jaar tijd geen stap vooruit komt. Dat zou ook iets te maken kunnen hebben met de vraag of wel of niet iets bewezen kan worden. Als dat wel kan is echt binnen een maand of drie resultaat te bereiken. Daar doet geen verzekeraar iets tegen...als ze dat al zouden willen.

LaWit
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 nov 2009 18:02

Re: Je zult maar te maken hebben met de Noordhollandsche v 1816

Ongelezen bericht door LaWit »

pit50 schreef:de meeste letselzaken worden binnen twee jaar afgewikkeld.https://www.verzekeraars.nl/actueel/nie ... kkeld.aspx
Er is dus iets bijzonders aan de hand als Beer kennelijk in vier jaar tijd geen stap vooruit komt. Dat zou ook iets te maken kunnen hebben met de vraag of wel of niet iets bewezen kan worden. Als dat wel kan is echt binnen een maand of drie resultaat te bereiken. Daar doet geen verzekeraar iets tegen...als ze dat al zouden willen.
Ik heb al zovele expert onderzoeken gehad, echter de uitkomsten worden niet erkend door de verzekeraar (tegenpartij NH1816), zij eisen iedere keer weer een nieuw onderzoek.... dus daar gaan we weer.... vandaar nu de start van een deelgeschil.
Mijn reactie op jouw conclusie..... het verschil maakt geld, heb je geld kun je op eigen kosten een rechtzaak aanspannen om ze tot actie te dwingen, heb je geen geld, ben je afhankelijk van hoe de wind waait en kan ook je advocaat nog zo goed zijn, de tegenpartij laat zich niet dwingen en gebruikt dan uitrook technieken.... Vind je reactie dan ook wat kort door de bocht.

hanz
Berichten: 387
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:57

Re: Je zult maar te maken hebben met de Noordhollandsche v 1816

Ongelezen bericht door hanz »

LaWit,

Je moet Pit maar gewoon laten kletsen hoor. Die maakt er zijn beroep van/dan wel het is zijn beroep in letselschadegevallen gezellig twijfel te zaaien zoals moge blijken uit zijn vervelende opmerkingen: "Er is dus iets bijzonders aan de hand als Beer kennelijk in vier jaar tijd geen stap vooruit komt. Dat zou ook iets te maken kunnen hebben met de vraag of wel of niet iets bewezen kan worden".
En ja, bij Pals wegblijven. De medisch adviseur aldaar( nota bene een neuroloog) zag bij mij een traumatische ruggenmergbeschadiging over het hoofd. En dat schiet dan niet echt op.
Sterkte met de verdere afhandeling.

Mvgr,

Hanz

pit50
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 aug 2010 13:57

Re: Je zult maar te maken hebben met de Noordhollandsche v 1816

Ongelezen bericht door pit50 »

Feiten:
- de meeste zaken worden snel geregeld;
- zaken die niet snel worden geregeld zijn (dus) bijzonder
- bekend is dat het dan vaak gaat om 'niet objectiveerbaar letsel'
- Beer is één van de bekendste advocatenkantoren op dit gebied, naar we mogen aannemen ook één van de meer bekwame
- rechtzaken duren vanaf dagvaarding (of verzoekschrift) max een jaar (of een half jaar) als er al deskundigenrapporten zijn
- een verzekeraar kan dat niet vertragen, want de rechtbank bepaalt het tempo...

LaWit
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 nov 2009 18:02

Re: Je zult maar te maken hebben met de Noordhollandsche v 1816

Ongelezen bericht door LaWit »

pit50 schreef:Feiten:
- de meeste zaken worden snel geregeld;
- zaken die niet snel worden geregeld zijn (dus) bijzonder
- bekend is dat het dan vaak gaat om 'niet objectiveerbaar letsel'
- Beer is één van de bekendste advocatenkantoren op dit gebied, naar we mogen aannemen ook één van de meer bekwame
- rechtzaken duren vanaf dagvaarding (of verzoekschrift) max een jaar (of een half jaar) als er al deskundigenrapporten zijn
- een verzekeraar kan dat niet vertragen, want de rechtbank bepaalt het tempo...
Wat maakt jou deskundig op dit gebied? #dtv
Het lijkt mij dat je feit en fictie erg door elkaar haalt, maar goed iedereen heeft recht op zijn eigen mening en visie :-)

LaWit
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 nov 2009 18:02

Re: Je zult maar te maken hebben met de Noordhollandsche v 1816

Ongelezen bericht door LaWit »

hanz schreef:LaWit,

Je moet Pit maar gewoon laten kletsen hoor. Die maakt er zijn beroep van/dan wel het is zijn beroep in letselschadegevallen gezellig twijfel te zaaien zoals moge blijken uit zijn vervelende opmerkingen: "Er is dus iets bijzonders aan de hand als Beer kennelijk in vier jaar tijd geen stap vooruit komt. Dat zou ook iets te maken kunnen hebben met de vraag of wel of niet iets bewezen kan worden".
En ja, bij Pals wegblijven. De medisch adviseur aldaar( nota bene een neuroloog) zag bij mij een traumatische ruggenmergbeschadiging over het hoofd. En dat schiet dan niet echt op.
Sterkte met de verdere afhandeling.

Mvgr,

Hanz
Dank :-) Als ik al zijn geposte berichten/reacties bekijk, haalt hij zijn "feiten" inderdaad vooral bij de verzekeraars vandaan.....

LaWit
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 nov 2009 18:02

Re: Je zult maar te maken hebben met de Noordhollandsche v 1816

Ongelezen bericht door LaWit »

Update:

na de plaatsing van dit bericht is er ineens een excuus voor de verlate reactie op uw schrijven van juli 2012 binnen gekomen vanuit NH1816 bij mijn advocaat. Jawel, 8 maanden na dato, maar dat is dan ook het enige waar ze excuus voor aanbieden. De conclusie is dat we nu verder uit elkaar staan dan een aantal jaar geleden...... zonder constructief mee te werken aan een oplossing, ofwel beëindiging van deze zaak. En toch de GBL ondertekenen, welkom in de wondere wereld van de verzekeraars.....

Gesloten