LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] whiplash lotgenotengroep

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
bklip
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jun 2005 16:41

whiplash lotgenotengroep

Ongelezen bericht door bklip »

kijk ook eens op de site van het Whiplash Informatiecentrum Europa www.whiplash-info.eu dit is een lotgenoten groep van whiplashers voor whiplashers. Wij geven elke week informatie over whiplash en hebben door de jaren heen een database van whiplash vriendelijke letselschade advocaten en medische behandelaars. Wat mij opvalt is dat er hier in de zg witte lijst namen staan waar wij hele andere informatie over hebben. Let wel gekregen van whiplashpatiënten.

Bob Klip
0167-56 78 60

p.vanaarle
Berichten: 719
Lid geworden op: 23 mei 2005 16:25

Re: whiplash lotgenotengroep

Ongelezen bericht door p.vanaarle »

Bob,

Leuk kennis te maken en je hebt ook een e-mail -envelopje en als je dat aanklikt krijgen we het e-mailadres: [email protected].
Dat wekt vertrouwen in combinatie met een echte naam en telefoonnummer: Bob Klip 0167-56 78 60en er staan ervaringsdeskundigen waaronder jijzelf.

Als ik de web-site aanklik lijkt het puur gelikte reclame, die blijkbaar zoveel mogelijk moet lijken op een whiplash stichting, maar daarvoor wel te duur is en het dus hoogstwaarschijnlijk een onderneming met winstoogmerk is en niet door slachtoffers, patientenvereniging tot stand is gekomen. Je presenteert hem wel als Whiplash lotgenotengroep.
Dat wil niet zeggen dat het slecht is, maar gezien mijn ervaringen en de vele ervaringen die ik van medelotgenoten ken ben ik terughoudend. ik hoop dat je daar begrip voor hebt.
Als ik de website zie, denk ik nou eenmaal: "Daar heeft iemand / veel geld, tijd en werk ingestoken en wil dat waarschijnlijk graag met veel rendement terugzien." Maar dat is een eerste indruk en misschien / hopelijk niet terecht.

Ik ben erg benieuwd naar alsvast het volgende wat er nu in mij opkomt:

1. Wie heeft deze organisatie opgezet?

2. Wie is de eigenaar / wie zijn de eigenaren?

3. Welke ondernemingsvorm heeft de organisatie?

2. Waar komt de financiering voor deze organisatie vandaan?

3. Wiens belangen worden primair gediend?

4. Waar worden al die gratis diensten die hier aangeboden worden mee bekostigd en / of door wie betaald?

5 Verder, Je hebt het over de witte lijst. Zou je die opmerking wat nader willen toelichten en jullie witte lijst willen presenteren?

6 Waarom zijn deze voorgaande vragen en de antwoorden daarvoor niet te vinden op de website?
Dat is namelijk wat een slachtoffer (zeker met eerdere slechte
ervaringen) het eerste wil weten.

Je ziet dat ik vragen heb ( en jij hopelijk de antwoorden) en ik hoop dat er nu eindelijk eens iets goeds "op de markt" is gekomen om de nood "van zovele slachtoffers oprecht op te lossen.

hanz
Berichten: 387
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:57

Re: whiplash lotgenotengroep

Ongelezen bericht door hanz »

Bob,

Aanvullend op wat Paul schrijft: wat bedoel je met "whiplashvriendelijke medische behandelaars en advocaten"?

Een medicus die de pseudodiagnose PWS stelt en een advocaat die die "voorzet" vervolgens na jaren touwtrekken in het doel van TP weet te werken?

Hanz

bklip
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jun 2005 16:41

Re: whiplash lotgenotengroep

Ongelezen bericht door bklip »

Beste Paul en Hans,

Ik zal trachten jullie vragen te beantwoorden.

1. Wie heeft deze organisatie opgezet?
Het Whiplash Informatiecentrum Europa (WIE) is opgezet zo'n 3 jaar terug door 7 whiplashpatiënten die zich niet meer konden verenigen met de werkwijze van de WSN. Zij waren daar alle als vrijwilliger (contactpersonen) werkzaam. Echter op het moment dat de WSN zich ging richten op het WIN zagen wij de belangen van de whiplashpatiënten naar de achtergrond verdwijnen. Dit ging tegen ons princiepe in. Op verzoek van whiplashpatiënten en lokaties zijn wij verder gegaan met het houden van informatieochtenden/middagen. Dit is in de loop van de tijd verder uitgegroeid.

2. Wie is de eigenaar/wie zijn de eigenaren?
Die zijn er niet, iedereen doet zijn of haar stukje ivm de informatie naar de whiplasher toe. Dit kan zijn per telefoon of per email.

3. Welke ondernemingsvorm heeft de organisatie?
Geen. We blijven lotgenoten.

4. Waar komt de financiering voor deze organisatie vandaan?
Daar waar nodig betaal ik dat zelf.

5. Wiens belangen worden primair gediend?
Whiplashpatiënten en hun familie. Niemand anders. Wij hebben geen donateurs en/of leden. Vragen niets voor de inloop zelfs de koffie/thee is gratis. Geen binding met wie dan ook.

6. Waar worden al die gratis......
Zie 4.

7. Witte lijst.
Onze zg witte lijst is samengesteld uit en met ervaringen van whiplashpatiënten bij de diverse medische en juridische onderdelen. Krijgen wij 3 maal een positief bericht van een behandelaar dan gaat hij/zij op de zoals wij dat noemen "whiplash vriendelijke" lijst. Andersom kan ook 3 maal negatief eventueel van de witte lijst af anders op de lijst "niet naar verwijzen".
Wij plaatsen deze lijsten niet omdat alleen het doorgeven van namen (we geven er meestal 3 door de whiplashpatiënt moet zelf een keuze maken) niet volstaat. Het blijkt dat er ook andere problemen zijn o.a. in de relatiesfeer of met de werkgever daar kunnen we dan gelijk verwijzingen van doorgeven. Denk aan BPV of de rutger stichting.

8. Waarom deze vragen niet op de website?
Daar is eigenlijk nog nooit naar gevraagd. Men is heel blij als men eindelijk eens een antwoord krijgt op een vraag. En dat zonder verplichting.

Wat betreft de website.
Ik ben zelf 17 jaar whiplashpatiënt heb een reklame achtergrond en redelijk creatief. De site heeft niets gekost want ik heb dat zelf gedaan. Dat onze site lijkt op een andere whiplash stichting ben ik niet met je eens. Bij ons staat er veel meer algemene informatie op en de layout is ook anders. Dat er veel tijd in zit kan ik alleen maar beamen. Maar nogmaals het is "doe het zelf" werk. En laten we eerlijk zijn een hobby mag toch best wat kosten. En ik wil nu voor de laatste keer aangeven dat er met deze site en de inlopen geen 'winst' gemaakt wordt. Dit is voor ons echt vrijwilligerswerk. Zelf doe dit omdat ik 12 jaar bezig ben geweest met een grote verzekeringsmaatschappij om enigsins schadeloos gesteld te worden. Daarbij ben ik, maar ook de andere, gevallen in de vele valkuilen die er door de tegenpartij en soms de advocaat gegraven worden. Wij willen andere hiervoor waarschuwen.

Als antwoord op Paul.
Wij bedoelen met whiplash vriendelijk, dat je niet het gevoel hebt als leugenaar gezien te worden door welke medicus dan ook en dat je advocaat je eerlijk en waar mogelijk menselijk behandelt. En vooral geen nocure, no pay ook geen letselschade-experts en/of bureaus. Onze ervaring is dat je met deze deskundige nooit tot een voor jouw goed eind komt. Oke de goede niet te na gesproken, ik moet ze echter nog tegenkomen. En een goede advocaat is dus iemand die je voorziet van de nodige relevante informatie en je daarbij bij de hand neemt om het hele traject zowel medisch als juridisch af te handelen. Daarbij nooit en ik herhaal nooit een rekening stuurt naar de cliënt ook niet als er niet verhaalbare kosten gemaakt zijn. Dat had hij/zij maar beter moeten opletten.

Ik hoop hiermee de vrgane naar tevredenheid beantwoord te heebn, zoniet dan hoor ik het wel.

Groeten

Bob

hanz
Berichten: 387
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:57

Re: whiplash lotgenotengroep

Ongelezen bericht door hanz »

Bob,

Bedankt hoor. Dat jullie waren "uitgekeken" op de Stichting kan ik me wel enigszins voorstellen.
Maar wat wordt er nu bedoeld met WL vriendelijke medische behandelaars?
Behandelaars (neurologen etc) die goed kunnen luisteren, de klachten dus serieus nemen, vervolgens nooit iets aantoonbaars kunnen vinden op oa foto's en dus conform de richtlijnen van de Commissie Forensische Neurologie de pseudodiagnose PWS stellen?

Waarbij ik aanteken dat het me inmiddels worst zou wezen wat er voor diagnose uit de hoge hoed komt zolang die maar leidt tot een fatsoenlijke afhandeling van de schade.

Groet (en succes met je site),

H.

bklip
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jun 2005 16:41

Re: whiplash lotgenotengroep

Ongelezen bericht door bklip »

Hanz,

ben het helemaal eens met je laatste opmerking. En daar richten wij ons op.

groeten

bob

p.vanaarle
Berichten: 719
Lid geworden op: 23 mei 2005 16:25

Re: whiplash lotgenotengroep

Ongelezen bericht door p.vanaarle »

Bob, Afgezien van wat vragen die er nog zeker zullen komen en misschien wat skeptisch over kunnen komen, zoals die van net:
Je verhaal komt mij oprecht over. ik was op dezelfde manier aan de gang en wilde dit eigenlijk ook op die manier op gaan zetten. Mijn energiebeperking belemmert mij daarin. Jij bent mij met andere lotgenoten gelukkig voor en dat lucht mij alleen maar op, als het allemaal werkelijk zo is als jij beschrijft.
Natuurlijk houden wij op dit forum ook de vinger aan de pols en ik hoop dat we je bij deze mogen feliciteren met wat je bereikt hebt.

Dit kan wel eens een reden zijn om onze witte lijst er af te halen, die door onvrede opover WSN was aan het ontstaan.
Graag ontvang ik de Witte lijst van je en hopelijk houden we contact.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: whiplash lotgenotengroep

Ongelezen bericht door Walter van V »

Allereerst uitgaande van oprechtheid succes met uw initiatief . Ik heb hier dagelijks mee te maken aangezien mijn echtgenote een whiplash heeft na een auto-ongeval in 1996.

Overigens adviseer ik u dit in een stichtingsvorm te gieten, om geen verkeerde indruk te wekken. (want de huidige opzet wekt die indruk blijkbaar wel..

vr gr, Walter

Hans V
Berichten: 236
Lid geworden op: 08 jun 2005 07:32

Re: whiplash lotgenotengroep

Ongelezen bericht door Hans V »

Ik denk niet dat de rechtvorm iets uitmaakt en het loijkt me ook niet iets wat is bedoeld om een formele status te krijgen. Men wil hulp bieden en dat kan geen kwaad, men doet dat vanuit eigen ervaring en het is vast heel goed bedoeld. In het algemeen levert het overigens niet veel extra op. Er zijn patientenverenigingen die heel erg gericht zijn op verbetering van medische behandelingen etc. en er zijn er die alleen gericht zijn op schadevergoeding. Daar wordt je dus niet beter van....

hanz
Berichten: 387
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:57

Re: whiplash lotgenotengroep

Ongelezen bericht door hanz »

Hoi,

Ik denk ook niet dat de rechtsvorm ene malle moer uitmaakt.
Wat wel uitmaakt is de "rechtsvorm" inzake whiplash cq. de nieuwqe richtlijn. En die voorspelt weinig goeds. De "slachtoffers" kunnen de borstjes gaan natmaken.

Hanz

Pieter Romein
Berichten: 275
Lid geworden op: 15 jan 2007 21:37

Re: whiplash lotgenotengroep

Ongelezen bericht door Pieter Romein »

Rechtsbijstandverzekeringen zijn ook ondergebracht in een Stichting. Toch behartigen de meesten de belangen ten behoeve van het verzekeringswezen en ten koste van slachtoffers. Ze blijven immers deel uimaken van het verzekeringswezen en dat leest men ook af uit hun brieven en huoding: wiens brood men eet, diens woorden men spreekt.

Gesloten