LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] plunderende verzekeraars

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
hanz
Berichten: 387
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:57

plunderende verzekeraars

Ongelezen bericht door hanz »


mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: plunderende verzekeraars

Ongelezen bericht door mr Floppy »

"Eindelijk" (stuk is uit oktober 2006) een stuk in de media die de andere kant van het verhaal laat zien.
Verzekeraars en hun brancheorganisaties laten altijd via de media weten, dat er zoveel gefraudeerd wordt door verzekerden, maar nu eens de andere kant van het verhaal waaruit blijkt dat het ook de verzekeraars zelf zijn die frauderen. (waarschijnlijk nog voor veel meer geld dan de verzekerden, want dit is waarschijnlijk nog maar het topje van de ijsberg)

Overigens geldt dit niet alleen voor letselschade, maar voor alle schadeverzekeringen.

Op die manier werken de verzekeraars fraude door verzekerden zelf in de hand. (er zijn immers mensen die de verzekeraar terug willen pakken, nadat deze hen ooit benadeeld heeft)

Pieter Romein
Berichten: 275
Lid geworden op: 15 jan 2007 21:37

Re: plunderende verzekeraars

Ongelezen bericht door Pieter Romein »

Bedankt Hanz, dat je dit geplaatst hebt op het forum.
Helaas hebben veel slachtoffers soortgelijke ervaringen en daarom zien we ze op dit forum verschijnen.

hanz
Berichten: 387
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:57

Re: plunderende verzekeraars

Ongelezen bericht door hanz »

Ik kwam erop dank zij de arbeidsongeschiktheidsverzekering advertentie ( op de radio en met een dameskoortje erbij) van Achmea/Centraal beheer.
Daarin roept een man op het eind enthousiast dat IEDEREEN daar BETER van wordt.

Da's nou Verzekeringshumor.

Hanz

Pieter Romein
Berichten: 275
Lid geworden op: 15 jan 2007 21:37

Re: plunderende verzekeraars

Ongelezen bericht door Pieter Romein »

Verzekeringshumor of BETER gezegd gewoon een voorbeeld van pathologisch liegen, want dat doen ze aan de lopende band.
als het wordt doorzien, ontkennen ze dat met weer een leugen of tien en als dat niet lukt, zeggen ze dat het een reclamespotje oftewel een "grapje" is.
Dat ze daar slachtoffers mee maken deert hen niet. Het gaat om hun inkomsten die ze er mee vergaren.

hanz
Berichten: 387
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:57

Re: plunderende verzekeraars

Ongelezen bericht door hanz »

Hoi Pieter,

Pathologisch liegen valt onder de noemer "liegen om te overleven". Daar zijn leuke boekwerkjes over geschreven.
De nieuwe Concept Richtlijn Whiplash is daar een voorbeeld van. Niet zo vreemd. Psychiater hoogleraar Koerselman moest in dat concept wel inhoudelijk liegen om z'n eerder geuitte onzin onzin over WL te verdoezelen en dus psychologisch te overleven.
Ik bedoel, dat soort overlevingsstategieen kun je aan een psychiater wel opverlaten. Vakgebied, toch?
Die hoogleraar(jawel), inclusief de organisaties ( huisartsen, orthopeden etc)die het concept mede opstelden,hebben nog immer niet in de gaten dat slecht de "waarheid"( voor zover bekent uit de WLliteratuur) de kans op "overleven" doet toe ipv afnemen.

Maar goed. Het zijn dus niet alleen TP's die de sterretjes van het firmanent kunnen liegen. De rest van de Beroepsgroep kan er ook wat van getuige de deelname aan het Concept van de nieuwe richtlijn PWS.

Diezelfde Beroepsgroep schijnt volgens de Inspectie Gezondheidszorg ook al zodanig nauw met de "industrie" verbonden te zijn dat getwijfeld moet worden aan de inhoudelijke correctheid van Richtlijnen.

Hoe bestaat het ?!

Tel daar nog eens bij op dat bv Achmea fuseerde met weer een zorgaanbieder en het totale belangenplaatje is er een die ik niet verder hoef in te kleuren.
Kortom, er dreigt een "kolerezooi" te onstaan.
Pecunia non olet.

Hanz

Pieter Romein
Berichten: 275
Lid geworden op: 15 jan 2007 21:37

Re: plunderende verzekeraars

Ongelezen bericht door Pieter Romein »

Wat TP's betreft:
Hans V is al enige tijd niet meer actief op dit forum. Hebben TP's hem niet meer op dit forum nodig? hij deed het zo goed voor hen.



zijn laatste bericht was:
Hans V

Categorie: Letselschade Geplaatst op: 22 Mei 2007 17:55 Onderwerp: 14jarige loop hersenletsel op tijdens gym. Wie is aansprakel

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: plunderende verzekeraars

Ongelezen bericht door D1RK »

Achmea word te groot, en moet elkaar dus collega's uitbetalen, zowel de schade als letsels komen onder zoveel namen voor!

Als je Achmea collega onder andere naam werkende geld wil, is het voordelig voor de Achmea groep lastig te doen!
Goedkoopste zijn ze niet, wel goedkoper dan andere, maar dat telde voor mij niet.

Meerdere keren werd het geweigerd, en na melding bij Unive Rechtsbijstand was het zo geregeld, ik rekende op 70% geclaimde bedrag en kreeg binnen week 100%
Hier had ik ook niet op gerekend, ik vroeg alleen maar naar de reden van weigeren zodat ik bewijzen kon sturen!

Er is dus helemaal geen rechtszaak geweest , alleen een vraag gestuurd via de afd. rechtsbijstand!

Blijkbaar ter voorkoming dure rechtszaak en ze willen liever niet verliezen, want dat zou anti reclame zijn krijg ik nu teveel?
Juist wegens het in 99% voorkomende compromis heb ik teveel gerekend, kan ik water in de wijn doen, en rente verlies ook nog, maar zo snel uitbetalen gevraagde bedrag aan letselschade?

Pieter Romein
Berichten: 275
Lid geworden op: 15 jan 2007 21:37

Re: plunderende verzekeraars

Ongelezen bericht door Pieter Romein »

D1RK

Was het een groot bedrag waarom het ging? Hoe lang heeft de zaak gelopen?

Gesloten