LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] POLL; Wilders kort geding Noodfonds, heeft hij gelijk?

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.

Heeft Geert Wilders gelijk, eerst verkiezingen?

1 Ja
28
62%
2 Nee
15
33%
3 Geen mening
1
2%
4 anders
1
2%
 
Totaal aantal stemmen: 45

MAXIEM

Re: POLL; Wilders kort geding Noodfonds, heeft hij gelijk?

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Beste vogels,

Zoals ik al eerder schreef, beschouw ik elke vaste respondent op dit forum als mijn collega. Daarop maak ik geen uitzonderingen. Of je het daarmee eens bent, maakt dus voor mij geen enkel verschil.

Dat dit onderwerp geen consumentenonderwerp zou zijn is een groot misverstand. Dit forum heeft een aparte rubriek "juridisch/financieel" en mijn geachte collega thesaint heeft zijn topic keurig in deze rubriek geplaatst. Bovendien is dit onderwerp (met weliswaar een politiek tintje) door de redactie volledig geaccepteerd.

Tot slot wil ik nog even wijzen op de staatschuld omgerekend naar de individuele burger. Dat rekensommetje zou m.i. moeten zijn: 400.000.000.000 gedeeld door 17.000.000 en dat is toch echt 23.529 euro per persoon (dus crimineel, baby, schoenmaker, notaris, huisvrouw, politicus, thesaint, telegraafjournalist, allochtoon, student, hoogleraar, respondent vogels (jawel), mijn buurvrouw, haar dochter van 12, enz. enz...).

Met collegiale groet, Maxiem.

MAXIEM

Re: POLL; Wilders kort geding Noodfonds, heeft hij gelijk?

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Bob Schurkjens

Voor zover ik het begrijp, is er toch echt sprake van de oprichting van een euro(nood)fonds. In die pot zou minimaal 1200 miljard en maximaal 2000 miljard moeten komen. Dat is dus even andere koek dan de schamele 40 miljard waar we het hier over hebben.

Met collegiale groet, Maxiem.

thesaint
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 sep 2011 16:08

Re: POLL; Wilders kort geding Noodfonds, heeft hij gelijk?

Ongelezen bericht door thesaint »

puma73 schreef:het is zoals gewoonlijk eenonzin verhaal met complotten en geheime leningen.

De websites zijn ook niet echt courant, zitten op het randje van complotwebsites.
Wat heb jij dan voor bewijzen dat dit gelogen is puma73.

Ik heb nog een linkje voor je.

http://www.bloomberg.com/news/2012-03-0 ... avels.html

thesaint
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 sep 2011 16:08

Re: POLL; Wilders kort geding Noodfonds, heeft hij gelijk?

Ongelezen bericht door thesaint »

vogels schreef:
Bovendien is dit onderwerp (met weliswaar een politiek tintje) door de redactie volledig geaccepteerd.
Dat is slechts te danken aan de slechte moderatie op dit forum!
Sorry vogels,

Maar ga je dan druk maken om wasknijpers of zo.

Of kom met zinvolle info over het noodfonds. Of vertel iets interessants ipv dat geneuzel over de moderatie.
Die mensen doen gewoon hun werk.
En dit gaat dus over de EURO en de problemen die er meer samenhangen.
Als het goed is woon jij in Nederland.
Nederland doet een duit in het zakje. Die duit moet jij aan meebetalen. Ook als je die duit dadelijk kwijt bent.

Het enige probleem is dat je je dan ook niet meer druk hoeft te maken over de andere consumentengoederen. Of minder druk. Want dan kun je ze waarschijnlijk niet meer kopen.

thesaint
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 sep 2011 16:08

Re: POLL; Wilders kort geding Noodfonds, heeft hij gelijk?

Ongelezen bericht door thesaint »

boboe schreef:Ja het is duidelijk dat er een paar op de loop zijn bij jou en laat vogels verder met rust.
?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: POLL; Wilders kort geding Noodfonds, heeft hij gelijk?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Maxiem,

Klopt, inderdaad 1200 miljard in totaal. Het Nederlandse aandeel is echter 40 miljard, zie

http://nl.wikipedia.org/wiki/Europees_S ... mechanisme

thesaint
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 sep 2011 16:08

Re: POLL; Wilders kort geding Noodfonds, heeft hij gelijk?

Ongelezen bericht door thesaint »

vogels schreef:
Want dan kun je ze waarschijnlijk niet meer kopen.
Zal wel mee vallen. :mrgreen:
Of vertel iets interessants ipv dat geneuzel over de moderatie.
Als iemand uit het feit dat dit topic nog niet verwijderd is, een verkeerde conclusie trekt, corrigeer ik dat.

Maar, kan me wel voorstellen hoor, dat je het kan vinden met maxiem/paula, ook die is gek op knip- en plakwerk van nieuwsberichten. En ook - vanaf de zijlijn!!, je weet wel: de beste stuurlui enz. - commentaar leveren op de politiek!
Desondanks toch bedankt voor je bijdrage. Heb je nog wel een stem uitgebracht?

thesaint
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 sep 2011 16:08

Re: POLL; Wilders kort geding Noodfonds, heeft hij gelijk?

Ongelezen bericht door thesaint »

Nu weet ik niet hoe het landelijk zit met deze vraagstelling.
Maar het ziet er naar uit dat de meeste mensen toch nog willen wachten met het noodfonds en dat er eerst een gang wordt gemaakt naar de stembussen.

Wel interessant om te zien.

MAXIEM

Re: POLL; Wilders kort geding Noodfonds, heeft hij gelijk?

Ongelezen bericht door MAXIEM »

thesaint

Je schrijft:
Wel interessant om te zien.
Wat ik zie is, dat mijn zuurverdiende eurootjes in een bodemloze europot gedumpt worden en dat vind ik helemaal niet interessant.

Maxiem.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: POLL; Wilders kort geding Noodfonds, heeft hij gelijk?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Uitslag van de Poll is wat ik er van verwachtte tot nu toe :

Heeft Geert Wilders gelijk, eerst verkiezingen?

1 Ja 63% [ 22 ]
2 Nee 31% [ 11 ]
3 Geen mening 3% [ 1 ]
4 anders 3% [ 1 ]

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: POLL; Wilders kort geding Noodfonds, heeft hij gelijk?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Volgens Geert Wilders heeft Geert Wilders altijd gelijk.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: POLL; Wilders kort geding Noodfonds, heeft hij gelijk?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Bob Schurkjens schreef:Volgens Geert Wilders heeft Geert Wilders altijd gelijk.

uhhhh het zijn de mensen die hier op de poll gestemd hebben niet Geert Wilders zelf. :wink:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: POLL; Wilders kort geding Noodfonds, heeft hij gelijk?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Nou, dat weet je niet 100% zeker 8)

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: POLL; Wilders kort geding Noodfonds, heeft hij gelijk?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Bob Schurkjens schreef:Nou, dat weet je niet 100% zeker 8)
Kan ik je geen ongelijk in geven.

I'll be back!
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 mar 2012 02:29

Re: POLL; Wilders kort geding Noodfonds, heeft hij gelijk?

Ongelezen bericht door I'll be back! »

MAXIEM schreef:Bob Schurkjens

Voor zover ik het begrijp, is er toch echt sprake van de oprichting van een euro(nood)fonds. In die pot zou minimaal 1200 miljard en maximaal 2000 miljard moeten komen. Dat is dus even andere koek dan de schamele 40 miljard waar we het hier over hebben.
Die Euro noodfonds is bedoeld om de landen die in de problemen zitten op de been te helpen.

Echter kan dat noodfonds Griekenland niet meer helpen, omdat de burgers van Griekenland niet achter de hervormingen staan. Zij willen alles bij het oude laten: op de pof bij Europa leven. En dat pikken de overige landen niet meer. De ontwikkelingen zijn nu zo, dat de vraag niet meer is of Griekenland de Eurozone verlaat, maar wanneer.

De andere vraag is of de noodfonds toereikend is om Spanje, Italië, Portugal (dat weet ik niet zeker) en nog een aantal landen, op te kunnen vangen. Dat is dus niet zo.
In die pot zou minimaal 1200 miljard en maximaal 2000 miljard moeten komen.
Een serieuze vraag: hoe moeten wij dat ophoesten?
Nu is het zo dat er wel een bedrag gereserveerd word (40 miljard), maar als die fonds werkelijk aangesproken moet worden door meer landen, dan moeten wij als Nederland inderdaad veel meer miljarden dan die 40 werkelijk gaan betalen.
Ik denk zelf dat wij dan minstens 400 miljard moeten ophoesten, en dat kunnen wij niet.

Dus heeft die noodfonds zin? Realistisch gezien: nee.
Griekenland is niet meer te redden, dus voor Griekenland hoeven wij echt geen 40 Miljard gaan betalen. Totaal zinloos.
En als andere landen in de problemen komen, is dat wel zo'n gigantisch bedrag dat heel realistisch gezien in heel Europa dat echt niet kan ophoesten.

I'll be back!
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 mar 2012 02:29

Re: POLL; Wilders kort geding Noodfonds, heeft hij gelijk?

Ongelezen bericht door I'll be back! »

Ik hoorde ook op de radio dat men een Europees centrale bank wilt instellen. Daar is het nu echt veel te laat voor. Dat hadden zij toen de Euro werd ingevoerd moeten doen. Ook had toen de toezicht streng moeten zijn. Daar is het nu wel te laat voor. Maar dat is puur mijn eigen mening.

thesaint
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 sep 2011 16:08

Re: POLL; Wilders kort geding Noodfonds, heeft hij gelijk?

Ongelezen bericht door thesaint »

I'll be back! schreef:Ik hoorde ook op de radio dat men een Europees centrale bank wilt instellen. Daar is het nu echt veel te laat voor. Dat hadden zij toen de Euro werd ingevoerd moeten doen. Ook had toen de toezicht streng moeten zijn. Daar is het nu wel te laat voor. Maar dat is puur mijn eigen mening.
I"ll be back,

Je hebt wel gelijk. Je kunt dit ook breder zien. We zijn nooit een 1 Europa geweest.
Daar zit het probleem. Dus iedereen heeft zijn eigen winkeltje met zijn eigen belang. Daarnaast zijn er teveel landen.

Het enige wat we gezamenlijk hebben is de EURO.

Ze hadden met een paar landen moeten starten en dan alles op 1 hoop.
Met dezelfde belangen en hetzelfde beleid.

Gesloten