Het verdwenen testament

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
juliomariner

Re: Het verdwenen testament

Ongelezen bericht door juliomariner » 16 jul 2019 11:02

Dat was precies mijn punt. Alle vragen van TS barsten van de complot theorieeen. Een deel van het verhaal zal best op waarheid berusten maar zo gauw er voor TS iets tegen zit zoekt hij het in een complot en kan dan blijkbaar niet meer helder naar de zaak kijken.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 16 jul 2019 11:06

Zeker verhelderend , maar natuurlijk ook treurig in feite...
Dit is steeds een gevecht tegen....??
Dit moet voor deze vrouw steeds een uitzichtloze emotionele en geestelijke uitputtingsslag zijn :(

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 16 jul 2019 12:16

moederslink schreef:
16 jul 2019 11:06
Zeker verhelderend , maar natuurlijk ook treurig in feite...
Absoluut. Hier is andere hulp nodig dan dit forum kan bieden.

heusden

Ongelezen bericht door heusden » 16 jul 2019 14:59

Na een second opinion in het UMCU ben ik om 9.15 uur naar de OK gegaan. Toen ik bij kwam zag ik dat het 14.00 uur was. Ik heb een mevrouw gesproken van wie de operatie was uitgesteld omdat mijn operatie was uitgelopen. Drie dagen na de operatie ben ik uit het ziekenhuis ontslagen met een bont en blauw gezicht en een verband onder mijn neus. Gelukkig heeft mijn buurman daar een polaroid foto van gemaakt.
De medisch adviseur van mijn advocaat kreeg een brief van de KNO-arts waarin stond dat er een zeer kleine hoeveelheid weefsel was weggenomen dat niet suspect was en niet voor PA onderzoek was opgestuurd, maar waar ik wel een nota voor heb gekregen. Ook schreef de KNO-arts dat ik de volgende dag het ziekenhuis in goede gezondheid had verlaten. terwijl er boven de brief stond: opname 16 december ontslag 19 december. Ook de foto laat anders zien. Dan is er een brief van een andere KNO-arts waarin staat dat er sprake is van veel littekenweefsel. De gevolgen van de operatie zijn nog steeds als een witte vlek op mijn neus te zien. Zo heb ik 14 bladzijden met duidelijk aantoonbare onjuiste beweringen en vervalsingen om artsen die twee jaar lang hebben geblunderd de hand boven het hoofd te houden. Twee professoren vinden dat ik een goed verhaal heb geschreven. Binnenkort komt het op internet op een professionele site waar alleen mag staan wat bewezen kan worden. En dat is alles. En dan het hele verhaal en niet de stukjes die Moneyman er uit heeft gehaald.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 16 jul 2019 15:04

heusden schreef:
16 jul 2019 14:59
Binnenkort komt het op internet op een professionele site waar alleen mag staan wat bewezen kan worden. En dat is alles. En dan het hele verhaal en niet de stukjes die Moneyman er uit heeft gehaald.
Ik heb uiteraard niet het hele verhaal aangehaald. Ik heb alleen die stukjes (en dan nog slechts een deel) gekozen die het patroon duidelijk maken.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb » 16 jul 2019 15:08

heusden schreef:
15 jul 2019 19:55
Als particulier krijg je geen inzage in het Testamentenregister en krijg je geen testament te zien.
Onjuist, je kunt gewoon een aanvraag doen. Heb ik na het overlijden van mijn moeder onlangs ook aangevraagd, dit was noodzakelijk i.v.m. het verwerpen van de erfenis door een minderjarige. Na de schriftelijk aanvraag had ik een paar dagen later een uittreksel binnen. Hierna heb ik bij de betreffende notaris een kopie aangevraagd, deze kreeg ik na het versturen van mijn ID en uittreksel uit het overlijdensregister.
Als particulier of als belanghebbende instantie kunt u ook zelf nagaan of de overledene een testament heeft. Dat moet via een schriftelijke aanvraag. Alleen testamenten die in Nederland zijn opgemaakt worden in het CTR geregistreerd. Over de inhoud van een testament is bij het CTR niets bekend.

U kunt alleen een aanvraag indienen ten aanzien van een overleden persoon. Uw aanvraag moet voorzien zijn van een kopie van het uittreksel uit het overlijdensregister. De uitvaartonderneming zorgt vaak voor deze verklaring inclusief enkele kopieën. Naaste familie van de overledene kan dit uittreksel ook opvragen bij de gemeente waar de betreffende persoon is overleden. Let op: Dit kan een andere gemeente zijn dan waar die persoon als laatste stond ingeschreven.
Bron: https://www.notaris.nl/bij-overlijden/c ... enregister

Als willekeurige particulier heb je inderdaad geen inzicht maar als nabestaande heb je dit absoluut wel. De aanvraag gebeurd schriftelijk en je krijgt ook schriftelijk een uittreksel. Mogelijk dat een notaris direct digitaal inzicht heeft, daarmee ben ik niet bekend, maar als nabestaande kun je dus gewoon inzage vragen en krijgen.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 16 jul 2019 15:15

Dat is een van de zegeningen in Nederland, dat de registratie van testamenten voortreffelijk is geregeld.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 16 jul 2019 15:19

@sylvester

Bij het CTR kan men een verklaring krijgen of er een testament is. Maar men krijgt geen uittreksel uit dat testament.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 16 jul 2019 15:37

Lady1234 schreef:
16 jul 2019 15:19
@sylvester

Bij het CTR kan men een verklaring krijgen of er een testament is. Maar men krijgt geen uittreksel uit dat testament.
Dat schrijft Sylvester ook niet.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 16 jul 2019 16:00

Sylvesterb beschijft precies hoe het gaat:
sylvesterb schreef:
16 jul 2019 15:08
Na de schriftelijk aanvraag had ik een paar dagen later een uittreksel binnen. Hierna heb ik bij de betreffende notaris een kopie aangevraagd, deze kreeg ik na het versturen van mijn ID en uittreksel uit het overlijdensregister.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 16 jul 2019 16:17

Ik versta wat anders onder het woord uittreksel. Maar verder duidelijk.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 16 jul 2019 16:20

Lady1234 schreef:
16 jul 2019 16:17
Ik versta wat anders onder het woord uittreksel. Maar verder duidelijk.
Daar waar Sylvester spreekt over "een uittreksel uit het CTR", maak jij daar "een uittreksel uit het testament" van. Dat zijn twee totaal verschillende zaken.
En ik vermoed dat jij bij "uittreksel" denkt aan een samenvatting. Dat laatste krijg je uiteraard niet, maar wél een uittreksel; oftewel: een aantal belangrijke kenmerken van het bewuste testament.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 16 jul 2019 16:29

Het was bij mij slechts een verschil van interpretatie van het woord uittreksel wat door Sylvester werd gebruikt. Ik weet wat er in staat.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 16 jul 2019 16:37

Lady1234 schreef:
16 jul 2019 16:29
Het was bij mij slechts een verschil van interpretatie van het woord uittreksel wat door Sylvester werd gebruikt. Ik weet wat er in staat.
Niet alleen dat; je misinterpreteerde ook dat het zou gaan om een uittreksel van het testament (i.p.v. van het CTR). Geeft niet verder, het is nu weer duidelijk.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb » 16 jul 2019 16:51

Lady1234 schreef:
16 jul 2019 16:29
Je krijgt een overzicht van de testamenten die er ooit geregistreerd zijn geweest en welke op dit moment van toepassing zijn. Je ziet inderdaad niet de inhoud, daarom moet je deze aanvragen bij de betreffende notaris.

Gezien ik erfgenaam was (als zoon) was een kopie ontvangen geen enkel probleem, had deze dezelfde dag nog in PDF formaat binnen, kan dus niet beoordelen hoe dit verloopt als je niet zo duidelijk erfgenaam bent.

Excuses voor de verwarring, al dacht ik dat door mijn opmerking dat je het daarna moet opvragen bij de betreffende notaris wel duidelijk was.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 16 jul 2019 17:44

Sylvester, het is mij al compleet duidelijk wat u bedoelt, maar ik dacht eerst dat u wat anders bedoelde.

Verwarring was mijn fout.

heusden

Ongelezen bericht door heusden » 17 jul 2019 09:32

Natuurlijk krijg je als nabestaande het testament te zien. Dat lijkt mij nogal logisch.

Plaats reactie