LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betalen met 1 en 2 eurocent

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Betalen met 1 en 2 eurocent

Ongelezen bericht door puma73 »

En hij hoeft deze ook niet te accepteren. Dat is het gevolg van afronden. Want die krenterige winkeliers moeten teveel kosten maken voor inleveren.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Betalen met 1 en 2 eurocent

Ongelezen bericht door Julie4444 »

puma73 schreef:En hij hoeft deze ook niet te accepteren. Dat is het gevolg van afronden. Want die krenterige winkeliers moeten teveel kosten maken voor inleveren.
Als je er € 0,05 van maakt dient de winkelier de kleinere muntjes gewoon te accepteren wanneer deze niet ergens duidelijk heeft aangegeven dat ze deze niet accepteren.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Betalen met 1 en 2 eurocent

Ongelezen bericht door puma73 »

Julie4444 schreef:
puma73 schreef:En hij hoeft deze ook niet te accepteren. Dat is het gevolg van afronden. Want die krenterige winkeliers moeten teveel kosten maken voor inleveren.
Als je er € 0,05 van maakt dient de winkelier de kleinere muntjes gewoon te accepteren wanneer deze niet ergens duidelijk heeft aangegeven dat ze deze niet accepteren.
Er is buiten de ALDI geen winkel die ze accepteert. Dus je kunt wel heel hard van alles gaan roepen, ze worden gewoon niet aangenomen. Dit is net zo als destijds met de centen in het gulden tijdperk.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Betalen met 1 en 2 eurocent

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

puma73 schreef:
Julie4444 schreef:
puma73 schreef:En hij hoeft deze ook niet te accepteren. Dat is het gevolg van afronden. Want die krenterige winkeliers moeten teveel kosten maken voor inleveren.
Als je er € 0,05 van maakt dient de winkelier de kleinere muntjes gewoon te accepteren wanneer deze niet ergens duidelijk heeft aangegeven dat ze deze niet accepteren.
Er is buiten de ALDI geen winkel die ze accepteert. Dus je kunt wel heel hard van alles gaan roepen, ze worden gewoon niet aangenomen. Dit is net zo als destijds met de centen in het gulden tijdperk.

Jawel hoor, bij kruidvat heb ik al paar keer de vakantie eurocenten ingeleverd. Zo zonder probleem maar wel natuurlijk het afgeronde bedrag.

En reeds meerdere keren geschreven, zolang een winkelier niet heeft aangegeven dat deze geen 1 of 2 eurocenten aanneemt dan heeft deze zoch gewoon aan de overheidsregels te houden.


Dus er is niemand hard aan het roepen ( of je moet jezelf bedoelen natuurlijk ) puur de feiten zoals ze zijn en onderbouwd met links vanuit onze eigen overheid.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Betalen met 1 en 2 eurocent

Ongelezen bericht door Julie4444 »

puma73 schreef:
Julie4444 schreef:
puma73 schreef:En hij hoeft deze ook niet te accepteren. Dat is het gevolg van afronden. Want die krenterige winkeliers moeten teveel kosten maken voor inleveren.
Als je er € 0,05 van maakt dient de winkelier de kleinere muntjes gewoon te accepteren wanneer deze niet ergens duidelijk heeft aangegeven dat ze deze niet accepteren.
Er is buiten de ALDI geen winkel die ze accepteert. Dus je kunt wel heel hard van alles gaan roepen, ze worden gewoon niet aangenomen. Dit is net zo als destijds met de centen in het gulden tijdperk.
Grappig, want de appie neemt ze ook gewoon aan, zolang ik er maar € 0.05 van maak. En als ik toevallig € 0.06 geef in plaats van €0.05 vinden ze het ook prima.
Teunbosseman schreef:En reeds meerdere keren geschreven, zolang een winkelier niet heeft aangegeven dat deze geen 1 of 2 eurocenten aanneemt dan heeft deze zoch gewoon aan de overheidsregels te houden.


Dus er is niemand hard aan het roepen ( of je moet jezelf bedoelen natuurlijk ) puur de feiten zoals ze zijn en onderbouwd met links vanuit onze eigen overheid.
+1

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Betalen met 1 en 2 eurocent

Ongelezen bericht door alfatrion »

puma73 schreef:
Julie4444 schreef:Als je er € 0,05 van maakt dient de winkelier de kleinere muntjes gewoon te accepteren wanneer deze niet ergens duidelijk heeft aangegeven dat ze deze niet accepteren.
Er is buiten de ALDI geen winkel die ze accepteert. Dus je kunt wel heel hard van alles gaan roepen, ze worden gewoon niet aangenomen. Dit is net zo als destijds met de centen in het gulden tijdperk.
In het gulden tijdperk waren de 1 en 2 eurocenten door de overheid afschaft. Maar goed als een winkel deze muntjes niet wenst te accepteren dan moet ze dat aangeven. Als een winkel dat niet heeft aangegeven en toch dwars ligt dan is de oplossing heel eenvoudig: gewoon gepast betalen en doorlopen. Juridisch gezien is daar niets op tegen. Ik zou het wel in een andere stad doen.
langste adem schreef:Ik heb zelf helemaal geen problemen met het afronden tot op 5 cent, maar stel, iemand heeft die €16,03 precies gepast, mag een winkelier het bedrag dan nog steeds afronden en 2 centjes extra vragen ? Ik vraag het me af.
Ja, dat mag Vanwege de contractuele vrijheid hebben partijen grote vrijheid om met elkaar afspraken te maken. Partijen mogen afspreken dat een product € 3,99 kost in plaats van € 4,-. En partijen mogen natuurlijk ook afspreken dat dit zelfde product € 3,95 kost. Zo mogen partijen ook afspraken maken of al dan niet afronden en met welke betaalmiddelen er (niet) kan worden betaald. Een verbod op afronden bij de kassa zou eenvoudig omzeilt kunnen worden door de producten zelf af te ronden.

lichtstad
Berichten: 165
Lid geworden op: 06 jan 2016 08:51

Re: Betalen met 1 en 2 eurocent

Ongelezen bericht door lichtstad »

Oplossing om de centen kwijt te raken.

Van 5 t/m 10 september 2016 is de collecteweek van het KWF.

Gewoon de centen sparen en dan als de collectant langs komt in de bus doen.

Zo ben je van dit euvel verlost en andere mensen hebben profijt bij.

Neen, niet over de directie hebben, dat is oud nieuws.

Moneyman
Berichten: 29998
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Betalen met 1 en 2 eurocent

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat mij betreft is dit de beste oplossing voor dit "probleem". Win, win, noemen ze dat.

Gesloten